lukasz1234 29.03.2012 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 Też uważam, że dałeś czujnik w złym miejscu czyli na płaszczu przez który przepływa woda z c.o. Jeżeli masz ten bojler http://kotly.com.pl/produkt-wymiennik-dwuplaszczowy-galmet-sgw-l-p-emaliowany-140l-786.html?l=pl to popatrz na schemacie w którym miejscu kończy się płaszcz i przesuń czujnik poza niego. dokladnie ten, no to go zle w takim razie dalem,no moge go dac w kazde miejsce pod pianke tylko nie gora i dol bojlera tak wychodzi na schemacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karoka65 29.03.2012 20:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 dokladnie ten, no to go zle w takim razie dalem,no moge go dac w kazde miejsce pod pianke tylko nie gora i dol bojlera tak wychodzi na schemacie? To pewnie jest przekrój, nie możesz go dać w tych miejscach na około bojlera, nie tylko od góry i od dołu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kedar13 29.03.2012 20:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 Płaszcz jest dookoła bojlera na całym jego obwodzie. Musisz przesunąć czujnik na któryś jego koniec i umieść go najlepiej w połowie wysokości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz1234 29.03.2012 20:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 jakies konkretne miejsce ? czy moze to byc np srodek w polowie bojlera tuz nie ma plaszcza, a za ta anoda jak byl wlozony jak na zdjeciu to tez bylo zle? bo instalator twierdzi ze tak ma byc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kedar13 29.03.2012 20:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 To czerwone to jest płaszcz a czujnik daj tam gdzie jest zaznaczone na zielono, po której stronie będzie Ci wygodniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz1234 29.03.2012 20:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 ok dziekuje, prosciej juz sie nie da chyba:) jeszcze jedno pytanie z czystej ciekawosci bo mnie to strasznie intryguje co sadzicie o tym miejscu co byl czujnik na zdjeciu umieszczony, fachowiec sie dalej upiera ze tam musi byc.U mnie bylo i sie nie sprawdzilo:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kedar13 29.03.2012 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 Za anodą od biedy też by mógł być ale nie jest to najlepsze miejsce bo nie przylega on dobrze do bojlera i nie jest zaizolowany więc pewnie trochę zaniża temperaturę. A na schemacie na drugim rysunku jak widać jest miejsce na czujnik po przeciwnej stronie niż anoda, więc na pewno u Ciebie go nie ma skoro masz dokładnie ten bojler? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lukasz1234 29.03.2012 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 Za anodą od biedy też by mógł być ale nie jest to najlepsze miejsce bo nie przylega on dobrze do bojlera i nie jest zaizolowany więc pewnie trochę zaniża temperaturę. A na schemacie na drugim rysunku jak widać jest miejsce na czujnik po przeciwnej stronie niż anoda, więc na pewno u Ciebie go nie ma skoro masz dokładnie ten bojler? Dokladnie ten. Dzieki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kedar13 29.03.2012 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Marca 2012 W takim razie trochę to dziwne, że nie masz tej kapilary pod czujnik ale widać ten typ tak ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
milan21 30.03.2012 12:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2012 WitamDom 120 m, zwarta prosta konstrukcja na planie prostokąta, ściany 25cm +15 cm styropianu, poddasze 30cm wełny, podłoga 12 cm styropianu.. Ogrzewanie pokoje kaloryfery, łazienki, kuchnia, hol, wiatrołap – podłogówka + cwu 140 l.Jestem już prawie zdecydowany na ogniwo eko plus, tylko nie wiem jakiej mocy 16 kW czy może wystarczy 10kW. Instalator sugeruje 16kW. Kolega, który posiada identyczny projekt również w kwestii ocieplenia ma ogniwo eko 15kW i twierdzi po obserwacji własnej krzywej grzania, że 10kW pracowałby stabilniej.Proszę o poradę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karoka65 30.03.2012 13:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2012 10kW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
MAR60 30.03.2012 15:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2012 Zdecydowanie 10 kW. Ja mam 147 m w parterze - podłoga styr 20cm,strych nieużytkowy wełna 20 cm, ściany 24+12styr boljer 100 L, grzejniki aluminiowe, okna trzyszybowe, podłogówka dodatkowo tylko w łazience i 16 kw jest zdecydowanie za duży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 30.03.2012 19:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2012 Potwierdzam to co napisali poprzednicy.Dla Twojego domu taki kociołek 10kW będzie w sam raz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz.Ł 31.03.2012 11:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2012 Witam wszystkich, od razu do sedna przejdę: czy OEP 25 KV wystarczy na taki metraż - powieżchnia domowa użytkowa 250m2 jest ogrzewane stale, plus sala bankietowa 300m2 jest ogrzewana przeważnie tylko w weekendy , wszędzie mam termostaty sala 300m2 cały czas chodzi na antyzamarzeniówce na starym kotle jak jest potrzeba ogrzać tą sale odkręcam termostaty na full i na kotle mam ponad 80 stopni wtedy sala 300m2 ogrzewa się błyskawicznie a w domy termstaty nie dopyszczają żeby była sauna i mam 18-24 stopni zależy jak ustawię termostat w jakim pomieszczeniu i pytanie czy OEP 25 to pociągnie ??? proszę o szybką odpowiedź bo już robię remont kotłowni ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karoka65 31.03.2012 12:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2012 Z racji tego że mieszkasz dość wysoko patrząc na mapę a tam zawsze więcej ciśnie to o ile przy ogrzewaniu samego budynku będzie nawet za dużo to jak włączysz ogrzewanie na salę może trochę brakować przy grzaniu tu i tu. Wiadomo ludzie wchodzą, wychodzą, to już 550m. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz.Ł 31.03.2012 13:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2012 Mimo tego dalej jestem przekonany na OEP 25 na sali oprocz CO mogę dogrzać awaryjnie klimą, łączna moc cieplna 12 KV, jak muszę błyskawicznie dogrzać salę to tak robię i po 10 minutach już rozchodzi się przyjemne ciepło, mimo innych opinii że klima nie grzeje w mrozy u mnie pracowała zadowalająco nawet przy - 30 stopniach mrozu !!! a więc proszę o porady ??? osobiście myślę że 25-tka da radę , większych kotłów nie ma w ofercie niestety ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
czp01 31.03.2012 13:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2012 W tych swoich rozważaniach weź pod uwagę, że przy dużym obciążeniu to ta 25 na pewno wyciągnie i 30 kw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz.Ł 31.03.2012 13:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2012 Hmm z doświadzczenia wiem że nawet przy siarczystych mrozach nieraz proszono mnie o włączenie klimatyzacji na sali pozatym trzeba policzyć też że każdy człowiek wydziela ciepło nie mówiąc już po alkoholu he he a przy średnim bankiecie gdzie jest ok 70-80 osób to tego ciepła trochę będzie, słyszałem że jest przelicznik jedna osoba = jedno żeberko kaloryfera ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zbigmaz01 31.03.2012 13:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2012 Do czegoś takiego przydał by się bufor, zawsze to masz coś w zapasie na już. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Tomasz.Ł 31.03.2012 13:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Marca 2012 Do czegoś takiego przydał by się bufor, zawsze to masz coś w zapasie na już. nie jestem z hydrauliką na bieżąco mógłbyś przyblizyć jak to działa i jakie koszty dodatkowe ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.