puchatek2g 08.04.2012 18:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2012 Szanowni koledzy. Na początek wyrazy szacunku do twórców wątku. Chyba najbardziej rzeczowy temat jaki przeglądałem. Obecnie jestem na etapie kładzenia instalacji hydraulicznych. Hydraulik gorąco poleca piec OGNIWO EKO PLUS ze sterownikiem eCoal.Szukałem, ale nie moge znaleźć informacji na temat możliwości zasygnalizowania alarmu ze sterownika (ecoal) w innym pomieszczeniu (np w holu - odległość od kotła ok. 10 m). Inne piece oferują możliwość podpięcia: dzwonka, lampki sygnalizacyjnej, która wskazywała by, że na sterowniku (kotle) wystąpił alarm. Dla mnie wystarczyła by informacja "beznapięciowa" - np. zwarcie - rozwarcie styków na przekaźniku. Prosze o odpowiedź: czy ze sterownika eCoal można w jakiś sposób otrzymać sygał o zapaleniu się diody - "alarm"? Oczywiście wiem, że można to sprawdzić poprzez internet lub sms - ale chodzi mi o niezależną sygnalizację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
macskup 09.04.2012 13:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 Witam Mam problem ze zrywaniem zawleczek. Przez cały sezon zawleczka nie zerwała się ani razu nawet gdy z mojej winy do podajnika dostał się bit ze śrubokręta (silnik wtedy buczał ale nic się nie stało). Paliłem groszkiem, miałem, i węglem brunatnym. W zeszłym tygodniu pojechałem na skład węgla z kilkoma workami, bo chciałem kupić groszek na próbę. Zasypałem zasobnik i w ciągu tygodnia pracy na tym węglu 7 razy doszło do zerwania klina. Wyczytałem na forum , że zamiast zwykłych śrubek M5 można zamiennie stosować M5 imbusowe o twardości 8.8.i w takie się zaopatrzyłem. I taka zawleczka też niestety raz mi się zerwała. Na szczęście feralny węgiel szybko się skończył i pojechałem do renomowanego składu, kupiłem 5 worków najlepszego eko. Zasypałem …..i w nocy pobudka – zerwany klin!W czym może być problem ? Gdy zrywa klina mogę kluczem z dużym ale nie przesadnie dużym oporem kręcić ślimakiem czasem na początku kręcąc raz w jedną raz w drugą stronę pokonując większy opór.Czy może być to jakiś zbitek miały gdzieś w podajniku? A może jakiś kamień (kamienie) kotłujące się gdzieś w palniku i nie wypychane przez popiół?Czy ma ktoś jakieś racjonalne wytłumaczenie? PozdrawiamMAciek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 09.04.2012 18:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2012 Witam Mam problem ze zrywaniem zawleczek. Przez cały sezon zawleczka nie zerwała się ani razu nawet gdy z mojej winy do podajnika dostał się bit ze śrubokręta (silnik wtedy buczał ale nic się nie stało). Paliłem groszkiem, miałem, i węglem brunatnym. W zeszłym tygodniu pojechałem na skład węgla z kilkoma workami, bo chciałem kupić groszek na próbę. Zasypałem zasobnik i w ciągu tygodnia pracy na tym węglu 7 razy doszło do zerwania klina. Wyczytałem na forum , że zamiast zwykłych śrubek M5 można zamiennie stosować M5 imbusowe o twardości 8.8.i w takie się zaopatrzyłem. I taka zawleczka też niestety raz mi się zerwała. Na szczęście feralny węgiel szybko się skończył i pojechałem do renomowanego składu, kupiłem 5 worków najlepszego eko. Zasypałem …..i w nocy pobudka – zerwany klin! W czym może być problem ? Gdy zrywa klina mogę kluczem z dużym ale nie przesadnie dużym oporem kręcić ślimakiem czasem na początku kręcąc raz w jedną raz w drugą stronę pokonując większy opór. Czy może być to jakiś zbitek miały gdzieś w podajniku? A może jakiś kamień (kamienie) kotłujące się gdzieś w palniku i nie wypychane przez popiół? Czy ma ktoś jakieś racjonalne wytłumaczenie? Pozdrawiam MAciek Jak jesteś pewien,że pod ślimakiem nie ma żadnej śróby to zapewne coś dostało się na osadzenie ślimaka,wyjmij go najlepiej i wyczyść palnik wraz z tym osadzeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
