Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 10,7k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Powinna być zawleczka ale nie bój żaby, ludziska wkładają nawet twarde śruby te z oznaczeniem 8,8 i w razie czego to silniczek da jej radę. Kumplowi kiedyś rwało co trochę to mu ktoś nawet doradził wiertło ale też poległo, tylko żeby zaraz nie było że komuś kazałem tam wiertło włożyć.

Mówię nie kombinuj tylko szukaj przyczyny.

Po spuszczeniu paliwa z zdjęciu zasobnika znalazł niespodziankę jaką dostał z eko ( gwóźdź krokfiak) co jakiś czas wkręcał się tak sprytnie i zrywało zabezpieczenie.

 

DZIĘKI ZA ODPOWIEDZ. NO SKORO OGNIWO FABRYCZNIE PCHA JAKO ZABEZPIECZENIE PODAJNIKA ŚRUBĘ TO MOŻE TAK JEST DOBRZE :yes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DZIĘKI ZA ODPOWIEDZ. NO SKORO OGNIWO FABRYCZNIE PCHA JAKO ZABEZPIECZENIE PODAJNIKA ŚRUBĘ TO MOŻE TAK JEST DOBRZE :yes:

W instrukcji jak byk jest zawleczka ale chyba życie zweryfikowało założenia producenta i dają śrubę.

Znajdziesz w zakłoceniach pracy kotła (chyba 15 strona)

http://www.ogniwobiecz.com.pl/pliki/dtr/dtr_eko_plus.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

re: kocurmarcin

Szanowny Kolego,

 

Jeśli kociołek jest zmuszany, ze względu na bardzo mały odbiór ciepła - tylko c.w.u., do przechodzenia w stan podtrzymania, to warto zapoznać się z instrukcja sterownika.

Wiem, nie wszyscy (wśród nich i ja) lubią ciątać po instrukcjach, ale w tym przypadku warto.

Jeśli jej nie masz, to www.ecoal.pl i zacznij czytać od str. 20

 

Pozdrawiam zawijan_2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem zawleczki

 

Szanowni Koledzy

Większość producentów zamiast zawleczki stosuje śrubę o tej samej średnicy. Proste to i wygodne.

Śruba, jeśli dojdzie do jej ścięcia jest łatwiejsza do usunięcia niż zawleczka.

Często zdarzało się, że ścięta zawleczka (wynika to z jej struktury) kawałkiem potrafiła dostać się w szczelinkę pomiędzy czop, a tuleję i tak się tam zgrzać w jeden klocek (jeśli czop i tuleja stalowe), że trzeba było nawet wymieniać motoreduktor wraz ze ślimakiem u Klienta, a "zgrzewkę" demontować w warsztacie.

Dlatego śruba lepsza.

A, to że nazewnictwo na ten zestaw elementów, który jest wg nomenklatury sprzęgłem tulejowym mówi się potocznie zawleczka, kołek, sworzeń itp. (co kraj to obyczaj) to inna sprawa.

Ważne, że dobrze spełnia swoją rolę.

 

Pozdrawiam zawijan_2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instrukcje czytalem , teraz ja przegladam i nie moge znalezc informacji ktore by mi pomogly . Moze cos przeoczylem , Prosze mnie naprowadzic.

 

Szanując odrębność wątku odpowiedziałem Ci tutaj:

 

http://forum.muratordom.pl/showthread.php?65781-RANKING-KOT%C5%81%C3%93W-NA-EKO-GROSZEK&p=4791225&viewfull=1#post4791225

 

Jak coś pomoże i zechcesz spróbować, to ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Pieca szukałem juz od jakiegos czasu czytałem wiele watkow i wreszcie klamka zapadla Ogniwo Eko Plus 25 ,kociolek zamowiłem na Fuego,musi sie dobrze sprzedawac poniewaz przy pierwszym kontekcie ze sklepem w tamtym tygodniu byl dostepny na magazynie, przy dzisiejszym kontakcje informacja ze kociolki sie sprzedaly i kilka dni trzba bedzie poczekac.

