Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 10,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

To OEP +25kW ?

Gdzie się podział zawijan ?

 

Mam OE+25 . Kupilem jakos w lecie . Temperatury? Sami zerknijcie https://esterownik.pl/remote/523

tera troche poprzestawialem bo duzo palil . Ja zrobie dolkadne ogledziny przy nastepnym czyszczeni czyli za jakies 2-3 tyg i wrzucę pare fotek .Narezie nie ma co panikowac ,woda sie nie leje . Co nie znaczy ,ze powinien tak zardzewieć (jezeli to rdza) .

Edytowane przez kocurmarcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam OE+25 . Kupilem jakos w lecie . Temperatury? Sami zerknijcie https://esterownik.pl/remote/523

tera troche poprzestawialem bo duzo palil .

 

Kilkakrotnie czytałem tutaj wypowiedzi kolegów a propos spalin że powinny być niskie 100-120deg .Po zapoznaniu się z kilkoma artykułami,(w linku od Jorga też jest o tym mowa) i po tym jak temp.moich spalin sporo po kalibracji urosła, dzwoniłem do kolesi z ekosystemu.Optymalne temp spalin jak się dowiedziałem to 140-170deg.Więc chyba nie do końca takie niskie temp.spalin są ok dla kotła?

 

minertu,ty jako fachowiec podpowiesz jak to jest z tymi spalinami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilkakrotnie czytałem tutaj wypowiedzi kolegów a propos spalin że powinny być niskie 100-120deg .Po zapoznaniu się z kilkoma artykułami,(w linku od Jorga też jest o tym mowa) i po tym jak temp.moich spalin sporo po kalibracji urosła, dzwoniłem do kolesi z ekosystemu.Optymalne temp spalin jak się dowiedziałem to 140-170deg.Więc chyba nie do końca takie niskie temp.spalin są ok dla kotła?

 

minertu,ty jako fachowiec podpowiesz jak to jest z tymi spalinami?

 

Niska temp spalin moze powodowac korozje ,ale raczej wydaje mi sie ze w gorze kotla tam moze sie kondesowac. Taką mam teorie . Jezeli sie myle to prosze o sprostowanie kogos kto siedzi mocniej w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam, pisałem że sprawdzę...... jak na razie tylko kocurmarcin jako jedyny zgłasza taki problem.

 

Proszę nie wyolbrzymiajcie i nie dorabiajcie teorii bo zaraz inni podchwycą i pójdzie fama że Ogniwo rdzewieje , a przecież tak nie jest.

 

Właśnie o to mi chodziło. Dobrze Jorgus to sprecyzowałeś...Farba o której pisałem wcześniej miała rdzawy nalot od środka. Ciężko powiedzieć co to za nalot i czy to rdza. Mam tylko nadzieje ze każdy z was ma świadomość ze blacha malowana ta farba nie była zdzierana wcześniej do gołego metalu..To miała być warstwa ochronna i podejrzewam ze właśnie to wam z kotła odchodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te niby wżery rdzy to sadza o rudym zabarwieniu. Przynajmniej tak jest u mnie. Kocioł przy małych mocach strasznie zachodzi.

A do tych co lubią sobie wąchać dym przy dokładaniu opału do zasobnika (przy pracującym nadmuchu):

PRZY TAKIEJ ZABAWIE WYDZIELA SIĘ TLENEK WĘGLA W ILOŚCIACH NIEBEZPIECZNYCH DLA ŻYCIA I ZDROWIA!!!

Mój czujnik wiszący 1,0 m od pieca zaczął alarmować chwilę po otwarciu zasobnika. A przytrzymany nad zasobnikiem pokazał prawie max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te niby wżery rdzy to sadza o rudym zabarwieniu. Przynajmniej tak jest u mnie. Kocioł przy małych mocach strasznie zachodzi.

A do tych co lubią sobie wąchać dym przy dokładaniu opału do zasobnika (przy pracującym nadmuchu):

PRZY TAKIEJ ZABAWIE WYDZIELA SIĘ TLENEK WĘGLA W ILOŚCIACH NIEBEZPIECZNYCH DLA ŻYCIA I ZDROWIA!!!

Mój czujnik wiszący 1,0 m od pieca zaczął alarmować chwilę po otwarciu zasobnika. A przytrzymany nad zasobnikiem pokazał prawie max.

 

To rude zabarwienie to najpewniej związki siarki, która wydziela sie podczas spalania opału. Im opał więcej zawiera siarki i do tego kocioł przechodzi w podtrzymanie, to efekt rudawej sadzy murowany. Nie jestem ekspertem, ale tak mi się wydaje. Z tymi wżerami poczekajmy, po takim czasie wżery, to by było mistrzostwo świata....

Z tym dymem masz rację. Wyłączać wentylator i odczekać chwilkę. Ja wrzucam opał do wiaderka, potem tylko chwila na otwarcie zasobnika, wysypanie i ponowne zamknięcie. No chyba, że akurat nie wydobywa się dym. Nie czekajcie też, aż Wam się opał kończy w zasobniku, im jest go więcej w zasobniku, tym dym trudniej przechodzi przez tą warstwę. Oczywiście trudniej będzie też przechodził w przypadku palenia miałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy

Zastanówcie się - na spokojnie - co MOŻE być przyczyną korozji blachy.

