zbigmaz01 07.02.2012 22:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Lutego 2012 A na pierwszym zdjęciu CWU zaznaczone jest na czerwono, na pewno? Tam nie powinno być na niebiesko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jorgo 08.02.2012 02:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2012 Swoją drogą zamontowanie zaworu 4D "plecami do przodu"......... czemu tak??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kubkub 08.02.2012 08:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2012 otwórz 4d całkiem, ale nie wyrzucaj. Przyda się jak będziesz chciał mieć na co poniżej 42C, a na cwu np 50C. tak zrobiłem krzy27 sprawdzę dziś wieczorem zbigmaz01 powinno być na niebiesko, mój błąd jorgo też nie wiem czemu. Zgłosiłem mojemu instalatorowi że zawór jest obrócony o 90 stopni, to przyjechał i poobracał go zgodnie ze schematem. Chociaż moim zdaniem wystarczyło ustawić mieszadło i pokrętło w odpowiedni sposób, no ale ja fachowcem nie jestem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz1234 08.02.2012 11:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2012 Witam, mam takie problemy z piecem ogniwo eko 24 kw moze pomoze ktos mianowice piec przestal dopalac mi ekogroszek pojawily sie co raz wieksze spieki i 2 x wiecej popiolu piec pracuje caly czas zero przerwy z obserwacji widze ze pali sie ladnie i jest bardzo duzy ogien nawet wydaje mi sie ze zdecydowanie za duzy a wegiel jest podawany dalej choc z obserwacji widze ze wcale nie ma takie potrzeby gdyz jak pisalem jest duzy ogien i ladnie sie pali przez to zapewne pobiera ekogorszek jak szalony zasobnik wystarcza zaledwie na 48 h, zauwazylem tez ze po wyczyszczeniu kotla temp spalin jest powyzej 170 a wczesniej bylo max 130 po wykonaniu tej czynnosci, nie wiem tez czy normalne jest przekraczanie zadanej temp na kotle prawie o 5 stopni i pieca dalej pracuje jak pisalem wczesniej zero przerwy co robic jakie ustawienia najlepiej wprowadzic?? a moze cos innego jest nie tak?? obecnie mam ustawione Postój podajnika w podtrzymaniu 40 min Czas pracy podajnika w podt 10 s Czas przerwy podajnika w podt 20 s Ilość powtórzeń podajnika w podtrzymaniu 1a i jeszcze jedno podczas dokladania ekogroszku strasznie dymi sie z zasobnika nawet po przejsciu w try reczny da sie temu jakos zaradzic?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jorgo 08.02.2012 16:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2012 Witam, mam takie problemy z piecem ogniwo eko 24 kw moze pomoze ktos mianowice piec przestal dopalac mi ekogroszek pojawily sie co raz wieksze spieki i 2 x wiecej popiolu piec pracuje caly czas zero przerwy z obserwacji widze ze pali sie ladnie i jest bardzo duzy ogien nawet wydaje mi sie ze zdecydowanie za duzy a wegiel jest podawany dalej choc z obserwacji widze ze wcale nie ma takie potrzeby gdyz jak pisalem jest duzy ogien i ladnie sie pali przez to zapewne pobiera ekogorszek jak szalony zasobnik wystarcza zaledwie na 48 h, zauwazylem tez ze po wyczyszczeniu kotla temp spalin jest powyzej 170 a wczesniej bylo max 130 po wykonaniu tej czynnosci, nie wiem tez czy normalne jest przekraczanie zadanej temp na kotle prawie o 5 stopni i pieca dalej pracuje jak pisalem wczesniej zero przerwy co robic jakie ustawienia najlepiej wprowadzic?? a moze cos innego jest nie tak?? obecnie mam ustawione Postój podajnika w podtrzymaniu 40 min Czas pracy podajnika w podt 10 s Czas przerwy podajnika w podt 20 s Ilość powtórzeń podajnika w podtrzymaniu 1 a i jeszcze jedno podczas dokladania ekogroszku strasznie dymi sie z zasobnika nawet po przejsciu w try reczny da sie temu jakos zaradzic?? Należy wyłączyć dmuchawę i chwilkę odczekać - przestanie dymić. Zasobnik na 48 h - zdecydowanie za dużo przy tych temp. - jaka powierzchnia jest ogrzewana? