Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 10,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Dzień Dobry

 

Właśnie stałem się posiadaczem nowego Ogniwo EKO 25W i jako że jestem totalnym ignorantem a mój wykonawca instalacji nie chce się zbytnio na nim znać bo od u niego kupują inne kotły - musze się sam nauczyć kotła. Myślę że jak będę miał na budowie net, to udostępnię kocioł w sieci.

 

Dzisiaj uruchomiłem kocioł i zacząłem wygrzewać podłogówkę - od 25C na podłogę, przy temp. 50 stopni na kotle z wyłączoną pompą CWU - wyłączyłem kabelek z tyłu bo na tą chwili nie jest mi w ogóle potrzebna cwu a nie wiedziałem jak inaczej wyłączyć cwu, i zostawiłem jeszcze 3 otwarte kaloryfery..

Plan mam taki że trzy dni po 25C a później codzień o 5 stopni aż do 45 a poźniej powrót do 25.

 

Więc na początku proste pytanie (mam nadzieje) jak zamontować czujniki temp. zewnetrznej i wewnętrznej - przewody już mam, czujniki mam ale jak i gdzie podłączyć te przewody, czy je tylko włożyć czy też coś rozkręcić i czy trzeba jakoś kalibrować te czujniki.

 

Mam nadzieje że ktoś pomoże mi.

 

pozdrawiam Kamil

 

Czujnik temp. zewnętrznej od strony północnej i żeby był w cieniu, a wewnętrzny w takim miejscu mieszkania gdzie nie ma przeciągów, na wysokości ok. 80 cm, nie przy grzejniku i żeby słońce na niego nie padało..:).... a zkalibracją to jest tak, że jedni nie kalibrują, ale dobrze jest skalibrować bo przekłamanie kilku stopni na czujniku może się zdarzyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawijan robione były testy eko plusa 25? bo nie pamiętam. Chciałem porównać sprawność 16 z 25 przy tych samych mocach. Bo 16 pamiętam że gdzieś były to sobie znajdę ale 25 nie kojarzę :(

 

pozdrawiam,

memekt

 

ps. jak już napisałem posta to się może troszkę bardziej rozpiszę :)

Byłem ostatnio na giełdzie, o tak rozpoznawczo zobaczyć co tam mają na sprzedaż. 6 gości sprzedawało piece, wszyscy z rusztem wodnym. Jak to jest z tym rusztem- lepszy czy gorszy, a może bez różnicy? Ruszt żeliwny szybciej się zużywa ale wymiana na nowy raczej nie stanowi problemu, ruszt wodny niby dłużej ale wymiana... no już nie jest taka prosta. Moje pytanie brzmi - jaki jest koszt nowego ruszta do np. eko plusa?

O gadce każdego z nich na temat wielkości pieca nie wspomnę bo po co, każdy z Was wie jak to się kończy. Ale mam jeszcze jedno pytanie: eko plus 25 ma powierzchnie grzewczą 2,2 m2 i 57 l. wody natomiast większość innych piecy o tej mocy mają większe powierzhnie grzewcze i więcej wody. Czy nie lepiej jest jak tej wody jest więcej niż mniej, piec wtedy nie pracuje bardziej stabilnie?

I z innej beczki, w jaki sposób sprawdzić z jaką mocą piec pracuje, chodzi mi tu o platformę eSterowniki.pl

Edytowane przez memekt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam prośbe, wlaśnie zaczne montowac swoje 25 KW eko plusa i chcialbym prosić o sprawdzony schemat instalacji pieca. Kotłownie mam w oddzielnym budynku, uklad zamkniety, 2 pompki i zawor 3d, zasobnik 200l. Intalacja tradycyjna tzn grzejniki, pow domu 300m.Montuje mi oczywiscie instalator, ale chcialbym byc pewny ze robi to dobrze jak na moje warunki. Z góry dziękuje za pomoc:yes: Edytowane przez jack65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,,, Ale mam jeszcze jedno pytanie: eko plus 25 ma powierzchnie grzewczą 2,2 m2 i 57 l. wody natomiast większość innych piecy o tej mocy mają większe powierzhnie grzewcze i więcej wody. Czy nie lepiej jest jak tej wody jest więcej niż mniej, piec wtedy nie pracuje bardziej stabilnie? ,,,,

 

Gdybyś na tej giełdzie podszedł jeszcze do stoiska z grzejnikami, to zapewne wszyscy sprzedawcy doradzali by Ci kupno grzejników o małej pojemności bo te szybciej się nagrzewają.

Z tym, że akurat rolą grzejników nie jest szybkie nagrzewanie a jedynie uzupełnienie ubytków energii w budynku.