GMZ 10.04.2012 18:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2012 Szanowni koledzy. Na początek wyrazy szacunku do twórców wątku. Chyba najbardziej rzeczowy temat jaki przeglądałem. Obecnie jestem na etapie kładzenia instalacji hydraulicznych. Hydraulik gorąco poleca piec OGNIWO EKO PLUS ze sterownikiem eCoal. Szukałem, ale nie moge znaleźć informacji na temat możliwości zasygnalizowania alarmu ze sterownika (ecoal) w innym pomieszczeniu (np w holu - odległość od kotła ok. 10 m). Inne piece oferują możliwość podpięcia: dzwonka, lampki sygnalizacyjnej, która wskazywała by, że na sterowniku (kotle) wystąpił alarm. Dla mnie wystarczyła by informacja "beznapięciowa" - np. zwarcie - rozwarcie styków na przekaźniku. Prosze o odpowiedź: czy ze sterownika eCoal można w jakiś sposób otrzymać sygał o zapaleniu się diody - "alarm"? Oczywiście wiem, że można to sprawdzić poprzez internet lub sms - ale chodzi mi o niezależną sygnalizację. nie kombinuj z lampkami i dzwonkami bo będziesz jak psy Pawłowa, w ecoalu jest smsem, można spać spokojnie a nie sprawdzać lampkę jak gościu siedzący w schronie jak w serialu Lost Jeśli chodzi o piec to bierz tylko i wyłącznie z ecoalem, występuje on w kilku piecach (na stronie elektrosystemu chyba pisze w jakich piecach umieszczają swój sterownik) ja mam ogniwo eko plusa 16 i sobie chwalę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Blantator 10.04.2012 19:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2012 Panowie ten temat jest nie do przebrnięcia 361 stron staram się naprawdę doszedłem do 109, może inaczej ... Dom nowy 150 użytkowej wszystko idealnie, ocieplony okna 3 szybowe, rekuperator,solary,palę dwa sezony kominkiem z płaszczem wodnym (24kw Mila) w sumie wystarcza trzeba tylko wieczorem rozpalić i zawsze być. Wybór padł na Ogniwo, wydaję mi się że 16 będzie ok, pytanie czy na pewno ogniwo, jak najlepiej to połączyć i ile węgla szacujecie, że będzie pochłaniał. Drewna w tą zimę poszło mi 18m a w domu temp jak paliłem na dole 24 na górze 23 jak nie 22,5 i góra 20,5 (paliłem 12h na dobę) Mam zbiornik od solarów 300l z dwiema wężownicami, pompa do komika wymiennik i pompa układ zamknięty (co). Jak ma ktoś cierpliwość to proszę o pomoc jaki zamówić piec chodzi tu o dodatki(jakieś deflektory itd..) i jak najlepiej to połączyć. Będę wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 10.04.2012 20:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2012 Do sukcesu potrzebny jest dobry sternik a to daje nam eCoal.(Pewnie znajdą się krytycy).Czy to będzie Ogniwo czy inny kocioł to tak naprawdę aż tak dużego znaczenia nie ma.Skoro padło na Ogniwo (bo to jego wątek) to nim się posłużmy.Dla spokoju polecam OE 16kW dla powierzchni grzewczej od 80-180m2Zapewne znajdzie się ktoś kto zaproponuje 10kW dla powierzchni grzewczej 70-140m2.Jak jesteś pewien za izolację swojego domku no to OE 10 kW powinien dać spokojnie przy stało palności radę (na styk).Dla porównania mój dom ma 280m2 powierzchni grzewczej ,kocioł OE 24kW i jego średnia tego sezonu to ok 9kW. temp wewn 26deg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regut1 11.04.2012 08:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 Witam wszystkich pod koniec pracowitego tygodnia. Mam problem z temperaturą powrotu na moim OE+. Różnica pomiędzy temperaturą zasilenia a powrotem wynosi 15 stopni (zawór na pozycji 8 i nie mogę jej