Wojtek159 18.05.2011 21:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2011 (edytowane) Ograniczanie ilości produkowanego ciepła realizuje się tylko za pomocą palnika. Wymiennik nie ma nic do tego. Wymiennik tylko odbiera (przekazuje do wody) wyprodukowane ciepło z mniejszą lub większą efektywnością (sprawnością). Małą moc możesz uzyskać na każdym palniku, ale wraz ze zmniejszaniem produkcji ciepła spada sprawność palnika (każdego typu i rodzaju palnika) - objawia się to wzrostem zawartości tlenu w spalinach, co jest równoznaczne ze zwiększeniem straty kominowej. To tak w skrócie. No właśnie w Wielkim skrócie dla użytkownika (takiego niezbyt normalnego, dociekliwego) ... Chodzi mi o zabrudzenie kotła tak zwaną "sadzą szklistą" przy redukcji mocy palnika i pozostawieniu pełnej sprawności wymiennika (większa różnica temperatur na płaszczu wodnym, wymienniku)... Czy masz na to jakieś konkretne rozwiązanie, pomysł, poradę ...? Edytowane 18 Maja 2011 przez Wojtek159 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vld 18.05.2011 22:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2011 zawór 4d i 55-60C na kotle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
leonx 19.05.2011 06:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2011 Witam, mam następujące pytania:1. Czy Ecoal może sterować zaworem trójdrożnym z siłownikiem? (Wysłałem zapytanie do E-S, ale nie dostałem odpowiedzi).2. Odnośnie transportu: czy podczas wnoszenia kotła można nim dowolnie obracać, kłaść na bocznej ściance itp., czy raczej powinien być transportowany w pionie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
woma4 19.05.2011 06:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2011 @lenox Ad. 2 Jak zdemontujesz sterownik z czujnikami, zasobnik na paliwo, podajnik, ruszto-deflektor, popielnik, sklepienie ceramiczne, zawirowywacze i taką blachę przy płomieniówkach ukierunkowującą strumień spalin to możesz go nawet wnosić do góry nogami Generalnie chodzi o to by nic z ruchomych części w nim nie latało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek159 19.05.2011 06:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2011 Witam, mam następujące pytania: 1. Czy Ecoal może sterować zaworem trójdrożnym z siłownikiem? (Wysłałem zapytanie do E-S, ale nie dostałem odpowiedzi). 2. Odnośnie transportu: czy podczas wnoszenia kotła można nim dowolnie obracać, kłaść na bocznej ściance itp., czy raczej powinien być transportowany w pionie? Ad. 1 Obecnie nie, ale prawdopodobnie jeszcze w tym roku będzie dostępny dodatkowy moduł z dowolnie programowanymi wejściami i wyjściami (polecam zadzwonić do E-S). Ad. 2 Ja do transportu musiałem rozebrać kocioł na drobne części (osłony są skręcane a nie nitowane). Kocioł "majgany" był na wszystkie strony dlatego zdejmowałem obudowy, żeby ich nie pogiąć i nie porysować. A później wszyściutko ładnie uszczelniałem i składałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
leonx 19.05.2011 06:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2011 @lenox Ad. 2 Jak zdemontujesz ... He, he, to może od razu zamówię w częściach:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek159 19.05.2011 06:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2011 zawór 4d i 55-60C na kotle Mam 4d tylko nie bardzo mi pasuje trzymanie takiej temperatury na kotle w lecie. Zresztą 4d mam na CO a grzać w lecie chcę tylko CWU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
woma4 19.05.2011 06:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2011 He, he, to może od razu zamówię w częściach:) Ten demontarz to nie jest specjalny problem, 4 śruby podajnik, 4 śruby pojemnik na paliwo, 4 śruby sterownik a reszta wyjmowalna w "5 sekund" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
leonx 19.05.2011 06:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2011 Dzięki, woma4 i Wojtek 159. Oczywiście miałem na myśli przenoszenie bez zasobnika i podajnika. Ale jak rozumiem ruszto-deflektor, popielnik czy zawirowywacze są elementami ruchomymi i tam nie ma uszczelnień? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
woma4 19.05.2011 06:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2011 @Wojtek159 Też tak chciałem ale ... dochodzę do wniosku że się nie da To znaczy owszem można, ecoal.pl sobie poradzi ale kocioł w zasadzie będzie działał w trybie podtrzymania paleniska. A co to oznacza dla trwałości kotła to już @zawijan wyżej wspominał. Ja mam kocioł 16 kw i nie da się zejść z mocą kotła w okolice 2kW (moje potrzeby CWU) i utrzymywać go w pracy ciągłej. Mam wątpliwości czy to się da nawet na kotle 10kW który jeszcze nie jest w sprzedaży. Generalnie praca w trybie "lato" dla potrzeb przeciętnej rodziny to raczej nie za dobry pomysł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
