bobasxx 22.12.2013 10:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 Porównanie do samochodów zrobiłbym inne. Auto może pojechac 200km/h a ile jeździsz? 90-120km/h? Znasz kogoś, kto non stop zaiwania 200km/h, ile w jego aucie żyje silnik, ile spala? To tak samo/podobnie jak z mocą znamionową kotła Powtarzam, że te dyskusyje są efektem pracy tych dużych palników żeliwnych. Zawijan mówił,że testują mniejszego burnera z innym ślimorem, więc wkrótce pewnie do tego 10kw będzie trafiać 3segmentowy i będzie dobrze Jak wiele znasz osób, które potrafią obsłużyc kocioł np. z typową fajka pancerpola, czy dotykają ich przypadłości dużego brucera na tych niższych mocach, czy nie?... itd. nie wpadajmy z jednej skrajności w drugą. To czyli kupowanie kotła na miarę jest bez sensu bo się szybko rozleci ? Hehe, może się z Bernardem dogadali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 22.12.2013 10:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 To czyli kupowanie kotła na miarę jest bez sensu bo się szybko rozleci ? Hehe, może się z Bernardem dogadali Skąd takie wnioski wyciągnąłeś? Milion pięćset razy pisałem, że kotły i to w/g instytutu w Łodzi pracują najczęściej w okolicy 30%mocy dla uzupełniania strat ciepła W podobnym tonie pisał Zawijan, pisał m.in.,że rzadko zapotrzebowanie kotła na moc zbliża się w okolice 60%mocy znamionowej w te mroźne dni zimowe Natomiast kocioł dobierasz do jakis parametrów brzegowych dla dużych mrozów w/g mocy znamionowej. Np. straty ciepła 60W/m2, powierzchnia 160m2 - kocioł z CWU 12kW... a ten kocioł fizycznie w tym domu prawdopodobnie nigdy nie będzie chodził na mocy znamionowej.... może w mrozy pod 8kw się bujnie... Widzisz teraz róznicę? Jak kupujesz auto, co katalogowo może jechac 200km.h, to jeździsz te 200km/h, czy jak podałem wcześniej głównie pod 120km/h a czasami na autostradzie może 150km/h ze 2-3razy w roku.... Powtarzam, taki zakup auta nie silniczek-pipiczek 1,0litra ale tez nie koniecznie 3,2 czy 5,0litra... Do potrzeb.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobasxx 22.12.2013 10:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 Skąd takie wnioski wyciągnąłeś? Milion pięćset razy pisałem, że kotły i to w/g instytutu w Łodzi pracują najczęściej w okolicy 30%mocy dla uzupełniania strat ciepła W podobnym tonie pisał Zawijan, pisał m.in.,że rzadko zapotrzebowanie kotła na moc zbliża się w okolice 60%mocy znamionowej w te mroźne dni zimowe Natomiast kocioł dobierasz do jakis parametrów brzegowych dla dużych mrozów w/g mocy znamionowej. Np. straty ciepła 60W/m2, powierzchnia 160m2 - kocioł z CWU 12kW... a ten kocioł fizycznie w tym domu prawdopodobnie nigdy nie będzie chodził na mocy znamionowej.... może w mrozy pod 8kw się bujnie... Widzisz teraz róznicę? Jak kupujesz auto, co katalogowo może jechac 200km.h, to jeździsz te 200km/h, czy jak podałem wcześniej głównie pod 120km/h a czasami na autostradzie może 150km/h ze 2-3razy w roku.... Powtarzam, taki zakup auta nie silniczek-pipiczek 1,0litra ale tez nie koniecznie 3,2 czy 5,0litra... Do potrzeb.... Tak by można wywnioskować z tego porównania do samochodu i prędkości 200 km/h. Masz rację, wystarczy popatrzeć na statystyki różnych kotłów na eSterownik.pl tam widać jak na dłoni z jaką średnią mocą pracują. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jack18 22.12.2013 10:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 (edytowane) a na to że może otworzy oczy i jak nie jest za późno to wybierze inny sposób grzania tyłka??? każdy myśli tylko o węglu a to nie jest najtańsze i najbardziej bezobsługowe źródło dostarczenia ciepła do chałupy OZC to obowiązek który 99,9999999% inwestorów ma tam gdzie pan może pana majstra w doope pocałować potem są płacze i wołanie o pomoc a nikt się nawet nie zastanowił czy może szukać innego paliwa niż węgiel zawsze możesz zrobić porównanie takich źródeł ciepła w raz z ich realnymi kosztami( najlepiej na kilku obiektach rożnej wielkości) , bo takie gadanie ze to jest tańsze od tego to jest niczym nie poparte. Prądem to możesz ogrzać taniej malutki b dobrze ocieplony obiekt. Prawie w każdym innym przypadku nigdy prąd taniej nie wychodzi...w przypadku starego budownictwa to już całkiem nie ma o czym mówić... Edytowane 22 Grudnia 2013 przez jack18 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
