jorgo 25.03.2011 16:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2011 Witam odnośnie wskazówek do eko No w sumie mógłbym nic nie przerabiać ale sterownik ma trochę funkcji i po części chciałbym z nich korzystać (ładowanie cwu sterowanie podgodowe termostat pokojowy)i kupując piec raczej wstawię jakiś zawór najlepiej 4-dr. bo dotychczas w piecu miałowym który użytkowałem 8lat (tylko)temp była utrzymywana ok 45 stopni i chćąc podgrzać wodę podnosiłem temp. pieca na 60 st. Pewnie przyczyna usterki to niska temp. powrotu. i teraz nie wstawiając czegoś do mieszania wody piec chyba długo nie pociągnie.Ale muszę to minimalnie rozbudować ale chyba nie na 4 pompki. Nie będzie miało to znaczenia że kabel od pompy ze sterownika nie będzie wpięty w pompę.chociaż może być jakiś alarm. Dziękuję Piwakk... ja mam tak teraz. Kocioł zasypowy, jak woda cwu ma byc dobra pod prysznic, to w domu za gorąco...... jak w domu odpowiednia temperatura to c.w.u. za zimna......no takie uroki. Dlatego jak będę zmieniał kocioł, to mam zamiar go zamontować na 1 pompie co, na zasilaniu, wpiętej za zaworem 4 drogowym. Kocioł i zasobnik c,.w.u. jaki mam teraz o poj. 140 l to będzie jeden obwód......jaka temperatura na kotle taka w bojlerze. Zawór pozwoli mi właśnie wiosną i jesienią, utrzymywać mniejsze temperaturę w instalacji z grzejnikami niż na kotle i bojlerze, a dodatkowo nie mam zaworów termostatycznych na grzejnikach.... więc będzie podwójnie spełniał swoją rolę. A nawet potrójnie, bo zapewni mi w miarę gorący powrót do kotła. jeśli masz zamiar zastosować zawór 4 drogowy, to nie potrzebna pompa mieszająca wg mnie, bo podnosisz koszty instalacji, ale funkcjonalnie to już nie za bardzo. Można jeszcze w opisywanym przypadku rozważać zamontowanie pompki c,..w.u...... ale na razie nie mam co do tego wariantu przekonania. Z Twojego toku rozumowania można by wnioskować, że jak sterownik może wysterować 3 czy 4 pompki i zaworem 4 drogowym to trzeba wszystko od razu montować.... jest to błędne myślenie. Ten schemat ze strony OGNIWA z zaworem 4 drogowym jest wystarczający dla mnie - oczywiście wszystko zależy od instalacji, bo jak dojdzie podłogówka, solary, wymiennik płytowy, itp... to robi się trochę bardziej skomplikowanie. Na początku też mi się wydawało Bóg wie co, Jarecki79 jak mi przysłał schemat to się dłuuuugo zastanawiałem co z czym się je. Proste jest piękne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwakk 25.03.2011 19:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Marca 2011 (edytowane) Piwakk... ja mam tak teraz. Kocioł zasypowy, jak woda cwu ma byc dobra pod prysznic, to w domu za gorąco...... jak w domu odpowiednia temperatura to c.w.u. za zimna......no takie uroki. Dlatego jak będę zmieniał kocioł, to mam zamiar go zamontować na 1 pompie co, na zasilaniu, wpiętej za zaworem 4 drogowym. Kocioł i zasobnik c,.w.u. jaki mam teraz o poj. 140 l to będzie jeden obwód......jaka temperatura na kotle taka w bojlerze. Zawór pozwoli mi właśnie wiosną i jesienią, utrzymywać mniejsze temperaturę w instalacji z grzejnikami niż na kotle i bojlerze, a dodatkowo nie mam zaworów termostatycznych na grzejnikach.... więc będzie podwójnie spełniał swoją rolę. A nawet potrójnie, bo zapewni mi w miarę gorący powrót do kotła. jeśli masz zamiar zastosować zawór 4 drogowy, to nie potrzebna pompa mieszająca wg mnie, bo podnosisz koszty instalacji, ale funkcjonalnie to już nie za bardzo. Można jeszcze w opisywanym przypadku rozważać zamontowanie pompki c,..w.u...... ale na razie nie mam co do tego wariantu przekonania. Z Twojego toku rozumowania można by wnioskować, że jak sterownik może wysterować 3 czy 4 pompki i zaworem 4 