tesel 16.12.2011 17:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 Ale ten mój sternik to artysta.Zobaczcie wykres z dnia 12.12.Kto zgadnie co przedstawiają te wizualizację? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
starachowice 16.12.2011 17:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 Witam, ja będę montował pompę mieszającą w styczniu bo nie daje rady z zaworem mieszającym esbe 141 powrót mam OK na 1-szej kresce ale za to zimne grzejniki na dole i niska temp w pomieszczeniach,a jak przestawię na 2-gą kreskę to mam w domu cieplutko ale za to powrót 35 deg.Zakładam pompę mieszającą na 10000% Pozdrawiam Dzięki jack18 za radę. Zobaczę jak będzie się dalej wszystko sprawowało i może zostawię tak jak jest na pompie i nie będę się bawił w montaż zaworu 4D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zawijan_2 16.12.2011 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 Szanowne, Koleżanki, Koledzy Ponieważ zapytań – tak forumowych jak i na poczty jest wiele, dlatego pozwólcie, że popełnię poniższą tyradę, aby nie odpowiadać na to samo wielokrotnie. Jeśli trzeba coś doprecyzować, to proszę, pytajcie. III i IV kw. b.r. jest od wielu lat ewenementem. Od dawna brak opadów. Koniec lata był suchy i ciepły.Wasze domy (OCIEPLANE I NIE OCIEPLANE) zakumulowały Słoneczka nadmiar. Niska, długotrwała wilgotność powietrza wywołała, to co zdarzało się dotychczas bardzo rzadko.W ścianach waszych domów brak jest nośnika (pary wodnej), która wynosiłaby zakumulowane w konstrukcji ciepło na zewnątrz. Powstała, rzadko spotykana sytuacja, że nawet otwarty termos zachowuje się jak dobrze zamknięty.Jeśli ktoś może, to niech wykona proste doświadczenie:- proszę wywiercić od strony wewnętrznej w ścianach budynku kilka otworów o różnej głębokości np. 50, 100, 150 mm i zmierzyć temperaturę tam panującą oraz porównać ją do temperatury wewnątrz. Gdzie ten punkt rosy? Daleko – na zewnątrz. I nie ważne, czy nowoczesny domek docieplony, czy stareńka gierkówka z żużlowych pustaków robionych na spółkę ze szwagrem na bazie cementu pochodzącego z tzw. nocnego sklepu. Szok? Szok!Zabudowaliście w swoich domach kotły o mocach nominalnych wielokrotnie przekraczających zapotrzebowanie na uzupełnienie strat. Wszystkie wasze kotły pracują od wielu, wielu dni poniżej zakresów, dla których były projektowane i badane. Stąd tyle problemów i zbędnych strat.Kocioł dobiera projektant, instalator, inwestor. A że opierają się najczęściej na mocno przestarzałych założeniach, to zamiast 6 – 8 macie np. 25 i wyżej. OK. ale co robić, skoro się już w mamuta zainwestowało? Stoi i jeść woła? Typoszereg OGNIWO – za którego bierzemy odpowiedzialność projektancką jest stosunkowo łatwy do opanowania.Jego podstawowe założenie, to stały przekrój poprzeczny komory spalania wynikający z wymiarów palnika i zmiana wysokości komory oraz wymiennika tak, aby utrzymać zadawalające prędkości przepływu spalin w części konwekcyjnej. A założenia były takie, że kocioł ma bez problemów osiągać moc tzw. nominalną oraz zachowywać się poprawnie w nadmocy podwyższonej o 25 - 30% tudzież niedomocy na poziomie 20 – 30% mocy nominalnej. Sterownik adaptacyjny eCoal.pl potrafi te parametry zapewnić. Nie zakładaliśmy równocześnie, że tak wiele Koleżanek i Kolegów zainwestuje w mamuty kierując się przedpotopową zasadą: 1 kW/10 m2 przy h = ok. 2,5 m. Co robić, gdy zapotrzebowanie rzeczywiste wynosi kilka procent?Nie pozostaje nic innego jak prosta i tania – łatwa do korekty przeróbka swojego mamuta na kogucika. Palnik w całym typoszeregu wymiarowo ten sam. Różni się jedynie ilością dysz powietrznych. Zaślepienie części z nich (do podpoziomu) tworzy palnik dla niższych mocy. Wystarczy inwestycja rzędu kilkunastu PLN, by to wykonać. Masa żaroodporna (silicon 