Basco 16.12.2011 08:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 (edytowane) Witam wszystkich kapitanów oraz budowniczych na statkach pod nazwą OEP, Coś ciekawego w tych piecach jest, coś co na pewno przewidział zawijan i zawijan2 a potem ES napisał program. To to, że zawsze znajdą się użytkownicy tacy jak nawet ja, którzy będą chcieli na siłę prowadzić swój statek OEP jak po sznurku do wyznaczonego celu. Przewidzieli to i dali nam taką możliwość. Mam wątpliwości czy takie prowadzenie pieca jak na smyczy naprawdę daje oszczędności w spalaniu. Koledzy kapitanowie jak uważacie co o tym myśleć. ?? GENIALNE, GENIALNE Mam pytanie do Zawijan, Zawijan2. Napiszcie jaki wpływ ma temperatura powrotu na pracę pieca jeżeli jest niższa lub wyższa od zadanej.? Jak pracuje OEP gdy temperatura powrotu jest w przedziale 0-4,99 st. od temperatury na wyjściu z pieca a jak gdy ta różnica jest 5 st. i więcej Pozdrawiam Edytowane 16 Grudnia 2011 przez Basco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebsa 16.12.2011 09:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 Minertu z tym akcesoriami to mnie zaskoczyłeś. Ja już sobie wyobrażałem nową koronę.. Przynajmniej tak myślę pokombinować u siebie. Zbiorę wymiar paleniska, jakaś grubsza blacha, spawarka sąsiada i do przodu. Ale to na wiosnę po sezonie. Przy okazji rozmontowałem u siebie soft-mostek w sterowniku, by podpiąć pompę cyrkulacyjną pod ecoala. Teraz zamiast 15 minut wg programatora analogowego chodzi 3 minuty - przerwy 10 minut a woda cały czas cieplutka w kranie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Basco 16.12.2011 09:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 (edytowane) Witam Minertu ,Sebsa, Z tą dodatkową komorą to niezły pomysł i działa. Jeżeli o tym samym mówicie. Zapraszam na priva:cool: Edytowane 16 Grudnia 2011 przez Basco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
GMZ 16.12.2011 10:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 (edytowane) Bo u mnie do eko 24kW wchodzi 156kg groszku. to będę Cię męczył po świętach, bo kumple ma eko 24 ze sterownikiem electronic i z zazdrością patrzy na mojego ecoala, narzeka że albo ma spieki albo wyrzuca mu niedopalony węgiel, jak mu się nie uda to się do niego wybiorę po świętach, a jak i mnie się nie uda to pomęczę Cię na priva. Och jak dobrze mieć ecoala Basco ciekawy wykres masz z 11 grudnia od rana do 12 grudnia wieczorem jakie miałeś ustawienia? Edytowane 16 Grudnia 2011 przez GMZ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Basco 16.12.2011 10:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 Witam GMZ,- podawanie 10s- pompa CO załączona na 3- pompa mieszająca załączona z pominięciem sterownika na 3- zawór 4D w pozycji 9 (prawie max)- praca pieca według krzywej grzaniaCóż więcej mogę napisać?Z wykresu jest to praca ciągła i tak rzeczywiście było, ale to jeszcze nie to o co mi chodziło po głowie.Za dużo ciepła wypychałem w komin niepotrzebnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Basco 16.12.2011 10:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 GMZ ten wykres na wygląd jest ładny ale nic po za tym. Proponuję spojrzeć na ten z wczoraj od 13.00 do dzisiaj.To jest to o czym pisałem w poście #4674. "Statek" sobie płynie i sam wybiera najlepszą drogę do celu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
