Andrzej-M 12.10.2011 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 witam jak tak czytam to forum to znow pojawiaja sie watpliwosci co do tego pieca,bylem juz przekonany co do jego wyboru a tu ino wyczytuje ze ciagle zawleczke zrywa,ze duzo spala itd. to ile powinien spalic taki kociol w zimie a ile w lecie grzejac wode zakladajac ze dom nowy dobrze ocieplony itd. prosze utwierdzcie mnie w wyborze,znajomy ciagle namawia mnie na piec tlokowy,ja uparcie stalem przy swoim ale teraz mam watpliwosci.prosze szczerze jestescie zadowoleni z tego pieca? Ile wam spala mialu badz groszku bo to istotne jednak dla kazdego kupujacego. widze że przestraszył cię mój problem, ale spoko kocioł jak i sterownik jest ok - lepszego nie znajdziesz. A problem? czyż nawet w nowym Mercedesie nie zepsuje się podnośnik szyby w drzwiach? Podjedz pod serwis MB a się dowiesz. Tak to można wytłumaczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotrek42 12.10.2011 20:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 NO ale kol Andrzej-M takim paleniem to ty zawczasu dzwon do karoke65 niech ci Tira eko zamówi:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Alk 12.10.2011 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 (edytowane) witam jak tak czytam to forum to znow pojawiaja sie watpliwosci co do tego pieca,bylem juz przekonany co do jego wyboru a tu ino wyczytuje ze ciagle zawleczke zrywa,ze duzo spala itd. to ile powinien spalic taki kociol w zimie a ile w lecie grzejac wode zakladajac ze dom nowy dobrze ocieplony itd. prosze utwierdzcie mnie w wyborze,znajomy ciagle namawia mnie na piec tlokowy,ja uparcie stalem przy swoim ale teraz mam watpliwosci.prosze szczerze jestescie zadowoleni z tego pieca? Ile wam spala mialu badz groszku bo to istotne jednak dla kazdego kupujacego. Powiem tak: ile energii trzeba żeby zagrzać 1 litr wody do 100st C? Każdy czajnik zapewne weźmie tyle samo. Ile energii trzeba żeby zagrzać dom? Wszystkie mury, meble, całą resztę domu? Teraz weź pod uwagę wartość energetyczną węgla, temperatury na zewnątrz, temperaturę jaką chcesz mieć w domu... Każda instalacja jest inna, każdy dom jest inny. Czy inny kocioł spalałby mniej/więcej niż Eko Plus? Nie wiem. Dom potrzebuje odpowiednią ilość ciepła i to trzeba dostarczyć. Jeżeli o mnie chodzi to miałem dotychczas stary, wszystkopalny kocioł. Potrzebowałem 4T węgla i z 3 m3 drewna. Teraz zamierzam opalać miałem i spodziewam się że spalę z 5-6 T węgla. A jak będzie to sam nie wiem, pierwszy sezon. Co do zerwanych zawleczek. Też mi kocioł wczoraj pierwszą zerwał. Ale cóż, moja wina. Jak przypadkiem wpadł mi tam kawałek drewna wielkości kciuka (zależy jeszcze od rozmiaru kciuka) i nie chciało mi się go wyjąć... Teraz już wiem, na swojej skórze że kocioł naprawdę nie jest skonstruowany na spalanie drewna czy też gwoździ, śrub, kamieni. Powiem Ci inną jeszcze rzecz która mnie przekonała właśnie do tego kotła. Nie spotkałem żadnego innego producenta kotłów który tak otwarcie dzieli się wynikami badań ze wszystkimi zainteresowanymi tematem. Nie mówię że inne kotły są złe. Po prostu żadna inna firma nie przekonała mnie swoją reklamą o wyższej wartości produktu. Edytowane 12 Października 2011 przez Alk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Basco 12.10.2011 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 Ustawianie przepływu na zwykłych zaworach mija się z celem. Z reguły prowadzi to do sytuacji - grzejnik grzeje stale, albo wcale. Proponuję zawór 4-drogowy. Na piecu masz dowolną temperaturę, jaką chcesz mieć np. 45 stopni, a zaworem regulujesz temperaturę na obiegu CO. U mnie w tej chwili na piecu ok. 46-48 stopni, natomiast w obiegu CO ok. 36-37 stopni (obniżając tą temperaturę zaworem w jednym miejscu ustawisz sobie komfort cieplny w domu i jednocześnie obniżysz zużycie opału). Pompka CO włączona na stałe. Dodatkowo przez zawór część wody wychodzącej z kotła wraca z powrotem do niego podgrzewając wychładzający