karoka65 12.10.2011 22:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 Dzięki Administrator z ELEKTRO-SYSTEMU przysłał mi przed chwilą mejla z prośbą o kontakt w celu rozwiązania problemu - czym jestem mile zaskoczony. To jest właśnie taka Firma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dino49 12.10.2011 22:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 Przydaloby się w eCoalu jeszcze sterowanie zaworem 3- lub 4-drogowym... Może kiedyś to się pojawi... Właśnie czekam cierpliwie na pojawienie sterowania zaworu 4D w eCoalu, może w przyszłym roku... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dino49 12.10.2011 22:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 Napisał markowsski Możesz podrzucić swój schemat instalacji CO? Owszem, ale jutro. Możesz mi tez podrzucić schemat:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Paweł_G 12.10.2011 23:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 Witam ponownieJak już dzisiaj pisałem podejrzewałem , że mi zerwało zawleczkę ( tak wynikało z opisu sytuacji przez żonkę ), a tu się okazało jeszcze inny zonk. Mianowicie jak wróciłem z pracy stwierdziłem że zawleczka jest cała a przy próbie załączenia ślimaka tylko buczy silnik . Zakasałem więc rękawy i wybrałem cały eko z podajnika i na samym spodzie znalazłem kawałek blachy który zaklinował ślimak ( zdarza się nie pierwszy i zapewne nie ostatni raz ) tylko dlaczego nie zerwało zawleczki. Z dwojga złego wole wymienić zawleczkę za 50 gr czy złotówkę niż spalony silnik podajnika. Gdyby żonka się nie pofatygowała żeby zejść do piwnicy i zobaczyć co go tam gryzie to zapewne do mojego powrotu silnik by padł. Więc jak to jest z tymi zawleczkami innym zrywa nader często a u mnie nie zadziałało to zabezpieczenie ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ozyrus 13.10.2011 03:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2011 Jak dla mnie masz wybor, albo przerabiasz instalacje na wymuszona (pompa) albo kupujesz termostaty na grzejnikach (ja mam oba rozwiazania). Jesli chcesz dzialac na tych zwyklych zaworkach to moge zaczac przyjmowac zaklady kiedy pekniesz gdy zaczna sie wieksze wahania dobowe temperatur Jesli miales wszystkie zawory otwarte na maksa to masz przyczyne wysokiego spalania - duzy pobor ciepla z instalacji. RTFM tam jest wszystko opisane. Ale tak w skrocie. Masz ustawiona temperature zadana na 20* wiec piec grzeje wode w ukladzie do temperatury zadanej CO a grawitacja zalatwia reszte wymuszajac obieg wody, ktora oddaje swoje cieplo w kaloryferach. Temperatura w pokojach rosnie i osiaga zadane 20*. W tym momencie piec przechodzi na temperature obnizona (w/g algorytmu) ale grzeje dalej. Woda w ukladzie plynie nadal bo kaloryfery maja maksymalny przeplyw i oddaja cieplo do pokojow, w ktorych temperatura rosnie. Piec nie ma innej mozliwosci wychlodzenia pomieszczenia a musi dogrzac wode w ukladzie no i kolko sie zamyka. Wczoraj przykrecilem te zawory na kaloryferach, pompkę zamontuję w przyszlym tygodniu bo akurat teraz mam wesele, więc wtedy zobaczymy co się zmieni. Teraz zauwazyłem że temp na powrocie zwiększyła się o pprawie 3 stopnie a w domu dalej ciepło więc jakiś progress już jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzy27 13.10.2011 03:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2011 Witam ponownie Jak już dzisiaj pisałem podejrzewałem , że mi zerwało zawleczkę ( tak wynikało z opisu sytuacji przez żonkę ), a tu się okazało jeszcze inny zonk. Mianowicie jak wróciłem z pracy stwierdziłem że zawleczka jest cała a przy próbie załączenia ślimaka tylko buczy silnik . Zakasałem więc rękawy i wybrałem cały eko z podajnika i na samym spodzie znalazłem kawałek blachy który zaklinował ślimak ( zdarza się nie pierwszy i zapewne nie ostatni raz ) tylko dlaczego nie zerwało zawleczki. Z dwojga złego wole wymienić zawleczkę za 50 gr czy złotówkę niż spalony silnik podajnika. Gdyby żonka się nie pofatygowała żeby zejść do piwnicy i zobaczyć co go tam gryzie to zapewne do mojego powrotu silnik by padł. Więc jak to jest z tymi zawleczkami innym zrywa nader często a u mnie nie zadziałało to zabezpieczenie ??? Też taką "twardą" zawleczkę miałem. Potem i tak pękła na czymś innym. Zauważ że silnik pracuje cyklicznie a nie stale oraz że przy braku podawania węgla sterownik zgłosi wygaszenie a w tedy silnika już nie załączy. Jak masz mimo tego spore obawy możesz dozbroić o termik na zasilaniu. Silnik przyblokowany lub w rozruchu pobiera większy prąd. Z tym że rozruch jest to chwilka a jak zblokuje to wyrzuci ale taką elektryczną zawleczkę. Tą wymienisz jednym paluszkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