podbić. Żeby utrzymać powrót w okolicach 40 C muszę na zasilaniu utrzymać temperaturę 55 C. Nie mam jeszcze wpiętej cwu w związku z tym odpada uruchomienie pompy cwu jako mieszającej. Na logikę wydaje mi się że nie na tym polega sterowanie zaworem 4 drogowym, żeby używać dodatkowo pompy mieszającej. Po konsultacjach na forum (ukłony dla minertu za pomoc i odzew) podejrzewam że powodem jest nieprawidłowy układ instalacji co tj, wypięcie przed zawór czterodrogowy, obiegów (zasilania i powrotu) podłogówki, a pozostawienie za zaworem tylko obiegu grzejnikowego (3 grzejniki łazienkowe). Tym samym powrót z podłogówki z całego domu wystudza powrót do pieca i kręcenie zaworem nie jest w stanie podnieść temperatury powrotu do pieca. Rozmawiałem z hydraulikiem o przepięciu zasilania podłogówek i powrotu za zawór ale w jego ocenie taki układ przy skręceniu zaworu czterodrogowego zwiększy opory przepływu na instalacje i może załatwić pompy. W sobotę robiliśmy jedną próbę przepięcia tego układu ale po jego opinii jestem w kropce. Układ możemy zmienić ale jego zdaniem to nie będzie działać dobrze i zrobi to na moją odpowiedzialność. Nie czuje się na siłach podważać zdania fachowca ale z drugiej strony na mój chłopski rozum ten sposób instalacji nie jest prawidłowy. Nie ukrywam że jestem w kropce…… Poniżej uproszczony schemat http://foto3.m.onet.pl/_m/a3f12792d034df3ea5dde0441a2e5b8b,10,19,0.jpg Czy po odejsciu nilsana jest jakiś kozak od instalacji, który potrafi zmierzyć się z tematem? Może ktoś użytkowników potrafi podpowiedzieć lub napisać jak ma wpiętą u siebie podłógówkę (za czy przed zaworem 4 dr), ewentualnie czy opisany powyżej sposób montażu jest prawidłowy? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mirma 11.04.2012 11:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 Witaj Regut1, Czy możesz jeszcze raz zamieścić schemat, podany link przez jest błedny. Z informacji którą zamieściłeś zasilanie podłogówki masz z obiegu pieca? Wydaje mi się że coś jest nie tak. Może schemat coś rozjaśni jak nie mi to innym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Regut1 11.04.2012 13:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 Osobie zainteresowanej chciałem podziekować za bezinteresowną pomoc i poświecony mi czas Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mirma 11.04.2012 14:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jorgo 11.04.2012 18:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 Witam wszystkich pod koniec pracowitego tygodnia. Mam problem z temperaturą powrotu na moim OE+. Różnica pomiędzy temperaturą zasilenia a powrotem wynosi 15 stopni (zawór na pozycji 8 i nie mogę jej podbić. Żeby utrzymać powrót w okolicach 40 C muszę na zasilaniu utrzymać temperaturę 55 C. Nie mam jeszcze wpiętej cwu w związku z tym odpada uruchomienie pompy cwu jako mieszającej. Na logikę wydaje mi się że nie na tym polega sterowanie zaworem 4 drogowym, żeby używać dodatkowo pompy mieszającej. Po konsultacjach na forum (ukłony dla minertu za pomoc i odzew) podejrzewam że powodem jest nieprawidłowy układ instalacji co tj, wypięcie przed zawór czterodrogowy, obiegów (zasilania i powrotu) podłogówki, a pozostawienie za zaworem tylko obiegu grzejnikowego (3 grzejniki łazienkowe). Tym samym powrót z podłogówki z całego domu wystudza powrót do pieca i kręcenie zaworem nie jest w stanie podnieść temperatury powrotu do pieca. Rozmawiałem z hydraulikiem o przepięciu zasilania podłogówek i powrotu za zawór ale w jego ocenie taki układ przy skręceniu zaworu czterodrogowego zwiększy opory przepływu na instalacje i może załatwić