Wnioskujac z tego co sie dobrze sprzedaje musi byc dobrym wyrobem.

Panowie teraz prosze o rade

-moj instalator to doswiadczony czlowiek ale z ogniwem jeszcze nie mial doczynienia , na co powinienem zwrocic uwage przy odbiorze pieca od kuriera oraz przy montarzu pieca,we wczesniejszych watkach czytalem ze nalezy zaslepic niektore otwory w palniku,czy korona palnika ma jakas kierunkowosc co madrego mozna doradzic instalatorowi i czy najlepiej wykozystac schemat in stalacji ten ze stony eCoal czy proponujecie cos innego.

pozdrawiam

Kamil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy do programatora pogodowego potrzebny jest czujnik temp. wewnętrznej?

 

Nie !

 

Ale warto go mieć, dlaczego.

Jak masz tylko czujnik temperatury zewnętrznej i programator pogodowy to sterownik dobiera sobie temperaturę CO na podstawie temperatury zewnętrznej i tyle.

A jak masz jeszcze dodatkowo czujnik temperatury wewnętrznej to masz dodatkową weryfikację potrzeb cieplnych.

To znaczy sprawdzana jest jeszcze temperatura wewnętrzna i jak została przekroczona założona (np. 22 st. C) to sterownik zmniejszy temperaturę CO o wartość "Temperatura obniżona CO" bo w rzeczywistości potrzeby cieplne są jeszcze mniejsze niż wykalkulował programator pogodowy.

Jasne :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Pieca szukałem juz od jakiegos czasu czytałem wiele watkow i wreszcie klamka zapadla Ogniwo Eko Plus 25 ,kociolek zamowiłem na Fuego,musi sie dobrze sprzedawac poniewaz przy pierwszym kontekcie ze sklepem w tamtym tygodniu byl dostepny na magazynie, przy dzisiejszym kontakcje informacja ze kociolki sie sprzedaly i kilka dni trzba bedzie poczekac.

Wnioskujac z tego co sie dobrze sprzedaje musi byc dobrym wyrobem.

Panowie teraz prosze o rade

-moj instalator to doswiadczony czlowiek ale z ogniwem jeszcze nie mial doczynienia , na co powinienem zwrocic uwage przy odbiorze pieca od kuriera oraz przy montarzu pieca,we wczesniejszych watkach czytalem ze nalezy zaslepic niektore otwory w palniku,czy korona palnika ma jakas kierunkowosc co madrego mozna doradzic instalatorowi i czy najlepiej wykozystac schemat in stalacji ten ze stony eCoal czy proponujecie cos innego.

pozdrawiam

Kamil

 

Kocioł to kocioł, jak masz dobrego instalatora to sobie poradzi tu nie ma żadnych nietypowych rozwiązań.

Co do samego zakupu, zdecyduj i wybierz kocioł z podajnikiem z odpowiedniej strony (lewej lub prawej), żeby ci pasował do kotłowni !

Jeżeli dobrałeś odpowiednią moc do swoich potrzeb to nic nie musisz zaślepiać w palniku !

Przed podłączeniem kotła do instalacji odkręć i zasilikonuj (silikonem odpornym na wysokie temperatury) z jednej strony zaślepkę a z drugiej przyłącze palnika.

Co jeszcze ... możesz połączyć go w obiegu zamkniętym jak dodasz wężownicę schładzającą plus pozostałe elementy wymagane dla obiegów zamkniętych. To zmiana prawna która od niedawna obowiązuje i nie wszyscy instalatorzy o tym wiedzą.

Dodaj zawór 4D, rożne są opinie o potrzebie tego rozwiązania ale koszt jest niewielki a potem jak ci będzie pasowało będziesz go używał a jak nie to ustawisz go

w pozycji otwartej i układ będzie działał jak by go nie było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawijan,

Też skłaniałem się ku 16KW, jednak pracownicy działu handlowego Ogniwa oraz Fuego sugerowali mi jednak 25KW, podobno taki 25KW nawet jeśli jest lekko przewymiarowany to szybciej nagrzeje budynek i później chodząc tylko "na pół gwizdka" spali znacznie mniej niż 16kw, który w duże mrozy chodziłby na max i spaliłby przez to więcej opału... szczerze mówiąc pierwszy raz usłyszałem o takiej zależności myślałem, że jest wręcz odwrotnie!

