Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 10,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

A pali ktoś może groszkiem Boruta ? Zawijan - nadaje się do OEP, powinieneś coś wiedzieć (chociaż badanie sprzed 4 lat) ? Ma co prawda dość duże Rogi, więc będzie się spiekał, ale poza tym parametry niezłe, mało popiołu. Na mrozy chyba OK... Warto zamówić ?

http://paliwa_kwalifikowane.kwsa.pl/certyfikaty/swiadectwoNR10.pdf

 

I jeszcze jedno - korzystał ktoś z usług tego dostawcy ?

http://resover.eu/Wegiel_groszek_KWK_Jankowice_BORUTA-60.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobrze że opisałeś swoje praktyczne doświadcznia. Dotąd temat sterowania obiegami podłogowymi za pomocą sterownika z piecabył pomijany. Wszyscy pisali że termostat pokojowy i siłownik jest zbędny tylko nikt nie napisał jak to robić za pomocą samego ecoala. Jesteś zatem pierwszy.

 

Cieszę się, że mogłem pomóc :-)

 

Zastanawia mnie jeszcze jaki wpływ ma ta cykliczna praca pompki na temperature powrotu i przechodzienie pieca w podtrzymanie ?. Z komentarzy wynika że pożądana jest raczej praca ciagła pieca i pompek obiegowych.

 

Cykliczna praca z pewnością destabilizuje pracę kotła, ale gdybym pozostawił pompę CO na pracy ciągłej, na parterze miałbym 24-25 st. C. W mojej instalacji jest niewielki bufor (WGJ-B Multi 400/120) i staram się tak dobrać parametry pracy całego układu, aby zapewnić w miarę ciągłą pracę pompy wymuszającej obieg wody pomiędzy kotłem a tym buforem. U mnie jest to pompa podpięta jako CWU z dodatkową funkcją pompy mieszającej. Dzięki niskim nastawom temperatur oraz nieznacznemu rozkalibrowaniu czujnika temperatury powrotu (temperatura jest zaniżana o 2 st. C) udało mi się uzyskać niemal ciągłą pracę tej pompy. Jednak nie ma się co oszukiwać - jeśli wyłączy się jednocześnie pompa CO (podłogówka na dole) oraz podłogowa (podłogówka na poddaszu), kocioł musi przejść w stan podtrzymania.

 

Jaką temperature dajsz na mieszacze i jak sie sprawdza sterownie podłogówką przez e coala przy pomieszczeniach o różnej powierzchni i okładzinach podłogi (drewno, płytki, panele?).

 

Na parter (cały w płytkach) puszczam wodę o temperaturze 28-30 st.C, na poddasze (panele) 35-37 st.C. Temperatura zadana w budynku = 21,0 st.C, temperatura uzyskiwana w przedziale 20,4 - 21,2. Jak dla mnie pełen komfort.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A pali ktoś może groszkiem Boruta ? Zawijan - nadaje się do OEP, powinieneś coś wiedzieć (chociaż badanie sprzed 4 lat) ? Ma co prawda dość duże Rogi, więc będzie się spiekał, ale poza tym parametry niezłe, mało popiołu. Na mrozy chyba OK... Warto zamówić ?

http://paliwa_kwalifikowane.kwsa.pl/certyfikaty/swiadectwoNR10.pdf

 

I jeszcze jedno - korzystał ktoś z usług tego dostawcy ?

http://resover.eu/Wegiel_groszek_KWK_Jankowice_BORUTA-60.html

 

Darek038 jedzie na palniku brucer na tym paliwie.

Sam się zdziwiłem, bo granulacja 8-31,5mm, ale fizycznie większe bryłki się trafiają, dla mnie był to groszek dla tłoków.

Dochodzi jeszcze RI 47, więc wysoka spiekalność.

Ma jednak inny sterownik i zmienił siły nadmuchu pod spalanie tego paliwa

 

Spróbuj napisac do Darka038, może coś Ci więcej n.t spalania tego węgla powie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mnie jeszcze obserwujesz to ostatni zasyp mam na borucie. Różnica dobowa minut zasobnika znaczna. A powyższy cytat tylko jest dla szybkiego odświeżenia pamięci. :)