GMZ 16.12.2011 11:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 To jest to o czym pisałem w poście #4674. "Statek" sobie płynie i sam wybiera najlepszą drogę do celu. ja nic nie zmieniam bo ...... zobacz na ile mi zasyp starcza, parę dni było problemu z kondensatem ale opanowane i teraz spokojnie płynę do wiosny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Basco 16.12.2011 12:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 (edytowane) Nie namawiam na zmianę skoro według Ciebie ustawienia są OK. W porządku, W sterowaniu OEP występuje pewna ciekawa zależność którą chciałem przedyskutować. Może ktoś z użytkowników to zaobserwował, a mówiąc wprost, różnica temperatury poniżej lub powyżej 5 stopni pomiędzy wyjściem a powrotem ma znaczenie przy pracy pieca na korzyść lub nie w spalaniu. No ale cóż wielki brat milczy. Mam do ogrzania 180 m2 budynek piętrowy nie ocieplony, lata 80, 250 litrów wody w układzie otwartym. Tak, że jest co grzać. Edytowane 16 Grudnia 2011 przez Basco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojtekwie 16.12.2011 13:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 na pewno trzeba obniżyć temp. spalin o jakieś 50 stopni bo wszystko w kosmos idzie, dmuchawa 58% spróbuj obniżyć do 40, napisz jaki pellet i jaki groch (kaloryczność), czym Ty palisz że co chwilę masz info zabrudzenie pieca co to za groch napisz coś jeszcze jaka powierzchnię ogrzewasz, ocieplenie domu, temp. wew. itp. żeby było wiadomo na czym stoimy aha dodaj sterownik do stopki będzie łatwiej śledzić GMZ dzięki za szybką odpowiedź wczoraj zadałem pytanie ale musiałem uciec "dzidzia płakała". Pellet http://www.pellet.com.pl/pellet.html pseudo najlepszy ekogroszek http://ekogroszekpakowany.pl/Oferta-1m.html dom 2 kondygnacyjny, rok budowy 1989, powierzchnia grzania 180m2, grzejniki tradycyjne żeliwne, instalacja stalowa o dużym przekroju. Ocieplenie na stropie 20cm, ściany ocieplone wełną mineralną 10cm. Temperatura wewnętrzna mierzona termometrem nie czujnikiem z kotła między 22.5-23.4. Koledzy jak dodać sterownik do stopki?? P.S we wcześniejszych postach wkleiłem zdjęcia jak wyglądało spalanie tego super ekogroszku. Tyle pieniędzy poszło wpizd... czytaj w komin Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Basco 16.12.2011 13:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 Jak wejdziesz na swoja skrzynkę dalej "moje ustawienia" dalej "Edytuj sygnaturę" i w oknie trzeba wkleić link sterownika.Powinno zadziałać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojtekwie 16.12.2011 16:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 Basco dzięki za odpowiedź, właśnie sprawdzam czy działa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
moontower 16.12.2011 16:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 Tak wirtualnie się nie da..... zrób zdjęcia i daj na Forum Jak będę miał chwilkę, to zrobię zdjęcia. Dzięki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
moontower 16.12.2011 16:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 Wystarczy Ci to co masz. Po co Ci dwie rzeczy skoro tak na prawdę nie musi być ani jednej ani drugiej..Kup sobie coś co bardzie Ci się przyda. To ma za zadanie zabezpieczenie powrotu kotła przed zbyt niska temp. Pompa mieszająca da sobie tu doskonale z tym rade, w każdej sytuacji.Pozdrawiam Dzięki jack18 za radę. Zobaczę jak będzie się dalej wszystko sprawowało i może zostawię tak jak jest na pompie i nie będę się bawił w montaż zaworu 4D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tesel 16.12.2011 17:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 Ale ten mój sternik to artysta.Zobaczcie wykres z dnia 12.12.Kto zgadnie co przedstawiają te wizualizację? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
starachowice 16.12.2011 17:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 Witam, ja będę montował pompę mieszającą w styczniu bo nie daje rady z zaworem mieszającym esbe 141 powrót mam OK na 1-szej kresce ale za to zimne grzejniki na dole i niska temp w pomieszczeniach,a jak przestawię na 2-gą kreskę to mam w domu cieplutko ale za to powrót 35 deg.Zakładam pompę mieszającą na 10000% Pozdrawiam Dzięki jack18 za radę. Zobaczę jak będzie się dalej wszystko sprawowało i może zostawię tak jak jest na pompie i nie będę się bawił w montaż zaworu 4D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zawijan_2 