1200 st. C) i 10 min. brudnej pracy załatwia sprawę. Zmiana softu w sterowniku polegająca na wgraniu oprogramowania dla niższej mocy to koszt waszych kilku minut życia. Chodzi o to, że niższe moce mają ograniczony poziom obrotów wentylatora i zmienione parametry podawania oraz przerwy między nimi. Już niedługo będzie soft dla 10 kW. Tyle, że z parametrami dla jego wentylatora. wasze duże będą i tak mieć mały nadmiar. Pozostaje jeszcze do wykonania kilka czynności, tak aby zapewnić odpowiednią prędkość przepływu spalin przez wymiennik i tym samym zapewnienie odpowiedniej sprawności na mini mocach. Wystarczy „zainwestować” w kilka kawałków wełny mineralnej i zatkać nią część rur wymiennika oraz ograniczyć przekrój kanału między komorą spalania a pierwszym poziomym ciągiem wymiennika konwekcyjnego (szczelina gdzie płyta ceramiczna z wymiennikiem wodnym czyni I ciąg). Aby „przypilnować” komorę spalania przy tych mikro mocach wystarczy na ruszcie po środku – ułożyć 4 cegły – mogą być zwykłe czerwone. Chodzi o to, aby ograniczyć przekrój czynny rusztodeflektora. Wszyscy, którzy mają 24 – 25 kW powinni za pomocą taśmy klejącej ograniczyć wielkość kanału ssawnego swoich wentylatorów. Wystarczy zakleić ½ otworu. Wasze przewymiarowane mocno kotły pracują na tak małych mocach metodą piły. Muszą przechodzić w stan podtrzymania. Chociaż podajnik przez 5 sek. podaje tylko ok. 15 – 16 g paliwa, to i tak jest to za dużo do potrzeb. Stąd wyjścia kotłów o kilka stopni ponad temp. zadaną. Nadmiar powietrza przy pracy cyklicznej powoduje to, że cząstki paliwa szybko ulegają spaleniu emitując punktowo temp. powyżej temp. topnienia popiołu. stąd tworzące się spieki żużlowe. Nie jest to problemem, choć dla wrażliwego oka laika może być dyskomfortem. Nie ważne przecież jak wygląda odpad. Chodzi o to, aby paliwo zostało wypalone. I w większości przypadków tak się dzieje. Dlatego ustawcie w parametrach podtrzymania obroty wentylatora nie więcej niż 40 – 45 %. To nadmierny nadmuch tworzy wam najczęściej spieki. Ustawcie obroty pomp na 1 stopień. Trzymajcie deltę na poziomie chociaż 4 – 5 st. Te wszystkie „wynalazki” 3 – 4 drogowe ustawcie na przestrzał. Tak jakby ich nie było. Nie bójcie się min. temp. rzędu 42 st. C. Nic się nie dzieje. Póki eCoal pilnuje nadmuchu, to o żadnej „wrażej” kondensacji nie ma mowy. Przestańcie kombinować z czujnikami i ich porównaniami z temp. rzeczywistą. Czujniki pełnią rolę pomocniczą i naprawdę nie interesuje je, czy temp. rzeczywista wynosi 35,7895 st. C czy np. 38,54321. one są zainteresowane jedynie poziomami zmian w czasie. I tego starają się pilnować za pomocą algorytmu wewn. sterownika. Podobnie jak temp. w pomieszczeniu. Nie kierujcie się założeniami typu 23,4 w nocy 18,9 tylko odczuciem: za ciepło, ciepło, w sam raz, nieco chłodno, chłodno, zimno itp. Wiem, jako społeczeństwo ustawiane od pokoleń wg wzrostu i zarostu mamy skrzywienie postrzegania rzeczywistości oparte na logice Boola. A tu trzeba iść w Fuzzy Logic. Nie ma realu czarno – białego. Jest nieskończenie rozmyty. Przepraszam za powyższą tyradę. Będę bardzo kontent, jeśli komuś coś pozytywnego przyniosła pod choinkę. Jeśli nie, to przepraszam, za zabrany czas. Pozdrawiam serdecznie wszystkich zawijan_2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wrb 16.12.2011 18:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 Wielkie dzięki dla Zawiajana_2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wrb 16.12.2011 18:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 Szkoda, że poradnik Zawijanów trochę słabo się rozwija.Tematy fajne, a w środku pusto. Jest szansa na uzupełnienie braków? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Basco 16.12.2011 19:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 (edytowane) Witam Zawijan_2 Fajnie się czyta Twoje posty. . Tak sobie myślę że Ty z ZawiJan robiąc badania na OEP znalazłeś odpowiedź i przewidziałeś że mogą zaistnieć sytuacje z nad wymiarowym piecem lub anomaliami pogodowymi i ona jest zaszyta w programie sterownika. Stąd moje pytanie w poście #4674. Popraw laika jeżeli się mylę. Pozdrawiam Edytowane 16 Grudnia 2011 przez Basco Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skresz 16.12.2011 20:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 Ponowie swoje pytanie jaki piec wybrać oep 16 czy 25 dom z poddaszem użytecznym razem 205m2 nowe budownictwo, ocieplony 12cm dach 15cm na parterze ogrzewanie podłogowe a góra grzejniki dodatkowym (raczej ozdobnym) źródłem ogrzewania ma być kominek z płaszczem o mocy 19Kw ja od początku byłem za 16Kw lecz wszyscy namawiają mnie na 25Kw bo lepiej większy bo może nie starczy a mnie chodzi o koszty utrzymania jaka jest wasza opinia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mario633 16.12.2011 20:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 (edytowane) ja od początku byłem za 16Kw lecz wszyscy namawiają mnie na 25Kw bo lepiej większy bo może nie starczy a mnie chodzi o koszty utrzymania Byłem w podobnej sytuacji, szwagier tez mówił im większy piec tym lepszy he, he. Jak zobaczył 16-tkę OEP to zbladł, że taki malutki i w ogóle Nikt chyba na 100% Ci nie doradzi, wybór należy do ciebie. Ja tylko mogę odpowiedzieć, że mam podobny metraż domu, bez kominka i wybrałem 16kW, który na 20kW powinien śmigać. Jakbyś poszperał w tym wątku, to znajdziesz wyliczenia któregoś z zawijanów dotyczących doboru mocy kotła. Edytowane 16 Grudnia 2011 przez mario633 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ansu 16.12.2011 20:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 Czy wyłączenie kotła powiedzmy od 11 do 17 wpłynie negatywnie na kocioł czy coś ... Mam taka bezwładność że spadek temperatury wewnątrz domu nie przekracza 1C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jorgo 16.12.2011 20:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 Witam, ja będę montował pompę mieszającą w styczniu bo nie daje rady z zaworem mieszającym esbe 141 powrót mam OK na 1-szej kresce ale za to zimne grzejniki na dole i niska temp w pomieszczeniach,a jak przestawię na 2-gą kreskę to mam w domu cieplutko ale za to powrót 35 deg.Zakładam pompę mieszającą na 10000% Pozdrawiam Jakie masz grzejniki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 16.12.2011 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 Czy wyłączenie kotła powiedzmy od 11 do 17 wpłynie negatywnie na kocioł czy coś ... Mam taka bezwładność że spadek temperatury wewnątrz domu nie przekracza 1C Ustaw sobie programator auto-lato w danych godzinach i masz problem z głowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jorgo 16.12.2011 21:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 Ponowie swoje pytanie jaki piec wybrać oep 16 czy 25 dom z poddaszem użytecznym razem 205m2 nowe budownictwo, ocieplony 12cm dach 15cm na parterze ogrzewanie podłogowe a góra grzejniki dodatkowym (raczej ozdobnym) źródłem ogrzewania ma być kominek z płaszczem o mocy 19Kw ja od początku byłem za 16Kw lecz wszyscy namawiają mnie na 25Kw bo lepiej większy bo może nie starczy a mnie chodzi o koszty utrzymania jaka jest wasza opinia 25 kW to z d e c y d o w a n i e za dużo...... 16 kW będzie z zapasem przy podłogówce i wspomaganiu kominkiem.... http://www.hydraulik.poznan.pl/sposob-na-obliczenie-mocy-kotla.html http://muratordom.pl/instalacje/kotly-i-automatyka/dobieramy-moc-grzewcza-pieca-do-co-poradnik,31_2780.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
