Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Miałem na myśli, zestaw kocioł 16 KW z palnikiem 10 KW, który by osiągnął moc 10 KW, a nie 16 KW

 

Rozumiem, to może być z kolei groźne dla komina.

 

Kocioł tj wymiennik projektowany jako 16kW będzie miał ok.2m2 pow.grzewczej, wsadzając w niego palnik dający moc zestawu na poziomie 10kW mocno obniżysz temp. spalin, to grozi powstawaniem skroplin w kominie przy pracy na mniejszej mocy. Pomijam kwestie wyników pozostałych parametrów.

 

Lepiej poczekać konkretnie na model 10kW. Z całą pewnością będzie miał jakiś zapas i będzie mógł "bryknąć" na 12-13kW w razie potrzeby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Rozumiem, to może być z kolei groźne dla komina.

 

Kocioł tj wymiennik projektowany jako 16kW będzie miał ok.2m2 pow.grzewczej, wsadzając w niego palnik dający moc zestawu na poziomie 10kW mocno obniżysz temp. spalin, to grozi powstawaniem skroplin w kominie przy pracy na mniejszej mocy. Pomijam kwestie wyników pozostałych parametrów.

 

Problemu z skropleniem w kominie nie mam. Mam od 4 lat wkład z blachy żaroodpornej z regulatorem ciągu kominowego (Polmar), który w praktyce zdał egzamin. W ostatnim przez cały sezon grzewczy zebrałem z komina pół wiadra dosłownie pół wiadra suchej sadzy a temp. w czopuchu w granicach 70 - 90 st. Zadana temp. w kotle 55 st. Palę na razie w piecu zasypowym. Zawsze po oczyszczeniu, rozpalam delikatnie powoli, pilnując nie przekroczenia 100 st spalin.

Edytowane przez dino49
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak do wymiennika o pow.1,2m2 wsadzimy palnik dający w efekcie moc zestawu 10kW, to można się spodziewać t.spalin 180-200st.C

Jak do wymiennika o pow. 2,0m2 wsadzimy palnik dający moc zestawu 10kW, to można się spodziewać t.spalin <160st.C

 

Projektując kocioł zakłada się określoną wydajność z 1m2 pow. grzewczej, np. na 1m2 uzysk mocy 8kW.

Ten sam wymiennik w zależności od palnika może uzyskać 10kW z 1m2 pow. lub nawet 12kW, odbija się to właśnie na temp. spalin wylotowych.

 

Są pewne zależności, gdzie już w fazie projektowej można zgrubnie wyliczyć temp. spalin wylotowych z kotła.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak do wymiennika o pow. 2,0m2 wsadzimy palnik dający moc zestawu 10kW, to można się spodziewać t.spalin <160st.C

 

Właśnie o to mi chodzi, o temp spalin, nie chcę za wysoką, a to z racji posiadania wkładu kominowego (mam nierówności wewnątrz komina -cegła wysunięta na około 2cm)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak do wymiennika o pow.2,0m2 wsadzimy palnik dający moc 16kW, ale nastawimy go na moc 10kW - to jakiej t.spalin można się spodziewać?

 

Jeżeli potraktujemy to jako formę zabawy, to z małym błędem jestem w stanie podać granice.

Stosunek jest tutaj ok.8kW z 1m2pow.grzewczej (nie znam wszystkich danych budowy wymiennika)

 

Zatem na mocy 16kW ok. 165-190st.C

Na mocy 10kW ok. 135-150st.C

Na mocy ok. 4,5kW ok. 90-105st.C

 

Jak masz taki wymiennik u siebie- sprawdź i podaj wyniki.

Edytowane przez Jarecki79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawijan mam kolejne pytania do Ciebie, bardzo prosze o pomoc

 

Ogniwo EKO PLUS 16KW wersja z rusztodeflektorem (3 elementy)

 

1. Czy w tym kociołku trzeba uszczelniac czerwonym silikonem polacznie palnik retortowy-kocioł ? Po odkreceniu tych 4 śrub i wyjeciu palnika z kotła zauwazylem brak silikonu.