się powrót. Jak już wczesniej było dowodzone lepiej utrzymywać stałą, możliwie niską temperaturę w całej instalacji CO, niż stosować metodę : grzej - wychłodź - grzej. Po wychłodzeniu kocioł idzie większą parą, co powoduje większe straty kominowe, lepiej jest jak już zacznie pracować stale z w miarę równą temp. spalin... Mój kocioł: https://esterownik.pl/sterownik/689 Nie twierdzę że moje ustawienia są dobre, też się dopiero uczę, tylko to o czym piszesz już miałem ustawione od 09-10.10 z taką różnicą, że zawór 4D był w pozycji 8 i licznik na zasobniku przy ustawieniu 650 pokazał, że eko starczy do 17.10 a teraz po zmianach pokazuje o jeden dzień dłużej. Jeszcze popróbuje z twoimi ustawieniami tylko przestawię zawór 4D na zakres 5/6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzy27 12.10.2011 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 Sorry Basco za poprzedni wpis, miałoby do tego posta.. Ustawianie przepływu na zwykłych zaworach mija się z celem. Z reguły prowadzi to do sytuacji - grzejnik grzeje stale, albo wcale. Proponuję zawór 4-drogowy. Na piecu masz dowolną temperaturę, jaką chcesz mieć np. 45 stopni, a zaworem regulujesz temperaturę na obiegu CO. U mnie w tej chwili na piecu ok. 46-48 stopni, natomiast w obiegu CO ok. 36-37 stopni (obniżając tą temperaturę zaworem w jednym miejscu ustawisz sobie komfort cieplny w domu i jednocześnie obniżysz zużycie opału). Pompka CO włączona na stałe. Dodatkowo przez zawór część wody wychodzącej z kotła wraca z powrotem do niego podgrzewając wychładzający się powrót. Jak już wczesniej było dowodzone lepiej utrzymywać stałą, możliwie niską temperaturę w całej instalacji CO, niż stosować metodę : grzej - wychłodź - grzej. Po wychłodzeniu kocioł idzie większą parą, co powoduje większe straty kominowe, lepiej jest jak już zacznie pracować stale z w miarę równą temp. spalin... Mój kocioł: https://esterownik.pl/sterownik/689 Zgadzam się. Czterodrogowca mam również u siebie ale również i termostaty na grzejnikach. Temperaturę w instalacji ustawiam by termostaty pracowały gdzieś w środkowym zakresie. Jak się całkiem przymykają pomimo właściwej temperatury a grzejnik wystygnie to odczucie chłodu gwarantowane. Jak coś promieniuje jest przyjemniej. U kolegi, któremu to pisałem wyszedłem z założenia że zaworu nie posiada więc kilka tanich rad na szybko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sipus31 12.10.2011 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 W takim razie inaczej czy uwazacie ze to oszczedny piec,wiem ze nie przepracowal jeszcze zimy bo jest nowy na rynku,ale u wielu z was pracowal cale lato i od kilku dni mysle ze tez juz grzeje domek to jak to jest z tym spalaniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej-M 12.10.2011 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 NO ale kol Andrzej-M takim paleniem to ty zawczasu dzwon do karoke65 niech ci Tira eko zamówi:) tak ustawiłem żeby porównać temp spalin z "minertu" (on ma takie ustawienia) i jak pisałem wyżej mam je na poz wyższym o 100 stopni............ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotrek42 12.10.2011 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 powolutku sytuacja zaczyna sie stabilizowac...jeszcze tylko ta wysoka temp spalin... kol opisz swoje wyjscie od piec do komina ,ile cm od kotła masz zamontowany czujnik, jaką masz srednice komina i czy czysciłes kiedys komin-chyba ze komin nowy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markowsski 12.10.2011 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 Bo to automat i tak się zachowuje, on nie ma stawać na zadanej, ma się starać utrzymać lekkie dmuchanie i podawanie. Stanie na amen, jak przeciągnie o ponad 5st.C wartość zadaną Więc jak to jest.Czy bardziej oszczedna jest praca kotła np.non stop kiedy temp.kotła oscyluje blisko zadanej,temp.spalin 110-120 ,pompa CO non stop w pracy czy pompa CO wyłączona(pracuje tylko jak temp.wew.spadnie poniżej zadanej) wtedy temp na piecu rośnie,spaliny lecą wdół wraz z powrotem(tak ustawiłem teraz).Wykres wygląda nieładnie ale czy to lepsze od regularnego cyklicznego wykresu i większego(chyba?) spalania? Proszę odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotrek42 12.10.2011 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 przejrzałem sobie twoje archiwum i albo masz nieprzystosowana instalacje do stref czasowych ...