Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Nie do końca,uściślam.Z angielskiego degree-stopień,określenie używane w odniesieniu do jednostek miary ale nie tylko,może być też używane(w j.ang) do określenia stopnia naukowego..i nie tylko...:)

 

Widzę że kociołek pracuje Ci już jak trzeba,małe korekty i spalisz 15kg na dobę :)Graty!

A zawór 4D na 5-ce masz jak mówiłem czy wyżej?

 

markowsski...ty aptekarzu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10,7k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Słuchaj.....

jak miałem na 5-6 to się dusił...tzn. nie mogłem osiągnąć 20 deg na czujniku. Teraz mam na 8-9. Zastanawiam się czy lepiej jest obniżyć temp. zadaną czy przymknąć zawór o jedno ziarko....... w sumie nie wiem co powoduje to a co to.... i co lepsze dla kotła.

 

Jestem w tym samym punkcie co Ty,mam tylko inny zawór 4D bo u mnie skala to 1,3,5,7,9, ale to nie istotne.

Zanim odkręcę zawór z 5 na pozycje pomiędzy 5 a 7 to spróbuje przełączyć pompę na 2 -kę i zaczekam parę godzin,jak nie będzie zmian to ruszę zaworem.

Krzywą mam raczej ok no może niewielkie korekty ale cudów już na tym polu nie zdziałam bo próbowałem różnych położeń krzywej.

Powodzenia! ;)

 

BTW,dla kotła jest najlepszy ciepły powrót,czyli zawór jak najmniej odkręcony na instalację,zwróć uwagę na czas do następnego zasypu.Jak miałem zawór na 7ce to czas oscylował w granicach 14.30 i kocioł pracował na 45-47 stopni,teraz zawór jest na 5-ce i pomimo temp 50-53 stopnie czas się wydłużył o godzinę,pewnie z racji cieplejszego powrotu ale...szukać należy takiego polożenia zaworu 4D aby woda wracająca z instalacji nie wychładzała wody która wraca w krótkim obiegu poprzez położenie zaworu 4D.

I tak jeśli u mnie zawór jest na 5ce i kocioł pracuje nisko to woda powrotna z instalacji chłodzi krótki obieg z zaworu,szukam takiego położenia aby woda z krótkiego obiegu zmieszana z wodą powrotną z instalacji miała dobrą temp powrotu dla kotła by nie musiał jej zbyt mocno dogrzewać.

Edytowane przez markowsski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy powiem tak: jeśli używasz krzywej grzania, to kocioł sam dobiera temp. wg tej krzywej... czyli jakby regulacja zaworem nie wiem czy się na coś nada - ale może się mylę.

Co do pompki, to ja mam cały czas na 2 - 1 to u mnie za mało, także jak miałem śmieciucha to było na 2 a nawet i 3.

Na początek myślę daj pompkę na 2 a 4 drogowca zostaw w spokoju póki co - taka mam koncepcję - czyli taka sama jak i Twoja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To znaczy powiem tak: jeśli używasz krzywej grzania, to kocioł sam dobiera temp. wg tej krzywej... czyli jakby regulacja zaworem nie wiem czy się na coś nada - ale może się mylę.

 

No nie do końca,położenie zaworu sprawia że większa ilość ciepłej wody (lub mniejsza) wraca w krótkim obiegu do kotła,oczywiście zmieszana z wodą powrotną z instalacji.

Więc skręcasz zawór to temp.na kotle musi być wyższa bo jak będzie śmigał nisko to woda powrotna z instalacji i tak wychłodzi wode z krótkiego obiegu zaworu 4D.Dlatego robimy takie kombinacje z zaworem 4D,aby dobrać tak temp do położenia zaworu 4D by otrzymać założony wcześniej komfort cieplny w postaci ustawień temp.wewnętrznej,najcieplejszą wodę na ostatecznym powrocie do kotła a tym samym najmniejsze spalanie...

 

Pisałeś że kocioł się dusił przy zaworze na 5 ce,a może chodził za nisko?

Nie obawiaj się temp 50-60 na kotle,on mam wrażenie taką lubi,u mnie 50-55 stopni zawór na 5 ce to spalanie jest takie samo jak 45-47 przy zaworze na 7 a nawet jak pisałem powyżej godzinę dłuższe i bardziej miarowa praca kotła..