16.12.2011 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 Szanowne, Koleżanki, Koledzy Ponieważ zapytań – tak forumowych jak i na poczty jest wiele, dlatego pozwólcie, że popełnię poniższą tyradę, aby nie odpowiadać na to samo wielokrotnie. Jeśli trzeba coś doprecyzować, to proszę, pytajcie. III i IV kw. b.r. jest od wielu lat ewenementem. Od dawna brak opadów. Koniec lata był suchy i ciepły.Wasze domy (OCIEPLANE I NIE OCIEPLANE) zakumulowały Słoneczka nadmiar. Niska, długotrwała wilgotność powietrza wywołała, to co zdarzało się dotychczas bardzo rzadko.W ścianach waszych domów brak jest nośnika (pary wodnej), która wynosiłaby zakumulowane w konstrukcji ciepło na zewnątrz. Powstała, rzadko spotykana sytuacja, że nawet otwarty termos zachowuje się jak dobrze zamknięty.Jeśli ktoś może, to niech wykona proste doświadczenie:- proszę wywiercić od strony wewnętrznej w ścianach budynku kilka otworów o różnej głębokości np. 50, 100, 150 mm i zmierzyć temperaturę tam panującą oraz porównać ją do temperatury wewnątrz. Gdzie ten punkt rosy? Daleko – na zewnątrz. I nie ważne, czy nowoczesny domek docieplony, czy stareńka gierkówka z żużlowych pustaków robionych na spółkę ze szwagrem na bazie cementu pochodzącego z tzw. nocnego sklepu. Szok? Szok!Zabudowaliście w swoich domach kotły o mocach nominalnych wielokrotnie przekraczających zapotrzebowanie na uzupełnienie strat. Wszystkie wasze kotły pracują od wielu, wielu dni poniżej zakresów, dla których były projektowane i badane. Stąd tyle problemów i zbędnych strat.Kocioł dobiera projektant, instalator, inwestor. A że opierają się najczęściej na mocno przestarzałych założeniach, to zamiast 6 – 8 macie np. 25 i wyżej. OK. ale co robić, skoro się już w mamuta zainwestowało? Stoi i jeść woła? Typoszereg OGNIWO – za którego bierzemy odpowiedzialność projektancką jest stosunkowo łatwy do opanowania.Jego podstawowe założenie, to stały przekrój poprzeczny komory spalania wynikający z wymiarów palnika i zmiana wysokości komory oraz wymiennika tak, aby utrzymać zadawalające prędkości przepływu spalin w części konwekcyjnej. A założenia były takie, że kocioł ma bez problemów osiągać moc tzw. nominalną oraz zachowywać się poprawnie w nadmocy podwyższonej o 25 - 30% tudzież niedomocy na poziomie 20 – 30% mocy nominalnej. Sterownik adaptacyjny eCoal.pl potrafi te parametry zapewnić. Nie zakładaliśmy równocześnie, że tak wiele Koleżanek i Kolegów zainwestuje w mamuty kierując się przedpotopową zasadą: 1 kW/10 m2 przy h = ok. 2,5 m. Co robić, gdy zapotrzebowanie rzeczywiste wynosi kilka procent?Nie pozostaje nic innego jak prosta i tania – łatwa do korekty przeróbka swojego mamuta na kogucika. Palnik w całym typoszeregu wymiarowo ten sam. Różni się jedynie ilością dysz powietrznych. Zaślepienie części z nich (do podpoziomu) tworzy palnik dla niższych mocy. Wystarczy inwestycja rzędu kilkunastu PLN, by to wykonać. Masa żaroodporna (silicon 1200 st. C) i 10 min. brudnej pracy załatwia sprawę. Zmiana softu w sterowniku polegająca na wgraniu oprogramowania dla niższej mocy to koszt waszych kilku minut życia. Chodzi o to, że niższe moce mają ograniczony poziom obrotów wentylatora i zmienione parametry podawania oraz przerwy między nimi. Już niedługo będzie soft dla 10 kW. Tyle, że z parametrami dla jego wentylatora. wasze duże będą i tak mieć mały nadmiar. Pozostaje jeszcze do wykonania kilka czynności, tak aby zapewnić odpowiednią prędkość przepływu spalin przez wymiennik i tym samym zapewnienie odpowiedniej sprawności na mini mocach. Wystarczy „zainwestować” w kilka kawałków wełny mineralnej i zatkać nią część rur wymiennika oraz ograniczyć przekrój kanału między komorą spalania a pierwszym poziomym ciągiem wymiennika konwekcyjnego (szczelina gdzie płyta ceramiczna z wymiennikiem wodnym czyni I ciąg). Aby „przypilnować” komorę