Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 10,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam

 

Proszę o poradę posiadam kocioł Ogniwo Eko plus 16, jaki zakupić sterownik pokojowy i jak go zamontować aby najlepiej działał? Czy termostat posiada wbudowany czujnik temperatury wewnętrznej. Czy czujnik który otrzymałem razem z piecem nie będzie musiał być zamontowany?

60m2 podłogówka na parterze i poddasze grzejniki Purmo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Druga sprawa to czy jest mozliwosc zamowienia kotla z gornym wylotem spalin?Dolot do komina zostawiony jest na wysokosci ok 180 cm od podlogi i byloby to najprostsze rozwiazanie,ewentualnie czy rura spalinowa moze byc ulozona w ksztalcie litery S?

Dziekuje za odpowiedz

 

Kocioł RBR Ekouniwersal ma górny wylot spalin. Dostępne moce 11, 17 i 23 KW. Wprawdzie to nie ogniwo eko plus, ale też dobry kocioł i ma ten sam sterownik i palnik żeliwny. Ja na 230 m2 powierzchni ogrzewanej wziąłem 17KW.

Edytowane przez skap
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz bardziej sklaniam sie do zakupu RBR Ekouniwersal.Kontaktowalem sie z producentem i zasugerowal,ze jednak pewniej bedzie dac 23kW.

Po Swietach chyba bede zamawial.

Skap,zadowolony jestes ze swojego sprzetu?

W temacie "Ranking Kotłów ..." napisałem

Dom z piętrem o wymiarach 18,5 x 10,5 po zewnętrznej, ocieplony z dwóch stron (jedna długa, jedna krótka) 5cm styro i następnych dwóch 10cm. Pól domu podpiwniczone z temp. 20*C.

........

odliczając ściany to wychodzi z kotłownią 323m2 .

Ale pamiętaj że wybór to będzie twoja decyzja, co kupisz to twoje. Na temat mocy kotła w moim przypadku jest troszkę inaczej, po prostu moja instalacja jest inna. Ja mam w układzie bufor który mnie troszkę zabezpiecza przed zbytnimi spadkami temp. w układzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz bardziej sklaniam sie do zakupu RBR Ekouniwersal.Kontaktowalem sie z producentem i zasugerowal,ze jednak pewniej bedzie dac 23kW.

Po Swietach chyba bede zamawial.

Skap, zadowolony jestes ze swojego sprzetu?

Myślę, że producent ma rację co do mocy. Poza tym kocioł jest trochę wyższy i bardziej będzie pasował do Twojego wlotu do komina.

Palę tym kotłem dopiero 1 sezon. W sumie jestem zadowolony. To solidny kocił i wygodny w czyszczeniu.Na początku denerwowała mnie praca podajnika w nocy. Wszystkie piece z podajnikiem ślimakowym tak mają. Obecnie mi to nie przeszkadza, może się przyzwyczaiłem. Tworzą się mi niewielkie spieki,ale to jest kwestia opału i ustawień parametrów pieca. Jest trochę zabawy z ustawieniami pieca, aby spalanie było optymalne (niskie zużycie węgla, bez spieków, z odpowiednią temp. powrotu i spalin). Myślę, że po doświadczeniach pierwszego sezonu (frycowe), następny będzie jeszcze lepszy.

Życzę zdrowych i Pogodnych Świąt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni koledzy. Na początek wyrazy szacunku do twórców wątku. Chyba najbardziej rzeczowy temat jaki przeglądałem.

Obecnie jestem na etapie kładzenia instalacji hydraulicznych. Hydraulik gorąco poleca piec OGNIWO EKO PLUS ze sterownikiem eCoal.

Szukałem, ale nie moge znaleźć informacji na temat możliwości zasygnalizowania alarmu ze sterownika (ecoal) w innym pomieszczeniu (np w holu - odległość od kotła ok. 10 m).

Inne piece oferują możliwość podpięcia: dzwonka, lampki sygnalizacyjnej, która wskazywała by, że na sterowniku (kotle) wystąpił alarm. Dla mnie wystarczyła by informacja "beznapięciowa" - np. zwarcie - rozwarcie styków na przekaźniku.