Edytowane przez markowsski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale zobacz: ja mam zawór 4D powiedzmy na 9, temp. zadana obniżona do 45 deg, a u Ciebie zawór 4D na 5 temp. zadana też obniżona na 45 ..... i u mnie powrót ma 42,1 i jest stabilny, natomiast u Ciebie faluje od 39 do 41.....

to są właśnie te szczegóły, w których diabeł tkwi.... co jest dobre dla jednego - może być zabójcze dla innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale zobacz: ja mam zawór 4D powiedzmy na 9, temp. zadana obniżona do 45 deg, a u Ciebie zawór 4D na 5 temp. zadana też obniżona na 45 ..... i u mnie powrót ma 42,1 i jest stabilny, natomiast u Ciebie faluje od 39 do 41.....

to są właśnie te szczegóły, w których diabeł tkwi.... co jest dobre dla jednego - może być zabójcze dla innego.

 

No tak tylko popatrz na warunki oddawania ciepła,u mnie to firma a nie dom i drzwi się otwierają non stop(dzięki Bogu) mimo wiatrołapu bo drzwi i jedne i drugie mają w świetle 120cm,więc podmuch jest spory.To właśnie te szczegóły w jakich układ CO pracuje :)

 

Obiekt ma 200m2,bez izolacji,w tym firma,i gabinet dentystyczny z osobnym wejściem,wiesz co to oznacza dla strat ciepła i tak jak zauważyłeś ,widać po powrocie jaki jest odbiór ciepła

 

Pompa CWU jest jako mieszająca i wszystko gra,jak temp na kotle się zwiększy przestanie tak oscylować powrót.

Edytowane przez markowsski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie czytam.... i mam pytanie czy wy chcecie miec w domu temperaturę komfortową i ciepła wodę?? czy wykres kotła ma ładnie wyglądac?? bo sie zastanawiam co chcecie?? wykresy są tylko po to żeby pokazać i ułatwić WAM ustawienia kotła do swoich potrzeb.. a czy on ładnie wygląda czy nie, to już inna sprawa-niekoniecznie ważna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ma ktoś podłączony OEP 25KW z kominkiem wyposażonym w płaszcz wodny, jak tak to mogę prosić o opinie ponieważ niebawem będę miał montowany piec i wkład lechma 19kw i zastanawiam się jak to ze sobą współpracuje

W jakim celu dublujesz układ 2 kotłów grzewczych?

OE+ ma ruszt awaryjny na którym można spalać drewno równie efektywnie jak w kominku z pw. Przy braku prądu kominek z pw podobnie jak piec będzie wymagał zasilania awaryjnego. Płaszcz wodny wychładza - brudna szyba i kiepski widok ognia do tego koszty samego kominka i jego podłączenia. Jeżeli już chcesz kominek to może zwykł z DGP , jako awaryjne źródło ogrzewania i ewentualnie źródło relaksu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak tylko popatrz na warunki oddawania ciepła,u mnie to firma a nie dom i drzwi się otwierają non stop(dzięki Bogu) mimo wiatrołapu bo drzwi i jedne i drugie mają w świetle 120cm,więc podmuch jest spory.To właśnie te szczegóły w jakich układ CO pracuje :)

 

Obiekt ma 200m2,bez izolacji,w tym firma,i gabinet dentystyczny z osobnym wejściem,wiesz co to oznacza dla strat ciepła i tak jak zauważyłeś ,widać po powrocie jaki jest odbiór ciepła

 

Pompa CWU jest jako mieszająca i wszystko gra,jak temp na kotle się zwiększy przestanie tak oscylować powrót.

 

A to zmienia postać rzeczy.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak sobie czytam.... i mam pytanie czy wy chcecie miec w domu temperaturę komfortową i ciepła wodę?? czy wykres kotła ma ładnie wyglądac?? bo sie zastanawiam co chcecie?? wykresy są tylko po to żeby pokazać i ułatwić WAM ustawienia kotła do swoich potrzeb.. a czy on ładnie wygląda czy nie, to już inna sprawa-niekoniecznie ważna.