Przecież znacie się na tym.

 

1. Mokry opał

2. Niskie temperatury spalin

 

i korozja kwasowa wchodzi...

 

Bo tej wodnej niskotemperaturowej (poniżej punktu rosy) nie podejrzewam (trochę dba o to pompka mieszająca).

 

Z tym, że jeżeli jest sucho w wymienniku - sadze pyliste, to nie powinny powstawać kwasy siarkawe, które są zabójcze dla stali.

Można sprawdzic przy czyszczeniu kotła - na dole za popielnikiem jaka blacha i jakie sadze... Jakby się coś wykraplało, to raczej będzie spływać w dół, więc tam powinno być najgorzej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Mokry opał

2. Niskie temperatury spalin

 

i korozja kwasowa wchodzi...

 

Bo tej wodnej niskotemperaturowej (poniżej punktu rosy) nie podejrzewam (trochę dba o to pompka mieszająca)..

 

A propos mieszającej,szkoda że nie można sobie ustawić temp.kiedy CWU w funkcji mieszająca będzie załączana.Obecne 39deg to zbyt mało i wychładza powrót.Gdyby włączała się np.40-41deg to kocioł miałby mniejsze problemy z powracającą chłodną wodą i łatwiej by ją podgrzewał,bez takich skoków temp.(widać to na wykresach przy niskich temp) a i tak przy okazji woda CWU by się podgrzewała...

U mnie jest niemożliwa praca na niskich temp,mam duży odbiór ciepła tak jak u ciebie i przy min.temp.42 deg pracuje niemiarowo ze skokami i spala więcej,45deg to minimum bo inaczej powrót jest za niski.U mnie takie rozwiązanie byłoby ok,przy takich temp.mógłbym sobie pozwolić na obniżenie temp.do 42deg...a tak lipa..

 

http://esterownik.pl/forum/posty,176/cwumieszajaca-regulacja-wlaczenia?m=2232#2232

Edytowane przez markowsski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Archer traf chce, że mam blisko osoby, które uprawiają owies i wierz mi nie jest tak ładnie i prosto jak piszesz. Sam myślałem o tym by go kupować i mieszać z eko. Plan na razie nie wypalił bo w ubiegłym roku owies był słabiutkiej jakości. W tym roku znowu z racji cen nie kalkuluje się go kupować. Problemów moralnych też raczej nie mam. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze wlasnie to sa wzery . Nie wiedzialem ze kocol w wewnatrz jest malowany? Troche dziwne kociol ma raptem ma 3 miesiace

 

zobacz przez boczną wyczystkę na dół wymiennika,

czy tam nie widać zmian

 

u mnie po 1 sezonie było tak (fotki z maja, OE24)

http://img197.imageshack.us/img197/8569/rdza4.jpg

http://img690.imageshack.us/img690/9133/rdza0.jpg

http://img546.imageshack.us/img546/6811/rdza1.jpg

http://img853.imageshack.us/img853/5372/rdza2.jpg

http://img528.imageshack.us/img528/4696/rdza3.jpg

 

jak będę czyścił to popatrzę czy jest różnica (gorzej)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie ma znaczenia czy przed czy za,ja mam przed i tak podałem.Mam je na zasilaniach CO i CWU a pompy za nimi.

Grunt aby zamknąć obieg CWU gdy pracuje pompa CO i odwrotnie.

 

chyba znalazłem odpowiedź i zamontuję taki zawór. Dla pozostałych załączam linka ze schematami połączeń i opisem http://www.techmet.pl/images/dokumenty/zzk.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elezibi

rudy to ładny kolor, ale nie w takim wydaniu jak prezentujesz.

Swoją drogą to napisz jak korzystałeś z kotła, czym paliłeś i jakie temperatury utrzymywałeś - w szczególności spalin i powrotu. Ja nie bronię firmy, ale jeśli użytkuje się kocioł - czy inny produkt - niezgodnie z przeznaczeniem to takie są efekty. Nie za bardzo się wyznaję, ale widać że im wyżej - tym rdza mniejsza, czyli na chłopski rozum im niżej tym musiała być chłodniejsza woda w instalacji - ale może źle interpretuję. Ciekaw jestem jaką utrzymywałeś temperaturę powrotu oraz opinii innych kolegów z Forum.

 

ps. masz pompę mieszającą czy jakiś zawór n-drogowy?

Edytowane przez jorgo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda wnętrze 20 letniego kotła pospawanego w stodole przez wiejskiego konstruktora. Po umyciu myjką gorącą wodą. Temperatura powrotu 25-50 opał- wszystko co się pali. Nieliczne wżery nie przekraczają 1mm

http://images35.fotosik.pl/1050/3c653ad8b07b77a1m.jpg

Edytowane przez ansu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wygląda wnętrze 20 letniego kotła pospawanego w stodole przez wiejskiego konstruktora. Po umyciu myjką gorącą wodą. Temperatura powrotu 25-50 opał- wszystko co się pali. Nieliczne wżery nie przekraczają 1mm

http://images35.fotosik.pl/1050/3c653ad8b07b77a1m.jpg

 

Jakiej grubości jest ta blacha? A jaką grubość ma blacha w OE+ ktoś wie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...