 

2. Ecoal + pompa Grundfos Alpha 2 problem.

Ponoc ecoal daje jakiś szczątkowy prąd w momencie kiedy pompa nie pracuje, czy w wersji 2.1 zostalo to poprawione? Objawy tego sa takie ze na pompie migaja lampki ale pompa nie pracuje. http://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/6116-alpha-2-ecoal/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy w tym kociołku trzeba uszczelniac czerwonym silikonem polacznie palnik retortowy-kocioł ? Po odkreceniu tych 4 śrub i wyjeciu palnika z kotła zauwazylem brak silikonu.

2. Ecoal + pompa Grundfos Alpha 2 problem.

Ponoc ecoal daje jakiś szczątkowy prąd w momencie kiedy pompa nie pracuje, czy w wersji 2.1 zostalo to poprawione? Objawy tego sa takie ze na pompie migaja lampki ale pompa nie pracuje. http://forum.info-ogrzewanie.pl/topic/6116-alpha-2-ecoal/

 

Ad 1

Tak konieczne ! I to z obu stron, od podajnika i od zaślepki !

Sam to przerabiałem. W DTR w opisie montażu nie ma nic o uszczelnianiu ale pierwsze odpalenie kociołka, włącza się dmuchawa i dym z obu stron :-(

Telefon do serwisu Ogniwa - informacja, że trzeba uszczelnić i ... spuszczanie wody z kotła i całego układu demontaż kotła i uszczelnianie, znowu montaż, napełnianie wodą i odpowietrzanie ... fajna zabawa :bash:

Ad 2

Pisłałem o tym kilka postów wyżej, poszukaj.

Edytowane przez woma4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad 1

 

Telefon do serwisu Ogniwa - informacja, że trzeba uszczelnić i ... spuszczanie wody z kotła i całego układu demontaż kotła i uszczelnianie ... fajna zabawa :bash:

.

 

Z uszczelnianiem się zgodzę,ale spuszczanie wody? W jakim celu?

Dodam,że mojego palnika na połączeniu z piecem nie uszczelniałem i jest wszystko ok :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z uszczelnianiem się zgodzę,ale spuszczanie wody? W jakim celu?

 

A jak masz piec 2 cm od ściany to jak się dostaniesz do zaślepki odkręcisz śruby i uszczelnisz ? :o

@minertu ty chyba masz ogniwo eko, może w nich nie trzeba było uszczelniać, a może akurat masz dobrze dopasowane do siebie części, a może masz taki dobry ciąg kominowy że wszystko ci zasysa "bez mydła" :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak masz piec 2 cm od ściany to jak się dostaniesz do zaślepki odkręcisz śruby i uszczelnisz ? :o

@minertu ty chyba masz ogniwo eko, może w nich nie trzeba było uszczelniać, a może akurat masz dobrze dopasowane do siebie części, a może masz taki dobry ciąg kominowy że wszystko ci zasysa "bez mydła" :-)

 

Zgoda ,u mnie mam dostęp z każdej strony więc stąd moje zdziwienie.

Tak mam Ogniwo Eko a co do ciągu to mam połowę tego co zaleca producent i hula :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i zostałem szczęśliwym posiadaczem Ogniwo Eko Plus 25.

Wersja: rusztodeflektor, 4 kanały z zawirowaczami.

Kociołek bardzo ładny, kolor podoba się żonie.

Chciałbym, w dobrzej wierze, napisać co mi się nie podoba po pierwszych oględzinach:

1) szuflada popielnika jest bardzo mała, drzwiczki wąskie - bez problemu można zrobić wyższą szufladkę

2) pokrywa wyczystki na cztery motylki z podkładkami - w rękawiczkach to wyzwanie (podkładki)

3) zasobnik ma uszczelkę wokół otworu zasypowego którą łatwo uszkodzić - lepsza jest uszczelka w pokrywie

4) przy zamontowanym zasobniku z lewej strony silnik ślimaka jest z przodu niczym nie osłonięty - przydałaby się jakaś osłona z blachy

5) porty rs232 i lan powinny mieć jakieś zatyczki

6) załączone narzędzia to porażka, w kociołku za te pieniądze chciałbym mieć chociaż wyprofilowaną rączkę a nie zakrzywiony drut

(moim zdaniem rączki powinny być drewniane)

Mam nadzieję, że posłuży to poprawie przyszłych produktów.