Prosze o odpowiedź: czy ze sterownika eCoal można w jakiś sposób otrzymać sygał o zapaleniu się diody - "alarm"? Oczywiście wiem, że można to sprawdzić poprzez internet lub sms - ale chodzi mi o niezależną sygnalizację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem ze zrywaniem zawleczek. Przez cały sezon zawleczka nie zerwała się ani razu nawet gdy z mojej winy do podajnika dostał się bit ze śrubokręta (silnik wtedy buczał ale nic się nie stało). Paliłem groszkiem, miałem, i węglem brunatnym.

W zeszłym tygodniu pojechałem na skład węgla z kilkoma workami, bo chciałem kupić groszek na próbę.

Zasypałem zasobnik i w ciągu tygodnia pracy na tym węglu 7 razy doszło do zerwania klina. Wyczytałem na forum , że zamiast zwykłych śrubek M5 można zamiennie stosować M5 imbusowe o twardości 8.8.i w takie się zaopatrzyłem. I taka zawleczka też niestety raz mi się zerwała. Na szczęście feralny węgiel szybko się skończył i pojechałem do renomowanego składu, kupiłem 5 worków najlepszego eko. Zasypałem …..i w nocy pobudka – zerwany klin!

W czym może być problem ? Gdy zrywa klina mogę kluczem z dużym ale nie przesadnie dużym oporem kręcić ślimakiem czasem na początku kręcąc raz w jedną raz w drugą stronę pokonując większy opór.

Czy może być to jakiś zbitek miały gdzieś w podajniku? A może jakiś kamień (kamienie) kotłujące się gdzieś w palniku i nie wypychane przez popiół?

Czy ma ktoś jakieś racjonalne wytłumaczenie?

Pozdrawiam

MAciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam problem ze zrywaniem zawleczek. Przez cały sezon zawleczka nie zerwała się ani razu nawet gdy z mojej winy do podajnika dostał się bit ze śrubokręta (silnik wtedy buczał ale nic się nie stało). Paliłem groszkiem, miałem, i węglem brunatnym.

W zeszłym tygodniu pojechałem na skład węgla z kilkoma workami, bo chciałem kupić groszek na próbę.

Zasypałem zasobnik i w ciągu tygodnia pracy na tym węglu 7 razy doszło do zerwania klina. Wyczytałem na forum , że zamiast zwykłych śrubek M5 można zamiennie stosować M5 imbusowe o twardości 8.8.i w takie się zaopatrzyłem. I taka zawleczka też niestety raz mi się zerwała. Na szczęście feralny węgiel szybko się skończył i pojechałem do renomowanego składu, kupiłem 5 worków najlepszego eko. Zasypałem …..i w nocy pobudka – zerwany klin!

W czym może być problem ? Gdy zrywa klina mogę kluczem z dużym ale nie przesadnie dużym oporem kręcić ślimakiem czasem na początku kręcąc raz w jedną raz w drugą stronę pokonując większy opór.

Czy może być to jakiś zbitek miały gdzieś w podajniku? A może jakiś kamień (kamienie) kotłujące się gdzieś w palniku i nie wypychane przez popiół?

Czy ma ktoś jakieś racjonalne wytłumaczenie?

Pozdrawiam

MAciek

Jak jesteś pewien,że pod ślimakiem nie ma żadnej śróby to zapewne coś dostało się na osadzenie ślimaka,wyjmij go najlepiej i wyczyść palnik wraz z tym osadzeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni koledzy. Na początek wyrazy szacunku do twórców wątku. Chyba najbardziej rzeczowy temat jaki przeglądałem.

Obecnie jestem na etapie kładzenia instalacji hydraulicznych. Hydraulik gorąco poleca piec OGNIWO EKO PLUS ze sterownikiem eCoal.

Szukałem, ale nie moge znaleźć informacji na temat możliwości zasygnalizowania alarmu ze sterownika (ecoal) w innym pomieszczeniu (np w holu - odległość od kotła ok. 10 m).

Inne piece oferują możliwość podpięcia: dzwonka, lampki sygnalizacyjnej, która wskazywała by, że na sterowniku (kotle) wystąpił alarm. Dla mnie wystarczyła by informacja "beznapięciowa" - np. zwarcie - rozwarcie styków na przekaźniku.