drogowym to trzeba wszystko od razu montować.... jest to błędne myślenie. Ten schemat ze strony OGNIWA z zaworem 4 drogowym jest wystarczający dla mnie - oczywiście wszystko zależy od instalacji, bo jak dojdzie podłogówka, solary, wymiennik płytowy, itp... to robi się trochę bardziej skomplikowanie. Na początku też mi się wydawało Bóg wie co, Jarecki79 jak mi przysłał schemat to się dłuuuugo zastanawiałem co z czym się je. Proste jest piękne. Dzięki za zainteresowanie Chciałbym jak najoszczędniej przerobić instalację w kotłowni.Najchętniej z zaworem 4dr. bo sterownik ecoal steruje 3 pompkami a myśląc o 4- tej to do cyrk. cwu bo odległość od bojlera do najdalszego punktu to ok 20metrów.Do tego zastosuje jakiś najprostszy programator. Miałem sobie w tym roku zakupić zasobnik 250-300l pod solary i może cos wykombinować samemu z kolektorami ale w tym roku nie planowałem kupna pieca.Tak więc przy przeróbkach w kotłowni musze pomyśleć o przyłączach do zasobnika najlepiej z dwoma węzownicami,Bo bojler 80 na trzy osoby to niby wystarcza ale poszaleć nie można. Edytowane 26 Marca 2011 przez piwakk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slaveta 26.03.2011 12:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Marca 2011 Dzięki za zainteresowanie Chciałbym jak najoszczędniej przerobić instalację w kotłowni.Najchętniej z zaworem 4dr. bo sterownik ecoal steruje 3 pompkami a myśląc o 4- tej to do cyrk. cwu bo odległość od bojlera do najdalszego punktu to ok 20metrów.Do tego zastosuje jakiś najprostszy programator. Ja posiadam instalację z 3 pompami i uważam że to jest wygodniejsze niż zawór 4d, nie muszę kręcić zaworem żeby uzyskać odpowiednią temp. powrotu. eCoal robi to za mnie i to bardzo dobrze. Cyrkulację mam tak jak piszesz z programatorem 15min praca i 15 minut postój w nocy tylko postój. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gansiniec 27.03.2011 11:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2011 Witam, Jako że jestem zainteresowany kotłem o nominalnej mocy ok. ~25kW dla budynku z lat 60 o pow. Ok. 200+220m2 dlatego przygotowałem małe zestawienie kotłów o mocy pracujących w zakresie nominalnej mocy ~25kW Z tego co widac w kotłach z szeregu ~15kW Eko Plus zyskał na mocy jednakże w kotłach ~25kW Eko plus stracił zarówno na wymienniku oraz na mocy palnika. Czy dla kotłów 25kW to dobry kierunek rozwoju ?, dla małych ocieplonych domków każda ~15kW –stka, się sprawdzi. Byłem zainteresowany Eko Plusem 25kW, lecz teraz mam obawy czy Eko Plus nie będzie za słaby a tym samym pracował ciągle w górnym zakresie mocy. Być może palnik Burner-S to przerost formy i wystarczyła by sama zmiana konstrukcji wymiennika z panelowego na rurowy tak jak w kotłach Eko Ponar z zachowaniem pow wymiennika 2,5m2 ?. Aktualnie nie jestem już przekonany co do kotła Eko Plus o mocy 25kW czy ktoś ma podobne odczucie ? Przy wymienniku 2,5 m2 i max mocy oryginalnego Brcera w krytycznym przypadku grzania z max mocą więcej ciepła zostanie wyłapana przez większy wymiennik a niżeli przez mniejszy. Proszę o wasze opinie i uwagi a DTR' ka EKO PLUS 25 jest dostępna : http://kotly.com/download-polish/OGNIWO/EKO%20PLUS/DTR_OGNIWO_EKO_PLUS.pdf 1. EKO PLUS 25kW– Klasa „B” 1.1 Pow. Wymiennika 2,2 m2 1.2 Moc palnika BURNER S wg.DTR 25 kW w rozpiętości 5-27 kW 1.3 Pojemnośc wodna 75dm3 1.4 Pow. Grzewcza budynku – 160-240 2. EKO PLUS 16kW– Klasa „A” 2.1 Pow. Wymiennika 1,8 m2 2.2 Moc palnika BURNER S wg.DTR 16 kW w rozpiętości 3-19 kW 2.3 Pojemnośc wodna 58dm3 2.4 Pow. Grzewcza budynku – 80-180 3. EKO 24 kW – Klasa „A” 3.1 Pow. Wymiennika 2,5 m2 3.2 Moc Palnika BRUCER wg. DTR 24kW w rozpiętości 18-30kW 3.3 Pojemnośc wodna 68 dm3 