szosiu 30.10.2011 15:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2011 Chodziło mi bardziej o to ,że (chyba tak sugerowałeś,jeśli nie to nie ma problemu ) -ustawiając czujnik wyżej np 25stC -termostat niżej np 24stC to gdy termostat nam zamknie grzejnik przy 24stC sterownik dalej będzie dążył do wzrostu temp zadanej 25stC. Co on poradzi jak termostat się zamknie,temp nie wzrośnie do zadanej jaką mamy ustawioną? Jeżeli miałeś co innego na myśli to nie ma tematu. a jesli ustawimy odwrotnie czyli -ustawiając czujnik niżej 24stC -termostat głowicy wyżej np 25stC ? Myśle ze to moze byc kolejna opcja którą wypróbuje , jesli cyrkulacja dla cz. wewnętrznego nie zda egzaminu. Sytuacja: Kocioł dobija do t. zadanej wewnętrznej, część energii cieplnej nadal "wychodzi" z grzejnika, dochodzi do 25C i zamyka na amen grzejnik. Do tego np. w calym domu głowice zamykają grzejniki, zostaje już tylko jeden grzejnik na ganku który nie posiada glowicy termostatycznej. W tym momencie kocioł ma obieg tylko z jednym grzejnikiem - i tu właśnie pompa CO Alpha 2 powinna pokazac co potrafi - zwolni przeplyw, temperatura CO skoczy do góry (pogodowka "czuwa" na prawidłową temp CO), kocioł się odstawi. Az spadnie temp. wewnętrzna ponizej zadanej, wtedy cykl sie powtarza. Poprawcie mnie jeśli źle kombinuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 30.10.2011 16:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2011 a jesli ustawimy odwrotnie czyli -ustawiając czujnik niżej 24stC -termostat głowicy wyżej np 25stC ? Myśle ze to moze byc kolejna opcja którą wypróbuje , jesli cyrkulacja dla cz. wewnętrznego nie zda egzaminu. Sytuacja: Kocioł dobija do t. zadanej wewnętrznej, część energii cieplnej nadal "wychodzi" z grzejnika, dochodzi do 25C i zamyka na amen grzejnik. Do tego np. w calym domu głowice zamykają grzejniki, zostaje już tylko jeden grzejnik na ganku który nie posiada glowicy termostatycznej. W tym momencie kocioł ma obieg tylko z jednym grzejnikiem - i tu właśnie pompa CO Alpha 2 powinna pokazac co potrafi - zwolni przeplyw, temperatura CO skoczy do góry (pogodowka "czuwa" na prawidłową temp CO), kocioł się odstawi. Az spadnie temp. wewnętrzna ponizej zadanej, wtedy cykl sie powtarza. Poprawcie mnie jeśli źle kombinuje Twoja wersja bardziej mi odpowiada Nie ujmując nic Krzychowi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzy27 30.10.2011 18:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2011 Twoja wersja bardziej mi odpowiada Nie ujmując nic Krzychowi Nie ujmujesz. Potrafię jednak zrozumieć twoje nastawienie. Spróbuje jednak przybliżyć nieco moje. Najpierw głowice termostatyczne. Ich główną cechą jest otwieranie/zamykanie zaworu odpowiednio do temperatury. I tu większość zatrzymuje temat. Tyle wystarcza. Ale jak zamyka. Jaka jest charakterystyka. W każdej jednej instrukcji głowicy termostatycznej można znaleźć wartość 2K (2°C). Jest to różnica temperatury pomiędzy zaworem całkowicie otwartym a całkowicie zamkniętym dla jednej nastawy. Pomijam tu te elektroniczne. Charakter tej regulacji jest tylko proporcjonalny. Zatem możemy mieć sytuacje że ta sama nastawa w różnych pomieszczeniach może dać inną temperaturę. Z tego powodu na głowicy widnieją cyferki 1,2,3,4,5 a nie temperatura. Nie jest to arcy dokładne ale niedokładności można wykorzystać na korzyść. Teraz pompka. Ta najzwyklejsza to pewna moc przyłożona na ruch wody. Z głowicami termostatycznymi pracuje tak że jak grzejniki nagrzeją pomieszczenia i termostaty przymykają zawory w efekcie czego rośnie ciśnienie na stronie tłocznej pompy. i wpychanie z większą siłą wody w grzejniki. W przypadku pracy pompy na dużej mocy może dojść do działania siły naporu wody na zawory przeciwnie do siły głowic termostatycznych. W efekcie będą one pracować jakby były nastawione na nieco wyżej. W przypadku jakbyśmy mieli stałe ciśnienie