 

 

Co do małej ilości wody w kotle to mniejsza bezwładność kotła powoduje, że jest bardziej sterowny.

Mniejsza ilość wody powoduje, że woda szybciej krąży w kotle a dzięki temu zyskujemy na sprawniejszej wymianie energii pomiędzy płaszczem wodnym a wodą.

Jak już ta woda w kotle szybciej krąży, to minimalizujemy zjawisko przepływu warstwowego (laminarnego) a tym samym poprawiamy efektywność wymiany energii.

 

 

Co się tyczy Twego zaniepokojenia małą powierzchnią grzewczą kotła, to weź pod rozwagę, że nie powierzchnia jest ważna ale jej umiejętne wykorzystanie.

Widocznie wymiennik kotła Ogniwo-Eko-Plus tak został zaprojektowany, by efektywność wymiany energii była jak największa.

Projektanci tego kotła odpowiednio dopasowali powierzchnię jak i objętość przeszczeni wymiennika w części gdzie następuje wymiana energii na drodze promieniowania podczerwonego jak i też dobrali odpowiedni przekrój i długość płomieniówek, gdzie następuje wymiana energii już na drodze konwencyjnej.

 

 

ps.

To w takim ekspresowym skrócie chyba wszystko co chciałem przekazać.

Jak wpadnie Zawijan to z pewnością skoryguje mnie a może jeszcze coś nowego i ciekawego doda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do małej ilości wody w kotle to mniejsza bezwładność kotła powoduje, że jest bardziej sterowny.

Mniejsza ilość wody powoduje, że woda szybciej krąży w kotle a dzięki temu zyskujemy na sprawniejszej wymianie energii pomiędzy płaszczem wodnym a wodą.

Jak wpadnie Zawijan to z pewnością skoryguje mnie a może jeszcze coś nowego i ciekawego doda.

 

To jest zupełna nieprawda. Problemy w sterowaniu stwarza "czas martwy",

czyli czas między padaniem wymuszenia (np. palnik na pełną moc), a reakcją

kotła (wzrost temperatury). Ten czas to kilka minut, czyli dajesz palnik na

pełna moc, a temperatura zaczyna rosnąć po kilku minutach...

 

Drugim problemem jest bezwładność kotła, ale związana z masą rozgrzanych

stalowych i ceramicznych części, a także palnika, ale nie woda.

 

Duża ilość wody ułatwia sterowanie, bo ewentualny nadmiar

ciepła ma się gdzie podziać. Mała ilość wody zwiększa ryzyko zagotowania.

Wyobraź sobie, że kocioł ma np. 2l wody, moc 25kW. Grzejesz CWU pełną

mocą, po nagrzaniu odstawiasz go w podtrzymanie ognia.

 

Nagrzane elementy i reszta paliwa na palniku na pewno zagotują wodę.

Zagotowanie wody jest b. niebezpieczne, grozi wybuchem, a w najlepszym

wypadku zniszczeniem izolacji na rurkach rozprowadzających wodę.

 

Jeśli masz 100l wody, nadmiar ciepła spowoduje jej nagrzanie pewnie

o jakieś 10'C. Nic się nie dzieje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

,,,, Nagrzane elementy i reszta paliwa na palniku na pewno zagotują wodę.

Zagotowanie wody jest b. niebezpieczne, grozi wybuchem, ,,,,

 

Już miałem iść i zrobić dziś coś pożytecznego, bo przestało u mnie na dworze padać, ale widzę, że za sprawą odpowiedzi Włodka, przywołany zostałem do tablicy.

 

 

Nie za bardzo rozumiem o czym piszesz.

 

Dlaczego ja mam w sterowniku kotła zadać takie parametry, aby palnik pracował cyklicznie pełną mocą.

Przecież taki sposób palenia prowadzi do nieefektywnego procesu spalania.

 

 

Widzę, że bardzo przejmujesz się dużą bezwładnością konstrukcji kotła.

Faktycznie masa kotła do masy wody jest jest spora, nawet rzekłbym bardzo duża.

 

Ale odnoszę wrażenie, że Ty chyba kotły tylko na folderach reklamowych oglądałeś. Ja co prawda tylko jeden kocioł mam do wglądu, ale zauważyłem w nim, że tylko niewielka część tej masy stalowej kotła jest w bezpośrednim sąsiedztwie palnika.

 

Pytanie ile tej energii można zgromadzić w tej niewielkiej części z całej masy kotła.

Temperatura ścianek wymiennika w pobliżu paleniska jest nieznacznie wyższa od temperatury wody w kotle. Ciepło właściwe wody 4200 J/(kg*K) a stali 460 J/(kg*K), więc energia nagromadzona w części stalowej wymiennika na pewno nie zagotuje wody.