3.4 Pow. Grzewcza budynku – 150-280 4 EKO 15kW – Klasa „A” 4.1 Pow. Wymiennika 1,6 4.2 Moc palnika BURNER S wg.DTR 16 kW w rozpiętości 7-18 kW 4.3 Pojemnośc wodna 48 dm3 4.4 Pow. Grzewcza budynku – 80-150 Dla porównania dane kotła Ponar Eko – wymiennik rurowy + Brucer 5. Ponar EKO 26kW – Klasa „A” 5.1 Pow. Wymiennika 2,5m2 5.2 Moc Palnika BRUCER wg. DTR 24kW w rozpiętości b.d.kW 5.3 Pojemnośc wodna 86 dm3 5.4 Pow. Grzewcza budynku – 150-280 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwakk 27.03.2011 12:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2011 Ja posiadam instalację z 3 pompami i uważam że to jest wygodniejsze niż zawór 4d, nie muszę kręcić zaworem żeby uzyskać odpowiednią temp. powrotu. eCoal robi to za mnie i to bardzo dobrze. Cyrkulację mam tak jak piszesz z programatorem 15min praca i 15 minut postój w nocy tylko postój. Witam kolegę Slaveta Ja też skłaniam się do instalacji z trzema pompkami a nawet 4(do cyrkulacji)ale zastanawiam się nad kosztami energii z tego układu.Ktoś by pewnie napisał że jak ktoś kupuje piec za ponad 6tyś to takie koszty za prąd to znikome.Ale dotychczas w instalacji pracowała jedna pompka i dmuchawa w piecu.A ceny energii cały czas rosną.Niby rozglądałem się na temat pompek energooszczędnych to są ale ceny zaczynają się od 300zł.Zwykłe niby pobierają ok 35-40W. W istniejącym układzie posiadam grundfosa ok 8 lat i nie ma przy niej filtra i działa do dziś. Widziałem na allegro już od 80kilku zł.omni 3lata gw.i jakieś inne za 150zł.No to jednorazowy wydatek,ale koszt energii w sezonie grzewczym sporo podskoczy.i to rozwiązanie zpompką mieszająca, to chyba lepsze niż kręcenie tym zaworem 3d lub 4d no chyba że ze sterownikiem. Niby te 3pompki pracują naprzemiennie (ktoś mi tak napisał)ale teraz to kończy się sezon grzewczy tak więc sprawdzanie na stronie czyjejś kotłowni to chyba nie bardzo Proszę o jakieś komentarze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
as1as 27.03.2011 15:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Marca 2011 Witam przymierzam się do zakupu pieca z podajnikiem i sterownikiem. Mam podobną sytuację jak jorgo ja mam tak teraz. Kocioł zasypowy, jak woda cwu ma byc dobra pod prysznic, to w domu za gorąco I to jest główna przyczyna z racji której chciałbym wymienić piec, w domu po prostu jest za gorąco, nie wspomnę też o konieczności cogodzinnego podkładania węgla i o umiejętności palenia bo jak wrzuci się za dużo to wtedy jest za gorąco Dom 40 letni jednorodzinny (bliźniak) 120m2 wysokość pokoi 262 cm bez ocieplenia - jak wstawiałem okna to zaobserwowałem grubość murów 46cm (pustak 24cm - przerwa 10cm - pustak 12cm wewnętrzny) okna 3 komorowe. Instalacja obieg zamknięty z 1 pompą, miedź rurki 15mm, grzejniki płaskie razem10szt (nie wiem jak obliczyć ich moc może ktoś podpowie w pokojach 4szt.150x50, 2szt.160x50 z termostatami, na korytarzach bez termostatów 80x60, 40x60 i w 2 łazienkowe też bez termostatów) Do tego cwu 150 litrów z wężownicą. Piec około 10lat wykonany u rzemieślnika podobnie jak bojler W zimie palimy od 8-22 jak duże mrozy do 24 w bojlerze brak termostatu woda w bojlerze prawie wrzątek. Wiosna , jesień przykładowo dzisiaj (słonecznie na dworze) piec rozpaliłem dopiero o 16 i od rana brak ciepłej wody, mieszkanie szybko się nagrzewa a w bojlerze mało ciepłej wody.Latem grzejniki zakręcone tylko bojler. Na piecu żadnych oznaczeń nie wiem jakiej jest mocy mogę jedynie podać rozmiary szer.500, głęb.800, wys.900 (sam ruszt 500x300x600). Palę węglem i ciężko utrzymać wymaganą temperaturę jak na piecu 50-60 oC ok ale często na piecu 70-80 oC i wtedy już za ciepło w mieszkaniu Dlatego chciałbym się poradzić