skresz 18.05.2011 06:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2011 doradźcie mi który kocioł eko plusa wybrać 16kw czy 25kw tak jak pisałem już wcześniej obecnie mam do ogrzania 155m2 lecz z możliwością podłączenia do ogrzania dodatkowych 30m2 na strychu co daje 185m2 Dom budowany w systemie trójwarstwowym max 29+2*6 styropianu+ max 12, poddasze ocieplone i lane na skosach ocieplenie skosów to 20cm a płaskie 10cm, docieplenie podłogi na parterze 5cm styropianu lecz pod parterem jest nieogrzewana piwnica tez docieplona, okna szczelne, ogrzewanie to 90m2 podłogówki reszta grzejniki. i mam teraz dylemat bo nie wiem co jest lepsze gdy piec chodzi większość czasu na 100% czy jak piec chodzi większość czasu na minimum chodzi konkretnie w którym z przypadków kocioł szybciej ulegnie uszkodzeniu oraz w którym rozwiązaniu spale mniej opału Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek159 18.05.2011 06:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2011 (edytowane) Czym zatykałeś otwory w palniku? Silikon 1200C.... wiem wiem.... jak to wydłubać? Zobaczy się na jesień. A tak w ogóle jeśli przeróbka zda egzamin to mam w planie na przyszłość wykonać sobie takie dwie kształtki z blachy w kształcie litery "U" i o odpowiedniej wysokości i wsuwać je do komór powietrznych palnika przysłaniając dolny rząd otworków. Otworki zatkane od strony dolotu powietrza, nic ich nie wypcha, możliwość dowolnej konfiguracji otworów, taka matryca wewnętrzna. Możecie sobie mój pomysł opatentować Panowie z Biecza... A tak na przyszłość to watro pomyśleć o "beta-testerach" ile rzeczy było by już gotowych...? Edytowane 18 Maja 2011 przez Wojtek159 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
woma4 18.05.2011 06:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2011 Czy to prawidłowy układ? czy potrzebne jeszcze jakieś filtry czy zaworki zwrotne? Nie wiem jak masz teraz, ale ... 1. przed każdą pompą filtr (chyba zależy ci żeby pochodziła trochę dłużej) 2. przed filtrem i za każdą pompą zawór kulowy (chyba chcesz raz na rok sprawdzać zabrudzenie filtra bez spuszczania wody z całego układu) 3. na pewno za pompą CO i CWU zawór zwrotny żeby nie cofało ci wody (jak pompy nie pracują) 4. skoro to ma być układ zamknięty to na wyjściu ciepłej wody z kotła wężownica schładzająca (chyba nie chcesz wylecieć w powietrze razem z nowym kotłem) 5. zawory bezpieczeństwa na zasilaniu i powrocie (jak wyżej) 6. manometr 0-4 bar gdzieś w widocznym miejscu (chyba chcesz wiedzieć czy już niedługo polecisz z kotłem w kosmos) 7. Masz zawór 4D a na schemacie połączenie wygląda jak 3D ??? 8. Odpowietrznik na zasilaniu koniecznie 9. No i co tam kto lubi jeszcze termometr za pompą CO i takie tam 10. Jak to wszystko jest dla ciebie nowością powierz całą sprawę fachowcom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
woma4 18.05.2011 07:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2011 i mam teraz dylemat bo nie wiem co jest lepsze gdy piec chodzi większość czasu na 100% czy jak piec chodzi większość czasu na minimum chodzi konkretnie w którym z przypadków kocioł szybciej ulegnie uszkodzeniu oraz w którym rozwiązaniu spale mniej opału Kilka postów wyżej @zawiajn podał wyniki sprawności kotła przy pracy z różnymi mocami (w tym minimalną) Rzuć tam okiem a wnioski nasuną się same Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
młodypalacz 18.05.2011 07:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2011 Nie wiem jak masz teraz, ale ... 