było by zdecydowanie lepiej. Pompka Alpha2 ma 2 tryby stało-ciśnieniowe oraz 2 tryby ze zmiennym ciśnieniem. Pomijam Auto ADPT, który uczy się instalacji. Zmienno-ciśnieniowy tryb daje najciekawszy sposób regulacji. Charakterystyka jest dostępna oczywiście w dokumentacji. Ale w skrócie. W miarę przymykania zaworów ciśnienie pompy spada. Powoduje to wymuszenie takiej mocy pompki by zawsze był przepływ przez grzejniki. Co prawda nieduży ale bez udziału dodatkowych zysków nie spowoduje to przymknięcie wszystkich głowic. Z tego tytułu jestem za pozostawieniem takiej pompki w ustawieniu, które spowoduje jej pracę praktycznie 24h/dobę a czujnik wewnętrzny wykorzystać jedynie na anomalie takie jak dużo słońca lub wielkie domowe gotowanie przed imprezką bądź świętami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mario633 30.10.2011 19:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2011 Ale przy stałej pracy pompki sterownik nie jest w stanie wyregulować temp. wewnętrznej. W jaki sposób? W tej chwili mam włączony reg. pokojowy i pompkę na stałe. Zwiększam i zmniejszam temp wew. zadaną a kocioł zachowuje się jak w automacie, trzyma zadaną CO a pompka ile ma, tyle da. Jedynie na wyłączonej pompie reguluje temp wewnętrzną poprzez wyłączanie i włączanie pompki. Minusem są duże spadki na powrocie i wychładzanie układu, a później ponowne jego nagrzewanie - to co pisał szosiu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markowsski 30.10.2011 19:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2011 Ale przy stałej pracy pompki sterownik nie jest w stanie wyregulować temp. wewnętrznej. W jaki sposób? W tej chwili mam włączony reg. pokojowy i pompkę na stałe. Zwiększam i zmniejszam temp wew. zadaną a kocioł zachowuje się jak w automacie, trzyma zadaną CO a pompka ile ma, tyle da. Jedynie na wyłączonej pompie reguluje temp wewnętrzną poprzez wyłączanie i włączanie pompki. Minusem są duże spadki na powrocie i wychładzanie układu, a później ponowne jego nagrzewanie - to co pisał szosiu. No tak,tylko w taką pogodę to chyba jedyny sposób aby utrzymać minimalną 19,5-21 stopni wewnątrz..Przy minimalnej na kotle 42st. w nieocieplonym budynku taka temperatura nie jest w stanie nic ogrzać,chyba że opał jest kaloryczny i kocioł przekracza 4-5 stopni temp.zadaną.Tak jak wcześniej wspomniałem przydała by się synchronizacja czujnika wewnętrznego i programatora pogodowego przy trybie włączonej pompy.Można by było wykorzystać te minimum temp. na kotle i te 2-3 stopnie które kocioł "gra" ponad zadaną CO tak aby obniżył po otrzymaniu zadanej do minimum(poniżej 42 ale nie wchodziłby w odstawkę).I tu synchro czujnika wewn. i programatora pogodowego jest konieczne.A tak przy włączonej pompie jest kłopot.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 30.10.2011 20:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2011 (edytowane) Mi chodziło tylko o to aby nie doszło do tego,że ustawimy temp pokojową zadaną na 25stC a termostat na 24stC co się wtedy dzieje?Ano to ,że sterownik dostaje sygnał z czujnika,że nie została osiągnięta temp wewnętrzna bo termostat je zamknął przy 24stC wewnątrz,musi jeszcze dobić 1stC .Tutaj możliwe,że przewagę ma alpha 2 ,że jak termostat się zamknie to nie będzie na siłę wody pchała.Wiec i z tą pompą trzeba uważać na to jak ona ma pracować przy termostatach.Ale dalej brakuje nam 1stC i kocioł pracuje z większą mocą.Trzeba się jak to Krzychu napisał wbić w ustawienia. Edytowane 30 Października 2011 przez minertu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mac76 30.10.2011 21:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2011 A czy pompa alpha 2 będzie prawidłowo pracować w układzie z zaworem 4d, czy tak jak ktoś wcześniej napisał, może to powodować problemy w jej automatycznej pracy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzy27 30.10.2011 