czy piec OGNIWO EKO PLUS 16kW nie będzie za duży ma pojawić się 10kW i może on będzie wystarczający. Jest to mój pierwszy post dlatego proszę o wyrozumiałość za styl i będę wdzięczny za wszelkie rady i sugestie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jorgo 28.03.2011 03:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 Witam, Jako że jestem zainteresowany kotłem o nominalnej mocy ok. ~25kW dla budynku z lat 60 o pow. Ok. 200+220m2 dlatego przygotowałem małe zestawienie kotłów o mocy pracujących w zakresie nominalnej mocy ~25kW Z tego co widac w kotłach z szeregu ~15kW Eko Plus zyskał na mocy jednakże w kotłach ~25kW Eko plus stracił zarówno na wymienniku oraz na mocy palnika. Czy dla kotłów 25kW to dobry kierunek rozwoju ?, dla małych ocieplonych domków każda ~15kW –stka, się sprawdzi. Byłem zainteresowany Eko Plusem 25kW, lecz teraz mam obawy czy Eko Plus nie będzie za słaby a tym samym pracował ciągle w górnym zakresie mocy. Być może palnik Burner-S to przerost formy i wystarczyła by sama zmiana konstrukcji wymiennika z panelowego na rurowy tak jak w kotłach Eko Ponar z zachowaniem pow wymiennika 2,5m2 ?. Aktualnie nie jestem już przekonany co do kotła Eko Plus o mocy 25kW czy ktoś ma podobne odczucie ? Przy wymienniku 2,5 m2 i max mocy oryginalnego Brcera w krytycznym przypadku grzania z max mocą więcej ciepła zostanie wyłapana przez większy wymiennik a niżeli przez mniejszy. Proszę o wasze opinie i uwagi a DTR' ka EKO PLUS 25 jest dostępna : http://kotly.com/download-polish/OGNIWO/EKO%20PLUS/DTR_OGNIWO_EKO_PLUS.pdf 1. EKO PLUS 25kW– Klasa „B” 1.1 Pow. Wymiennika 2,2 m2 1.2 Moc palnika BURNER S wg.DTR 25 kW w rozpiętości 5-27 kW 1.3 Pojemnośc wodna 75dm3 1.4 Pow. Grzewcza budynku – 160-240 2. EKO PLUS 16kW– Klasa „A” 2.1 Pow. Wymiennika 1,8 m2 2.2 Moc palnika BURNER S wg.DTR 16 kW w rozpiętości 3-19 kW 2.3 Pojemnośc wodna 58dm3 2.4 Pow. Grzewcza budynku – 80-180 3. EKO 24 kW – Klasa „A” 3.1 Pow. Wymiennika 2,5 m2 3.2 Moc Palnika BRUCER wg. DTR 24kW w rozpiętości 18-30kW 3.3 Pojemnośc wodna 68 dm3 3.4 Pow. Grzewcza budynku – 150-280 4 EKO 15kW – Klasa „A” 4.1 Pow. Wymiennika 1,6 4.2 Moc palnika BURNER S wg.DTR 16 kW w rozpiętości 7-18 kW 4.3 Pojemnośc wodna 48 dm3 4.4 Pow. Grzewcza budynku – 80-150 Dla porównania dane kotła Ponar Eko – wymiennik rurowy + Brucer 5. Ponar EKO 26kW – Klasa „A” 5.1 Pow. Wymiennika 2,5m2 5.2 Moc Palnika BRUCER wg. DTR 24kW w rozpiętości b.d.kW 5.3 Pojemnośc wodna 86 dm3 5.4 Pow. Grzewcza budynku – 150-280 Mnie się wydaje, że 0,2 różnicy pomiędzy EKO PLUS 25 a PONAR-em 26 na powierzchni wymiennika nie ma większego znaczenia, także ta różnica w pojemności wodnej. Natomiast nie widziałem na żywo PLUS-a 25 kW, ale widziałem PLUS-a 16 kW i on ma wymiennik rurowy - tak jak PONAR. Tylko że w Plusie tak naprawdę nie typowo okrągły a kwadratowy. Logicznym jest że w PLUS-ie 25 kW wymiennik tez jest rurowy, myślę że najlepiej w tej kwestii wypowie się Zawijan. A można tez przedzwonić do fuego czy innej firmy sprzedającej kotły i się upewnić. A z czego wnioskujesz, że Eko Plus 25 kW stracił na mocy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
passat33 28.03.2011 05:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 Czy możecie mi doradzić czy ten kocioł można zainstalować w układzie zamkniętym? Chcę przy okazji jego zakupu przerobić całą kotłownię i może można by prosić o jakiś dobry schemat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