1. przed każdą pompą filtr (chyba zależy ci żeby pochodziła trochę dłużej) -OK 2. przed filtrem i za każdą pompą zawór kulowy (chyba chcesz raz na rok sprawdzać zabrudzenie filtra bez spuszczania wody z całego układu) -już mam 3. na pewno za pompą CO i CWU zawór zwrotny żeby nie cofało ci wody (jak pompy nie pracują) - OK 4. skoro to ma być układ zamknięty to na wyjściu ciepłej wody z kotła wężownica schładzająca (chyba nie chcesz wylecieć w powietrze razem z nowym kotłem) -OK 5. zawory bezpieczeństwa na zasilaniu i powrocie (jak wyżej) 6. manometr 0-4 bar gdzieś w widocznym miejscu (chyba chcesz wiedzieć czy już niedługo polecisz z kotłem w kosmos) już mam 7. Masz zawór 4D a na schemacie połączenie wygląda jak 3D ??? to jest 4D ale jak chce wykorzystać pompe CWU jak mieszajacą to chyba tylko taki układ mi pozostaje 8. Odpowietrznik na zasilaniu koniecznie 9. No i co tam kto lubi jeszcze termometr za pompą CO i takie tam -mam 10. Jak to wszystko jest dla ciebie nowością powierz całą sprawę fachowcom większość już mam z istniejącego oukładu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skresz 18.05.2011 07:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2011 z tego co widzę to jest podane tylko dla 16KW lecz i nie do końca chodzi mi o sprawność lecz tez o zużycie eksploatacyjne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek159 18.05.2011 07:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2011 Ciebie? A w życiu... ... Jak zwiększać temperaturę spalin wylotowych przy pracy kotła na niskich mocach? Zmniejszać efektywność wymiennika. 1) Usunąć zawirowywacze. 2) Zmniejszyć powierzchnię wymiany ciepła przez zmniejszenie powierzchni wymiennika (zaślepić część rur). 3) Rzadziej czyścić wymiennik. Jak zmniejszać temperaturę spalin wylotowych przy pracy kotła na niskich mocach? Zwiększyć efektywność wymiennika ciepła. 1) Wsadzić zawirowywacze tam, gdzie ich nie ma. 2) Czyścić, czyścić i czyścić wymiennik. ... Wielkie dzięki! No i właśnie o taką odpowiedź mi chodziło...! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
woma4 18.05.2011 07:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2011 Chodzi tu oczywiście o możliwość wystąpienia tzw. korozji kwasowej. Ja osobiście nie schodziłbym z temperaturą spalin wylotowych poniżej 100st.C Tak ... tylko użytkownikowi strasznie trudno jest ustawiać i utrzymywać wymaganą temperaturę spalin Może za to z powodzeniem kontrolować i utrzymywać (z jakimiś niewielkimi wahaniami) temperaturę zasilania i temperaturę powrotu. Czy dla tych temperatur są jakieś granice które są zalecane w ochronie przed korozją kwasową ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skresz 18.05.2011 07:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2011 Sprawność kotła - to właśnie zużycie eksploatacyjne. Im mniejsza sprawność - tym większe zużycie. Na mocy 3-4kW sprawność kotła spada nawet poniżej 50% a masz gdzieś podana sprawność dla 25kw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markowsski 18.05.2011 07:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2011 Witam,szukam posiadaczy kotła Ogniwo EKO PLUS w okolicach Wrocławia najlepiej Oleśnica.Chciałbym porozmawiać i obejrzeć taki piecyk.Do ogrzania mam budynek parterowy,podpiwniczony,rok budowy 1970r.,ściany 50-55cm grubości,budynek jest użytkowany jako sklep więc kilka dużych okien od południa,witryna wejściowa z przedsionkiem oraz duże drzwi wejściowe.Powierzchnia uzytkowa to 140m2,gabinet w części piwnicznej 30m2,pozostałe piwnice to ok 70m2 przy wysokości ok 220cm , dotąd nie użytkowane ale chciałbym zainstalować tam kilka grzejników jedynie dla złamania trochę temperatury w zimie.Zapotrzebowanie na ciepłą wodę znikome.Obecnie posiadam piec na olej opałowy na palniku jest 17,3 -25 kW,spalanie 500l. oleju wystarcza na 21 dni przy tem.na zewnątrz ok -15C.Spaliłem od pazdziernika do kwietnia oleju za 12 tys złotych i mam już dosyć...Proszę o pomoc w doborze mocy palnika.Dzięki i pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skresz 18.05.2011 09:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2011 przy mocy 24,0kW - temp.spalin: 236°C; sprawność: 80,0%; tlen: 6,7% chodziło mi o kocioł o mocy 25kw ale patrząc na wykresy to widać że w mniejszym będzie większe zużycie węgla niż w większym czy może się mylę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