pompy. W sobotę robiliśmy jedną próbę przepięcia tego układu ale po jego opinii jestem w kropce. Układ możemy zmienić ale jego zdaniem to nie będzie działać dobrze i zrobi to na moją odpowiedzialność. Nie czuje się na siłach podważać zdania fachowca ale z drugiej strony na mój chłopski rozum ten sposób instalacji nie jest prawidłowy. Nie ukrywam że jestem w kropce…… Poniżej uproszczony schemat http://foto3.m.onet.pl/_m/a3f12792d034df3ea5dde0441a2e5b8b,10,19,0.jpg Moim zdaniem... przed zaworem 4D może być odejście i powrót tylko od/do zasobnika cwu. W Twoim przypadku zrobienie przez instalatora odejścia i powrotu do podłogówki jest błędem - zaznaczam jest to moje subiektywne zdanie, nie mam ogrzewania podłogowego. Abyś mógł rozwiać w jakimś stopniu wątpliwości zobacz te wątki: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?190040-Zaw%C3%B3r-4d-i-pod%C5%82og%C3%B3wka http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1775287.html Wydaje się że jeśli już tak jest, to odgałęzienie na podłogówkę powinno być zabezpieczone osobnym zaworem termostatycznym mieszającym z pompą obiegową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 11.04.2012 18:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 Moim zdaniem... przed zaworem 4D może być odejście i powrót tylko od/do zasobnika cwu. W Twoim przypadku zrobienie przez instalatora odejścia i powrotu do podłogówki jest błędem - zaznaczam jest to moje subiektywne zdanie, nie mam ogrzewania podłogowego. Abyś mógł rozwiać w jakimś stopniu wątpliwości zobacz te wątki: http://forum.muratordom.pl/showthread.php?190040-Zaw%C3%B3r-4d-i-pod%C5%82og%C3%B3wka http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1775287.html Wydaje się że jeśli już tak jest, to odgałęzienie na podłogówkę powinno być zabezpieczone osobnym zaworem termostatycznym mieszającym z pompą obiegową. Osobne zasilanie do podłogówki z zaworem mieszającym,którym dogrzewamy powrót z podłogi oraz regulujemy temp wychodzącą na podłogę (30/60) Powrót podłogowy wpinamy przed zaworem 4D ,z CWU wpinamy za. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 11.04.2012 18:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 Osobie zainteresowanej chciałem podziekować za bezinteresowną pomoc i poświecony mi czas Podeślij jeszcze fotki jak masz instalację zrobioną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jorgo 11.04.2012 18:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 Osobne zasilanie do podłogówki z zaworem mieszającym,którym dogrzewamy powrót z podłogi oraz regulujemy temp wychodzącą na podłogę (30/60) Powrót podłogowy wpinamy przed zaworem 4D ,z CWU wpinamy za. Ja rozumiem, że Regut1 nie ma tego zaworu mieszającego, przez co ma taką niską temp. na powrocie do kotła, a tym jednym zaworem 4D nie da się optymalnie wysterować całej instalacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 11.04.2012 18:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 Ja rozumiem, że Regut1 nie ma tego zaworu mieszającego, przez co ma taką niską temp. na powrocie do kotła, a tym jednym zaworem 4D nie da się optymalnie wysterować całej instalacji Oczywiście,że nie bo to jest zależne od ilości wody w układzie. Ilość grzejników ma znaczenie. Zaworem mieszający z osobnego zasilania dogrzejemy powrót z podłogi,kiedyś stosowano tylko RTL. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 11.04.2012 18:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 Regut,różnicę temp mierz nie na kotle ale tę co jest za zaworem 4D i na powrocie.Możliwe,że niska temp Twojej instalacji nie służy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jorgo 11.04.2012 18:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 Czyli kolejny instalator do d.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 11.04.2012 18:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 Czyli kolejny instalator do d.... Nie koniecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