 

 

Pozostaje jeszcze palnik i nagromadzony w nim opał, ale pytanie czy koniecznie my musimy zmuszać palnik do pracy nominalnej?

 

ps.

Dodam tylko, że masa właściwa wody to około 999,8 kg/m³ a stali około 7500 do 7900 kg/m³

Edytowane przez Andrzej_M_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę Włodek, że nie przejąłeś się moimi uszczypliwościami, to dobrze świadczy o Twym poczuciu humoru.

 

 

Ale wróćmy do do tego czego ja nie potrafię zrozumieć i pojąć.

 

Włodek nie dawno zamieściłeś na forum wykres pracy kotła dotyczący sterowania pulsacyjnego.

Pomimo braku odbioru energii w tym kotle przez układ CO, z wykresu nie wynika, że zaraz woda się zagotuje a kocioł wybuchnie. Być może ten testowany kocioł ma bardzo dużą objętość wody.

 

 

Ja posiadam doświadczenie tylko z moim kotłem, który ma wymiennik żeliwny oraz dodatkowy wymiennik stalowy zamontowany przez producenta. Pojemność wodna tego tandemu wynosi 44 dm3 a samego wymiennika żeliwnego tylko około 31dm3.

Sam przyznasz, że to niewiele.

 

Dlaczego o tym wspominam a dlatego, że chciałbym Ci zaprezentować wykres, który już kiedyś zademonstrowałem w temacie „z zawijanem o sterowaniu kotłem nieco inaczej”, ale go nie opisywałem a wręcz osłoniłem go pewną dozą tajemniczości.

O to i on poniżej.

 

Wykres z rejestratora_2.JPG

 

Wyjaśnię Ci co na danym wykresie się dzieje. Około godz. 6:04 zainicjowany przez sterownik kotła zaczyna się tak zwany cykl pracy kotła a kończy około 6:10.

 

Proszę przyjrzyj się dokładnie temu wykresowi i dopatrz się w nim tego o czym z taką wielką trwogą pisałeś.

 

Weź pod uwagę, że w wymienniku żeliwnym mam tylko około 31dm3 wody.

Weź także pod uwagę, że wykres ten pochodzi z dnia 2012.02.03 gdzie był to już okres siarczystych mrozów. Zwróć uwagę na histerezę wody CO i histerezę temperatury spalin. Nie jest to histereza tylko z tego fragmentu wykresu, ale przynajmniej od godzin wieczornych poprzedniego dnia.

 

Kocioł w tym czasie pracował z średnią mocą około 6 kW i spalał w czasie 24 godzin około 25 kg węgla

Edytowane przez Andrzej_M_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Noooo tak.:) Zguba znaleziona. Dla potomnych, jakby ktoś jeszcze miał podobny problem. Od dołu podajnika, pomiędzy dmuchawą a koszem jest śruba z podkładką - tam trzeba umieścić czujnik podajnika.

 

To nie zguba,fabrycznie tam jest przykręcony.

Zapewne rozbierałeś do wniesienia i dlatego nie był na swoim miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Tak ja paliłem miałem "Rokita" mieszałem z groszkiem u mnie rewelacja ładnie spalała się mieszanka samym miałem nie próbowałem.

 

Pozdrawiam

 

Zakupiłem dziś worek na próbę to jak już podłączą mi piec to zobaczę. Sprzedawca mówił że to miał kl. 25 właśnie dobry do "podajników" Oprócz tego mam jeszcze pieklorza i retopal do testów :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie odpalilem niebieskiego!!!!!!!!!! po trzech dniach bez cieplej wody bedzie kąpiel:wiggle: dlatego wlaczylem go na auto po sprawdzeniu jak funkcjonuje cała instalacja i po odpowietrzeniu dalem na tryb lato. i tu zaczoł sie kłopot bo nie zrobił mi sie kopczyk a nawet kociołek wygasł nam eko plus 25Kw i wymiennik 200l zawór 3d poprosze o ustawienia wyjściowe żeby hulało
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie odpalilem niebieskiego!!!!!!!!!! po trzech dniach bez cieplej wody bedzie kąpiel dlatego wlaczylem go na auto po sprawdzeniu jak funkcjonuje cała instalacja i po odpowietrzeniu dalem na tryb lato. i tu zaczoł sie kłopot bo nie zrobił mi sie kopczyk a nawet kociołek wygasł nam eko plus 25Kw i wymiennik 200l zawór 3d poprosze o ustawienia wyjściowe żeby hulało
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...