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz1234 08.02.2012 18:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2012 jakies 150 m kwadratowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmaz01 08.02.2012 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2012 jakies 150 m kwadratowych.Zacznij od wyczyszczenia z sadzy bo przy takim spalaniu jest jej tam w ku..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ansu 08.02.2012 22:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2012 Jak często czyścicie OEP opalane miałem U mnie po wypaleniu zasobnika z górą temp spalin spada prawie o100http://images37.fotosik.pl/1303/92a442132c6ae892.jpghttp://images37.fotosik.pl/1303/92a442132c6ae892.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
macskup 08.02.2012 22:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2012 Czy ktos sie zlituje i odpisze na mojego posta...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotrek42 08.02.2012 22:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2012 macskup zadajesz pytanie na które było pisane dziesiątki razy, więc się nie dziw że nikomu się nie chce odpisać... czy ktoś próbował palić czeskim groszkiem brunatnym ?Z jakim efektem ? Tak kilka osób próbowało i nim pali np użytkownik karoka65 z tego co opisywał jest to fajne eko do palenia w temp zew powyżej zera,jest mało kaloryczne i idzie go więcej no i brudzi kocioł i komin ale ecoal spokojnie daje sobie z nim radę Po za tym niezależnie od paliwa mam ciągle na palniku spieki (takie które można rozkruszyć palcami) – czy jest to jakiś problem a jak tak to jak z tym walczyć ? ze spiekami walczy się ograniczając dostęp powietrza -opcja korekty dmuchawy lub zaklejająć część dmuchawy zeby na palnik szło mniej powietrza Co na to może wpływać poza paliwem? Czas przerwy czy podawania w podtrzymaniu ? Widziałem, ze wiele sterowników jet ustawionych na 10/20/1 a nie jak fabrycznie 8/30/1 – jakie to ma znaczenie ? podtrzymanie to parametr który ustawia się zeby kocioł nie zgasł,jak nie ma odbioru ciepła Czy warto zastosować czujnik pogodowy do ustawienia temperatury CO ? Praktycznie do -10 st miałem ustawiony piec ręcznie na 42 a teraz max na 47-48 i też jest ciepło (ok 23st) a gdy ustawiłem na pogodowy to przewidywany czas zasypu skrócił się automatycznie o ok 8%. warto-ale trzeba ustawić krzywą grzania wg swoich potrzeb Jeszcze jedno po ostatniej zmianie paliwa nie mam kopczyka tylko żar mniej więcej 1cm poniżej korony – z czego to może wynikać ? Wcześniej miałem inny groszek, kazachski miał, brunatny groszek i zawsze był pod tym względem ok. własnie ze zmienienia opału Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Alk 08.02.2012 23:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Lutego 2012 Jak często czyścicie OEP opalane miałem U mnie po wypaleniu zasobnika z górą temp spalin spada prawie o100 http://images37.fotosik.pl/1303/92a442132c6ae892.jpg http://images37.fotosik.pl/1303/92a442132c6ae892.jpg Ja czyszczę co tydzień teraz jak są mrozy - te 4 kanały z tyłu, to co na tej górnej płycie jest, ściany nad rusztem awaryjnym. Nie czyszczę prawie wcale tam gdzie palnik. Efekt: spaliny spadają o ok 80 stopni. Coś mi się jednak wydaje że gdy ograniczę się do czyszczenia wspomnianych kanałów to efekt jest taki sam. Jesienią i w grudniu czyściłem tak co 3 tygodnie - gdy spaliny sięgały 