Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Woda z lodem daje stabilniejszą temperaturę. Jeśli odchyłka w zerze musi być większa niż ±2°C to czujnik na pewno nie utrzyma charakterystyki. Ja wymieniłem czujnik CO, CWU oraz powrotu. Ich odchyłki po kalibracji wynoszą co najwyżej ±1,4°C. Spięte do razu nagrzewałem do 80°C. Wyniki w wykresach na moim sterowniku 21-10-2011 po 19-tej.

https://esterownik.pl/remote/148

 

Nieźle Ci dmuchawa pracuje... 100% na automacie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Z wypowiedzi kolegów wnioskuje ze przy problemach ze spiekami warto zwiększyć czas pracy podajnika w grzaniu, tylko pytanie o ile zwiekszyc, jakimi skokami, co 1 czy co 5?

Oraz czy zwiększenie tego parametru spowoduje większe zużycie węgla?

 

Stałem ze stoperem i wynik u mnie był taki:

czym mniej podaje tym częściej i odwrotnie -> czym więcej tym rzadziej.

 

Przy podawaniu 20 s przez noc miałem nieznacznie większe zużycie niż przy podawaniu 5s.

 

Ja ostatnio dużo różnych rzeczy testuje, aby mi się spalało poprawnie, a nie jak do tej pory "prawie na ślimaku" i podawanie 20 s jest jak na razie najlepszym rozwiązaniem. (różne zaklejanie wlotów powietrza nic nie dawało)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z wypowiedzi kolegów wnioskuje ze przy problemach ze spiekami warto zwiększyć czas pracy podajnika w grzaniu, tylko pytanie o ile zwiekszyc, jakimi skokami, co 1 czy co 5?

Oraz czy zwiększenie tego parametru spowoduje większe zużycie węgla?

Hm, ktos kiedyś pisał, że tak 6-7 to optymalne nastawy dla niego. Przy 10 była tragedia. U siebie też testuję, ale nie widzę zbyt dużej różnicy (palę miałem), chociaż faktycznie przy 10 nie było najlepiej. Ale i przy 3-jce też gorzej. Nie sprawdzałem większych nastaw. Może trzeba spróbować. Poza tym zalezy też od opału no i aktualnej mocy jaką palnik wyciąga - im wyższe temperatury tym spiekliwość większa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw bede osuszał groszek oraz dodam troche trocin, zobaczymy czy to coś da. Jesli spieki dalej bedą to bede kombinował z czasem pracy podajnika w grzaniu

Pisałem już koledze Marin75,miałem 4 rodzaje opału(różne kopalnie i ceny)zanim wybrałem najdroższy (choć nie wart swej ceny) Kazimierz Juliusz oraz Chwałowice ale tak sypie na 4 worki grochu 25kg worek peletu 15kg bo albo worki z eko są mokre i mam rosę w podajniku(pelet ją wciąga) albo są spieki,małe bo małe ale są :)

Jak to co kupiłem się skończy kupie groch zamiast po 1000pln to po 700pln i tak jak juz próbowałem z domieszką peletu.

Kocioł nie ma najmniejszego problemu ze skokami temperatur,pracuje równo i spokojnie,wiatrak 36%-50% max.

Spalanie mam i tak spore bo to stary 70lata, nieocieplony budynek i mam w nim firmę więc za dnia drzwi są często otwierane ale taka mieszanka się pięknie i bezproblemowo spala.To chyba prawda że problemy z jakością eko dopiero się zaczynają w Polsce....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wada ma szanse pojawić się w tej samej pozycji kontowej. podparcie ślimaka z drugiej strony nie jest precyzyjne i zastanawiam się czy efekt opadnięcia nie jest spowodowany ruchem po okręgu do momentu zadziałania grawitacji.

 

Czyli co - lepiej kontaktować się z serwisem jeszcze przed montażem kotła, czy po prostu podłączyć i zobaczyć, czy będą jakieś problemy podczas pracy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trrzeba bedzie zatem coś wykombinować żeby kociołek cały czas miał odbiór ciepła. Przy braku bufora problem będzie właśnie w momencie braku odbioru ciepła na podłogówkę, a potem duże zapotrzebowanie w momencie dogrzania do temperatury zadanej. Rozumiem że ćwiczyłeś już obniżenie temperatury na mieszaczach i pracę ciągłą pompek ? Jakie są efekty? Można jeszcze spróbować dać jednen mieszacz na pracę stałą ?