starachowice 16.12.2011 21:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 Jakie masz grzejniki? Witaj, żeliwne,180 sztuk (żeberek) Pozdrawiam i dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ansu 16.12.2011 21:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 Zapytam inaczej czy przy temperaturach dodatnich gdy kocioł pracuje z minimalną mocą i co pół godziny wchodzi w podtrzymanie nie lepiej zmagazynować sobie trochę ciepełka, tak by kocioł pracował z większą mocą kilka godzin na dobę , a potem w podtrzymaniu. Bez problemu można to zrealizować wykorzystując funkcjonalność sterownika, pod warunkiem, że ma się gdzie to ciepełko zmagazynować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 16.12.2011 22:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 Zapytam inaczej czy przy temperaturach dodatnich gdy kocioł pracuje z minimalną mocą i co pół godziny wchodzi w podtrzymanie nie lepiej zmagazynować sobie trochę ciepełka, tak by kocioł pracował z większą mocą kilka godzin na dobę , a potem w podtrzymaniu. Bez problemu można to zrealizować wykorzystując funkcjonalność sterownika, pod warunkiem, że ma się gdzie to ciepełko zmagazynować. He he sam zadajesz sobie pytanie i sam na nie odpowiadasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ansu 16.12.2011 22:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2011 (edytowane) Ale czy to nie jest sztuka dla sztuki? Czy da jakieś oszczędności? Jak to wpływa na czystość i trwałość kotła? Czy ktoś badał taki model pracy OEP? Edytowane 16 Grudnia 2011 przez ansu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jorgo 17.12.2011 05:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2011 Witaj, żeliwne,180 sztuk (żeberek) Pozdrawiam i dzięki jeśli są starego typu, to masz ( mniej więcej) z rurami i kotłem ok. 400 l wody w układzie. Jak się to rozbuja to powinno ładnie pracować - grzejniki żeliwne trzymają długo ciepełko - przy odpowiednim ustawieniu układ powinien pracować stabilnie. Nie wiem jak u innych, ale u mnie na dole grzejniki - mam aluminiowe- też są mocno letnie. Z grzejnikami przy aktualnym zapotrzebowaniu na ciepełko tak chyba musi być. Pompka pracuje mi na 1-szum biegu, więc przepływ jest powolny, oddają ciepełko na mieszkanie i dlatego tak jest. Przy niskiej temp. na zewnątrz będą pewno ciepłe. Moim zdaniem, jak masz ciepło w domu, to niech sobie będą letnie na dole a jeszcze jedno... jeśli grzejniki pracowały wcześniej wiele lat, wespół z kotłem zasypowym.... to mogą być po prostu zaszlamowane i przed uruchomieniem ich z nowym kotłem powinny być wypłukane... tylko kto zwraca na to uwagę ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
starachowice 17.12.2011 06:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2011 Wita,Pewnie masz racje jak się tylko zrobi zimniej i kociołek nastawie na 60deg to pewnie i powrót będzie ciepły pamiętam jak grzałem gazem to dopiero przy ustawieniu 60 stopni całe grzejniki były ciepłe tak samo jak przepaliło się węglem,tylko najbardziej mnie boli ten zimny powrót muszę jednak w styczniu a nie jak zaplanowałem po sezonie zamontować pompkę mieszającą Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Basco 17.12.2011 19:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2011 Witam, Od Basco dla wszystkich na święta, to działa. Zamiast cegieł i takich tam. Koszt: - jedno piwo dla spawacza - 4 zł - blacha grubości 2mm - 10 zł - inne - 6 zł ---------------------------------------- RAZEM: 20 zł Ukierunkowanie spalin o wysokiej temperaturze blisko ścian wymiennika zwiększa sprawność pieca o ile nie wiem. Powodzenia. Szczegóły na priva Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jorgo 17.12.2011 20:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2011 Basco, napisz jak to umieszczasz w komorze kotła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.