Prosze o odpowiedź: czy ze sterownika eCoal można w jakiś sposób otrzymać sygał o zapaleniu się diody - "alarm"? Oczywiście wiem, że można to sprawdzić poprzez internet lub sms - ale chodzi mi o niezależną sygnalizację.

nie kombinuj z lampkami i dzwonkami bo będziesz jak psy Pawłowa, w ecoalu jest smsem, można spać spokojnie a nie sprawdzać lampkę jak gościu siedzący w schronie jak w serialu Lost ;-)

Jeśli chodzi o piec to bierz tylko i wyłącznie z ecoalem, występuje on w kilku piecach (na stronie elektrosystemu chyba pisze w jakich piecach umieszczają swój sterownik) ja mam ogniwo eko plusa 16 i sobie chwalę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ten temat jest nie do przebrnięcia ;-) 361 stron staram się naprawdę doszedłem do 109, może inaczej ... ;-)

Dom nowy 150 użytkowej wszystko idealnie, ocieplony okna 3 szybowe, rekuperator,solary,palę dwa sezony kominkiem z płaszczem wodnym (24kw Mila) w sumie wystarcza trzeba tylko wieczorem rozpalić i zawsze być. Wybór padł na Ogniwo, wydaję mi się że 16 będzie ok, pytanie czy na pewno ogniwo, jak najlepiej to połączyć i ile węgla szacujecie, że będzie pochłaniał. Drewna w tą zimę poszło mi 18m a w domu temp jak paliłem na dole 24 na górze 23 jak nie 22,5 i góra 20,5 (paliłem 12h na dobę)

Mam zbiornik od solarów 300l z dwiema wężownicami, pompa do komika wymiennik i pompa układ zamknięty (co).

Jak ma ktoś cierpliwość to proszę o pomoc jaki zamówić piec chodzi tu o dodatki(jakieś deflektory itd..) i jak najlepiej to połączyć. Będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sukcesu potrzebny jest dobry sternik a to daje nam eCoal.(Pewnie znajdą się krytycy).

Czy to będzie Ogniwo czy inny kocioł to tak naprawdę aż tak dużego znaczenia nie ma.

Skoro padło na Ogniwo (bo to jego wątek) to nim się posłużmy.

Dla spokoju polecam OE 16kW dla powierzchni grzewczej od 80-180m2

Zapewne znajdzie się ktoś kto zaproponuje 10kW dla powierzchni grzewczej 70-140m2.

Jak jesteś pewien za izolację swojego domku no to OE 10 kW powinien dać spokojnie przy stało palności radę (na styk).

Dla porównania mój dom ma 280m2 powierzchni grzewczej ,kocioł OE 24kW i jego średnia tego sezonu to ok 9kW. temp wewn 26deg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich pod koniec pracowitego tygodnia.

Mam problem z temperaturą powrotu na moim OE+. Różnica pomiędzy temperaturą zasilenia a powrotem wynosi 15 stopni (zawór na pozycji 8 i nie mogę jej podbić. Żeby utrzymać powrót w okolicach 40 C muszę na zasilaniu utrzymać temperaturę 55 C. Nie mam jeszcze wpiętej cwu w związku z tym odpada uruchomienie pompy cwu jako mieszającej. Na logikę wydaje mi się że nie na tym polega sterowanie zaworem 4 drogowym, żeby używać dodatkowo pompy mieszającej.

Po konsultacjach na forum (ukłony dla minertu za pomoc i odzew) podejrzewam że powodem jest nieprawidłowy układ instalacji co tj, wypięcie przed zawór czterodrogowy, obiegów (zasilania i powrotu) podłogówki, a pozostawienie za zaworem tylko obiegu grzejnikowego (3 grzejniki łazienkowe). Tym samym powrót z podłogówki z całego domu wystudza powrót do pieca i kręcenie zaworem nie jest w stanie podnieść temperatury powrotu do pieca.

Rozmawiałem z hydraulikiem o przepięciu zasilania podłogówek i powrotu za zawór ale w jego ocenie taki układ przy skręceniu zaworu czterodrogowego zwiększy opory przepływu na instalacje i może załatwić pompy. W sobotę robiliśmy jedną próbę przepięcia tego układu ale po jego opinii jestem w kropce. Układ możemy zmienić ale jego zdaniem to nie będzie działać dobrze i zrobi to na moją odpowiedzialność.