(bardzo wychładzaja ci kocioł) albo błd sterownika z czasówkami ale stawiam na nr1 wyłacz czasówki na 1-2 dni wtedy popatrz na wykresy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej-M 12.10.2011 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 powolutku sytuacja zaczyna sie stabilizowac...jeszcze tylko ta wysoka temp spalin... kol opisz swoje wyjscie od piec do komina ,ile cm od kotła masz zamontowany czujnik, jaką masz srednice komina i czy czysciłes kiedys komin-chyba ze komin nowy... czujnik temp spalin w oryginalnym miejscu czyli jak zabudował producent, komin o przekroju 27x15 cm, odległość od komina do kotła ok50 cm pod katem ok 40 st, czopuch oryginalny o średnicy wylotu z kotla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markowsski 12.10.2011 21:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 przejrzałem sobie twoje archiwum i albo masz nieprzystosowana instalacje do stref czasowych ...(bardzo wychładzaja ci kocioł) albo błd sterownika z czasówkami ale stawiam na nr1 wyłacz czasówki na 1-2 dni wtedy popatrz na wykresy Moje archiwum? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Basco 12.10.2011 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 Sorry Basco za poprzedni wpis, miałoby do tego posta.. Ustawianie przepływu na zwykłych zaworach mija się z celem. Z reguły prowadzi to do sytuacji - grzejnik grzeje stale, albo wcale. Proponuję zawór 4-drogowy. Na piecu masz dowolną temperaturę, jaką chcesz mieć np. 45 stopni, a zaworem regulujesz temperaturę na obiegu CO. U mnie w tej chwili na piecu ok. 46-48 stopni, natomiast w obiegu CO ok. 36-37 stopni (obniżając tą temperaturę zaworem w jednym miejscu ustawisz sobie komfort cieplny w domu i jednocześnie obniżysz zużycie opału). Pompka CO włączona na stałe. Dodatkowo przez zawór część wody wychodzącej z kotła wraca z powrotem do niego podgrzewając wychładzający się powrót. Jak już wczesniej było dowodzone lepiej utrzymywać stałą, możliwie niską temperaturę w całej instalacji CO, niż stosować metodę : grzej - wychłodź - grzej. Po wychłodzeniu kocioł idzie większą parą, co powoduje większe straty kominowe, lepiej jest jak już zacznie pracować stale z w miarę równą temp. spalin... Mój kocioł: https://esterownik.pl/sterownik/689 mnie też się trochę zamieszało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotrek42 12.10.2011 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 markowsski w tym wypadku wszystko zalezy od instalacji w twoim domu, ja akurat preferuje bardzo małą deltę temperatur.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotrek42 12.10.2011 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 Moje archiwum? Andrzej-M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marin75 12.10.2011 21:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 witam jak tak czytam to forum to znow pojawiaja sie watpliwosci co do tego pieca,bylem juz przekonany co do jego wyboru a tu ino wyczytuje ze ciagle zawleczke zrywa,ze duzo spala itd. to ile powinien spalic taki kociol w zimie a ile w lecie grzejac wode zakladajac ze dom nowy dobrze ocieplony itd. prosze utwierdzcie mnie w wyborze,znajomy ciagle namawia mnie na piec tlokowy,ja uparcie stalem przy swoim ale teraz mam watpliwosci.prosze szczerze jestescie zadowoleni z tego pieca? Ile wam spala mialu badz groszku bo to istotne jednak dla kazdego kupujacego.