woma4 19.05.2011 06:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2011 Dzięki, woma4 i Wojtek 159. Oczywiście miałem na myśli przenoszenie bez zasobnika i podajnika. Ale jak rozumiem ruszto-deflektor, popielnik czy zawirowywacze są elementami ruchomymi i tam nie ma uszczelnień? Oczywiście, przecież ruszto-deflektor jest wymienny a popielnik musisz wyjmować żeby wyrzucić popiół, to samo z pozostałymi elementami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
młodypalacz 19.05.2011 06:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2011 czy może ktoś napisać jaka średnicą rury trzeba podłączyć ogniwo eko plus 16 do komina?Średnica czopucha to 140mm. U mnie będzie jedno kolano 90 i nie wiem czy kupić 150mm czy 140mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
leonx 19.05.2011 06:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2011 Oczywiście, przecież ruszto-deflektor jest wymienny a popielnik musisz wyjmować żeby wyrzucić popiół, to samo z pozostałymi elementami Sorry za zaśmiecanie oczywistościami, kawy jeszcze dzisiaj nie wypiłem. Niemniej dzięki za cierpliwe wyłuszczenie kwestii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
woma4 19.05.2011 06:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2011 czy może ktoś napisać jaka średnicą rury trzeba podłączyć ogniwo eko plus 16 do komina? Średnica czopucha to 140mm. U mnie będzie jedno kolano 90 i nie wiem czy kupić 150mm czy 140mm Z tego co pamiętam to te 140 w czopuchu jest od środka a po zewnętrznej jakieś 146. Ja mam założoną 150-tkę (średnica od środka) uszczelnioną silikonem żaroodpornym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kris36g 19.05.2011 09:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2011 Witam:welcome:. Od wtorku w moim garażu stoi świecący nowością kociołek Eko Plus 16kW:) Kociołek ma nr. 149 a palnik 196. Czekam na instalatora który ma się pojawić w przyszłym tygodniu.Ale dosyć chwalenia się,do konkretów: wyczytałem na tym forum że należy przed uruchomieniem uszczelnić miejsce montażu palnika w kociołku oraz otwór montażowy po przeciwnej stronie. Stąd moje pytanko: czy muszę jeszcze wykonać jakieś uszczelnienia czy to wszystko?Przy okazji rozruchu próbnego mam zamiar spróbować jak kociołek będzie się zachowywał w trybie lato bo mam dosyć ciągłego przepalania na CWU;) Mam wymiennik 140 l dwupłaszczowy no i zapotrzebowanie na ciepłą wodę dla 5-cio osobowej rodziny wcale nie jest takie małe. Co radzicie- zakleić dolne otwory w palniku od razu czy zrobić wstępny rozruch bez kombinacji a dopiero potem wygasić kocioł i zmniejszać moc palnika? Pozdrowionka i miłego opalania( u mnie za oknem pogoda jak drut:) ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
młodypalacz 19.05.2011 09:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2011 mój kocioł przyszedł we wtorek też 16kW. Napisz czy też jest u ciebie tak dużo odprysków po spawaniu? takich cętek na bocznych ściankach komory z palnikiem. W moim poprzednim kotle (z Pleszewa) nie było żadnych cętek. Można było ostrą szpachelką skrobać ściankę do gołej blachy. Tutaj jest to niewykonalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
woma4 19.05.2011 09:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2011 czy muszę jeszcze wykonać jakieś uszczelnienia czy to wszystko? Przy okazji rozruchu próbnego mam zamiar spróbować jak kociołek będzie się zachowywał w trybie lato bo mam dosyć ciągłego przepalania na CWU;) No poza tym to połączenie czopucha z odprowadzeniem do komina I dobrze wszystko dokręcić (też zasobnik do podajnika). Z trybem lato poczytaj ostatnie posty, ja nie polecam, no chyba że masz basenik przed domem i będziesz kociołkiem podgrzewał w nim wodę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
woma4 19.05.2011 09:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2011 mój kocioł przyszedł we wtorek też 16kW. Napisz czy też jest u ciebie tak dużo odprysków po spawaniu? takich cętek na bocznych ściankach komory z palnikiem. W moim poprzednim kotle (z Pleszewa) nie było żadnych cętek. Można było ostrą szpachelką skrobać ściankę do gołej blachy. Tutaj jest to niewykonalne. Matko jedyna ! Czekam kto teraz napisze, że pod mikroskopem to u niego w kotle ... Nie przesadzasz trochę młody palaczu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek159 19.05.2011 09:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2011 ... W moim poprzednim kotle (z Pleszewa) nie było żadnych cętek. Można było ostrą szpachelką skrobać ściankę do gołej blachy. Tutaj jest to niewykonalne. Toś piknie ten Pleszew wyskrobał, że musisz zmieniać kocioł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kris36g 19.05.2011 10:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Maja 2011 mój kocioł przyszedł we wtorek też 16kW. Napisz czy też jest u ciebie tak dużo odprysków po spawaniu? takich cętek na bocznych ściankach komory z palnikiem. W moim poprzednim kotle (z Pleszewa) nie było żadnych cętek. Można było ostrą szpachelką skrobać ściankę do gołej blachy. Tutaj jest to niewykonalne. Sorki, ale do środka to ja będę zaglądał żeby kocioł wyczyścić, poza tym jęśli nawet są tam jakieś ciętki to nie ma się czym przejmować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.