Ok,ja zaczekam na mrozy i zarzucę groch z kopalni Kazimierz Juliusz,teraz palę bardziej kalorycznym 26tys cal,ale ma większy procent popiołu choć wypala się na pyłek.Ciągle walczę z krzywą,nie ma póki co mrozów więc ciężko mi to idzie i nie wiem czy przy takich temp.na zewnątrz jak teraz,lepiej zostawić mniejszą temp.na krzywej aby chodził non stop np.na 50-55 st i nie wchodził na krzywą obniżonej czy szybko do celu czyli zadanej wewnętrznej temp.np. 55-65 st. i przejście na temp. obniżoną na krzywej.Zauważyłem że na tych obniżonych temp.z krzywej spala malutko opału tylko nie zawsze daje rade utrzymać temp.zadaną wewnątrz.Muszę dobrze ustawić te obniżone temp.,co przyznaje nie jest łatwe :)

Pozdrawiam

Edytowane przez markowsski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cykliczna praca z pewnością destabilizuje pracę kotła, ale gdybym pozostawił pompę CO na pracy ciągłej, na parterze miałbym 24-25 st. C. W mojej instalacji jest niewielki bufor (WGJ-B Multi 400/120) i staram się tak dobrać parametry pracy całego układu, aby zapewnić w miarę ciągłą pracę pompy wymuszającej obieg wody pomiędzy kotłem a tym buforem. Jednak nie ma się co oszukiwać - jeśli wyłączy się jednocześnie pompa CO (podłogówka na dole) oraz podłogowa (podłogówka na poddaszu), kocioł musi przejść w stan podtrzymania.

Na parter (cały w płytkach) puszczam wodę o temperaturze 28-30 st.C, na poddasze (panele) 35-37 st.C. Temperatura zadana w budynku = 21,0 st.C, temperatura uzyskiwana w przedziale 20,4 - 21,2. Jak dla mnie pełen komfort.

 

Trrzeba bedzie zatem coś wykombinować żeby kociołek cały czas miał odbiór ciepła. Przy braku bufora problem będzie właśnie w momencie braku odbioru ciepła na podłogówkę, a potem duże zapotrzebowanie w momencie dogrzania do temperatury zadanej. Rozumiem że ćwiczyłeś już obniżenie temperatury na mieszaczach i pracę ciągłą pompek ? Jakie są efekty? Można jeszcze spróbować dać jednen mieszacz na pracę stałą ?

Temparaturę w domu masz optymalną.

Przy podłogówce i braku solarów nie robiłem bufora mam tylko bojler 120 litrów. Nie mam żadnych doswiadczeń ze sterowaniem układu z taką bezwładnością. Jak zrobiłem w całym domu podłogówkkę to roddzina i instalator patrzyli na mnie jak na wariata :no:. Teraz walczę z żoną o drewno na posadzkach dlatego pytałem o temperaturę na mieszaczach. Widzę że masz sporą różnice miedzy panelem a płytkami. I lekko mnie to niepokoi w kontekście moich planów parkietu w salonie.

 

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanko do zawijana,

czy znane są już wymiary OEP 10kw, kolega zastanawia się nad zakupem małego pieca ale nie wie czy mu się zmieści.

Jakby można podać osobno wymiary samego pieca i osobno podajnika, ew. jak ma się do wymiarów 16kw. bo kolega był oglądał i jeśli będzie wielkośc jak 16kw to nie da rady a musi coś szybko znaleźć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki palnik będzie w OEP 10kw ile dziurek??

Zwiększyłem czas pracy podajnika w grzaniu na 6s, spieków jakby mniej. Czy to przypadek? Po co w opcjach możliwość zmiany tego parametru od 3 do 20s??

 

Ja ma ustawione na 20s, bo inaczej węgiel spala się strasznie nisko. Przy ustawieniu 20s jest trochę lepiej. Dzisiaj rozmawiałem z producentem i obiecał przysłać inne segmenty - bo mam jedną z pierwszych wersji pieca, i palnik dostaje zbyt dużo powietrza. (regulacja segmentami - tzn. ich zaklejanie nie pomaga)

Nie dość że pali się nisko, to jeszcze żywym ogniem który wychodzi z głębi retorty, i przechodzi aż przez ruszt awaryjny.

 

OE+ kupiłem rok temu, niedługo po tym jak wszedł do sprzedaży. Po pierwszym sezonie, trochę żałowałem, że kupiłem akurat ten, ale ludzie z Ogniwa oraz ES rekompensują to, ze posiadam CHYBA trochę niedoskonałą wersję (bo jedną z pierwszych).

Nie sztuką jest sprzedać, sztuką jest zrobić to tak aby klient był zadowolony, a w przypadku Ogniwa oraz ES na wsparcie mogę liczyć zawsze.

(analizując moje tel i emaile do nich ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie chciałbym powitać wszystkich:).

