kobra64 04.01.2017 22:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2017 Tak bywa kiedy zastosowano zawór różnicowy i pompa jest na obejściu.Kula zaworu w chwili startu pompy jest zasysana przez pompę w dół i uderza w dno zaworu, to się niesie po rurach i bywa słyszalne w pomieszczeniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamil777 04.01.2017 22:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2017 Tak bywa kiedy zastosowano zawór różnicowy i pompa jest na obejściu.Kula zaworu w chwili startu pompy jest zasysana przez pompę w dół i uderza w dno zaworu, to się niesie po rurach i bywa słyszalne w pomieszczeniach. Dziękuję za odpowiedz, mam w instalacji dwa zawory trojdrozne, czy jest możliwość wyeliminować te stukanie bo powiem szczerze że jest to trochę uciążliwe w nocy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamil777 04.01.2017 23:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2017 Instalacja wygląda tak http://m.fotosik.pl/zdjecie/5e16561b23b9c88f http://m.fotosik.pl/zdjecie/a2deb29ca37fc40c Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kobra64 04.01.2017 23:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Stycznia 2017 Zawór różnicowy to nie zawór trójdrożny. To taki dynks na rurze między gałązkami obejścia pompowego. On może stuknąć tak ze dwa - trzy razy po każdym starcie pompy. Jeżeli to on się tłucze, to będzie się tłukł. Jedyną metodą wyeliminowania jest jego demontaż - o ile względy bezpieczeństwa pozwalają - albo stała praca pompy. Jeżeli zaś to stukanie jest jakieś długotrwałe, to może znaczyć z kolei że masz nie najlepiej wykonaną instalację w miedzi i rury cykają kiedy się materiał rozszerza pod wpływem ciepła. Ale wtedy cykałyby też po zatrzymaniu pompy, kiedy materiał stygnie. PS - teraz zobaczyłem fotki, masz zawór różnicowy i to on może powodować hałas tak jak napisałem wyżej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 05.01.2017 06:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2017 Na 100% to zawór różnicowy jak pisze kobra.Jedyna rada to praca ciągła pompy CO oraz zmiana regulacji zaworów termostatycznych na grzejnikach tak aby dogrzewały na styk ze stałym przepływem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Alessandro 05.01.2017 10:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2017 Witam, przestałem pompę CO w tryb cykliczny, i choć nie jest to związane z tą zmianą to mam następujący problem, chodzi o to że w momencie startu pracy pompy CO słychać stukanie w rurach, cała instalacja razem z piecem ma około 5 lat lecz te pukanie trochę niepokoi bo słychać je w całym parterze domu...? Mała poprawka... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kobra64 05.01.2017 11:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2017 A co ten zawór różnicowy miałby tam robić? Przecież to tak samo jakby go nie było. Przy takim położeniu załączenie pompy go otwiera i praca grawitacyjna ( o ile instalacja idzie grawitacyjnie ) też go otwiera. To niby czemu miałby służyć? Zawór różnicowy przy pompie na obejściu stosuje się żeby wyeliminować możliwość kręcenia przez pompę wodą w samej agrafce. Praca grawitacyjna ma go otwierać, włączająca się pompa ma go zamykać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Alessandro 05.01.2017 12:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2017 Kobra, zostawimy na później ... w najbliższych 3 dniach odpowiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamil777 05.01.2017 22:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2017 Dziękuję wszystkim za odpowiedz, nie jestem ekspertem w tej dziedzinie, dlatego pytam, bo wykonanie tej instalacji trochę mnie kosztowało i myślałem że zostało wykonane ok, dodam tylko ze w instalacji jest 13 grzejników i 4 miejsca z ogrzewaniem podłogowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamil777 05.01.2017 22:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2017 Dziękuję wszystkim za odpowiedz, nie jestem ekspertem w tej dziedzinie, dlatego pytam, bo wykonanie tej instalacji trochę mnie kosztowało i myślałem że zostało wykonane ok, dodam tylko ze w instalacji jest 13 grzejników i 4 miejsca z ogrzewaniem podłogowym.[/quote Przez pierwsze 3lata użytkowania nie było słychać tego stukanie, teraz wieczorem za każdym razem wiem kiedy pompa startuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
