jorgo 06.11.2011 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2011 re: zawijan_2 Witam. Przełączam aby pod pompować poziom paliwa w retorcie - w obecnej chwili inaczej się nie da, bo pali się strasznie nisko. Na tyle nisko że rura która doprowadza paliwo do retorty jest cała czerwona. jak czerwona, jak w pokazuje 26,3 stopnia na podajniku? na Twoim miejscu przywróciłbym ustawienia fabryczne i dałbym jako regulator kotła: CO a nie pogodowy, i podpiął regulator pokojowy.... ponadto powiedz mi ma cholerę ci woda cwu o temp. 45 stopni przez całą dobę? masz ustawioną temp. dzienna na 21 a nocną na 17 stopni.... ale nie ustawiłeś odpowiednio programatora... zresztą żadnego nie ustawiłeś...... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jorgo 06.11.2011 20:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2011 Możesz,możesz.Swoją drogą,piękne te twoje zdjęcia:yes: a dzięki...... mało czasu, ale wkrótce więcej czasu bo zaległy urlop to może nadrobię zaległości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jack18 06.11.2011 22:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Listopada 2011 W sterowniku mam przelaczone tzn w zadawaniu temperatury przelaczylem na termostat i na wyswietlaczu jest 45 oC strzalka w dol i literka T o to chodzi?? i tez jest podlaczony pod odpowiednie styki bo pisze na nich termostat takze nie moze byc innaczej zreszta fachowiec to podlaczal:) na grzejnikach nie mam a na rurach nie mam pojecia jaki jest, jest zwykle pokretlo i troszke dalej zegar z temp. jakies 30 lat ma zawor takze ciezko mi powiedziec:) Jeśli jest tak podłączone jak mówisz, to jest ok. Co CI nie działa- dokładniej?. Jeśli ster pokazuje ze nim termostat steruje i obniża temperaturę to powinno wlanie tak wyglądać. Powinno być to tez widać po pracy pompy CO.Praca pompy powinna być cykliczna. Masz pogodowe czy sam nastawiasz temp kotła? Zrób mały test- ustaw na termostacie temperaturę np 2 stopnie niższa nisz masz teraz (w pomieszczeniu) i sprawdź czy działa CI pompa CO.. Jeśli się zatrzymała to wszystko jest dobrze. To proste urządzenie powinno sterować pompa (wl,wyl) w zależności od temperatury i nic więcej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mikrawiec 07.11.2011 07:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 jak czerwona, jak w pokazuje 26,3 stopnia na podajniku? na Twoim miejscu przywróciłbym ustawienia fabryczne i dałbym jako regulator kotła: CO a nie pogodowy, i podpiął regulator pokojowy.... ponadto powiedz mi ma cholerę ci woda cwu o temp. 45 stopni przez całą dobę? masz ustawioną temp. dzienna na 21 a nocną na 17 stopni.... ale nie ustawiłeś odpowiednio programatora... zresztą żadnego nie ustawiłeś...... Kolego mylisz temperaturę podajnika z temperaturą ślimaka (co prawda tej się nie mierzy - ale widać kiedy coś jest nie tak, ba nawet słychać.) Po otwarciu drzwiczek rewizyjnych, widać rurę która doprowadza paliwo do retorty. Rura ta ostatnio robi się mocno czerwona, a przy podawaniu paliwa piec chodzi ciężko wydając głupie i głośne chrupanie - tak jakby nie mógł przepchać ekogroszku (ziarnistość 5-25) - pewnie tworzy się tam spiek. Nie korzystam z programatora, w obecnej chwili nie mam takiej potrzeby (mam ustawiony zimą) - co na pewno nie jest w przyczyną problemu. Sprawdź analizę temperatury wody wychodzącej i powrotu, widać że pobór ciepła jest niski - więc piec po osiągnięciu odpowiedniej temperatury powinien się wyłączyć. Ustawienia fabryczne/serwisowe były przewracane - nie było zmian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz1234 07.11.2011 08:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 Jeśli jest tak podłączone jak mówisz, to jest ok. Co CI nie działa- dokładniej?. Jeśli ster pokazuje ze nim termostat steruje i obniża temperaturę to powinno wlanie tak wyglądać. Powinno być to tez widać po pracy pompy CO.Praca