 

Prawdę mówiąc nie ćwiczyłem obniżania temperatur na mieszaczach i pracy ciągłej pompek. Po Twoim pytaniu postanowiłem przeprowadzić próbę z obniżeniem temperatury wody na poddaszu - za kilka dni będę w stanie ocenić rezultat. Niestety nie jestem w stanie obniżyć temperatury wody na parterze gdyż na etapie montowania instalacji CO popełniłem pewien błąd, który się teraz mści. Otóż do obniżania temperatury wody zastosowałem zawory trójdrogowe termostatyczne ESBE VTA 372. Zawory te są dostępne w 2 wersjach tzn. 20-43 st.C oraz 35-60 st.C. Początkowo chciałem kupić 20-43 st.C na parter i 35-60 st.C na poddasze, ale po rozmowie z hydraulikiem kupiłem 2 sztuki 35-60 st.C ("a bo wie Pan, jak przyjdą tęgie mrozy to ten 20-43 może nie wystarczyć"). Efekt jest taki, że zawór na parter jest maksymalnie skręcony, co pozwala na uzyskanie temperatury 28-30 st.C i przy tej temperaturze wody pompa pracuje w sposób ciągły przez kilka godzin na dobę. Podejrzewam, że pompa mogłaby pracować ciągle przy temperaturze wody zasilającej rzędu 25 st.C. Teraz pozostało mi odżałować 320 zł na nowy zawór albo zaakceptować to co jest.

 

Nie mam żadnych doswiadczeń ze sterowaniem układu z taką bezwładnością. Jak zrobiłem w całym domu podłogówkkę to roddzina i instalator patrzyli na mnie jak na wariata :no:. Teraz walczę z żoną o drewno na posadzkach dlatego pytałem o temperaturę na mieszaczach. Widzę że masz sporą różnice miedzy panelem a płytkami. I lekko mnie to niepokoi w kontekście moich planów parkietu w salonie.

 

Nie martw się, ja też nie mam żadnego doświadczenia w tej materii. Grzeję dopiero od miesiąca a jest to mój pierwszy dom i pierwszy w życiu kocioł. Sądzę, że spokojnie dasz radę opanować ogrzewanie pomieszczeń z parkietem i płytkami z jednego mieszacza. Ja próbowałbym zrobić to tak, że dobrałbym optymalną temperaturę wody pod kątem salonu z parkietem i następnie na rozdzielaczu dławiłbym przepływ wody w pętlach do pomieszczeń z płytkami tak, aby uzyskać wszędzie zbliżoną temperaturę.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że ostatnio usilnie walczę z piecem, mam do Was kolejne pytanie.

 

Co zrobi ze złym "obiegiem" CWU.

Mianowicie nawet kiedy mam ustawione CWU w nocy np na 25stopni, woda i tak się nagrzewa (temperatura prawie taka sama jak CO). Pompka oczywiście nie chodzi. Podejrzewam że coś wymusza obieg.

W jaki sposób mogę to skorygować (przerobić instalację, zmienić pompkę? )tak aby woda CWU się nie nagrzewało, do temperatury CO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.

 

„ale po rozmowie z hydraulikiem kupiłem 2 sztuki 35-60 st.C ("a bo wie Pan, jak przyjdą tęgie mrozy to ten 20-43 może nie wystarczyć”

Dobre :-) W podobny sposób ja stałem się właścicielem rozdzielaczy podłogowych na samych zaworkach bez rotametrów („bo pętle są równe i nie ma sensu nimi sterować”) :D Teraz będę regulował przepływy na termometr :lol2:

Pozwoliłem sobie obejrzeć twój dziennik mam podobną instalacje (u mnie 1600 m Wawina, układ otwarty, z tym że ja dałem OE+25 – teraz po wynikach badań wiem, że starczy 16-stka) i wielkość domu, technologie budowy (poro therm) i ocieplenie (jedyna różnica to grubość wełny u mnie 28 cm) etap budowy też podobny (u mnie zabudowa poddasza).Budynki jeszcze nie wygrzane. Ciekaw jestem jak wyjdzie średnie spalanie ?

