Maher 07.10.2013 22:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2013 dzieki a jaka pompe tam zamiast zainstalowac co powiesz o pompach weberman bo takie akurat mam zakupionwe zaworow bede mial kilka w ukladzie przy boilerze, przy wymienniku i czemu nie zawor kulowy dzieki za odpowiedz i upewnieniu mnie ze brne w dobrym kirunku pozdrawiam Zawór kulowy nie nadaje się do regulacji przepływu, powinien być otwarty lub zamknięty (ja dopiero dowiedziałem się jak drugi wymieniłem bo po roku zaczął przepuszczać po obudowie - był częściowo otwarty, podobno osadza się na nim w takiej pozycji osad i się rozszczelnia). Najlepiej rozrysuj schemat ze szczegółami bo może o czymś teraz pamiętasz, a jak będziesz robił to nie założysz, a po drugie zawsze ktoś może ci coś nowego doradzi o czym nie wiedziałeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robus2000 08.10.2013 06:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2013 dzieki a jaka pompe tam zamiast zainstalowac co powiesz o pompach weberman bo takie akurat mam zakupionwe zaworow bede mial kilka w ukladzie przy boilerze, przy wymienniku i czemu nie zawor kulowy dzieki za odpowiedz i upewnieniu mnie ze brne w dobrym kirunku pozdrawiam witaj Kolegp 'budynbudyn', w zeszłym roku montował mi instalator taką właśnie instalację z wymiennikiem. Po stronie kotła c.o. instalacja jest otwarta z jedną pompą c.o., mam bojler 130 l z jedną pompą do cyrkulacji a za wymiennikiem (układ zamknięty) z jedną pompą c.o. Nie znam się na hydraulice, co gdzie ma być ale gdybyś chciał to mogę podesłać ci zdjęcia na priv. jak to u mnie wygląda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gersik 08.10.2013 06:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2013 budynbudyn. W żadnym wypadku nie podpinaj tak kotła do naczynia zbiorczego (poczytaj jak ma być podpięte). Wystarczą tylko dwie pompy. W układzie otwartym masz kocioł z naczyniem otwartym, jedna pompa i bojler tylko na zasuwach aby można było zdławić przez niego przepływ a w układzie zamkniętym następna pompa i grzejniki. Pamiętaj o odpowiednim odpowietrzeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
budynbudyn 08.10.2013 08:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2013 budynbudyn. W żadnym wypadku nie podpinaj tak kotła do naczynia zbiorczego (poczytaj jak ma być podpięte). Wystarczą tylko dwie pompy. W układzie otwartym masz kocioł z naczyniem otwartym, jedna pompa i bojler tylko na zasuwach aby można było zdławić przez niego przepływ a w układzie zamkniętym następna pompa i grzejniki. Pamiętaj o odpowiednim odpowietrzeniu. poprawiony schemat nie dorysowalem zaworow ale pamietam o nich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
gersik 08.10.2013 09:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2013 Może coś w tym stylu;http://img839.imageshack.us/img839/2793/98031221.png Zawór 3d możesz pominąć ale w okresach przejściowych może się przydać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BeataSlawek 08.10.2013 11:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2013 Po rurach nic nie słychać. Moim zdaniem te dźwięki przenoszą się po murach. Najlepiej gdyby posadzka w kotłowni lub ta część, na której stoi kocioł była z dylatacją, odizolowana, niepołączona betonem ze ścianami tak jak jest teraz. Warto, aby pomyśleli o tym ci, którzy będą się budować. Ja się do tego przyzwyczaję, nie jest to takie głośne i uciążliwe. Jest troche drozsze rozwiazanie o ktorym pisalem i jest tez na stronie esterownik, a mianowicie wstawienie pomiedzy silnik a przekladnie sprzegla klowego, a w powstala luke po obwodzie moim zdaniem zalozyc gume (np oponka z wozkow magazynowych) w ten sposob powinnismy odciac od calej reszty glowna przyczyne drgan czyli silnik. Na esterownik kolega wstawil filmik i wyglada to obiecujaco tylko on zastosowal w powstala szczeline tuleje ale moim zdaniem w tym miejscu tez trzeba wytlumic i tuleja nie bardzo sie do tego nadaje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