pompy powinna być cykliczna. Masz pogodowe czy sam nastawiasz temp kotła? Zrób mały test- ustaw na termostacie temperaturę np 2 stopnie niższa nisz masz teraz (w pomieszczeniu) i sprawdź czy działa CI pompa CO.. Jeśli się zatrzymała to wszystko jest dobrze. To proste urządzenie powinno sterować pompa (wl,wyl) w zależności od temperatury i nic więcej. No wlasnie powinno ale nie jest:) sam nastawiam temp kotla testy tez robilem i nic nie reaguje termostat pojokowy na zadawane temp pomimo tego ze jest polaczenie i swieci sie na zielono nadal tylko hydraulicznym termostatem moge redukowac temp na grzejnikach cos gdzies trzeba jeszcze przelaczyc ale nie wiem juz co:) moze cos w ustawieniach zawansowanych?? a Ty jak masz w ustawieniach zmieniales jeszcze cos?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jack18 07.11.2011 15:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 No wlasnie powinno ale nie jest:) sam nastawiam temp kotla testy tez robilem i nic nie reaguje termostat pojokowy na zadawane temp pomimo tego ze jest polaczenie i swieci sie na zielono nadal tylko hydraulicznym termostatem moge redukowac temp na grzejnikach cos gdzies trzeba jeszcze przelaczyc ale nie wiem juz co:) moze cos w ustawieniach zawansowanych?? a Ty jak masz w ustawieniach zmieniales jeszcze cos?? Właściwie nic nie zmieniałem poza regulatorem kotła którym teraz jest termostat. Ja nie znam Twojego urządzenia może to bezpośrednio w nim coś jest nie tak? Wcześniej korzystałem z cyklicznej pracy pompy i z tego czujnika wewnętrznego zrobiłem pogodowy i to tyle zmian. Może jak Piotrek zajrzy na ten watek to coś wymyśli-napisze do niego na prv.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotrek42 07.11.2011 19:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 No wlasnie powinno ale nie jest:)? Dokładnie -powinno ale nie jest mam termostaty (dwie sztuki 1digitime bezprzewodowy i jeden przewodowy) prawdopodobnie w brulim opcja termostat jest jeszcze w formie testów lub działa tylko na okreslonych termostatach niby włacz-wyłacz) ale u mnie również nie chciało to za bardzo wspołpracować wiec dałem sobie spokój, kombinacje pompy mieszającej mnie nie przekonują i steruję bezpośrednio z termostatów na pompki (termostat daję sygnał-zwarcie:pomka się załancza) a pompka od CO chodzi non stop na krótkim obiegu. zgłosiłem sprawę do firmy mają się temu przyjrzeć i ew poprawić w nowym sofcie lub wypuścić jakąs aktualizację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ARCHER 07.11.2011 19:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 WitamCzy ktoś z użytkowników tego kotła może mi odpowiedzieć na kilka pytań odnośnie rusztodeflektora?1. Czy można palić na nim w trakcie pracy palnika?2. Czy rusztodefloktor stanowi jednolity element, czy żebra i "klocek" wkłada się osobno?3. W instrukcji jest napisane "Montaż paleniska awaryjnego polega na usunięciu elementu żeliwnego (deflektora) poprzez drzwiczki środkowe i ułożeniu na poziomie retorty segmentów żeliwnych rusztu awaryjnego", a na blogu zawijana "W komorze spalania zastosowano żeliwny ruszto-deflektor, który nie wymaga demontażu w przypadku konieczności palenia awaryjnego na ruszcie"., to w końcu jak to jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mario633 07.11.2011 20:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 (edytowane) 1. Czy można palić na nim w trakcie pracy palnika? Niektórzy palą, ale to może rozkalibrować sterownik a pozatym tam jest trochę mało tlenu podczas pracy palnika. Było trochę wcześniej o tem. "Montaż paleniska awaryjnego polega na usunięciu elementu żeliwnego (deflektora) poprzez drzwiczki środkowe i ułożeniu na poziomie retorty segmentów żeliwnych rusztu awaryjnego", Nie wiem, czy dobrze wyłapałem, ale tu chyba chodzi o to, że podczas palenia na ruszcie awaryjnym - palenisko poprostu wyciąga się i kładzie