berdnard 22.12.2013 11:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 To czyli kupowanie kotła na miarę jest bez sensu bo się szybko rozleci ? Hehe, może się z Bernardem dogadali zapomniałeś dołożyć D-jak d... oryginalny burner czterosegmentowy tak czy siak jeden segment jest nie potrzebny do piecyków nawet i 25 kw zdrówka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
janek95 22.12.2013 15:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Grudnia 2013 Znajomek ma tak dobrany kociołek /z 2007r./, że przez kilka najzimniejszych dni dorzuca węgiel na ruszt awaryjny /zwykle nie więcej niż 10 dni w roku, choć bywają lata że nie ma takiej potrzeby/. Jest bardzo zadowolony i twierdzi że jest to optymalny dobór kociołka do domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
jana2007 27.12.2013 22:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2013 Witam. Mam kocioł Ogniwo plus. Proszę o radę, jaki mam kupić agregat prądotwórczy- chodzi mi tylko o awaryjne podłączenie kotła. Wiem,że musi być 230V, nie wiem jednak ile KW- . Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Slawko123 27.12.2013 22:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2013 policz ile max pobieraja pompy, sterownik, silnik ślimaka, wentylator, zsumuj to i bedziesz miał wynik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karoka65 27.12.2013 22:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2013 Witam. Mam kocioł Ogniwo plus. Proszę o radę, jaki mam kupić agregat prądotwórczy- chodzi mi tylko o awaryjne podłączenie kotła. Wiem,że musi być 230V, nie wiem jednak ile KW- . Pozdrawiam Chwilowo będzie potrzebował go obciążyć jakieś 250 do 350W max, zakładając że jednocześnie będzie pracować podajnik, dmuchawa i ze 3 pompki na niższych biegach, jeśli będą energooszczędne to jeszcze mniej. Szkoda kasy na agregat, raczej zainwestowałbym w jakiegoś UPSa. Pamiętaj żeby był z czystym sinusem na wyjściu a nie jakaś sinusoida modyfikowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bobasxx 27.12.2013 23:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Grudnia 2013 zapomniałeś dołożyć D-jak d... oryginalny burner czterosegmentowy tak czy siak jeden segment jest nie potrzebny do piecyków nawet i 25 kw zdrówka Możesz jaśniej, bo nie kminię ? Przeczytaj drugą część postu nr #8699, do tego się odniosłem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Aga2011 05.01.2014 13:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 WitamPanowie może ktoś wie jakie znaczenie ma ułożenie krzywej grzania, tzn. bardziej pionowo i bardziej poziomo (o ile w ogóle ma to znaczenie) i jak najlepiej ustawić tę krzywą, aby spalanie było w miarę niskie i w domu było ciepło? Powiem tylko, że eksperymentowałam z ustawieniami i coś nie bardzo mi wychodzi, bo albo jest w domu gorąco, a piec "żre" jak smok, albo mniej pali, ale jest wtedy chłodniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 05.01.2014 13:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 Witam Panowie może ktoś wie jakie znaczenie ma ułożenie krzywej grzania, tzn. bardziej pionowo i bardziej poziomo (o ile w ogóle ma to znaczenie) i jak najlepiej ustawić tę krzywą, aby spalanie było w miarę niskie i w domu było ciepło? Powiem tylko, że eksperymentowałam z ustawieniami i coś nie bardzo mi wychodzi, bo albo jest w domu gorąco, a piec "żre" jak smok, albo mniej pali, ale jest wtedy chłodniej. To już trzeba ustawić eksperymentalnie.Wystarczy wiedzieć 3 parametry dla -5 , 0 i +5 jaka nam wystarczy temp CO aby temp wewn była odpowiednia. Jak już w to trafisz to wg - i + ustawisz krzywą.Nie da się dla wszystkich określić kto jaka krzywa ma