Dzisiaj przyjechał do mój OE+ 16, i mam pytanie co do instalacji CO + CWU. Instalator proponuje mi instalację z płytowym wymiennikiem ciepła (CO układ zamknięty, CWU układ otwarty), dodam tylko (dom 135 m2, ocieplony 15cm, parterowy), co Sądzicie o takim rozwiązaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kocurmarcin dzięki za wczorajszą pomoc - faktycznie opał się zawiesił. Jak to w ogóle jest z tymi alarmami skoro skończył się opał nie powinien pojawić się alarm "brak opału" zamiast "wyczyść kocioł" ? jak czyścicie te 4 pionowe kanały ? ta ostra szczotka, która była w komplecie za nic w świecie się w nie nie zmieści, a nawet jeśli ją tam wcisne to pewnie już na zawsze...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na wstępie chciałbym powitać wszystkich:).

Dzisiaj przyjechał do mój OE+ 16, i mam pytanie co do instalacji CO + CWU. Instalator proponuje mi instalację z płytowym wymiennikiem ciepła (CO układ zamknięty, CWU układ otwarty), dodam tylko (dom 135 m2, ocieplony 15cm, parterowy), co Sądzicie o takim rozwiązaniu?

 

pewnie masz podłogówkę i grzejniki??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kocurmarcin dzięki za wczorajszą pomoc - faktycznie opał się zawiesił. Jak to w ogóle jest z tymi alarmami skoro skończył się opał nie powinien pojawić się alarm "brak opału" zamiast "wyczyść kocioł" ? jak czyścicie te 4 pionowe kanały ? ta ostra szczotka, która była w komplecie za nic w świecie się w nie nie zmieści, a nawet jeśli ją tam wcisne to pewnie już na zawsze...

 

Ja też czyszczę tym czymś giętkim...;)

chwytaj nisko i energicznie wpychaj krótkimi odcinkami aż szczotka wyjdzie na dole, wtedy pociągnij do góry.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponieważ pojawiały się w tym wątku informacje o obcieraniu ślimaka w palniku burner w OE+, a u mnie niestety jeszcze nie doczekałem się hydraulika, który miał mi kocioł podłączyć, postanowiłem sprawdzić jak obraca się ślimak przy pustym na razie z konieczności zasobniku.

I jest tak: wyjąłem zawleczkę, obracam ślimak - do pewnego momentu się obraca luźno, wtedy słyszę puknięcie i przez jakiś czas lekko przyciera ślimak o korpus. Co ciekawe - patrząc do środka zasobnika widać, że to puknięcie jest spowodowane tym, że ślimak lekko opada w dół i właśnie wtedy zaczyna przycierać lekko o dół korpusu podajnika - od strony silnika. To przycieranie powoduje, że ręką nie mam siły złapać i obrócić pełny obrót ślimakiem z tej strony, z której jest zawleczka, natomiast bez problemu ręką obracam ślimak łapiąc go od środka zasobnika.

I teraz nasuwa mi się pytanie: czy takie opadnięcie w dół w pewnym momencie obrotu ślimaka jest dopuszczalne, czy ew. może to rokować na przyszłość zrywaniem zawleczek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy kalibracja czujnika na gotującą się wodę ma sens?

 

Jakieś 10 minut temu włożyłem czujnik CO do wrzątku ( woda cały czas się gotowała) i pokazał maksymalnie 95 z hakiem.

Czy taki pomiar jest na tyle dokładny aby ustawić offset czujnika w sterowniku na 4-5 stopni ?

 

A może ktoś zna jakąś lepszą metodę kalibracji, ewentualnie lepsze czujniki od tych dostarczanych z piecem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy kalibracja czujnika na gotującą się wodę ma sens?

 

Jakieś 10 minut temu włożyłem czujnik CO do wrzątku ( woda cały czas się gotowała) i pokazał maksymalnie 95 z hakiem.

Czy taki pomiar jest na tyle dokładny aby ustawić offset czujnika w sterowniku na 4-5 stopni ?

 

A może ktoś zna jakąś lepszą metodę kalibracji, ewentualnie lepsze czujniki od tych dostarczanych z piecem?

 

Woda z lodem daje stabilniejszą temperaturę. Jeśli odchyłka w zerze musi być większa niż ±2°C to czujnik na pewno nie utrzyma charakterystyki. Ja wymieniłem czujnik CO, CWU oraz powrotu. Ich odchyłki po kalibracji wynoszą co najwyżej ±1,4°C. Spięte do razu nagrzewałem do 80°C. Wyniki w wykresach na moim sterowniku 21-10-2011 po 19-tej.

https://esterownik.pl/remote/148

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...