woma4 18.05.2011 09:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2011 ale patrząc na wykresy to widać że w mniejszym będzie większe zużycie węgla niż w większym czy może się mylę W uproszczeniu 1. im kocioł pracuje z niższą mocą w odniesieniu do swojej mocy nominalnej tym gorzej (mniejsza sprawność - większe zużycie i opału i pieca) 2. im kocioł pracuje z wyższą mocą w odniesieniu do swojej mocy nominalnej tym trochę gorzej (trochę mniejsza sprawność - trochę większe zużycie opału bez większego wpływu na zużycie kotła) 2. musisz ocenić potrzeby grzewcze dla twojego budynku i wtedy porównywać 3. przykłady A) oceniasz że w przeważającym okresie twoje zapotrzebowanie będzie wynosić 12 kW 12 kW to: około 80 % mocy kotła 16 kW i około 50 % mocy kotła 25 kW WNIOSEK - oszczędzisz paliwo i kocioł przy kotle 16 kW B) oceniasz że w przeważającym okresie twoje zapotrzebowanie będzie wynosić 20 kW 20 kW to: około 125 % mocy kotła 16 kW i około 80 % mocy kotła 25 kW WNIOSEK - oszczędzisz paliwo kotle 25 kW (dla kotła ma to mniejsze znaczenie) C) oceniasz że w przeważającym okresie twoje zapotrzebowanie będzie wynosić 23 kW Nie masz wyjścia potrzebujesz kocioł 25 KW bo 16 kW "nie wydoli" D) w okresie letnim (tylko grzanie wody) ZAWSZE zawsze ZAWSZE zawsze ZAWSZE ZAWSZE zawsze ZAWSZE zawsze ZAWSZE ZAWSZE zawsze ZAWSZE zawsze ZAWSZE ZAWSZE zawsze ZAWSZE zawsze ZAWSZE im mniejsza moc nominalna kotła tym lepiej, no chyba że planujesz podgrzewać wodę w basenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skresz 18.05.2011 09:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2011 W uproszczeniu 1. im kocioł pracuje z niższą mocą w odniesieniu do swojej mocy nominalnej tym gorzej (mniejsza sprawność - większe zużycie i opału i pieca) 2. im kocioł pracuje z wyższą mocą w odniesieniu do swojej mocy nominalnej tym trochę gorzej (trochę mniejsza sprawność - trochę większe zużycie opału bez większego wpływu na zużycie kotła) 2. musisz ocenić potrzeby grzewcze dla twojego budynku i wtedy porównywać 3. przykłady A) oceniasz że w przeważającym okresie twoje zapotrzebowanie będzie wynosić 12 kW 12 kW to: około 80 % mocy kotła 16 kW i około 50 % mocy kotła 25 kW WNIOSEK - oszczędzisz paliwo i kocioł przy kotle 16 kW B) oceniasz że w przeważającym okresie twoje zapotrzebowanie będzie wynosić 20 kW 20 kW to: około 125 % mocy kotła 16 kW i około 80 % mocy kotła 25 kW WNIOSEK - oszczędzisz paliwo kotle 25 kW (dla kotła ma to mniejsze znaczenie) C) oceniasz że w przeważającym okresie twoje zapotrzebowanie będzie wynosić 23 kW Nie masz wyjścia potrzebujesz kocioł 25 KW bo 16 kW "nie wydoli" D) w okresie letnim (tylko grzanie wody) ZAWSZE zawsze ZAWSZE zawsze ZAWSZE ZAWSZE zawsze ZAWSZE zawsze ZAWSZE ZAWSZE zawsze ZAWSZE zawsze ZAWSZE ZAWSZE zawsze ZAWSZE zawsze ZAWSZE im mniejsza moc nominalna kotła tym lepiej, no chyba że planujesz podgrzewać wodę w basenie wielkie dzięki o taką odpowiedź mi chodziło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 18.05.2011 10:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2011 (edytowane) No dobra. Napiszę łagodniej. Przyjmowanie 8kW mocy z 1m2 wymiennika - to zbyt daleko idące uproszczenie. Jarecki Napisałem już to kilka razy - nie musimy się we wszystkim zgadzać, co nie znaczy, że brak zgody musi być powodem do obrażania się. Proszę Cię serdecznie. Porzuć psychoanalitykę i ogranicz się do techniki. Mniej będziesz wtedy to przeżywał. Ograniczam się do techniki, biorę pod uwagę,że forum czytają osoby np. z wykształceniem humanistycznym. Rozmawiamy tutaj głównie o małych mocach, bo na takie jest zapotrzebowanie w budownictwie jednorodzinnym. Napiszę zatem bardziej precyzyjnie: Dla kotłów z podajnikiem ślimakowym o przedziale mocy od ok.12-25kW można w przybliżeniu podać,że z 1m2 pow. grzewczej mamy uzysk 8-10kW. W taki sposób zgłasza się to na badania do danego instytutu. Jeżeli twierdzisz,że to tylko moja teza- bez naskakiwania podaj wyniki ok.20konstrukcji z przedziału mocy 12-20kW czy tam max. do 25kW z danego okresu czasu (nie wyrywkowo, tylko po kolei 20kotłów), chodzi o same podanie pow.grzewczej oraz mocy znamionowej. Użytkownicy sami ocenią, czy mam rację, czy jestem w błędzie. Jeżeli masz zamiar pisać,że tak, to tylko u Jareckiego, to albo mnie przeproś, albo udowodnij,że jest inaczej. Edytowane 18 Maja 2011 przez Jarecki79 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 