Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam ponownie

Jak już dzisiaj pisałem podejrzewałem , że mi zerwało zawleczkę ( tak wynikało z opisu sytuacji przez żonkę ), a tu się okazało jeszcze inny zonk. Mianowicie jak wróciłem z pracy stwierdziłem że zawleczka jest cała a przy próbie załączenia ślimaka tylko buczy silnik . Zakasałem więc rękawy i wybrałem cały eko z podajnika i na samym spodzie znalazłem kawałek blachy który zaklinował ślimak ( zdarza się nie pierwszy i zapewne nie ostatni raz ) tylko dlaczego nie zerwało zawleczki. Z dwojga złego wole wymienić zawleczkę za 50 gr czy złotówkę niż spalony silnik podajnika. Gdyby żonka się nie pofatygowała żeby zejść do piwnicy i zobaczyć co go tam gryzie to zapewne do mojego powrotu silnik by padł. Więc jak to jest z tymi zawleczkami innym zrywa nader często a u mnie nie zadziałało to zabezpieczenie ???

 

Też taką "twardą" zawleczkę miałem. Potem i tak pękła na czymś innym. Zauważ że silnik pracuje cyklicznie a nie stale oraz że przy braku podawania węgla sterownik zgłosi wygaszenie a w tedy silnika już nie załączy. Jak masz mimo tego spore obawy możesz dozbroić o termik na zasilaniu. Silnik przyblokowany lub w rozruchu pobiera większy prąd. Z tym że rozruch jest to chwilka a jak zblokuje to wyrzuci ale taką elektryczną zawleczkę. Tą wymienisz jednym paluszkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10,7k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam ponownie

Jak już dzisiaj pisałem podejrzewałem , że mi zerwało zawleczkę ( tak wynikało z opisu sytuacji przez żonkę ), a tu się okazało jeszcze inny zonk. Mianowicie jak wróciłem z pracy stwierdziłem że zawleczka jest cała a przy próbie załączenia ślimaka tylko buczy silnik .

 

Kiedyś też tak miałem (buczy a zawleczka nie zerwana)

jak obróciłem silnik trochę do tyłu

i ruszył do przodu to zerwało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

jak tak czytam to forum to znow pojawiaja sie watpliwosci co do tego pieca,bylem juz przekonany co do jego wyboru a tu ino wyczytuje ze ciagle zawleczke zrywa,ze duzo spala itd. to ile powinien spalic taki kociol w zimie a ile w lecie grzejac wode zakladajac ze dom nowy dobrze ocieplony itd. prosze utwierdzcie mnie w wyborze,znajomy ciagle namawia mnie na piec tlokowy,ja uparcie stalem przy swoim ale teraz mam watpliwosci.prosze szczerze jestescie zadowoleni z tego pieca? Ile wam spala mialu badz groszku bo to istotne jednak dla kazdego kupujacego.

 

ja miałem tłokowy prze OE+ 16.

Dzień do nocy na korzyść ogniwo.

Nie daj się przekonać na tłokowca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie odczytałem maila od E-S i to mi się strasznie podoba....https://esterownik.pl/mapa-sterownikow tylko dlaczego mojego sterownika nie widzę >(

no i najnowsza wersja oprogramowania 0.2.8.1, od ostatniej minęło raptem kilka dni.

 

Jorgo też dostałem maila, na stronie w edycji sterownika jest mapka i tam można wskaźnik przesuwać i ustawić dokładną pozycję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,czy może mi ktoś precyzyjnie odpowiedzieć czy do instalacji CO w OEP 25KW lepsza będzie pompa mieszająca czy zawór 4D?Sterownik nie ma możliwości sterowania zaworem 4D(z siłownika) więc jak to jest?

 

Jak na razie nie ma. Moim zdaniem jest to dobre rozwiązanie. Możliwe jest grzanie wysoko np CWU a jak teraz grzejniki na niższych temperaturach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, kilka dni temu pisałem o spiekach z miału rokita. Przysłoniłem dmuchawę tak na 3/4 i obserwowałem kilka dni. Sytuacja wygląda tak że koksowe spieki mam dalej, tyle że powstają teraz właściwie bliżej strony podajnika. Dzisiaj zasłoniłem 1/2 dmuchawy i dalej obserwuję. Pali ktoś z Was jeszcze miałem Rokita na OE16+?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,czy może mi ktoś precyzyjnie odpowiedzieć czy do instalacji CO w OEP 25KW lepsza będzie pompa mieszająca czy zawór 4D?Sterownik nie ma możliwości sterowania zaworem 4D(z siłownika) więc jak to jest?

 

Zawór 4D pompa CO i do tego pompa CWU robiąca też za mieszającą. Ja tak mam i uważam, że to dobry układ. Do tego na każdym kaloryferze termostat. Oprócz drabinkowego w łazience - tam zawsze coś się suszy, więc może być ciepły... Zaworem 4D ustawiam temperaturę w obiegu CO - w tej chwili 36-38 stopni. Na piecu ok 47.

Schemat instalacji to zmodyfikowana propozycja ze strony Ogniwo.