spalania przy tych mikro mocach wystarczy na ruszcie po środku – ułożyć 4 cegły – mogą być zwykłe czerwone. Chodzi o to, aby ograniczyć przekrój czynny rusztodeflektora. Wszyscy, którzy mają 24 – 25 kW powinni za pomocą taśmy klejącej ograniczyć wielkość kanału ssawnego swoich wentylatorów. Wystarczy zakleić ½ otworu. Wasze przewymiarowane mocno kotły pracują na tak małych mocach metodą piły. Muszą przechodzić w stan podtrzymania. Chociaż podajnik przez 5 sek. podaje tylko ok. 15 – 16 g paliwa, to i tak jest to za dużo do potrzeb. Stąd wyjścia kotłów o kilka stopni ponad temp. zadaną. Nadmiar powietrza przy pracy cyklicznej powoduje to, że cząstki paliwa szybko ulegają spaleniu emitując punktowo temp. powyżej temp. topnienia popiołu. stąd tworzące się spieki żużlowe. Nie jest to problemem, choć dla wrażliwego oka laika może być dyskomfortem. Nie ważne przecież jak wygląda odpad. Chodzi o to, aby paliwo zostało wypalone. I w większości przypadków tak się dzieje. Dlatego ustawcie w parametrach podtrzymania obroty wentylatora nie więcej niż 40 – 45 %. To nadmierny nadmuch tworzy wam najczęściej spieki. Ustawcie obroty pomp na 1 stopień. Trzymajcie deltę na poziomie chociaż 4 – 5 st. Te wszystkie „wynalazki” 3 – 4 drogowe ustawcie na przestrzał. Tak jakby ich nie było. Nie bójcie się min. temp. rzędu 42 st. C. Nic się nie dzieje. Póki eCoal pilnuje nadmuchu, to o żadnej „wrażej” kondensacji nie ma mowy. Przestańcie kombinować z czujnikami i ich porównaniami z temp. rzeczywistą. Czujniki pełnią rolę pomocniczą i naprawdę nie interesuje je, czy temp. rzeczywista wynosi 35,7895 st. C czy np. 38,54321. one są zainteresowane jedynie poziomami zmian w czasie. I tego starają się pilnować za pomocą algorytmu wewn. sterownika. Podobnie jak temp. w pomieszczeniu. Nie kierujcie się założeniami typu 23,4 w nocy 18,9 tylko odczuciem: za ciepło, ciepło, w sam raz, nieco chłodno, chłodno, zimno itp. Wiem, jako społeczeństwo ustawiane od pokoleń wg wzrostu i zarostu mamy skrzywienie postrzegania rzeczywistości oparte na logice Boola. A tu trzeba iść w Fuzzy Logic. Nie ma realu czarno – białego. Jest nieskończenie rozmyty. Przepraszam za powyższą tyradę. Będę bardzo kontent, jeśli komuś coś pozytywnego przyniosła pod choinkę. Jeśli nie, to przepraszam, za zabrany czas. Pozdrawiam serdecznie wszystkich zawijan_2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wrb 16.12.2011 18:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 Wielkie dzięki dla Zawiajana_2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wrb 16.12.2011 18:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 Szkoda, że poradnik Zawijanów trochę słabo się rozwija.Tematy fajne, a w środku pusto. Jest szansa na uzupełnienie braków? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Basco 16.12.2011 19:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 (edytowane) Witam Zawijan_2 Fajnie się czyta Twoje posty. . Tak sobie myślę że Ty z ZawiJan robiąc badania na OEP znalazłeś odpowiedź i przewidziałeś że mogą zaistnieć sytuacje z nad wymiarowym piecem lub anomaliami pogodowymi i ona jest zaszyta w programie sterownika. Stąd moje pytanie w poście #4674. Popraw laika jeżeli się mylę. Pozdrawiam Edytowane 16 Grudnia 2011 przez Basco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skresz 16.12.2011 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 Ponowie swoje pytanie jaki piec wybrać oep 16 czy 25 dom z poddaszem użytecznym razem 205m2 nowe budownictwo, ocieplony 12cm dach 15cm na parterze ogrzewanie podłogowe a góra grzejniki dodatkowym (raczej ozdobnym) źródłem ogrzewania ma być kominek z płaszczem o mocy 19Kw ja od początku byłem za 16Kw lecz wszyscy namawiają mnie na 25Kw bo lepiej większy bo może nie starczy a mnie chodzi o koszty utrzymania jaka jest wasza opinia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.