as1as 28.03.2011 14:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 (edytowane) Czy możecie mi doradzić czy ten kocioł można zainstalować w układzie zamkniętym? Chcę przy okazji jego zakupu przerobić całą kotłownię i może można by prosić o jakiś dobry schemat. schemat ze strony Ogniwa http://www.ogniwobiecz.com.pl/schematy_polaczen.html Z DTR Eko Plus czyli do otwartych i zamkniętych Kocioł stalowy wodny centralnego ogrzewania OGNIWO EKO PLUS zaliczany jest do kotłów niskotemperaturowych, co oznacza, że temperatura wody grzewczej w układzie nie może być wyższa niż 90°C. Przeznaczony jest do pracy w instalacjach wodnych centralnego ogrzewania systemu otwartego grawitacyjnych lub pompowych, posiadających zabezpieczenia zgodne z normami PN-91/B-02413 i BN-71/8864-27 dotyczących zabezpieczeń urządzeń ogrzewania wodnego systemu otwartego oraz naczyń wzbiorczych otwartych. Wprowadzenie żeliwnego paleniska retortowego drugiej generacji wraz z zespołem zasilająco-sterującym umożliwia automatyczną pracę kotła oraz stosowanie kotła w warunkach pogorszonego ciągu kominowego, gdy eksploatacja kotła z konwekcyjnym odprowadzeniem spalin nie jest możliwa. Najistotniejszą zaletą kotła z paleniskiem retortowym drugiej generacji jest optymalizacja warunków spalania węgla w palenisku pozwalająca na uzyskanie bardzo wysokiej czystości spalin, co czyni kocioł urządzeniem szczególnie przyjaznym środowisku naturalnemu. Edytowane 28 Marca 2011 przez as1as Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slaveta 28.03.2011 22:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Marca 2011 Witam kolegę Slaveta Ja też skłaniam się do instalacji z trzema pompkami a nawet 4(do cyrkulacji)ale zastanawiam się nad kosztami energii z tego układu.Ktoś by pewnie napisał że jak ktoś kupuje piec za ponad 6tyś to takie koszty za prąd to znikome.Ale dotychczas w instalacji pracowała jedna pompka i dmuchawa w piecu.A ceny energii cały czas rosną.Niby rozglądałem się na temat pompek energooszczędnych to są ale ceny zaczynają się od 300zł.Zwykłe niby pobierają ok 35-40W. W istniejącym układzie posiadam grundfosa ok 8 lat i nie ma przy niej filtra i działa do dziś. Widziałem na allegro już od 80kilku zł.omni 3lata gw.i jakieś inne za 150zł.No to jednorazowy wydatek,ale koszt energii w sezonie grzewczym sporo podskoczy.i to rozwiązanie zpompką mieszająca, to chyba lepsze niż kręcenie tym zaworem 3d lub 4d no chyba że ze sterownikiem. Niby te 3pompki pracują naprzemiennie (ktoś mi tak napisał)ale teraz to kończy się sezon grzewczy tak więc sprawdzanie na stronie czyjejś kotłowni to chyba nie bardzo Proszę o jakieś komentarze Również witam. Posiadam pompę grundfosa CO i obiegową około 10 lat i działają elegancko. Do CWU i mieszającą kupiłem właśnie omnigeny po 95 zeta sztuka, pracują od października cicho i bez zarzutu jestem zadowolony. Zurzycie prądu przez pompę mieszającą pomijam ponieważ bardzo ale to naprawdę bardzo rzadko się załącza. Rachunki za prąd się nie zwiększyły więc nie przejmuję się ile pobierają pompy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bankrut 30.03.2011 02:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 Hejka! Moim zdaniem z tego co zacytował as1as wynika, że kotły NIE MOGĄ pracować w układzie zamknietym. Mogą za to w otwartym - bez pomki (grawitacja) lub z pompką. Czytam na temat kotłów conieco bo sam mam taką sytuację - kocioł miałowy zasypowy zaczął przecciekać, instalacja otwarta z pompą cyrkulacyjną a w razie braku zasilania - także ciągnie na grawitacji. Jedna pompa zasila grzejniki i zbiornik c.w.u. 150 litrów. Po wymianie kociołka chciałbym mieć nadal instalację bezpieczną - czyli w razie czego grawitacyjną - i mieć jak najmniej pomp itp. Fajnie byłoby móc sterować temperaturą wewnątrz pomieszczeń a nie tylko okresowo zmieinać zadaną na kotle - jak dotychczas. Co ważne - do swojego kociołka nie