Te "ósemki" to zwykłe zawory kulowe. Z racji braku zaworu zwrotnego na obiegu CWU dogrzewa mi grawitacyjnie bojler, ale te 43-45 stopni to jest OK dla temp. w bojlerze. Jeżeli ktoś chce oszczędzać opał, to proponuję ustawić jak najniższą temperaturę na kotle. Czyli 42 st. Sterownik i tak będzie ją utrzymywał na poziomie +5 czyli 47 stopni. Być może przytkanie dmuchawy dałoby możliwość zejścia z temp. poniżej 47, ale czy to będzie taniej ? U mnie w tej chwili kocioł pracuje dwustanowo, w cyklu ok. 2 cykle grzania na godzinę. Palę miałem 26kJ

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cec5763c5de268d9.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki

Administrator z ELEKTRO-SYSTEMU przysłał mi przed chwilą mejla z prośbą o kontakt w celu rozwiązania problemu - czym jestem mile zaskoczony.

 

A nie masz przypadkiem wyjętej szuflady z popielnika ? Bo widzę, że na razie nic się nie zmieniło - poza tym, że zadaną CO obniżyłeś, ale kociol nie może do niej nawet dotrzeć - gdzieś to ciepło ucieka, bo nie wierzę, że masz takie zapotrzebowanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór 4D pompa CO i do tego pompa CWU robiąca też za mieszającą. Ja tak mam i uważam, że to dobry układ. Do tego na każdym kaloryferze termostat. Oprócz drabinkowego w łazience - tam zawsze coś się suszy, więc może być ciepły... Zaworem 4D ustawiam temperaturę w obiegu CO - w tej chwili 36-38 stopni. Na piecu ok 47.

Schemat instalacji to zmodyfikowana propozycja ze strony Ogniwo.

Te "ósemki" to zwykłe zawory kulowe. Z racji braku zaworu zwrotnego na obiegu CWU dogrzewa mi grawitacyjnie bojler, ale te 43-45 stopni to jest OK dla temp. w bojlerze. Jeżeli ktoś chce oszczędzać opał, to proponuję ustawić jak najniższą temperaturę na kotle. Czyli 42 st. Sterownik i tak będzie ją utrzymywał na poziomie +5 czyli 47 stopni. Być może przytkanie dmuchawy dałoby możliwość zejścia z temp. poniżej 47, ale czy to będzie taniej ? U mnie w tej chwili kocioł pracuje dwustanowo, w cyklu ok. 2 cykle grzania na godzinę. Palę miałem 26kJ

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cec5763c5de268d9.html

 

Mam podobnie jak i Ty, z tym że nie mam termostatów na grzejnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, cos nie tak poszło - nie ma schematu

Jest tutaj http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cec5763c5de268d9.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/cec5763c5de268d9.html

Co oznacza przekreślony czujnik temp.kotła?I co z grawitacją w trybie lato?jeśli woda grawitacyjnie idzie na grzejniki to czy daje rade dogrzać CWU?Te ósemki to zawory kulowe(różnicowe) czy zwrotne???

Miał jest całkiem suchy,mam jeszcze piec na miał ale muszę go moczyć...

Edytowane przez markowsski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie masz przypadkiem wyjętej szuflady z popielnika ? Bo widzę, że na razie nic się nie zmieniło - poza tym, że zadaną CO obniżyłeś, ale kociol nie może do niej nawet dotrzeć - gdzieś to ciepło ucieka, bo nie wierzę, że masz takie zapotrzebowanie...

 

witam!

a co ma do tego szuflada?

zapotrzebowanie - 220 m2 powierzchni/2,65 wysokości

piętrowy

ściany pustak z tynkiem tradycyjnym+ 16 cm styropianu+akryl czyli k<0,20

na stropie 15 cm styropianu+ wylewka+ między krokwiami 6 cm wełny to też k<= 0,20

okna 5 komorowe z k=1,0

teoretycznie powinien wystarczyć eko 16 kw a mam eko24 i pale tylko i wyłącznie groszkiem z chwałowic

i co tu jest grane !?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli zużywasz teraz około 30 kg węgla na dobę i masz temperaturę spalin o około 100 stopni wyższą ( około 200 stopni) to masz wymiennik, który NIE ODBIERA CIEPŁA SPALIN. Jeśli nie jest zanieczyszczony, to znaczy, że spaliny wędrują nie tą drogą co powinny. Sprawdź na przekroju kotła jak maja wędrować spaliny i załóż jakąś klapkę czy co tam jest w Ogniwie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co oznacza przekreślony czujnik temp.kotła?I co z grawitacją w trybie lato?jeśli woda grawitacyjnie idzie na grzejniki to czy daje rade dogrzać CWU?Te ósemki to zawory kulowe(różnicowe) czy zwrotne???

Miał jest całkiem suchy,mam jeszcze piec na miał ale muszę go moczyć...

 

Oczywiście mam zainstalowane wszystkie czujniki dostarczone przez producenta, przkreśliłem, bo wyglądało na dodatkowe.Ale mam jeden dodatkowy montowany na rurze za pomką CO. Czujnik analogowy daje informację o aktualnej temp. w układzie CO. W trybie lato woda nie powinna za bardzo przechodzić grawitacyjnie, bo pompka jest pewnym oporem, powinien być zawór zwrotny sprężynkowy za pompką CO, ale instalator nie dał i jest jak jest. W razie czego można odłączyć całkiem układ CO poprzez skręcenie na 0 zaworu 4D. Ale generalnie jak załączy się pompka CWU to przeciąga wszystko do CWU i żadna grawitacja na CO Ci wtedy nie działa. Ósemki to zwykłe zwory kulowe. Przed pomkami powinny być jeszcze dorysowane filtry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...