Najważniejsze żeby dobrze i ekonomicznie grzał, ale na to przyjdzie mi trochę poczekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcąc choćby w części zaspokoić Waszą niecierpliwość podam cząstkowe wyniki badań kotła OGNIWO EKO PLUS 16kW po okresie 1-miesięcznej eksploatacji. Badany był kocioł z wymiennikiem 4-rurowym (2+2) oraz palnikiem 4-członowym z 3 rządkami otworów nadmuchowych i ruszto-deflektorem żeliwnym (według najnowszego wariantu). W trakcie okresu eksploatacji kocioł był regularnie czyszczony w sposób – jak bym go określił – nie nadmiernie staranny.

1. Kocioł sterowany sterownikiem eCoal.pl:

przy mocy 20,5kW – temp.spalin: 206°C; sprawność: 76,1%; tlen: 7,3%

przy mocy 16,3kW – temp.spalin: 177°C; sprawność: 80,1%; tlen: 10,5%

przy mocy 13,3kW - temp.spalin: 167°C; sprawność: 75,3%; tlen: 12,4%

przy mocy 8,7kW - temp.spalin: 154°C; sprawność: 66,4%; tlen: 14,3%

przy mocy 7,5kW - temp.spalin: 137°C; sprawność: 66,0%; tlen: 14,9%

2. Kocioł sterowany przez badacza, za pomocą sterownika bruli.pl:

przy mocy 24,0kW - temp.spalin: 236°C; sprawność: 80,0%; tlen: 6,7%

przy mocy 17,3kW - temp.spalin: 178°C; sprawność: 80,3%; tlen: 9,2%

przy mocy 9,0kW - temp.spalin: 156°C; sprawność: 74,0%; tlen: 11,1%

 

To na razie tyle.

Więcej wyników wraz z wykresami z testów badawczych przedstawię niebawem na blogu http://zawijan.wordpress.com/

 

warto było by tutaj podać wyniki badań dla innego kotła podobnej mocy.

Jako przeciętni zjadacze chleba niestety nie wiemy czy to dobre wyniki czy złe. Niestety nie ma porównania. Może Zawijan wstawi badania innego kotła wtedy będziemy mieli jakiś pogląd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Też jestem już posiadaczem Ogniwa Eko Plus 25kw

I chciałem dostać dotacje na kocioł z miasta ale potrzebny mi certyfikat Świadectwo badania na ,,znak bezpieczeństwa ekologicznego " tego kociołka

Nigdzie niema takiego świadectwa do pobrania a przy dokumentach z kociołka też go nie było !

Jeśli ktoś z was posiada taki cetryfikat to proszę o info na priwa gdzie można go dostać !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam właśnie podłączoną pompę Alpha 2 na moim Ogniwo Eko Plus 16kW i nie ma żadnego problemu, po prostu podłączasz i działa :-)

Ale żeby nie było za różowo jest jeden efekt uboczny ...

Jeśli pompa nie pracuje to wyświetlacz na pompie miga, wygląda to jakby była jakaś awaria pompy.

Dzwoniłem do serwisu sterownika (Elektro-System s.c.) i informacja jest taka, że te mruganie nie ma żadnego skutku ubocznego ani dla pompy ani dla sterownika ... jedyny skutek uboczny to wk... właściciela :-P

Rozwiązania są trzy, dwa z serwisu i jedno moje autorskie.

