Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 10,6k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

WITAM. Mam pytanko; co mogę zdemontować z kotła ażeby zmniejszyć jego wagę przed wniesieniem do kotłowni , oczywiście oprócz podajnika . Muszę przenieść kocioł przez dom a następnie trzy schody w dół do kotłowni. OGNIWO EKO PLUS 16 KW. :)

 

Ja z mojego zdjelem drzwiczki - sztuk 3 ciezkie jak cholera , ruszt, zawirowywacze , pokrywa wyczyski , i ta blaszke od plomieniowek.

Edytowane przez kocurmarcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak kociolek chcielismy dzisiaj ugotowac zeby sprawdzic zabezpieczenia.Mam uklad zamkniety.:) Pruba zakonczona pomyslnie kociolka nie da sie ugotowac.

Edytowane przez kocurmarcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i proszę o poradę. Interesuję się kotłem Ogniwo Eko Plus 16 kW. W związku z tym mam kilka pytań.

1. Jaka powinna być minimalna odległość od frontu kotła do przeciwległej ściany, tak, żeby zapewnić sobie w miarę swobodny dostęp przez drzwiczki? Załączam schemat mojej kotłowni z obecnym kotłem. Jest to kopciuch na "wszystko" - z wymiennikiem poziomym, więc wysoki (142 cm), za to od ściany z kominem do frontu mam tylko 65 cm - od przodu dosyć swobodny dostęp. Ogniwo Eko Plus 16 kW ma głębokość 77 cm, ale powinien też być od ściany oddalony - na ile minimalnie? Jak widać na schemacie, od ściany z kominem do przeciwległej mam 163 cm (odległość zaznaczona kolorem czerwonym). Chciałbym postawić kocioł w tym samym miejscu, co obecny. Zasobnik miałby być po prawej stronie. Wiem, że można by kocioł postawić na prawo względem komina, ale wolalbym jednak podłączyć czopuch kotła prosto do komina i zostawić większą odległość między zasobnikiem a ścianą z drzwiami. Poza tym liczę, że wyczystka mogłaby zostać w tym miejscu, w którym jest (myślę, że dałoby radę do niej dojść za zasobnikiem).

 

2. Jaki układ lepiej zastosować - z pompą mieszającą, czy zaworem 4-drogowym? Nie mam nigdzie podłogówki, same grzejniki na ścianach, w łazienkach drabinki. Zastanawiam się poza tym, czy dać czujnik temp. pokojowej, czy może na wszystkie grzejniki głowice termostatyczne (oprócz drabinek w łazienkach, żeby jakiś przepływ zostawić). Jak pompa nie pracuje, to układ działa też u mnie grawitacyjnie na większość grzejników. Obecnie mam do ogrzewania jakieś 120-130 m2 (budynek z lat 90-tych, suporex 24+12, ocieplony wełną 10 cm), docelowo dojdzie jeszcze jakieś 40 m2 w budynku planowanym obok obecnego domu - tam chyba też dam grzejniki ścienne, a nie podłogówkę, chociaż jeszcze nie wiem do końca jak to rozwiązać.

 

3. Co do komina - komin murowany z cegły, kanał dymowy na pełną cegłę, zdaje się że to jest 14x28. Ciąg b. dobry, wysokość komina to prawie 11 metrów (cały biegnie w środku budynku, ostatnia część przez nieocieplone poddasze). Chciałem wstawić wkład z blachy kwasówki, ale zdaje się, że w jednym miejscu jest jakiś uskok - więc chyba stanie na tym, że komin zostanie jak jest, tylko postaram się go ocieplić w części, gdzie przebiega przez poddasze nieocieplone.

 

4. Jeśli już dojdzie do zakupu i montażu pieca, ile musiałbym mniej więcej kupić węgla tak, żeby nie stresować się w środku sezonu, że zabrakło?

 

kotlownia2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mac76

1.

Myślę że jeszcze z 10 cm z tyłu możesz dodać do wymiaru zwłaszcza, że chcesz dostawać się do wyczystki za pojemnikiem. Czopuch ma 13 cm to razem będziesz miał (23cm + 28cm) 51 cm i swobodnie dostaniesz się do wyczystki

Z przodu zostanie ci (163cm - 77cm) 86 cm, kupa miejsca ! :-)

2.

Ja mam zawór 4D ale jak cię stać na pompę mieszającą ...

W zestawie z kotłem jest czujnik temperatury pokojowej i warto go zastosować bo sterownik kotła będzie sobie z nim współpracował (obniżał temperaturę CO jak zostanie przekroczona ustalona temperatura pokojowa).

Zawory termostatyczne na grzejnikach jak najbardziej do tego pompa Grundfus Alpha2 i nie będziesz miał przegrzanych pomieszczeń.

3.

W komin warto dać wkład zawsze to bezpieczniej i pewność że nie będzie żadnych wykwitów na ścianach ale jak masz uskok ...

4.

Kilka ... kilkanaście postów wyżej chyba zawijan_2 podawał sposób na wyliczenie opału, a jak masz kasę i miejsce to kup tonę więcej (to się nie przeterminuje) i na pewno nie będziesz się stresował :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto ma dobry pomysl na kalibracje czujnikow?

 

 

Jakas temp referencyja nie liczac wrzątku i termometra pod pacha.:)

 

Rzeczywiście, czujników nie powinno się kalibrować.

Ale skoro trzeba - to typowo robi się to w topiacym

się lodzie - 0'C i wrzącej wodzie - ok 100'C.

 

Taka kalibracja 2 punktowa jest najłatwiejsza.

 

Ale sprawa nie jest prosta. Kable czujników będą odprowadzać

ciepło przy 100'C, a grzać przy 0'C powodując błędy do 2..3'C.

Im grubszy kabel, tym grubszy błąd... :-)

 

Aby tego uniknąć, należy we wzorcowej temperaturze umieścić

jak najdłuższy fragment kabla - czasem jest to trudne...

 

Pozdrowienia,

 

Włodek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kto ma dobry pomysl na kalibracje czujnikow?

 

 

Jakas temp referencyja nie liczac wrzątku i termometra pod pacha.:)

 

Kupiłeś nowy kocioł i chcesz kalibrować czujniki ... ???

Kalibrowanie ma sens i jest możliwe w (ustawieniach sterownika) ale po to by skorygować temperaturę do ... jak by to określić ... "bliższej oczekiwanej rzeczywistości".

A ma to miejsce kiedy masz zamontowany czujnik w takim miejscu gdzie on nie odczyta tej temperatury jak należy.

Przykład A

Czujnik temperatury pokojowej powinien być zmontowany we "wzorcowym" pokoju z "wzorcową temperaturą pokojową" ale nie zawsze to się da bo kotłownia jest w takim miejscu że trzeba był by przekuć pół domu by ułożyć kabel. Co się wtedy robi ? Montuje się w tym pomieszczeniu w którym jest to możliwe i kalibruje się czujnik +- o tyle stopni by odczyt odpowiadał temperaturze z pokoju "wzorcowego"

Przykład B (z mojego życia :-))

Czujnik temeratury CWU mam zamontowany w Bojlerze. Jest zamocowany w kapilarze ale nie ma tam za dobrego styku bo mimo to odczytuje temperaturę jakieś 9 st. C za niską w stosunku do tej która jest w rzeczywistości w bojlerze. Więc musiałem skalibrować czujnik CWU +9 st. C po to by odczyt odpowiadał rzeczywistej temperaturze w bojlerze.

I o to właśnie chodzi iw tej całej kalibracji czujników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...