na niższym poziomie, po to aby zwiększyć komorę spalania. Ja paliłem na wyższym poziomie i też było OK, ale drzewo wylata z pieca trochę... W piecu są dwa poziomy ułożenia rusztu., wyżej i niżej. Ruszt jest podzielony na pół i osobno wyciąga się to "serce" ze środka. Edytowane 7 Listopada 2011 przez mario633 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ARCHER 07.11.2011 20:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 Niektórzy palą, ale to może rozkalibrować sterownik a pozatym tam jest trochę mało tlenu podczas pracy palnika. Było trochę wcześniej o tem. Nie wiem, czy dobrze wyłapałem, ale tu chyba chodzi o to, że podczas palenia na ruszcie awaryjnym - palenisko poprostu wyciąga się i kładzie na niższym poziomie, po to aby zwiększyć komorę spalania. Ja paliłem na wyższym poziomie i też było OK, ale drzewo wylata z pieca trochę... W piecu są dwa poziomy ułożenia rusztu., wyżej i niżej. Ruszt jest podzielony na pół i osobno wyciąga się to "serce" ze środka. Ale czy trzeba przy tym wyciągać deflektor? Bo instrukcja mówi zupełnie coś przeciwnego niż napisał zawijan na blogu. Czy deflektor należy wyciągnąć jeżeli chce obniżyć ruszt a przy paleniu na wyższym poziomie można go pozostawić? Co do jednoczesnego palenia na ruszcie i w palniku to na stronie ogniwa jest przekrój Plusa który sugerowałby, że jest taka możliwość chociaż ani na stronie ani w żadnej dokumentacji o tym się nie wspomina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotrek42 07.11.2011 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 Pal jak ci wygodnie tylko pamietaj że paląc w kotle np drewnem, osiagasz wysokie temperatury spalin i mozesz uszkodzić czujnik temp spalin, na czas palenia na ruszcie wyciągnij czujnik i pal sobie ile wlezie Ps czujnik wg producenta wytrzymuje 300st Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mario633 07.11.2011 21:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 (edytowane) Ale czy trzeba przy tym wyciągać deflektor? Bo instrukcja mówi zupełnie coś przeciwnego niż napisał zawijan na blogu. Czy deflektor należy wyciągnąć jeżeli chce obniżyć ruszt a przy paleniu na wyższym poziomie można go pozostawić? Zawijan napisał że nie trzeba, bo z tego co wiem w wielu kotłach trzeba coś tam wkładać, wyciągać, zakładać, zmieniać. Tu nie trzeba nic... oprócz wyjęcia czujnika spalin, of course Jak zostawisz deflektor u góry, a ruszt dasz na dół? Przecie on wchodzi w ruszt i na nim wisi/leży. W skrócie: tam gdzie ruszt, tam i deflektor. Edytowane 7 Listopada 2011 przez mario633 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ARCHER 07.11.2011 21:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 Zawijan napisał że nie trzeba, bo z tego co wiem w wielu kotłach trzeba coś tam wkładać, wyciągać, zakładać, zmieniać. Tu nie trzeba nic... oprócz wyjęcia czujnika spalin, of course Jak zostawisz deflektor u góry, a ruszt dasz na dół? Przecie on wchodzi w ruszt i na nim wisi/leży. W skrócie: tam gdzie ruszt, tam i deflektor. Nie chodziło mi o to żeby obniżyć ruszt i pozostawić deflektor na górze wiem, że nie będzie wisiał w powietrzu )) Ale czy mam go zostawić w ruszcie na dole po jego obniżeniu czy wyciągnąć go całkiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mario633 07.11.2011 22:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Listopada 2011 Tak, zostawić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ansu 08.11.2011 08:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2011 Obecnie przy temperaturach +8C w dzień -3C w nocy zużywam 20kg opału za ponad 10zł na dobę w OEP16kW Co będzie gdy temperatura spadnie o 15C kociołek da radę i ile może pochłaniać opalu?