skresz 09.10.2013 07:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2013 (edytowane) Trochę zmienię temat i wrócę do hałasu z podajnika. W sobotę wyciągnąłem podajnik z pieca ( na dolnych śrubach rdza na łączeniu rdza, śruby zapieczone że nie dało się odkręcić i trzeba było szlifować) ale po kilku godzinach się udało, wszystko wyczyściłem (wcześniej zrobiłem podkładki z płynnej uszczelki), podłożyłem podkładkę między piec a podajnik i uszczelniłem tez uszczelką w płynie (jest do 350C wiec chyba będzie ok) pod stopkę też zaschnięta płynna uszczelka. między podajnik a układ napędowy ta sama sytuacja i kolejna dziwna sprawa bo musiałem dociągać śruby na włączonym silniku by dobrać odpowiedni moment (by buczenie było jak najmniejsze, ponieważ w zależności od kąta docisku buczenie znacznie się zmienia) po tych zabiegach piec pracuje 70% ciszej jak na moje ucho. Ogólnie piec mam od stycznia 2012 palone jest od marca 2012r a obudowa i elementy wnętrza są zardzewiała gorzej niż mój 12 letni górnozasypowiec w którym cały czas palą rodzice mokrym miałem ogólnie jestem mega zawiedzionym i mam pytanie czy takie coś podlega reklamacji. Edytowane 9 Października 2013 przez skresz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BeataSlawek 09.10.2013 11:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2013 Trochę zmienię temat i wrócę do hałasu z podajnika. W sobotę wyciągnąłem podajnik z pieca ( na dolnych śrubach rdza na łączeniu rdza, śruby zapieczone że nie dało się odkręcić i trzeba było szlifować) ale po kilku godzinach się udało, wszystko wyczyściłem (wcześniej zrobiłem podkładki z płynnej uszczelki), podłożyłem podkładkę między piec a podajnik i uszczelniłem tez uszczelką w płynie (jest do 350C wiec chyba będzie ok) pod stopkę też zaschnięta płynna uszczelka. między podajnik a układ napędowy ta sama sytuacja i kolejna dziwna sprawa bo musiałem dociągać śruby na włączonym silniku by dobrać odpowiedni moment (by buczenie było jak najmniejsze, ponieważ w zależności od kąta docisku buczenie znacznie się zmienia) po tych zabiegach piec pracuje 70% ciszej jak na moje ucho. Ogólnie piec mam od stycznia 2012 palone jest od marca 2012r a obudowa i elementy wnętrza są zardzewiała gorzej niż mój 12 letni górnozasypowiec w którym cały czas palą rodzice mokrym miałem ogólnie jestem mega zawiedzionym i mam pytanie czy takie coś podlega reklamacji. Rozleguluje Ci sie to tzn sruby puscza przy takim dokrecaniu i luzowaniu ja mysle, ze producent podajnika o tym wie bo do mnie dotarl taki, ze po dniu uzytkowania buczal jak szalony, pisalem zapytania na forum ale mi wmawiano,ze mi sie zdaje i wszystkie bucza, w koncu sprawe odkryl ojciec tzn okazalo sie ze sruby byly luzne, gdzies juz czytalem na tym forum, ze serwis ekoenergi dawal telefonicznie takie zalecenia aby regulowac dociskiem srub ale jak popuscisz srube to nie ma bata,zeby sie nie poluzowala i wtedy jest gorzej niz przed taka regulacja, widac oni o tym wiedza i rabia tak do srzedazy wlanczaja i reguluja srubami do znosnego poziomu bo inaczej nie potrafie sobie wytlumaczyc dlaczego sruby mialyby byc luzne. Ja akurat mam inny piec ale widac to raczej sprawa producentow palnika a nie piecow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andrzejstefani 09.10.2013 15:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2013 Mam takie oto pytanie i problem. Włączyłem ostatnio ogrzewanie podłogowe i na piecu mam ustawione 56 stopni ale temperatura do jakiej mi się piec nagrzewa to aż 80 stopni. Czy to może zaszkodzić piecowi? A problem mam taki że co kilka dni wyświetla mi się error piec wygaszony i piec przestaje grzać(po mimo że jest temperatura i żar więc powinien działać). Co z tym fantem zrobić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobasxx 09.10.2013 15:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2013 Mam takie oto pytanie i problem. Włączyłem ostatnio ogrzewanie podłogowe i na piecu mam ustawione 56 stopni ale temperatura do jakiej mi się piec nagrzewa to aż 80 stopni. Czy to może zaszkodzić piecowi? A problem mam taki że co kilka dni wyświetla mi się error piec wygaszony i piec przestaje grzać(po mimo że jest temperatura i żar więc powinien działać). Co z tym fantem zrobić? Doregulować podtrzymanie. jakie masz parametry ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