300 stopni. Aha, po czyszczeniu wybieram zawsze z wyczystki tam na dole. To co tam jest, jest z reguły czarne, sypkie. Ostatnio zamiast sadzy zaobserwowałem raczej taki szary pył. Żadnej smoły nie stwierdziłem. Zewnętrzne zawirowywacze znacznie czystsze niż środkowe. Dobrze wiedzieć że również palisz miałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kubkub 09.02.2012 07:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 kubkub Zrób jeszcze jedno. W ustawieniu 1/4 po chwilowym ustabilizowaniu włącz pompkę CWU. W tym momencie polecałbym sprawdzić nawet ręką temperaturę na rurce z kotła przed i za odczepem na zbiornik. Przed odczepem na zbiornik rura gorąca, za odczepem i przed zaworem 4D rura lekko ciepła. Twoje przypuszczenia się potwierdziły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jorgo 09.02.2012 08:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 Jak często czyścicie OEP opalane miałem U mnie po wypaleniu zasobnika z górą temp spalin spada prawie o100 http://images37.fotosik.pl/1303/92a442132c6ae892.jpg http://images37.fotosik.pl/1303/92a442132c6ae892.jpg Kurcze no nie wiem, ale spadek o 100 deg. temperatury spalin po wyczyszczeniu kotła i spaleniu 1 zasobnika świadczy o fatalnej jakości tego miału...... ale niech się może wypowiedzą inni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzy27 09.02.2012 18:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 Przed odczepem na zbiornik rura gorąca, za odczepem i przed zaworem 4D rura lekko ciepła. Twoje przypuszczenia się potwierdziły. Dzięki za test. Ja takiego testu u siebie nie robiłem. Z góry założyłem że może być to mało sprawne. U mnie wygląda to tak: http://img97.imageshack.us/img97/5117/20111023085.jpg Natomiast uczuliłbym cię jeszcze na jedną rzecz. W momencie kiedy zawór będzie blokował wsteczny przepływ ruch na zawór 4D będzie wstrzymany. Jednak szybciej i sprawniej będzie nagrzewany zbiornik. Oczywiście jeśli mowa o zaworze bez sterowania. Dlatego proponowałbym mimo wszystko przy większym zapotrzebowaniu pracę na maksymalnym otwarciu. W okresach przejściowych ten zawór sprawdza się rewelacyjnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 09.02.2012 18:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 Dzięki za test. Ja takiego testu u siebie nie robiłem. Z góry założyłem że może być to mało sprawne. U mnie wygląda to tak: http://img97.imageshack.us/img97/5117/20111023085.jpg Natomiast uczuliłbym cię jeszcze na jedną rzecz. W momencie kiedy zawór będzie blokował wsteczny przepływ ruch na zawór 4D będzie wstrzymany. Jednak szybciej i sprawniej będzie nagrzewany zbiornik. Oczywiście jeśli mowa o zaworze bez sterowania. Dlatego proponowałbym mimo wszystko przy większym zapotrzebowaniu pracę na maksymalnym otwarciu. W okresach przejściowych ten zawór sprawdza się rewelacyjnie. Jest prostsze i skuteczniejsze rozwiązanie tego problemu. Wystarczy rurę powrotną z zasobnika CWU wpiąć do rury powrotnej z instalacji CO przed zaworem 4D i wszystko będzie chodziło jak powinno. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzy27 09.02.2012 18:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 Wydaje mi się że układ inżektorowy typu trójniki 45° byłby idealny w normalnym połączeniu. Natomiast takie spięcie już odpada kiedy latem chcemy zamknąć całkowicie zawór 4D czyli wyłączyć całkowicie możliwość grzania grzejników. Jak dla mnie odpada taka kombinacja. To ma być sprawne cały rok a nie tylko chwilowo, tak doraźnie. Co do inżektora chodzi o to by wymuszał ruch zgodny na zaworze 4D nawet gdy pompka CWU jest