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Mikrawiec grawitacja działa - przechodzi przez pompkę. Jak nie chcesz tak grzać CWU, zamontuj zawór zwrotny za pompką CWU. Odetnie grawitację i po kłopocie.

Tylko jak wykorzystujesz tą pompkę jako mieszającą i ustawieniu CWU pniżej 40*, to nie jest to zbyt dobry pomysł. Przy dużym obniżeniu temp. na CWU będzie wychładzać wodę, która ma dogrzać powrót. Chyba, że nie zamierzasz ustawiać na CWU mniej niz 40*. Generalnie ta temperatura wystarcza. Zbiornik CWU musi być w tym układzie dobrze docieplony, aby ciepełko nie uciekało.... Zauważyłem, że im układ stabilniejszy, tym lepiej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre :-) W podobny sposób ja stałem się właścicielem rozdzielaczy podłogowych na samych zaworkach bez rotametrów („bo pętle są równe i nie ma sensu nimi sterować”) Teraz będę regulował przepływy na termometr:lol2:

 

Ja kupiłem niedrogie rozdzielacze z rotametrami na Allegro i powiem szczerze, że te (tanie) rotametry są tak nieprecyzyjne, że mogłoby ich wcale nie być. Mój znajomy ma podłogówkę w całym domu, rozdzielacze bez rotametrów i przepływy wyregulował sobie podpinając po kolei do każdej pętli wodomierz. Układ raz wyregulował i tak funkcjonuje już 8 lat i jest bardzo zadowolony.

 

Budynki jeszcze nie wygrzane. Ciekaw jestem jak wyjdzie średnie spalanie ?

 

Na chwilę obecną zużywam 18-20 kg Retopalu na dobę. Myślę, że jak na nowy budynek nie jest to specjalnie dużo, choć na pewno zużycie to da się trochę zmniejszyć. Pompa cyrkulacyjna cwu na razie chodzi u mnie przez całą dobę, rury pomiędzy kotłem a buforem nie są zaizolowane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzy27 próbowałeś "wyciągnąć" więcej z tego opału niż 70 stopni?Widzę że dmuchawa pracuje ostro nawet 100%,muszę spróbować podkręcić na moim do 70 stopni,jestem ciekaw czy mój opał daje rade...

Tak myślałem,pełna zima zweryfikuje jakość opału ;)

 

Tak. Pełen zakres nastaw ale podkreślam nie mocy. Moc to nie tylko temperatura CO.

Edytowane przez krzy27
brak cytatu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Mikrawiec grawitacja działa - przechodzi przez pompkę. Jak nie chcesz tak grzać CWU, zamontuj zawór zwrotny za pompką CWU. Odetnie grawitację i po kłopocie.

Tylko jak wykorzystujesz tą pompkę jako mieszającą i ustawieniu CWU pniżej 40*, to nie jest to zbyt dobry pomysł. Przy dużym obniżeniu temp. na CWU będzie wychładzać wodę, która ma dogrzać powrót. Chyba, że nie zamierzasz ustawiać na CWU mniej niz 40*. Generalnie ta temperatura wystarcza. Zbiornik CWU musi być w tym układzie dobrze docieplony, aby ciepełko nie uciekało.... Zauważyłem, że im układ stabilniejszy, tym lepiej...

 

Dzięki za info. Pompki nie wykorzystuję jako mieszającej, więc zamontuje taki zawór. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na chwilę obecną zużywam 18-20 kg Retopalu na dobę. Myślę, że jak na nowy budynek nie jest to specjalnie dużo, choć na pewno zużycie to da się trochę zmniejszyć. Pompa cyrkulacyjna cwu na razie chodzi u mnie przez całą dobę, rury pomiędzy kotłem a buforem nie są zaizolowane.

. Moim zdaniem w pierwszym sezonie spalanie niezłe. Wygrzejesz dom, docieplisz rurki, dojdą drzwi wewnętrzne i spalanie powino jeszce spaść . Patent z wodomierzem dobry, będe ćwiczył, gdy zamontuje posadzki i drzwi :yes:. Obecnie przepalam drewnem. Podłogówkę odpalę jak nadejdą duże mrozy. Na razie w domu stała temperatura +8 i piec czeka jeszcze na swoją chwile.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...