Czy ktoś mógłby się jeszcze wypowiedzieć w tek kwestii ? czy większy kocioł spali mniej tylko dlatego, że nie będzie musiał chodzić na max swoich mocy ?

 

Mam wątpliwości co do tego że kocioł 25k który chodzi "na pół gwizdka" spali mnie opału niż kocioł 16kW który chodzi na "maxa".

Wystarczy przeanalizować podawane wcześniej wyniki testów tego kotła przy różnej mocy. Są one i na tym forum i na blogu zawijana.

Przy mocy "na pół gwizdka" sprawność 66 %

Przy mocy na "maxa" sprawność 76 %

Można przyjąć trzy założenia które zresztą są słuszne pewnie dla prawie wszystkich kotłów na rynku:

Im coraz niższa moc od nominalnej tym coraz niższa sprawność.

Im wyższa moc od nominalnej tym tylko trochę niższa sprawność.

Najwyższa sprawność przy mocy w okolicach nominalnej.

 

Teraz połącz to sobie z dodatkowymi faktami:

- "pół gwizdka w 16 kw" to dużo poniżej "pół gwizdka" na 25 kw

- tylko niewielki wycinek czasu w sezonie grzewczym są takie warunki pogodowe że kocioł jest zmuszony pracować na maksymalnej mocy

- w przeważającym przedziale czasu w sezonie grzewczym kocioł pracuje poniżej swojej mocy nominalnej

 

I rzeczywiście wychodzi ci, że dla twoich potrzeb grzewczych starczyłby ci kocioł 16kW ale ekonomiczniej będzie na 25kW ... ???

Edytowane przez woma4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak podłączony jest czujnik temperatury pokojowej i zewnętrznej chodzi mi czy jest to jakiś moduł czy robi się to kablem (jakim) pytam dlatego że kończę właśnie instalacje elektryczna i rtv i nie chciał bym znów kuć po tynkach

 

Kablem dwużyłowym o przekroju 0,5 do sterownika są w nim oznaczone miejsca na podłączenie tych czujników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie !

 

Ale warto go mieć, dlaczego.

Jak masz tylko czujnik temperatury zewnętrznej i programator pogodowy to sterownik dobiera sobie temperaturę CO na podstawie temperatury zewnętrznej i tyle.

A jak masz jeszcze dodatkowo czujnik temperatury wewnętrznej to masz dodatkową weryfikację potrzeb cieplnych.

To znaczy sprawdzana jest jeszcze temperatura wewnętrzna i jak została przekroczona założona (np. 22 st. C) to sterownik zmniejszy temperaturę CO o wartość "Temperatura obniżona CO" bo w rzeczywistości potrzeby cieplne są jeszcze mniejsze niż wykalkulował programator pogodowy.

Jasne :-)

 

 

Spoko, a wiec zamawiam czujnik :-) Dzieki !

 

Tylko zastanawiam sie gdzie go umieścić, klatka schodowa i ganek mają grzejniki bez głowic termostatycznych, cześć mieszkalna (Parter i drugie piętro) zawierają głowice termostatyczne.

Gdzieś czytalem by nie montowac czujnika wewnętrznego w pomieszczeniu gdzie jest glowica termostatyczna. Wiec jedyne co moge zrobić to dac czujnik na klatkę schodową.

Zapobiegnie to jej przegrzewaniu. Piszesz woma ze po przekroczeniu temp. wewnętrznej sterownik obniza temperature CO o np. 10C , czyli całkowicie cieplo nie znika z kaloryferow a zostaje tylko obnizone. Czyli glowice termostatyczne nie powinny dopuścić do wychlodzenia pomieszczen mieszkalnych a czujnik wewnatrzny do przegrzewania klatki schodowej.