 

Piotrek42.... chce mieć w domciu ( i mam) komfortową temperaturę i ciepła wodę...

co do wykresu kotła ... to nie ma ładnie wyglądać, ale - jak sam zauważyłeś - pokazuje i ułatwia nam ustawiać kocioł. Chodzi o to, żeby pogodzić ten komfort cieplny i grzanie z kosztami jakie ponosi każdy użytkownik...... jak mawia Kondrat w reklamie ing....... po co przepłacać? :bash:

 

Okazuje się oto, że mieć dobry kocioł, to nie to samo dobrze grzać :)

 

Zoobacz na moje wykresy wcześniejsze spalin... temp. dochodziła często do 200 deg.....

a dzieki kolegom - tu im dziekuję - od północy temp. spalin tylko raz doszła do 120 deg, a cały czas oscyluje w granicach 110-115 deg.... od 12 do 14.30 kocioł 3 razy przeszedł w podtrzymanie, ponieważ mocno nagrzał.... zaznaczam, że czujnik temp. wewnętrznej jest teraz stabilny ... jak drut i pokazuje u mnie 20,3 deg - w rzeczywisto.ści jest to zależnie od pory dnia i nocy od 22 do 23 stopni w domciu - dla mnie za gorąco, ale poświęcam się dla żonki :yes:

Edytowane przez jorgo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jakim celu dublujesz układ 2 kotłów grzewczych?

OE+ ma ruszt awaryjny na którym można spalać drewno równie efektywnie jak w kominku z pw. Przy braku prądu kominek z pw podobnie jak piec będzie wymagał zasilania awaryjnego. Płaszcz wodny wychładza - brudna szyba i kiepski widok ognia do tego koszty samego kominka i jego podłączenia. Jeżeli już chcesz kominek to może zwykł z DGP , jako awaryjne źródło ogrzewania i ewentualnie źródło relaksu?

 

właśnie nie mam możliwość rozprowadzenia ciepła kanałami powietrznymi (niestety kominek jest w kiepskim miejscu a komina nie przeniosę) wiec zastanawiam się nad kominkiem z płaszczem wodnym by w momencie takich temperatur jak teraz można było patrzeć na ogień i równocześnie się dogrzewać i dodatkowo zasilać instalacje tylko jak się ma do tego sterownik pieca skoro nagle drastycznie zmienią się parametry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jorgo, Markowsski nie zrozumcie mnie źle. Tak sobie czytam Wasze posty to jednak cieszę się, że mi wybito z głowy koncepcję zaworu 4-n. Ale nie chcę wywołać tu kolejnego piekiełka - podkreślę każdy dom jest inny jak i instalacja w nim. Niech każdemu się sprawdzi to w co zainwestował swoje ciężko zarobione pieniążki.:)

PS zacząłem dzień od "zajrzenia do Ciebie" Jorgo i wydaje mi się, że idzie to w dobrą stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie postanowiłem wymienić piec i miejsce czyli przenieść go do budynku gospodarczego oddalonego o16 m od domu , dom ma powierzchnie 165m2 zamierzam kupić kocioł RBR i nie wiem czy kupić 17 czy 23KW proszę podpowiedzcie gdyż 17 ma ok.200m2 pow. grzewczej z góry dziękuje

 

Jak dla mnie to 23 kW..... weź pod uwagę że przesłać ciepło 16 m ziemią nawet najlepiej ocieploną rurą to będą jakieś straty - ale być może się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jorgo, Markowsski nie zrozumcie mnie źle. Tak sobie czytam Wasze posty to jednak cieszę się, że mi wybito z głowy koncepcję zaworu 4-n. Ale nie chcę wywołać tu kolejnego piekiełka - podkreślę każdy dom jest inny jak i instalacja w nim. Niech każdemu się sprawdzi to w co zainwestował swoje ciężko zarobione pieniążki.:)

PS zacząłem dzień od "zajrzenia do Ciebie" Jorgo i wydaje mi się, że idzie to w dobrą stronę.

 

Sebsa dzięki.....

a co do piekiełka to spoko.... każdy ma prawo do swojego zdania. Ja może jutro przytnę zawór 4D o 1 ziarko.....

Po tych 3 miesiącach użytkowania stwierdzam, że jednak sam zawór nie do końca jest w stanie utrzymać właściwą temperaturę w danym pomieszczeniu, szczególnie tam gdzie chcemy ją obniżyć - jak u mnie w sypialni. Ja noszę się z zamiarem zamontowania tam termostatu elektronicznego..... tylko chyba po sezonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...