andrzejstefani 09.10.2013 15:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2013 Hehe domyślne. Piec chodzi na automacie cały czas ja tam nic nigdy nie zmieniałem bo kompletnie pojęcia nie mam jak ani co. Jak podasz które parametry sprawdzić to sprawdzę i napiszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobasxx 09.10.2013 16:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2013 Hehe domyślne. Piec chodzi na automacie cały czas ja tam nic nigdy nie zmieniałem bo kompletnie pojęcia nie mam jak ani co. Jak podasz które parametry sprawdzić to sprawdzę i napiszę Ustawienia/spalanie - Tryb podtrzymanie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jack18 09.10.2013 16:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2013 Mam takie oto pytanie i problem. Włączyłem ostatnio ogrzewanie podłogowe i na piecu mam ustawione 56 stopni ale temperatura do jakiej mi się piec nagrzewa to aż 80 stopni. Czy to może zaszkodzić piecowi? A problem mam taki że co kilka dni wyświetla mi się error piec wygaszony i piec przestaje grzać(po mimo że jest temperatura i żar więc powinien działać). Co z tym fantem zrobić? sprawdzałeś czy wszystkie pompy działają? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Novy! 10.10.2013 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2013 Trochę zmienię temat i wrócę do hałasu z podajnika. W sobotę wyciągnąłem podajnik z pieca ( na dolnych śrubach rdza na łączeniu rdza, śruby zapieczone że nie dało się odkręcić i trzeba było szlifować) ale po kilku godzinach się udało, wszystko wyczyściłem (wcześniej zrobiłem podkładki z płynnej uszczelki), podłożyłem podkładkę między piec a podajnik i uszczelniłem tez uszczelką w płynie (jest do 350C wiec chyba będzie ok) pod stopkę też zaschnięta płynna uszczelka. między podajnik a układ napędowy ta sama sytuacja i kolejna dziwna sprawa bo musiałem dociągać śruby na włączonym silniku by dobrać odpowiedni moment (by buczenie było jak najmniejsze, ponieważ w zależności od kąta docisku buczenie znacznie się zmienia) po tych zabiegach piec pracuje 70% ciszej jak na moje ucho. Ogólnie piec mam od stycznia 2012 palone jest od marca 2012r a obudowa i elementy wnętrza są zardzewiała gorzej niż mój 12 letni górnozasypowiec w którym cały czas palą rodzice mokrym miałem ogólnie jestem mega zawiedzionym i mam pytanie czy takie coś podlega reklamacji. Pisałem Ci już rok temu,sprzedaj.Żadnej reklamacji nikt nie uwzględni,zapomnij Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jack18 11.10.2013 06:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2013 Pisałem Ci już rok temu,sprzedaj.Żadnej reklamacji nikt nie uwzględni,zapomnij Najlepiej z" zyskiem" tak jak kolega Nowy.....hehe No i następny tez kup jak Nowy o 2 razy mniejszy.....Ty sobie nie odpuścisz?Nie zaśmiecaj wątku .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wuwok 11.10.2013 07:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2013 Najlepiej z" zyskiem" tak jak kolega Nowy.....hehe No i następny tez kup jak Nowy o 2 razy mniejszy.....Ty sobie nie odpuścisz?Nie zaśmiecaj wątku .. Kolega ma zal do całego świata o to ze jednak sprzedał piec .A na poważnie boli go ze przy niewielkiej modyfikacji ludzie osiągnęli to czego on nie mógł przez 1,5 roku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
budynbudyn 11.10.2013 09:42 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2013 poprawiony schemat nie dorysowalem zaworow ale pamietam o nich [ATTACH=CONFIG]217199[/ATTACH] jeszcze jedno pytanko czy i gdzie mam zamontowac zawory zwrotne i jakie? maly obieg przy piecu to miedziana rurka fi28. dzieki za pomoc ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Novy! 11.10.2013 10:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2013 Kolega ma zal do całego świata o to ze jednak sprzedał piec .A na poważnie boli go ze przy niewielkiej modyfikacji ludzie osiągnęli to czego on nie mógł przez 1,5 roku Najlepiej zmień nick na:" modyfikacja" Odnieście się lepiej do zapytania kolegi skresz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość Novy! 11.10.2013 10:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2013 Najlepiej z" zyskiem" tak jak kolega Nowy.....hehe No i następny tez kup jak Nowy o 2 razy mniejszy.....Ty sobie nie odpuścisz?Nie zaśmiecaj wątku .. Eee tam,nie dramatyzuj.Ja uważam,że z zyskiem.Każdy dzień bez tego kotła to święto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
z-paul 11.10.2013 12:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Października 2013 Wczoraj zakupiłem OEP16, jutro montaż Jednak zastanawiam się jak zamontować czujnik temperatury powrotu. Mam go jakoś przykleić bądź przypiąć paskami montażowymi do rury przy króćcu powrotu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.