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2011 Praca ciągła ma generalnie jedną wielką zaletę. Nie powoduje odczucia chłodu pomimo dobrej temperatury. Ważne jest również promieniowanie od ciepłego grzejnika. Czujnik jak wyłączy pompkę to pomimo nawet 23°C gdy grzejnik ostygnie to potrafi być chłodno. Brrr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzy27 30.10.2011 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2011 A czy pompa alpha 2 będzie prawidłowo pracować w układzie z zaworem 4d, czy tak jak ktoś wcześniej napisał, może to powodować problemy w jej automatycznej pracy? Jak blisko to zapraszam się przekonać. Mieszkam w okolicach Leżajska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markowsski 30.10.2011 21:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2011 (edytowane) krzy27 Napisz proszę co w takim razie proponujesz.Przy normalnej pompie CO,tryb włączona,predkość pompy max ,dla żądanej temp wewnatrz ok 20-21 st skręcić termostaty na grzejnikach na 3,ustawić temp wewn.na sterowniku 21-22 st i jazda czy odwrotnie ustawić 4 na termostatach i temp.na sterowniku 20-21 st? Mam trochę dziwną historię,wczoraj była temp.na zewnątrz nawet odrobinę niższa,kocioł śmigał na 44-45 stopni i miał problem dociągnąć do zadanej wewn.20st,Dziś obniżyłem temp.min. z 43 na 42 ,na krzywej dla plus 10st z 43 na 40 st) dałem tylko pompę na max i skręciłem połowę grzejników na 3,tylko w głównym pomieszczeniu zostały na 4 i kocioł osiąga szybciej zadaną wewnętrzną niż wczoraj na wyższych temp.pracy.Dziwne.. Edytowane 30 Października 2011 przez markowsski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzy27 30.10.2011 21:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2011 Jak na termostatach ustawisz więcej niż chcesz to po co ci one. Na taką przejściową pogodę jak teraz nie dał bym pompki na maxymalne obroty chyba że masz zawór mieszający, którym możesz zbić temperaturę niżej niż pozwala na to piec. Do zwykłej pompki dobrym zwyczajem jest robienie obejścia. Jest to zawór regulacyjny pomiędzy zasilaniem a powrotem. Wpięty jak każdy jeden grzejnik. W momencie poprzymykania głowic przejmie cały ruch wody. Powinno to spowodować działanie prawie jak pompki Alpha2. Jeśli nie ma się obejścia można wykorzystać grzejnik łazienkowy. Zazwyczaj mało wydajny a jak nawet to tam najczęściej chodzi się topless. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markowsski 30.10.2011 21:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2011 Mam ustawiony zawór 4D na pozycji 5.Ok czyli radzisz termostaty pozamykać na pozycji 3.Ustawić na sterowniku wewnątrz 20-21st,(to pomieszczenie w holu firmy )czy ustawić wyżej np 23-24st,pogodówka i tak nie podniesie tak wysoko temp.CO.Nie ma takiego obejścia pompy o jakim piszesz natomiast mam w holu(tam gdzie czujnik) 2 grzejniki,jeden ma termostat a drugi nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marin75 30.10.2011 21:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Października 2011 Praca ciągła ma generalnie jedną wielką zaletę. Nie powoduje odczucia chłodu pomimo dobrej temperatury. Ważne jest również promieniowanie od ciepłego grzejnika. Czujnik jak wyłączy pompkę to pomimo nawet 23°C gdy grzejnik ostygnie to potrafi być chłodno. Brrr W pełni się z tym zgadzam. Widzę to na własnym przykładzie. Zawór 4D obniża mi temp. w obiegu CO (ustawiony na 3 w skali do 10 - jakieś 36 stopni w układzie CO - mam dodatkowy czujnik analogowy). Głowice termostatyczne na grzejnikach ustawione na 3 (w skali do 5) i generalnie nic więcej nie potrzebuję w tej chwili. Grzejniki letnie, ale grzeją równo, nie ma skoków temp., a jak się w kuchni zrobi cieplej, to zadziała głowica termostatyczna na grzejniku i ten przestaje grzać do czasu spadku temp. poniżej progu głowicy. Jedyne co ustawiam (niestety ręcznie), to zawór 4D - jak się robi cieplej to ustawiam na 3, jak zimniej to na 5, pewnie jak temp. spadnie poniżej zera trzeba będzie przekręcić na 7 albo i na 10. Pompka CO pracuje ciągle na I biegu. Fajnie by było jeszcze mieć możliwość sterowania siłownikiem od zaworu 4D poprzez sterownik eCoal - chociażby w trybie zadawania ręcznego, ale z poziomu www - jak mnie w domu nie ma... Uważam, że zawór 4D i głowice termostatyczne na każdym grzejniku to strzał w dziesiątkę - komfort i niższe spalanie. Pomieszczenia się nie przegrzewają (mam ok. 22-23, sypialnia 20) i jest gites. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szosiu 31.10.2011 07:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2011 Praca ciągła ma generalnie jedną wielką zaletę. Nie powoduje odczucia chłodu pomimo dobrej temperatury. Ważne jest również promieniowanie od ciepłego grzejnika. Czujnik jak wyłączy pompkę to pomimo nawet 23°C gdy grzejnik ostygnie to potrafi być chłodno. Brrr Chyba wiem o co Ci chodzi, moja szwagierka ostatnio przyszła na budowę i mówi ze jej chłodno, kaloryfery zimne w tedy były a na termometrze 21C. Tłumaczyłem jej ze kocioł służy do uzupełniania strat w cieple a nie do ciągłego grzania. Oczywiście budynek porządnie ocieplony. Mowiłem jej róznież ze nie wazne ze kaloryfery są zimne - ważne ze w pomieszczeniach jest temperatura satysfakcjonująca A ja z innej beczki teraz: układ chodzi juz tydzień, a dzis znowu pojawilo sie powietrze w układzie, tydzień temu byly spore problemy z odpowietrzaniem, ale daliśmy rade, myslalem ze to juz konic problemów ale dzis znowu bulgotanie, powietrze w układzie, w grzejnikach, ja nie wiem czy po tygodniu dobrej pracy w układzie moze znowu sie pojawić powietrze, jest to mozliwe?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dino49 31.10.2011 07:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2011 (edytowane) Jedyne co ustawiam (niestety ręcznie), to zawór 4D - jak się robi cieplej to ustawiam na 3, jak zimniej to na 5, pewnie jak temp. spadnie poniżej zera trzeba będzie przekręcić na 7 albo i na 10. Pompka CO pracuje ciągle na I biegu. Fajnie by było jeszcze mieć możliwość sterowania siłownikiem od zaworu 4D poprzez sterownik eCoal - chociażby w trybie zadawania ręcznego, ale z poziomu www - jak mnie w domu nie ma... Uważam, że zawór 4D i głowice termostatyczne na każdym grzejniku to strzał w dziesiątkę - komfort i niższe spalanie. Pomieszczenia się nie przegrzewają (mam ok. 22-23, sypialnia 20) i jest gites. Żeby nie ustawiać ręcznie zawór 4D, jest taki regulator, który automatycznie ustawia zadaną temp. CO. Ja taki mam od 4 lat, bardzo jestem zadowolony. http://kotly.com/product_info.php?cPath=8_94_104&products_id=1076 Jest mała uwaga, minertu pisał wcześniej na tym wątku, że siłownik wprowadzi do eCoala trochę chaosu. Edytowane 31 Października 2011 przez dino49 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markowsski 31.10.2011 08:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2011 A ja z innej beczki teraz: układ chodzi juz tydzień, a dzis znowu pojawilo sie powietrze w układzie, tydzień temu byly spore problemy z odpowietrzaniem, ale daliśmy rade, myslalem ze to juz konic problemów ale dzis znowu bulgotanie, powietrze w układzie, w grzejnikach, ja nie wiem czy po tygodniu dobrej pracy w układzie moze znowu sie pojawić powietrze, jest to mozliwe?? Wszystko zależy gdzie instalator umieścił zawór odpowietrzający.Przy mojej instalacji odpowietrzenie to męka.Po 2 tygodniach powietrze zalegało w kilku grzejnikach.Jeden był szczególnie oporny.Musiałem zakręcić wszystkie pozostałe i dopiero wtedy udało mi się go odpowietrzyć.Pamiętaj by odpowietrzać na nie działającej pompie i najlepiej na zimnym układzie(u mnie tylko tak się udało). Miałem już dosyć takiego biegania i odpowietrzania, zamówiłem za radą znajomego odpowietrzniki automatyczne CALLEFI na te najbardziej zapowietrzające się grzejniki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