macskup 15.01.2017 22:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Stycznia 2017 Witam ponownie. Jestem właśnie po sobotniej wymianie obudowy ślimaka. Nie udało mi się wybić sprzęgła ślimaka, jest tak zapieczony , że działa nawet bez klina. Na razie zostawiłem jak jest i spróbuję po sezonie na spokojnie. Czy ktoś wie jaki przełącznik zastosować żeby awaryjnie móc zmienić kierunek obrotów silnika ? Prawo Lewo czy może gwiazda-trójkąt ? Drugie pytanie - czy elementy które zaznaczyłem na zdjęciu na czerwono i na pomarańczowo są do kupienia i ew gdzie ? Po za tym wymieniając obudowę zachowawczo kupiłem ten ostatni zamykający moduł palnika w którym siedzi i kręci se ślimak. Faktycznie dobrze zrobiłem bo oryginalny był wytarty na jajo. Myślałem , że człony samego palnika będę ok. Niestety okazało się, że pierwszy człon przy obudowie tez z jednej strony na dole był na tyle wytarty , że powierzchnia styku w tym miejscu miała może max 1mm. Na razie połączyłem wysokotemperaturowym silikonem mocno skręciłem i jak na razie chyba jest szczelne. Jeszcze jedno - przy okazji - muszę się wyżalić. Nie rozumiem polityki Ogniwa. W grudniu mój naiwny teść wysłał do nich list polecony z podaniem/prośbą o obniżenie ceny nowej obudowy ślimaka. Powoływał się na ewidentnie słabsze te elementy w pierwszych egzemplarzach, dobro i zadowolenie klienta etc. Oczywiście nikt nawet się nie odezwał. Dopiero po telefonie na pod koniec grudnia z wielką łaską chcieli spuścić cenę o 5% (bo nie mogą więcej itp), teść trochę pojęczał i stanęło na 15%. Otrzymaliśmy więc ładny nowy korpus za 935 zł. Wczoraj już po wymianie tak z głupia frant patrzę na stronę Ogniwa a tam korpus w nowej regularnej cenie 800zł.......i dało się... Pozdrawiam.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
palacz30 16.01.2017 19:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2017 Ktoś tu pisał, że pomaga na piszczenie psikanie WD 40, ale czy da się to zrobić bez rozkręcania motoreduktora? Mam właśnie taki problem z piszczącym podajnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulibob 17.01.2017 15:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2017 Czy warto zainstalować zestaw napowietrzający http://sklep.ogniwobiecz.com.pl/zestaw-do-napowietrzenia-zasobnika,3,2759,2608?Co to ma w ogóle dać? i czy montaż czegoś takiego samodzielnie tzn. wiercenie w obudowie palnika nie spowoduje utraty gwarancji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Maher 17.01.2017 19:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2017 Czy warto zainstalować zestaw napowietrzający http://sklep.ogniwobiecz.com.pl/zestaw-do-napowietrzenia-zasobnika,3,2759,2608? Co to ma w ogóle dać? i czy montaż czegoś takiego samodzielnie tzn. wiercenie w obudowie palnika nie spowoduje utraty gwarancji. To jest zestaw do napowietrzania zasobnika czyli powoduje dodatkowe dosuszanie węgla w zasobniku. Ja mam coś takiego już wbudowanego w RBR-ęże i widać jak węgiel miałem wilgotny to po ok. 24h godzinach jak zaglądałem do zasobniku był praktycznie suchy. To tylko pomoże w tym że zasobnik może trochę dłużej wytrzyma jak pali się wilgotnym opałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
palacz30 17.01.2017 22:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2017 (edytowane) Nie tylko ma wpływ na sam zasobnik ale bardzo duży na korpus palnika i ślimak. Dużo osób potwierdza , że po zamontowaniu dosuszania postęp korozji czy zużycia ślimaka na skutek wilgotnego opału się zatrzymał. Pisało o tym wiele osób na forum esterownik tyle, że jakoś większa część wpisów na forum ostatnio wyparowała. Gwarancji nie tracisz, możesz śmiało montować wg. instrukcji dołączonej do tego zestawu. Edytowane 17 Stycznia 2017 przez palacz30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcus312 17.01.2017 23:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2017 Jak to ma działac taki osuszacz, powietrze jest wtłaczane prosto z dmuchawy do górnej czesci zasobnika a gdzie jest wydalane rura i slimakiem do palnika ,to nie zrobi cofki płomienia do zbiornika .Jak jest miał w zbiorniku to jak sie przebije powietrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 18.01.2017 09:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Stycznia 2017 W/g normy jest to kompensacja ciśnień w koszu i jej głównym zadaniem jest zapobieganie cofce żaru. Dosuszanie to efekt ubocznyZnaczenie ma tutaj dobór rozmiaru dyszy i średnicy wężyka do konstrukcji palnika Jak napowietrzenie w kotłowni do pooopy, a kotłownia typu klitka, to i tak średnio pomoże, przy małej, gorzej napowietrzonej kotłowni lepiej jest doprowadzić powietrze pod dmuchawę np. z garażu rurą spiro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulibob 21.01.2017 06:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2017 Czy ta magiczna rurka może mieć jeszcze wpływ na jakość i ilość spalania czy tylko żar i wodę w zasobniku chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wuwok 21.01.2017 12:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Stycznia 2017 Ta magiczna rurka ma wpływ na zasobnik,ślimak,palnik...czyli oszczędności w postaci dłuższej pracy podzespołów . Jak nie masz to zakładaj...Zagadaj do Jareckiego lub kup w ogniwie..Warto zadbać o kociołek,parę zł a zawsze szansa że dłużej będzie działać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulibob 06.02.2017 12:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Lutego 2017 Już zamówiłem rurkę po zimie się zamontuje. Zmajstrowałem sobie kolektro słoneczny i latem chcę ogrzewać wodę kolektorem i braki prądem. Jak przygotować kocioł do takiego letniego postoju (4mc postoi+2mc pracy w tandemie z kolektorem czyli niemal ciągłe podtrzymanie). Czy taki postój może w jakiś sposób kociołkowi zaszkodzić?? jeśli tak to jak tego uniknąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.