 

Prosze o sprostowanie jesli glupoty pisze :)

 

 

Nigdzie nie moge znaleźć obudowy dla tego czujnika, czy wiecie gdzie mozna dostac taka obudowę? Znalazlem cos takiego ale jest ciut duza http://allegro.pl/obudowa-pp42-do-czujnika-sygnalizatora-i1673719877.html

Edytowane przez szosiu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze mieć kontakt z fachowcem

 

Kolego woma4

 

SERDECZNE DZIĘKI ZA POMOC W DORADACH - BARDZO FACHOWYCH ZRESZTĄ, kolegom, którzy pytają, bo ja nie nadążam za wpisami. Tym bardziej, że nie mam zbyt wiele czasu na to, aby często zaglądać na wątki.

 

ZERO ZASTRZEŻEŃ DO TWOICH RAD!

 

Pozdrawiam wszystkich bardzo serdecznie zawijan_2

 

Przy okazji przepraszam innych Kolegów, że nie wymieniłem również ich, bo nie chcę nikogo pominąć. Znajdę chwilkę czasu to to uczynię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz woma ze po przekroczeniu temp. wewnętrznej sterownik obniza temperature CO o np. 10C , czyli całkowicie cieplo nie znika z kaloryferow a zostaje tylko obnizone. Czyli glowice termostatyczne nie powinny dopuścić do wychlodzenia pomieszczen mieszkalnych a czujnik wewnatrzny do przegrzewania klatki schodowej.

 

Sterownik zmniejszy ustawioną temperaturę CO na kotle o wartość parametru "Temperatura obniżona CO" (domyślnie 10 st. C)

1. To oczywiście nie przekłada się na to że dokładnie o 10 st. C zmniejszy ci się temperatura w pomieszczeniach. Z godnie z charakterystyką grzejników zmniejszy ci się ilość produkowanego ciepła w W a to nie jest równoznaczne, że zmniejszy ci się temperatura o 10 st. C, np. dla grzejników które ja mam:

(temp zasilania/temp powrotu/temp wewnętrzna)

75/65/20 2257 W

55/45/20 1353 W

 

2. W jakimś tam zakresie na grzejnikach z głowicami termostatycznymi w żaden sposób nie odczujesz tej zmiany bo termostaty (i takie ich jest zadanie) będą przeciwdziałać zmianom czyli utrzymywać ustawioną na nich temperaturę

 

3. Zawsze możesz zmienić sobie wartość parametru "Temperatura obniżona CO" na taką która bardziej ci odpowiada.

 

4. Gdzie byś nie umieścił czujnika wewnętrznego to zawsze istnieje możliwość kalibracji czujnika na sterowniku. To znaczy skorygowaniu + - jego odczytywanej temperatury tak żeby odpowiadało to bardziej twoim potrzebom.

Np. ja mam go pod schodami (tak mi było najkrócej z kotłowni), mam wrażenie że tam jest zawsze ciut chłodniej (i dobrze poco tam grzać) może to powodować że cały układ będzie dążył w sezonie grzewczym do przegrzewania. Bo będzie myślał że nie udało mu się osiągnąć założonej temperatury mimo że w innych cieplejszych pomieszczeniach już ona jest. Jeśli tak będzie to skalibruję sobie odczyt z tego czujnika tak żeby bardziej odpowiadał temu co dzieje się w innych pomieszczeniach.

Edytowane przez woma4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nigdzie nie moge znaleźć obudowy dla tego czujnika, czy wiecie gdzie mozna dostac taka obudowę? Znalazlem cos takiego ale jest ciut duza http://allegro.pl/obudowa-pp42-do-czujnika-sygnalizatora-i1673719877.html

 

U producenta sterownika Elektro-System kupisz i czujnik i obudowę (taką jak masz już w zestawie z kotłem) i pewnie do tego taniej niż gdzie indziej :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...