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vld 08.11.2011 08:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2011 Obecnie przy temperaturach +8C w dzień -3C w nocy zużywam 20kg opału za ponad 10zł na dobę w OEP16kW Co będzie gdy temperatura spadnie o 15C kociołek da radę i ile może pochłaniać opalu?? teraz twój wehikuł pracuje na 2,9 kW ze sprawnoscią ok 50% przy - 17 moc wzrośnie do 6 kW, sprawność do 65%, a spalanie do 32 kg czy starczy? przy - 17C będziesz wykorzystywał zaledwie 37% mocy nominalnej swojego kotła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ansu 08.11.2011 09:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2011 (edytowane) 1kWh=3,6MJ 1MJ=0,278kWhZużywam 20MJ=5.56kW na godzinę w opale czyli jakoś tak będzie Czyli zimowe 100 dni 3,5t i 50 dni przejściowe 1t Więc tak mocno w przybliżeniu 4-5t na zimę powinno wystarczyć. Mam ponad 5t;) Wszyscy się ze mnie śmieli że 16kW to za mało.Znajomemu sprzedawcy w ubiegłym roku wyliczyli że 35kw to za mało. Doradziłem mu 23kW jak nie wydoli to zabiorę i było OK. Nawet na chwile temperatura nie spadła poniżej 20C Edytowane 8 Listopada 2011 przez ansu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jorgo 08.11.2011 10:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2011 (edytowane) Zastanawiam się czy podłączać bufor 850l który miał być, ale nastąpiła zmiana koncepcji na węgiel (Miała być kaskada 2x850l). Czy w piecu z podajnikiem OEP16 bufor ma sens i jak będzie się zachowywał eCoal.pl? z tego co się ja orientowałem, to bufory mają sens w śmieciuchach, gdzie nie palisz ciągle , kilka godzin na dobę z dużą mocą Edytowane 8 Listopada 2011 przez jorgo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jorgo 08.11.2011 10:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2011 (edytowane) Kolego mylisz temperaturę podajnika z temperaturą ślimaka (co prawda tej się nie mierzy - ale widać kiedy coś jest nie tak, ba nawet słychać.) Po otwarciu drzwiczek rewizyjnych, widać rurę która doprowadza paliwo do retorty. Rura ta ostatnio robi się mocno czerwona, a przy podawaniu paliwa piec chodzi ciężko wydając głupie i głośne chrupanie - tak jakby nie mógł przepchać ekogroszku (ziarnistość 5-25) - pewnie tworzy się tam spiek. Nie korzystam z programatora, w obecnej chwili nie mam takiej potrzeby (mam ustawiony zimą) - co na pewno nie jest w przyczyną problemu. Sprawdź analizę temperatury wody wychodzącej i powrotu, widać że pobór ciepła jest niski - więc piec po osiągnięciu odpowiedniej temperatury powinien się wyłączyć. Ustawienia fabryczne/serwisowe były przewracane - nie było zmian. Kolego...ja nie jestem czepialski ani złośliwy, ale też mam OE+ 16 i za cholerę nie mam rury......tylko prostokątny tunel który na dole jest zaokrąglony a na górze płaski - cosik takiego.....http://zawijan.wordpress.com/burner-s-nowy-palnik/palnik-burner-s/ jak ktoś mówi rura to ja rozumiem że ma na myśli że ta rura jest okrągła....... http://pl.wikipedia.org/wiki/Rura a jeśli jak mówisz w tej rurze masz żar - na odcinku pomiędzy paleniskiem ( w którym to nota bene powinien być żar) - to życzę powodzenia....... albo coś uszkodzisz mechanicznie bo się zaklinuje albo ci "spuchnie" albo ci się zapali eko w podajniku...... I jednak nadal uważam, że jeśli miałbyś ten żar w tzw. rurze, to temp. podajnika byłby siłą rzeczy większy...... jedyne co mi do głowy przychodzi w tym momencie, to kup ze dwa-trzy worki innego eko wyrzuć ten stary i zasyp nowy i zobacz jak się będzie palił...... przynajmniej wyeliminujesz z kręgu podejrzanych : ekogroszek Edytowane 8 Listopada 2011 przez jorgo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jorgo 08.11.2011 10:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Listopada 2011 Jorgóś.Litości.Jest niedziela,a ty o 5.44 siedzisz przed kompem i piszesz posty? "...niedziela niedziela to wielki kac po sobocie co zgasla za nami niedziele wymyslil ponury klown co nikogo nie gubił żartami, nie .." tak mię dziś się przypomniało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.