szosiu 31.10.2011 08:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2011 Wszystko zależy gdzie instalator umieścił zawór odpowietrzający.Przy mojej instalacji odpowietrzenie to męka.Po 2 tygodniach powietrze zalegało w kilku grzejnikach.Jeden był szczególnie oporny.Musiałem zakręcić wszystkie pozostałe i dopiero wtedy udało mi się go odpowietrzyć.Pamiętaj by odpowietrzać na nie działającej pompie i najlepiej na zimnym układzie(u mnie tylko tak się udało). Miałem już dosyć takiego biegania i odpowietrzania, zamówiłem za radą znajomego odpowietrzniki automatyczne CALLEFI na te najbardziej zapowietrzające się grzejniki. Jade zaraz tam z tym walczyć, odpowietrzniki są na na grzejnikach, jeden automatyczny przy zbiorniku wyrownawczym, 2 na linii CWU. Czy jest mozliwe zaciąganie powietrza do wewnątrz instalacji z zewnatrz jakimiś nieszelnościami ? Hydraulik mówił ze woda moze wyjsc ale powietrze do instalacji nie moze wejść. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_mazury 31.10.2011 08:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2011 Woda, która trafia z sieci wodociągowej do instalacji kotłowej zawiera w sobie rozpuszczony tlen. W miarę podnoszenia się temperatury wody w obiegu następuje UWALNIANIE SIĘ tlenu z wody. Ma to miejsce najintensywniej w kotle ( bo tam woda osiąga najwyższą temperaturę), dlatego odpowietrzenie MUSI ZNAJDOWAĆ SIĘ jak najbliżej kotła. Jeśli tego odpowietrzenia brak, uwolnione powietrze tym sprawniej im wyższy jest bieg pompki transportowane jest do grzejników. Co wobec tego robić? Rozgrzać układ do maksymalnej akceptowanej temperatury ( uwolnić tlen z wody), mieć sprawny , dobrze wykonany odpowietrznik za kotłem , szczelną instalację ( żeby nie dopuszczać nowych porcji wody z tlenem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_mazury 31.10.2011 08:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2011 "Hydraulik mówił ze woda moze wyjsc ale powietrze do instalacji nie moze wejść."To nie do końca prawda. Zależy od tego jak zbudowana jest instalacja. W instalacji ze zbiornikami przeponowymi przy wadliwie działającym zbiorniku taka sytuacja może mieć miejsce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
chochla72 31.10.2011 08:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Października 2011 Plusy, że odkręcasz kurki i masz od razu gorącą wodę no i że oszczędzisz trochę wody bo nie czekasz aż popłynie ta ciepła. Minusy, dodatkowy koszt pompy, większe zużycie energii elektrycznej (pompa ciągle chodzi), jakieś tam (trudno mi ocenić jakie) straty ciepła bo woda krążąc w obiegu CWU oddaje w jakimś minimalnym stopniu te ciepło. Moim zdaniem gra nie warta świeczki. Nie doczytalem do konca watku po lykendzie wiec nie wiem czy ktos odpisal ale mylisz sie tutaj. Troche jest tutaj pojeciem wzglednym. Jesli masz punkty odbioru wody tuz przy zasobniku, zgoda, nie ma wiekszego sensu instalowac cyrkulacji bo to sie nie oplaca. Ale jesli masz np parterowy dom i zasobnik w jednym koncu a lazienke w drugim, to to 'troche' przestaje juz byc takie niezauwazalne. Co do oszczednosci. Jesli masz cyrkulacje ustawiona na obieg ciagly to faktycznie bedziesz mial straty na CWU (przetestowane organoleptycznie, pomimo ukrycia rur cieplej wody w izolacji podlogi i zaizolowania ich samych koszulka termiczna). Ale ecoal daje Ci przeciez mozliwosc sterowania ta pompa. Masz przeciez programator dobowy plus ustawienie czasu pracy/przerwy samej pompy. Ja mam w tej chwili ustawiona minute pracy na 12 minut przerwy. Nie mam goracej wody natychmiast po odkreceniu kurka ale nie czekam tez 10 czy 20 sekund na goraca wode co sie zdaza kiedy jej potrzebuje w srodku nocy, w czasie kiedy programator juz ja wylaczyl calkowicie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.