Nie czuje się na siłach podważać zdania fachowca ale z drugiej strony na mój chłopski rozum ten sposób instalacji nie jest prawidłowy. Nie ukrywam że jestem w kropce……

Poniżej uproszczony schemat

http://foto3.m.onet.pl/_m/a3f12792d034df3ea5dde0441a2e5b8b,10,19,0.jpg

Czy po odejsciu nilsana jest jakiś kozak od instalacji, który potrafi zmierzyć się z tematem?

Może ktoś użytkowników potrafi podpowiedzieć lub napisać jak ma wpiętą u siebie podłógówkę (za czy przed zaworem 4 dr), ewentualnie czy opisany powyżej sposób montażu jest prawidłowy?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich pod koniec pracowitego tygodnia.

Mam problem z temperaturą powrotu na moim OE+. Różnica pomiędzy temperaturą zasilenia a powrotem wynosi 15 stopni (zawór na pozycji 8 i nie mogę jej podbić. Żeby utrzymać powrót w okolicach 40 C muszę na zasilaniu utrzymać temperaturę 55 C. Nie mam jeszcze wpiętej cwu w związku z tym odpada uruchomienie pompy cwu jako mieszającej. Na logikę wydaje mi się że nie na tym polega sterowanie zaworem 4 drogowym, żeby używać dodatkowo pompy mieszającej.

Po konsultacjach na forum (ukłony dla minertu za pomoc i odzew) podejrzewam że powodem jest nieprawidłowy układ instalacji co tj, wypięcie przed zawór czterodrogowy, obiegów (zasilania i powrotu) podłogówki, a pozostawienie za zaworem tylko obiegu grzejnikowego (3 grzejniki łazienkowe). Tym samym powrót z podłogówki z całego domu wystudza powrót do pieca i kręcenie zaworem nie jest w stanie podnieść temperatury powrotu do pieca.

Rozmawiałem z hydraulikiem o przepięciu zasilania podłogówek i powrotu za zawór ale w jego ocenie taki układ przy skręceniu zaworu czterodrogowego zwiększy opory przepływu na instalacje i może załatwić pompy. W sobotę robiliśmy jedną próbę przepięcia tego układu ale po jego opinii jestem w kropce. Układ możemy zmienić ale jego zdaniem to nie będzie działać dobrze i zrobi to na moją odpowiedzialność.

Nie czuje się na siłach podważać zdania fachowca ale z drugiej strony na mój chłopski rozum ten sposób instalacji nie jest prawidłowy. Nie ukrywam że jestem w kropce……

Poniżej uproszczony schemat

http://foto3.m.onet.pl/_m/a3f12792d034df3ea5dde0441a2e5b8b,10,19,0.jpg

 

Moim zdaniem... przed zaworem 4D może być odejście i powrót tylko od/do zasobnika cwu. W Twoim przypadku zrobienie przez instalatora odejścia i powrotu do podłogówki jest błędem - zaznaczam jest to moje subiektywne zdanie, nie mam ogrzewania podłogowego.

Abyś mógł rozwiać w jakimś stopniu wątpliwości zobacz te wątki:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?190040-Zaw%C3%B3r-4d-i-pod%C5%82og%C3%B3wka

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1775287.html

Wydaje się że jeśli już tak jest, to odgałęzienie na podłogówkę powinno być zabezpieczone osobnym zaworem termostatycznym mieszającym z pompą obiegową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem... przed zaworem 4D może być odejście i powrót tylko od/do zasobnika cwu. W Twoim przypadku zrobienie przez instalatora odejścia i powrotu do podłogówki jest błędem - zaznaczam jest to moje subiektywne zdanie, nie mam ogrzewania podłogowego.

Abyś mógł rozwiać w jakimś stopniu wątpliwości zobacz te wątki:

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?190040-Zaw%C3%B3r-4d-i-pod%C5%82og%C3%B3wka

http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1775287.html

Wydaje się że jeśli już tak jest, to odgałęzienie na podłogówkę powinno być zabezpieczone osobnym zaworem termostatycznym mieszającym z pompą obiegową.

Osobne zasilanie do podłogówki z zaworem mieszającym,którym dogrzewamy powrót z podłogi oraz regulujemy temp wychodzącą na podłogę (30/60)

Powrót podłogowy wpinamy przed zaworem 4D ,z CWU wpinamy za.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...