elezibi 13.10.2011 05:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2011 Witam ponownie Jak już dzisiaj pisałem podejrzewałem , że mi zerwało zawleczkę ( tak wynikało z opisu sytuacji przez żonkę ), a tu się okazało jeszcze inny zonk. Mianowicie jak wróciłem z pracy stwierdziłem że zawleczka jest cała a przy próbie załączenia ślimaka tylko buczy silnik . Kiedyś też tak miałem (buczy a zawleczka nie zerwana) jak obróciłem silnik trochę do tyłu i ruszył do przodu to zerwało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
młodypalacz 13.10.2011 06:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2011 witam jak tak czytam to forum to znow pojawiaja sie watpliwosci co do tego pieca,bylem juz przekonany co do jego wyboru a tu ino wyczytuje ze ciagle zawleczke zrywa,ze duzo spala itd. to ile powinien spalic taki kociol w zimie a ile w lecie grzejac wode zakladajac ze dom nowy dobrze ocieplony itd. prosze utwierdzcie mnie w wyborze,znajomy ciagle namawia mnie na piec tlokowy,ja uparcie stalem przy swoim ale teraz mam watpliwosci.prosze szczerze jestescie zadowoleni z tego pieca? Ile wam spala mialu badz groszku bo to istotne jednak dla kazdego kupujacego. ja miałem tłokowy prze OE+ 16. Dzień do nocy na korzyść ogniwo. Nie daj się przekonać na tłokowca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markowsski 13.10.2011 07:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2011 Ok,dzięki Czy masz instalację wykonaną z zaworem 4D tak jak na stronie Ogniwo schemat nr 1? Masz siłownik do tego zaworu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jorgo 13.10.2011 09:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2011 (edytowane) właśnie odczytałem maila od E-S i to mi się strasznie podoba....https://esterownik.pl/mapa-sterownikow tylko dlaczego mojego sterownika nie widzę >(no i najnowsza wersja oprogramowania 0.2.8.1, od ostatniej minęło raptem kilka dni. Edytowane 13 Października 2011 przez jorgo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
_marianek_ 13.10.2011 09:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2011 właśnie odczytałem maila od E-S i to mi się strasznie podoba....https://esterownik.pl/mapa-sterownikow tylko dlaczego mojego sterownika nie widzę >( no i najnowsza wersja oprogramowania 0.2.8.1, od ostatniej minęło raptem kilka dni. Jorgo też dostałem maila, na stronie w edycji sterownika jest mapka i tam można wskaźnik przesuwać i ustawić dokładną pozycję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markowsski 13.10.2011 10:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2011 Hej,czy może mi ktoś precyzyjnie odpowiedzieć czy do instalacji CO w OEP 25KW lepsza będzie pompa mieszająca czy zawór 4D?Sterownik nie ma możliwości sterowania zaworem 4D(z siłownika) więc jak to jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzy27 13.10.2011 11:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2011 Hej,czy może mi ktoś precyzyjnie odpowiedzieć czy do instalacji CO w OEP 25KW lepsza będzie pompa mieszająca czy zawór 4D?Sterownik nie ma możliwości sterowania zaworem 4D(z siłownika) więc jak to jest? Jak na razie nie ma. Moim zdaniem jest to dobre rozwiązanie. Możliwe jest grzanie wysoko np CWU a jak teraz grzejniki na niższych temperaturach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jorgo 13.10.2011 11:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2011 już gra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Alk 13.10.2011 16:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2011 Witam, kilka dni temu pisałem o spiekach z miału rokita. Przysłoniłem dmuchawę tak na 3/4 i obserwowałem kilka dni. Sytuacja wygląda tak że koksowe spieki mam dalej, tyle że powstają teraz właściwie bliżej strony podajnika. Dzisiaj zasłoniłem 1/2 dmuchawy i dalej obserwuję. Pali ktoś z Was jeszcze miałem Rokita na OE16+? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marin75 13.10.2011 16:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2011 Hej,czy może mi ktoś precyzyjnie odpowiedzieć czy do instalacji CO w OEP 25KW lepsza będzie pompa mieszająca czy zawór 4D?Sterownik nie ma możliwości sterowania zaworem 4D(z siłownika) więc jak to jest? Zawór 4D pompa CO i do tego pompa CWU robiąca też za mieszającą. Ja tak mam i uważam, że to dobry układ. Do tego na każdym kaloryferze termostat. Oprócz drabinkowego w łazience - tam zawsze coś się suszy, więc może być ciepły... Zaworem 4D ustawiam temperaturę w obiegu CO - w tej chwili 36-38 stopni. Na piecu ok 47. Schemat instalacji to zmodyfikowana propozycja ze strony Ogniwo. Te "ósemki" to zwykłe zawory kulowe. Z racji braku zaworu zwrotnego na obiegu CWU dogrzewa mi grawitacyjnie bojler, ale te 43-45 stopni to jest OK dla temp. w bojlerze. Jeżeli ktoś chce oszczędzać opał, to proponuję ustawić jak najniższą temperaturę na kotle. Czyli 42 st. Sterownik i tak będzie ją utrzymywał na poziomie +5 czyli 47 stopni. Być może przytkanie dmuchawy dałoby możliwość zejścia z temp. poniżej 47, ale czy to będzie taniej ? U mnie w tej chwili kocioł pracuje dwustanowo, w cyklu ok. 2 cykle grzania na godzinę. Palę miałem 26kJ http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cec5763c5de268d9.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marin75 13.10.2011 16:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2011 Hm, cos nie tak poszło - nie ma schematuJest tutaj http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cec5763c5de268d9.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cec5763c5de268d9.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marin75 13.10.2011 16:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2011 A tak wogóle bawił się ktoś może ustawieniami w grzaniu. Jak jest lepiej, ekonomiczniej - częściej, ale krócej, czy też rzadziej ale dłuzej ?Można ustawić czas pracy podajnika w grzaniu, sterownik sam dobiera przerwę. Może Minertu coś testował ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marin75 13.10.2011 17:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2011 Dzięki Administrator z ELEKTRO-SYSTEMU przysłał mi przed chwilą mejla z prośbą o kontakt w celu rozwiązania problemu - czym jestem mile zaskoczony. A nie masz przypadkiem wyjętej szuflady z popielnika ? Bo widzę, że na razie nic się nie zmieniło - poza tym, że zadaną CO obniżyłeś, ale kociol nie może do niej nawet dotrzeć - gdzieś to ciepło ucieka, bo nie wierzę, że masz takie zapotrzebowanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jorgo 13.10.2011 17:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Października 2011 Zawór 4D pompa CO i do tego pompa CWU robiąca też za mieszającą. Ja tak mam i uważam, że to dobry układ. Do tego na każdym kaloryferze termostat. Oprócz drabinkowego w łazience - tam zawsze coś się suszy, więc może być ciepły... Zaworem 4D ustawiam temperaturę w obiegu CO - w tej chwili 36-38 stopni. Na piecu ok 47. Schemat instalacji to zmodyfikowana propozycja ze strony Ogniwo. Te "ósemki" to zwykłe zawory kulowe. Z racji braku zaworu zwrotnego na obiegu CWU dogrzewa mi grawitacyjnie bojler, ale te 43-45 stopni to jest OK dla temp. w bojlerze. Jeżeli ktoś chce oszczędzać opał, to proponuję ustawić jak najniższą temperaturę na kotle. Czyli 42 st. Sterownik i tak będzie ją utrzymywał na poziomie +5 czyli 47 stopni. Być może przytkanie dmuchawy dałoby możliwość zejścia z temp. poniżej 47, ale czy to będzie taniej ? U mnie w tej chwili kocioł pracuje dwustanowo, w cyklu ok. 2 cykle grzania na godzinę. Palę miałem 26kJ http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cec5763c5de268d9.html Mam podobnie jak i Ty, z tym że nie mam termostatów na grzejnikach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.