[/quote. ] No cóż - każdy chwali swoje. Też chciałem wziąć tłoka. Znajomy zachwalał, oszczędny kocioł i mozna palić prawie wszystkim. Przez 3 ostatnie zimy spalił po ok. 4 tony dobrego miału (ok. 26kJ) na jakieś min. 150 m2 (dwie kondygnacje), dom średnioocieplony. Więc myślę, że to nie jest dużo. Ale pojawił się problem z włożeniem takiego tłoka do mojej piwnicy, więc dałem spokój i wziąłem niebieskiego. Myslę, że w trybie lato można palić w nim jakimś tanim miałem za np. 450 zł (paliłem - OK) i spalanie wyjdzie na poziomie 3-4 kg dziennie - zależy od zapotrzebowania na CWU, docieplenia pieca (wszystko co gorące powinno być dodatkowo ocieplone wełną z folią alu). Niektórzy stosują też okresowe wyłączenia sterownika z prądu (np. w nocy), co przedłuża czas podtrzymania i zmniejsza spalanie. Oczywiście kocioł ustawiony na mozliwie minimalną temp. W tej chwili (grzeję już pomieszczenia - ok. 23 st) kocioł spala ok. 10 kg dziennie, czyli ok. 300 kg na miesiąc. Jak w styczniu w mrozy spalę do 1 tony/m_c, to będę zadowolony. Na razie palę trochę lepszym groszko-miałem 26kJ. Nie wiem z jakiej kopalni. Kupiłem 3t we wrześniu jeszcze po 580, teraz widziałem stówkę droższy już jest - niestety. Pali się z lekkimi spiekami żuzlowymi i trochę niedopalonego koksu jest, popiół - dość sporo ok. 15 %. Koks wrzucam zpowrotem do zasobnika. Na większe mrozy kupiłem też 1 t groszku (nie eko) 30kJ - jeszcze nie próbowałem, mam zamiar mieszać z miałem, granulacja podobna jak większe kawałki z palonego w tej chwili groszko-miału (niektóre kawałki mają pewnie i z 5 cm, ale słychać tylko kruszenie w podajniku i na razie nic więcej się nie dzieje - odpukać). I pamiętajcie o suchym paliwie - jak kupiłem worek lekko wilgotnego, to mi zaraz się skrpliny pojawiły w zasobniku i jak domniemam w kotle też, ale teraz jadę już suchym jak popió i skropliny zniknęły, co jak sądzę wpłynie na żywotność zasobnika, kotła oraz komina - chyba najgorsze są kwasy powstające z rozpuszczenia w wodzie spalin z węgla (związki siarki itp.). Ustawianie przepływu na zwykłych zaworach mija się z celem. Z reguły prowadzi to do sytuacji - grzejnik grzeje stale, albo wcale. Proponuję zawór 4-drogowy. Na piecu masz dowolną temperaturę, jaką chcesz mieć np. 45 stopni, a zaworem regulujesz temperaturę na obiegu CO. U mnie w tej chwili na piecu ok. 46-48 stopni, natomiast w obiegu CO ok. 36-37 stopni (obniżając tą temperaturę zaworem w jednym miejscu ustawisz sobie komfort cieplny w domu i jednocześnie obniżysz zużycie opału). Pompka CO włączona na stałe. Dodatkowo przez zawór część wody wychodzącej z kotła wraca z powrotem do niego podgrzewając wychładzający się powrót. Jak już wczesniej było dowodzone lepiej utrzymywać stałą, możliwie niską temperaturę w całej instalacji CO, niż stosować metodę : grzej - wychłodź - grzej. Po wychłodzeniu kocioł idzie większą parą, co powoduje większe straty kominowe, lepiej jest jak już zacznie pracować stale z w miarę równą temp. spalin... Mój kocioł: https://esterownik.pl/sterownik/689 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotrek42 12.10.2011 21:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 (edytowane) pod katem ok 40 z kotła do komina pod górke??? jak tak to wsio ok... a kotła jeszcze pewnie nie znasz instalacji swojej pewnie tez nie, 1 sezon mieszkasz?? Edytowane 12 Października 2011 przez Piotrek42 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marin75 12.10.2011 21:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 Chyba mi się ulotka informacyjna skrobneła hehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotrek42 12.10.2011 21:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 hehe pewnie tak zobacz jak u andrzeja kociołek zaczyna ładnie pracowac, ciekawe jak bedzie jak bedzie pobor ciepła.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markowsski 12.10.2011 21:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 Chyba mi się ulotka informacyjna skrobneła hehe Proszę o rysunek instalacji CO.Jestem przed przerobieniem swojej.Mam nadzieje że po raz ostatni Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.