załączona. W praktyce jednak trudno o tego typu kształtki a trza jakoś żyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 09.02.2012 18:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 (edytowane) ... Natomiast takie spięcie już odpada kiedy latem chcemy zamknąć całkowicie zawór 4D czyli wyłączyć całkowicie możliwość grzania grzejników. Jak dla mnie odpada taka kombinacja. To ma być sprawne cały rok a nie tylko chwilowo, tak doraźnie... Po co masz zamykać zawór 4D w lecie, wstaw zawór kulowy za 4D na zasilaniu CO i po problemie. Czujnik temperatury siłownika zaworu 4D wepnij za zaworem kulowym. Wtedy siłownik otworzy zawór 4D na pełen przepływ. Tak to się robi odkąd pamiętam. nilsan Edytowane 9 Lutego 2012 przez nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzy27 09.02.2012 19:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 Uzasadnij to proszę jaśniej. W tedy kubkub przerobi instalacje według twoich wytycznych i będę miał z głowy że ktoś będzie prze ze mnie pluł se w brodę. Ja się na taką przeróbkę nie skuszę. Jeśli chodzi ci takie pytanie po głowie " a dlaczego?" to rozważ również co będzie się działo bez pracy pompki CWU. Wybacz mi proszę że z tego powodu tracę na ciebie cierpliwość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
nilsan 09.02.2012 19:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 Uzasadnij to proszę jaśniej. W tedy kubkub przerobi instalacje według twoich wytycznych i będę miał z głowy że ktoś będzie prze ze mnie pluł se w brodę. Ja się na taką przeróbkę nie skuszę. Jeśli chodzi ci takie pytanie po głowie " a dlaczego?" to rozważ również co będzie się działo bez pracy pompki CWU. Wybacz mi proszę że z tego powodu tracę na ciebie cierpliwość. Proszę bardzo. Zaproponowany przeze mnie układ połączeń wymaga zamontowania w obiegu ładowania zasobnika zaworu zwrotnego uniwersalnego (grzybkowego wspomaganego sprężyną), z reguły za pompą ładującą CWU, który zapobiega przepływowi grawitacyjnemu w sytuacji gdy nie pracuje pompa ładująca. Ponieważ w trakcie trwania sezonu grzewczego prawdopodobieństwo zamknięcia się przepływu poprzez zawór 4D jest równe zeru, stąd zawsze możliwa będzie praca pompy ładującej z przepływem wody powrotnej z zasobnika poprzez zawór 4D, zarówno w konfiguracji CWU jak i CWU+mieszająca. W trakcie pracy pompy ładującej CWU w takiej konfiguracji nie wystąpi przepływ odwrotny w zaworze 4D, pomiędzy króćcami zasilania i powrotu od strony obiegu kotłowego, jaki ma miejsce w obecnej konfiguracji, ponieważ w zaworze 4D wystąpi podobny rozkład ciśnień jak w sytuacji gdy pompa ładująca nie pracuje. W związku z tym możliwa będzie równoległa praca obu pomp ładującej i obiegowej CO bez efektu spadku temperatury na zasilaniu instalacji CO (pod warunkiem prawidłowego ustawienia wartości przepływów maksymalnych w poszczególnych obiegach odbioru ciepła), ponieważ zawór 4D poprzez czujnik temperatury na zasilaniu będzie starał się go skompensować otwierając bardziej zawór 4D i tym samym zwiększając przepływ w obiegu CO. Żeby układ działał prawidłowo również w sezonie letnim należy, pomiędzy zaworem 4D i czujnikiem temperatury siłownika, zamontować zawór kulowy odcinający przepływ w obiegu CO. Ponieważ czujnik temperatury będzie mierzył ją za zaworem kulowym, to wymusi on na siłowniku pełne otwarcie zaworu 4D. nilsan Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzy27 09.02.2012 19:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2012 Wybacz ale dla mnie to proteza łatana kolejnymi dwoma protezami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.