Serwis poleca:

- nie przejmować się tym bo to nic nie oznacza

- wyciac/wylutować z płytki dwa kondensatorki (tylko te brązowe !) jak na załączonym obrazku:

http://forum.muratordom.pl/album.php?albumid=2641&attachmentid=56058

Ja polecam:

- wyjąć zasilanie pompy i już :-)

W końcu są tylko dwa tryby pracy pompy CO, sezon grzewczy pracuje bez przerw (nic nie mruga), sezon letni pompa CO w ogóle nie chodzi więc można ją odłączyć od sterownika.

Oczywiście to jest rozwiązanie dla pompy która pracuje jako pompa CO bo jak jako CWU tu już wchodzą w grę tylko rozwiązania serwisowe !

 

 

Wielkie dzięki Woma4 za objaśnienie tematu :-)

Rozumiem ze jednak boisz sie wyciać te dwa kondensatorki :) To bylo by najprostsze rozwiazanie poprostu je wyciac, ale one po cos tam są czyż nie?

 

Kolejna kwestia to tryb Auto Lato, gdy temperatura na zewnatrz spadnie ponizej deklarowanej to sterownik automatycznie uruchamia tryb CO, i co wtedy gdy pompa jest fizycznie odlaczona od prądu? W trybie Auto Lato to nie zda egzaminu, dalej korcą mnie te dwa kondensatorki :wiggle:

 

 

Co do uszczelniania silikonem z obu stron kotła, to roumiem ze pod ta zaślepką i retortą producent nie dał silikonu licząc ze klient sie poprostu domyśli, hmmm troche dziwne zagranie firmy Ogniwo. Ale nie ważne, napisz mi prosze jaki silikon mam zakupic , do jakiej temperatury on ma byc, czewony?

 

 

 

Obecnie jestem na etapie podlaczania czujnikow do świezo utworzonej instalacji, niedlugo robimy pierwsze uruchomienie :-)

Prosil bym o informacje gdzie dokładnie mam przylaczyc te czujniki. Wiem ze czujnik temp. CO ma byc zaraz za pompą CO , czujnik zewnetrzny to wiadomo na zewnatrz budynku w cieniu (od polnocy), kolejny to temperatura podajnika - tu juz wiem bo producent go sam umiejscowił, czujnik tem. spalin - tez wiadomo gdzie :-) , ale problem mam z czujnikami powrotu oraz CWU, gdzie dokladnie je podlaczyc czy instalacja w miejscu przylaczenia ma byc koniecznie z miedzi zeby lepiej przekazywac cieplo do czujnika???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@szosiu

Oczywiście, że się boję je samemu wycinać/wylutowywać, w końcu to nowy sterownik na gwarancji ;-)

Nic mi nie wiadomo, że w trybie lato jak temperatura spadnie poniżej deklarowanej (rozumiem, że masz czujnik temperatury zewnętrzny) to

włącza się tryb CO (a więc pompa CO). Jeśli tak jest i tego chcesz (dogrzewać się w lato) to wtedy rzeczywiście odłączenie pompy CO nie jest rozwiązaniem.

 

Silikon może być i czerwony (temperatury w okolicach 400 stopni C) i czarny (temperatury w okolicach 1100 stopni C), tam nie ma strasznie wysokich temperatur więc może być czerwony a jak użyjesz czarny (ja tak mam bo akurat taki już miałem kupiony) też będzie dobrze :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Śledzę tematy poświęcone kotłom ogniwo eko plus (25kw) , bo zamierzam takowy nabyć .

Nigdzie nie mogę odszukać grubości blach zastosowanych w w/w kotłach 25kw , czy jest taka sama jak w ogniwo eko ?

I czy już wiadomo kiedy zostanie wprowadzona wersja z szerszymi drzwiczkami popielnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, chyba zostawie tak jak jest, a niech tam sobie migaja światełka, licze ze Alpha 2 nie padnie w ten sposób :rolleyes:

 

Mam jeszcze problem z podlaczaniem czujników, okazuje sie ze z tyłu kotła jest miejsce na czujnik temperatury CO, i teraz pytanie gdzie lepiej go zamontować czy w kotle jak na zdjeciu ponizej czy zaraz za pompą CO ??

Zdj&#281;cie0497.jpg

Zdj&#281;cie0497.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...