potrzebowałem żadnego specjalnego wkładu kominowego. No i potrzebowałbym najlepiej kociołka z wylotem spalin w górę, a nie w tył kotła. Rozważałem kilka różnych opcji wymiany kotła, np. na jeden na ekogroszek lub na dwa - nowy zasypowy miałowy + gazowy 2f. Myślę że ekogroszek i jeden kocił to będzie lepsze rozwiązanie, niemniej koszt ekogroszku wzrasta b. szybko, do tego przewidywany wzrost akcyzy (dobrze że przynajmniej dyrektywa IED mnie nie obejmie ), problemy z zakupem groszku dobrej jakości itp. Z miałem jest łatwiej, bo tamten kocioł "zeżre" wszystko. Jestem z Zabrza tak więc IChPW jest mi znane - mam tam nawet znajomego Jarka po ITCu . Zacząłem się zastanawiać więc nad wymianą kotla na EKO PLUS 16 kw lub EKO 15kW. Ale mam wątpliwości i szereg pytań: - czy kocioł EKO PLUS 16kW (ale także EKO 15kW o sprawności niższej o kilka pp) wymaga instalacji wkładu kominowego? - czy zawór 3 czy 4 drogowy nie wpłynie na pogorszenie możliwości pracy grawitacyjnej lub w praktyce wogóle ją wykluczy? - czy stosując dwa obiegi - do c.o. i do c.w.u., w przypadku c.w.u. także muszę mieć układ umożliwiający pracę w grawitacji? - czy są inne kotły Wam znane które mają palnik Brucer lub BurnerS, sterownik eCoal, ruszt dodatkowy awaryjny (EKO chyba go nie ma), czopuch w górę kotła i nie wymaga instalacji wkładu kominowego? Z góry dziękuję za odpowiedzi! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kedar13 30.03.2011 06:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 Hejka! Moim zdaniem z tego co zacytował as1as wynika, że kotły NIE MOGĄ pracować w układzie zamknietym. Mogą za to w otwartym - bez pomki (grawitacja) lub z pompką. W 2009 roku zmieniły się przepisy (Dziennik Ustaw nr 56 poz. 461 z 07.04.2009) i kotły na paliwa stałe można już montować w układzie zamkniętym. Należy tylko jako zabezpieczenie zamontować urządzenie do odprowadzenia nadmiaru ciepła, np. wężownicę schładzającą albo zawór dwufunkcyjny. Tutaj masz takie zabezpieczenia http://kotly.com/index.php?cPath=8_34 Dzwoniłem w tej sprawie do Ogniwa i powiedzieli, że kocioł Eko Plus można montować w układzie zamkniętym bez utraty gwarancji. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radek S 30.03.2011 07:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 Witam wszystkich forumowiczów Od niedawna przeglądam wpisy i opinie na forach dotyczące kotłów szukam dobrego i bezproblemowego kotła który poradzi sobie z każdym gatunkiem węgla sortymentu miał i groszek. Buduję dom parterowy z poddaszem użytkowym o powierzchni 150 mk liczonych po powierzchni podłóg, ogrzewanie podłogowe w całym domu i zasobnik na cwu 120 L.Podłogówka oczywiście w układzie zamkniętym temperatura zasilenia od 27-30 stopni wymiana ciepła przez wymiennik płytowy a morze Pojemnościowy, akumulacyjny wielofunkcyjny wymienniki ciepła o pojemności 500 L z jedną wężownicą miedzianą o mocy 43kW. Na początku brałem pod uwagę kotły tłokowe Lazar Multikomfort i Defro AKM za mało opini na ich temat, teraz rozważam OGNIWO EKO PLUS 16kW opierając się na waszych opiniach.Ale czy kocioł z tym sterownikiem to dobry wybór dla domu z ogrzewaniem podłogowym ? Jstota działania tego sterownika to utrzymanie kotła w ciągłym trybie praca (ciągła praca kotła – w zakresie mocy już od 5 kW.) i optymalne spalanie lepszego i gorszego opałau, przechodzenie w stan podtrzymania żaru odbywa się tylko w sytuacjach wyjątkowych. Jakie to sytuacje ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slaveta 30.03.2011 13:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 Hejka! Moim zdaniem z tego co zacytował as1as wynika, że kotły NIE MOGĄ pracować w układzie zamknietym. Mogą za to w otwartym - bez pomki (grawitacja) lub z pompką. Czytam na temat kotłów conieco bo sam mam taką sytuację - kocioł miałowy zasypowy zaczął przecciekać, instalacja otwarta z pompą cyrkulacyjną a w razie braku zasilania - także ciągnie na grawitacji. Jedna pompa zasila grzejniki i zbiornik c.w.u. 150 litrów. Po wymianie kociołka chciałbym mieć nadal instalację bezpieczną - czyli w razie czego grawitacyjną - i mieć jak najmniej pomp itp. Fajnie byłoby móc sterować temperaturą wewnątrz pomieszczeń a nie tylko okresowo zmieinać zadaną na kotle - jak dotychczas. Co ważne - do swojego kociołka nie potrzebowałem żadnego specjalnego wkładu kominowego. No i potrzebowałbym najlepiej kociołka z wylotem spalin w górę, a nie w tył kotła. Swojego Ponar-a mam w układzie zamkniętym, po odpaleniu okazało się że wymiennik przecieka i wymienili mi kocioł bez gadania na nowy nie zwracając uwagi jak mam układ. Z tym bezpieczeństwem trochę przesadzasz, układ zamknięty jest równie bezpieczny jak jest prawidłowo zrobiony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bankrut 30.03.2011 17:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 O.k. spoko. Ja zostaję przy grawitacji A co z wkłądem kominowym Różnica nawet 5 punktów procentowych na sprawności między EKO a EKO PLUS oznacza zapewne niższą temperaturę spalin, a więc może się zdarzyć, że EKO nie wymaga instalacji wkłasu, a EKO PLUs wymaga. Porśba o odpowiedż przez samego ZAWIJANA! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dudziak23 30.03.2011 18:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 (edytowane) Witam wszystkich.Dziś po raz pierwszy uruchomiłem swój piec: ogniwo eko plus 16kw,i niestety natrafiłem na pewne problemy z którymi nie potrafiłem sobię poradzić.Podczas pierwszej próby, ustawiłem zadaną tempCO na 70 stopni.I na początku wszystko było ok,piec wyłączył się przy 75,ale temp nadal rosła.Po osiągnięciu 90 stopni włączyły się dwa alarmy i piec przeszedł w tryb ręczny.I teraz pytanie do was co zrobiłem nie tak?Posiadam w układzie dwie pompy,jedną mieszająca wraz z rożdzielaczem podłogówki ,a drugą alpha 2 obiegową i obie podłączone do sterownika.Pierwsza pompa wyłączyła się przy 70 stopniach,bo na tyle usawiony był termostat podłogówki i przy wyższej temp już sie nie załączyła.Natomiast druga(obiegowa) ustawiona była w trybie auto i praktycznie wcale nie podejmowała pracy ,mimo wzrostu temp.Dodam jeszcze ,że zawory ogrzewania na pietrze były zamkniete i grzało tylko podłogówkę na parterze.Wydaje mi się że problemem jest to, że nie mam zbiornika na CWU więc jęśli zawory na góre były zamknięte i termostat od podłogówki też(temp pow.70)to ciepło w fazie podtrzymania pieca nie miało ujścia.Jeśli się mylę to proszę mi to łopatologicznie wytłumaczyć:)dziękuje i pozdrawiam Edytowane 30 Marca 2011 przez dudziak23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bankrut 30.03.2011 19:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 Witam wszystkich.Dziś po raz pierwszy uruchomiłem swój piec: ogniwo eko plus 16kw,i niestety natrafiłem na pewne problemy z którymi nie potrafiłem sobię poradzić.Podczas pierwszej próby, ustawiłem zadaną tempCO na 70 stopni.I na początku wszystko było ok,piec wyłączył się przy 75,ale temp nadal rosła.Po osiągnięciu 90 stopni włączyły się dwa alarmy i piec przeszedł w tryb ręczny.I teraz pytanie do was co zrobiłem nie tak?Posiadam w układzie dwie pompy,jedną mieszająca wraz z rożdzielaczem podłogówki ,a drugą alpha 2 obiegową i obie podłączone do sterownika.Pierwsza pompa wyłączyła się przy 70 stopniach,bo na tyle usawiony był termostat podłogówki i przy wyższej temp już sie nie załączyła.Natomiast druga(obiegowa) ustawiona była w trybie auto i praktycznie wcale nie podejmowała pracy ,mimo wzrostu temp.Dodam jeszcze ,że zawory ogrzewania na pietrze były zamkniete i grzało tylko podłogówkę na parterze.Wydaje mi się że problemem jest to, że nie mam zbiornika na CWU więc jęśli zawory na góre były zamknięte i termostat od podłogówki też(temp pow.70)to ciepło w fazie podtrzymania pieca nie miało ujścia.Jeśli się mylę to proszę mi to łopatologicznie wytłumaczyć:)dziękuje i pozdrawiam No fajnie. Niestey nie pomogę, ale ochłodziłeś mój zapał w stosunku do eCoal i EKO Plus... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dudziak23 30.03.2011 19:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 (edytowane) No fajnie. Niestey nie pomogę, ale ochłodziłeś mój zapał w stosunku do eCoal i EKO Plus... Nie no spokojnie.Byl to pierwszy rozruch pieca, przez człowieka ,który nie ma o tym pojęcia(czyli ja):)Myśle że wina leży bo stonie insalatora,ponieważ nie ma doświadczenia z piecami na eko groszek,a ja też za wiele z tego nie rozumiem:)A tak w ogóle to jestem bardzo zadowolony,wsypałem bardzo mokry groszek z worka i paliło się super. Edytowane 30 Marca 2011 przez dudziak23 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Wojtek_mazury 30.03.2011 19:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 Witam wszystkich.Dziś po raz pierwszy uruchomiłem swój piec: ogniwo eko plus 16kw,i niestety natrafiłem na pewne problemy z którymi nie potrafiłem sobię poradzić.Podczas pierwszej próby, ustawiłem zadaną tempCO na 70 stopni.I na początku wszystko było ok,piec wyłączył się przy 75,ale temp nadal rosła.Po osiągnięciu 90 stopni włączyły się dwa alarmy i piec przeszedł w tryb ręczny.I teraz pytanie do was co zrobiłem nie tak?Posiadam w układzie dwie pompy,jedną mieszająca wraz z rożdzielaczem podłogówki ,a drugą alpha 2 obiegową i obie podłączone do sterownika.Pierwsza pompa wyłączyła się przy 70 stopniach,bo na tyle usawiony był termostat podłogówki i przy wyższej temp już sie nie załączyła.Natomiast druga(obiegowa) ustawiona była w trybie auto i praktycznie wcale nie podejmowała pracy ,mimo wzrostu temp.Dodam jeszcze ,że zawory ogrzewania na pietrze były zamkniete i grzało tylko podłogówkę na parterze.Wydaje mi się że problemem jest to, że nie mam zbiornika na CWU więc jęśli zawory na góre były zamknięte i termostat od podłogówki też(temp pow.70)to ciepło w fazie podtrzymania pieca nie miało ujścia.Jeśli się mylę to proszę mi to łopatologicznie wytłumaczyć:)dziękuje i pozdrawiam Według mnie - brak odbioru ciepła z pieca. Zastanawiające jest dlaczego jak piszesz nie załączyła się druga pompa. Jaki masz sterownik?Co rozumiesz przez pompę mieszającą, która się wyłączyła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Bankrut 30.03.2011 19:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Marca 2011 (edytowane) Spox. Ja też nie mam doświadczeń z takim kotłem, ale po lekturze Zawijana doszedłem do wniosku że tylko eCoal, a w najgorszym wypadku PID, uchroni mnie od problemów kórymi nie mam czasu i ochoty się zajmować. A tu jak widać klops. To ze się w kotle pali, to fajnie, cieszy mnie to, wręcz tego bym oczekiwał, ale alarm z przekroczoną temperatura zdarzył mi się raz czy dwa przez diesięć lat, jak stojąc przy kotle spalając papier ręcznie g rozchulałem do 90 degC i nie liczyłem,że jego bezwładność nie pozwoli na osiągnięcie porogowej temperatury dla alarmu 95 degC (no i jednak się pomyliłem ). Ogniwo Eko plus z eCoal miało mnie wogóle zniechęcić do tego typu "zabawy", wręcz je uniemożliwić. A tu jak widać sam kociołek się do tego nakręcił. Edytowane 30 Marca 2011 przez Bankrut błąd ort. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.