puchatek2g 11.04.2012 19:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 nie kombinuj z lampkami i dzwonkami bo będziesz jak psy Pawłowa, w ecoalu jest smsem, można spać spokojnie a nie sprawdzać lampkę jak gościu siedzący w schronie jak w serialu Lost Jeśli chodzi o piec to bierz tylko i wyłącznie z ecoalem, występuje on w kilku piecach (na stronie elektrosystemu chyba pisze w jakich piecach umieszczają swój sterownik) ja mam ogniwo eko plusa 16 i sobie chwalę Właśnie o to chodzi żeby nie siedzieć i sprawdzać czy przyszedł sms albo logować sie na stronie. Po prostu idąc do sypialni ciężko będzie nie zauważyć czerwonej diody na korytarzu. Nie wiem jak to fizycznie jest rozwiązane, a interesuje mnie np. możliwość podpięcia się równolegle do diody czerwonej sygnalizującej alarm (może do diody z rezystorem) np. poprzez wejście na przekaźnik. Nie wiem jak rozwiązana jest kwestia gwarancji - pewnie nie dopuszcza się ingerencji, itp. Sterownik ma zastosowane takie zaawansowane technologie, więc jakiś przekaźniczek nie powinien stanowić problemu. Chyba, że ktoś ma interes w tym żeby wysyłane były smsy, albo żeby sterownik był podpięty pod internet?? Poza tym GSM lub internet może po prostu z różnych przyczyn czasem nie działać! Co do sterownika to raczej będzie ecoal. Tyko dla wygody chciałbym mieć taką funkcjonalność. Piec pewnie ogniwo eko plus 25 kW - tak zaleca hydraulik, aczkolwiek czytając forum dochodzę do wniosku, że wystarczył by 16 kW. Domek wg projektu -http://www.dominanta.pl/oferta/Puchatek_2G.html . Około 150 m2 powierzchni użytkowej (około 230 m2 całkowitej z garażem) , ściany Solbet 24 cm + 15 cm styropian, pod podłogą 10 cm styropianu, fundamenty 10 cm styropian, poddasze 25 cm wełna, okna 6-cio komorowe U<1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 11.04.2012 20:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2012 Właśnie o to chodzi żeby nie siedzieć i sprawdzać czy przyszedł sms albo logować sie na stronie. Po prostu idąc do sypialni ciężko będzie nie zauważyć czerwonej diody na korytarzu. Nie wiem jak to fizycznie jest rozwiązane, a interesuje mnie np. możliwość podpięcia się równolegle do diody czerwonej sygnalizującej alarm (może do diody z rezystorem) np. poprzez wejście na przekaźnik. Nie wiem jak rozwiązana jest kwestia gwarancji - pewnie nie dopuszcza się ingerencji, itp. Sterownik ma zastosowane takie zaawansowane technologie, więc jakiś przekaźniczek nie powinien stanowić problemu. Chyba, że ktoś ma interes w tym żeby wysyłane były smsy, albo żeby sterownik był podpięty pod internet?? Poza tym GSM lub internet może po prostu z różnych przyczyn czasem nie działać! Co do sterownika to raczej będzie ecoal. Tyko dla wygody chciałbym mieć taką funkcjonalność. Piec pewnie ogniwo eko plus 25 kW - tak zaleca hydraulik, aczkolwiek czytając forum dochodzę do wniosku, że wystarczył by 16 kW. Domek wg projektu -http://www.dominanta.pl/oferta/Puchatek_2G.html . Około 150 m2 powierzchni użytkowej (około 230 m2 całkowitej z garażem) , ściany Solbet 24 cm + 15 cm styropian, pod podłogą 10 cm styropianu, fundamenty 10 cm styropian, poddasze 25 cm wełna, okna 6-cio komorowe U<1. 16kW będzie w sam raz jeżeli chodzi o Ogniwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.