18.05.2011 10:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2011 Tak ... tylko użytkownikowi strasznie trudno jest ustawiać i utrzymywać wymaganą temperaturę spalin Może za to z powodzeniem kontrolować i utrzymywać (z jakimiś niewielkimi wahaniami) temperaturę zasilania i temperaturę powrotu. Czy dla tych temperatur są jakieś granice które są zalecane w ochronie przed korozją kwasową ? Tak sa takie temp. w zależności od rodzaju paliwa, jego wilgotności i ilości powietrza dostarczanego do palnika.... Ogólnie im bardziej mokre paliwo, tym większy problem, jak w kotłowni nachodzi woda, to i 60st.C może być za mało na kotle, jak kiepska wentylacja, albo komin zakończony rurą bez izolacji wystającą z komina, to może to się kończyć roszeniem w kominie. Zjawiska się ze sobą łączą, nie ma tak,że tylko nastawa 40st.C i już mamy pocenie. Zobacz sobie załączony szkic z paliwami i punktem rosy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
woma4 18.05.2011 10:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2011 albo komin zakończony rurą bez izolacji wystającą z komina, to może to się kończyć roszeniem w kominie. Roszenie w kominie chyba nie ma znaczenia dla trwałości kotła ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 18.05.2011 11:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2011 Roszenie w kominie chyba nie ma znaczenia dla trwałości kotła ? Zależy jak bardzo intensywnie proces zachodzi, korodować może wówczas czopuch kotła a także ostatnia część wymiennika wodnego. To już sa objawy korozji kwasowej. Inni specjaliści z zakresu konstrukcji wymienników sugerują (Ci dwaj Panowie podpisani jako autorzy tego rysunku), aby podejmować próby konstrukcji wymiennika z temp. końcową na poziomie 180-200st.C, aby w przypadku wchodzenia w tryb podtrzymania takich kłopotów nie było. Dolne granice poprawności to cos między 90-130st.C (zdaniem tych samych autorów w tekście dot. korozji kwasowej spalin). Reakcja na takie zjawisko - podnieść temp., przysłonić wymiennik, próbować wyjąć zawirowacze...., coś takiego zaobserwował krótko minertu problem z kominem, gdzie wystaje kawałek rury ma też andrew, u niego po niecałym roku z rury kwasoodpornej wystającej nad kominem zostało dziurawe sito. Generalnie to widać- korozja i krople wody w wymienniku lub kominie. Trzeba wówczas podjąć jakieś kroki, aby takiego negatywnego zjawiska się pozbyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek159 18.05.2011 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2011 (edytowane) Ograniczanie ilości produkowanego ciepła realizuje się tylko za pomocą palnika. Wymiennik nie ma nic do tego. Wymiennik tylko odbiera (przekazuje do wody) wyprodukowane ciepło z mniejszą lub większą efektywnością (sprawnością). Małą moc możesz uzyskać na każdym palniku, ale wraz ze zmniejszaniem produkcji ciepła spada sprawność palnika (każdego typu i rodzaju palnika) - objawia się to wzrostem zawartości tlenu w spalinach, co jest równoznaczne ze zwiększeniem straty kominowej. To tak w skrócie. No właśnie w Wielkim skrócie dla użytkownika (takiego niezbyt normalnego, dociekliwego) ... Chodzi mi o zabrudzenie kotła tak zwaną "sadzą szklistą" przy redukcji mocy palnika i pozostawieniu pełnej sprawności wymiennika (większa różnica temperatur na płaszczu wodnym, wymienniku)... Czy masz na to jakieś konkretne rozwiązanie, pomysł, poradę ...? Edytowane 18 Maja 2011 przez Wojtek159 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vld 18.05.2011 22:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2011 zawór 4d i 55-60C na kotle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
leonx 19.05.2011 06:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2011 Witam, mam następujące pytania:1. Czy Ecoal może sterować zaworem trójdrożnym z siłownikiem? (Wysłałem zapytanie do E-S, ale nie dostałem odpowiedzi).2. Odnośnie transportu: czy podczas wnoszenia kotła można nim dowolnie obracać, kłaść na bocznej ściance itp., czy raczej powinien być transportowany w pionie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.