mieć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wuwok 05.01.2014 15:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2014 Witam Panowie może ktoś wie jakie znaczenie ma ułożenie krzywej grzania, tzn. bardziej pionowo i bardziej poziomo (o ile w ogóle ma to znaczenie) i jak najlepiej ustawić tę krzywą, aby spalanie było w miarę niskie i w domu było ciepło? Powiem tylko, że eksperymentowałam z ustawieniami i coś nie bardzo mi wychodzi, bo albo jest w domu gorąco, a piec "żre" jak smok, albo mniej pali, ale jest wtedy chłodniej. Próbowałaś/eś grupowego?? może tu urwiesz jakieś kg.18kg na budynek nie ocieplony to tragedii nie ma .Znam Piece co teraz pala po 25kg eko . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zabijar 08.01.2014 13:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2014 Witam , czy mógłby ktoś zerknąć na moje ustawienia , które znajdują się tablicy tygodniowej CO , chodzi mi oto aby temperatura zadana 49 stopni obniżona o 3 załączała się razem z programatorem CWU. ,a później wracało do obniżonej,bo według tego ustawienia nie działa a cwu się załancza normalnie, co jest nie tak proszę o jakieś podpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 08.01.2014 15:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2014 (edytowane) Witam , czy mógłby ktoś zerknąć na moje ustawienia , które znajdują się tablicy tygodniowej CO , chodzi mi oto aby temperatura zadana 49 stopni obniżona o 3 załączała się razem z programatorem CWU. ,a później wracało do obniżonej,bo według tego ustawienia nie działa a cwu się załancza normalnie, co jest nie tak proszę o jakieś podpowiedzi Pompa CWU załączy się jak na kotle uzyskasz min zadaną z CWU czyli 47deg Obecnie w tym samym czasie wg programatora maja wzrosnąć obie wartości z tym,ze na CO potrzebujesz min 47deg aby dogrzać CWU .W tym czasie masz CO 46deg. Edytowane 8 Stycznia 2014 przez minertu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zabijar 08.01.2014 18:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2014 Pompa CWU załączy się jak na kotle uzyskasz min zadaną z CWU czyli 47deg Obecnie w tym samym czasie wg programatora maja wzrosnąć obie wartości z tym,ze na CO potrzebujesz min 47deg aby dogrzać CWU .W tym czasie masz CO 46deg. Chodzi mi głównie oto , jeżeli mam na tabeli zaznaczone od 17 do19astej 49 stopni to dlaczego kocioł nie podnosi temp;Tak samo jest ustawione na cwu i na te trzy godziny się podnosi a później przechodzi do obniżonej,chciałbym żeby było tak samo z co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 08.01.2014 18:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2014 Bo osiągasz temp wewnątrz dlatego pracuje w obniżonej. Wymuszasz obniżenie CO względem WEW. Zgłoś to do E-S . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zabijar 09.01.2014 09:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2014 Bo osiągasz temp wewnątrz dlatego pracuje w obniżonej. Wymuszasz obniżenie CO względem WEW. Zgłoś to do E-S . Wyłączyłem czujnik temp.wew,i działa wielkie dzięki minertu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 09.01.2014 17:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2014 Wyłączyłem czujnik temp.wew,i działa wielkie dzięki minertu Nie ma za co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
zabijar 29.01.2014 11:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2014 Witam,ale tu pustoi i cicho :(miałbym pytanie do osób które mają zawór 4d afriso z pokrętłem skala od 1 do 10 z tyłu na odwrocie na środku jest jakby strzałka kierunkowa i jszcze na każdym z wyjść są liczby 1-2-3-4.Umnie strzałka jest skierowana w strone powrotu 1to powrót na kocioł 2 wyjscie na grzejniki 3 zasilanie z kotła 4 powrót zgrzejników , coś mam popiepszone bo jak zawór na4 to powrót słabo dogrzany na kotle 48 a powrót 37 a gdy na 7-8 to cieplejszy na kotle48 powrót 43.Może trzeba jakieś zawory zwrotne ,najbardziej mnie interesuje jak jest z tymi numerami i strzałkom na odwrocie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.