marcinbbb 02.01.2015 14:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 OK kociołek przyjechał. Pierwsze wrażenie pozytywne, opinie każdy z nas sobie wyrobił i wyrobi podczas użytkowania. Co mnie osobiście się nie spodobało - bo kotła nie oglądałem nigdzie poza internetem: - nie wiem czy tylko u mnie zapomnieli przykręcić 2 śrub w miejscu łączenia zasobnika na węgiel z samym podajnikiem po przekątnej 2 śruby pozostałe 2 tylko otwory samych śrub brak. Jak na kocioł za 7000 PLN spodziewałem się jakiejś kontroli jakości w firmie jeśli mają być 2 śruby to niech zrobią tylko 2 otwory a nie 4 z których i tak 2 są wolne. - Ruszt awaryjny a właściwie jego brak szczelina między ścianą kotła a górną płytą szamotową uniemożliwia włożenie nawet śipki a co dopiero węgla. O paleniu drewnianymi kołkami można zapomnieć, trzeba pociąć na deski. Na zdjęciu widać jeszcze w folii kranik więc można zobaczyć ile jest miejsca. pojemność. Nazywanie tego rusztem awaryjnym to nieporozumienie - Umiejscowienie całego sterownika ecoal na tyle kotła mam nadzieje że można zmienić jego położenie ale nawet w fabryce powinni go przyczepić gdzieś z boku podajnika bo chyba nikt nie zostawia z tyłu kotła 50 cm wolnego miejsca aby np. wyciągnąć kartę SD ( w sumie duży "+" dla firmy że dali 2Gb kartę ) Od razu przyczepić gdzieś z boku i nie trzeba by tej samej roboty robić 2 razy w fabryce przyczepić tu w domu przyczepić gdzieś indziej. - Gwarancja... myślałem że mam gwarancję na KOCIOŁ jako całość i wszystkie jego elementy... jak bardzo się myliłem. Dostałem gwarancję na: 1) Motoreduktor ślimakowy 2) Wentylator promieniowy WPA 07 3) Urządzenia podającego Bruner S 4) Kotła stalowego wodnego centralnego ogrzewania 5) Sterownik adaptacyjny eCoal Pozostałe to raczej luźne spostrzeżenia - Jak na kocioł 10kW palnik jest ogromny nie wiem jaka jest różnica między 10 a 25 kW ale jeśli 10 jest taki to 25 musi być kolosalny - Instrukcja obsługi kotła 1 strona kartki A4 z której dowiadujemy się że: "2. Przy ogrzewaniach wodnych utrzymać należy temperaturę wody w kotle wg. tabeli zawierającej dane orientacyjne:" I dowiadujemy się że przy 0oC ma to być 58 stopni, 5oC wystarczy 49oC, ale przy 10oC już tylko 40oC Jak to sie ma do zabezpieczenia powrotu który ma wynosić 55oC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karoka65 02.01.2015 14:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 Wiesz, koniec roku to może śrub zabrakło a tak na poważnie to wkręć te śruby bo będzie Ci dymić spod tej uszczelki. Jeśli chodzi o palnik a nic się nie zmieniło bo nie śledzę co robi Ogniwo to te same palniki są w 10,16 i 25kW, różnią się tylko ilością szczelin dystrybujących powietrze do palnika, w 10-ce powinieneś mieć dwa rzędy. We wszystkich kotłach tam jest kolego że na wszystko dostajesz osobne karty gwarancyjne, niema takiej firmy która byłaby samowystarczalna a może tylko ja takiej nie znam. Reszty komentował nie będę bo zaraz mi wuwok do gardła skoczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcinbbb 02.01.2015 14:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 Z tymi śrubami pewnie błąd ludzki, jednak jeśli faktycznie jak piszesz miało by się dymić to lepiej aby firma dokładniej sprawdzała co sprzedaje i kompletność kotłów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
janklos12 02.01.2015 17:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 do palenia awaryynego trzeba usunąć płytę ceramiczną i obniżyć ruszt , śruby muszą być 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcinbbb 02.01.2015 19:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2015 ok jeśli wywalimy płytę ceramiczną i obniżymy ruszt można coś palić jednak drzwiczek nie powiększymy.Tak wiem czepiam się a nawet jeszcze pół drewka do kotła nie wsadziłem. Jaki opał najlepiej zakupić miał, ekogroszek a może wybrać pelet wszystko w dowolnych ilościach dostępne praktycznie pod nosem od różnych dostawców. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
janek95 06.01.2015 10:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Niestety jako ubezwłasnowolniony od syfu całkowicie mylisz pojęcia. Zatem się zapytam,dla nauki Jakie zapotrzebowanie na ciepło ma Twój dom ? Obciązenie ma 3,7kW ale jakie zapotrzebowanie ? P.S 3.7kW jeśli jest to obciążenie to przy -20st.C ,ale przy 0st bedzie ok.1kW. Syf to gwarantuje ? Znajomy kilka miesięcy temu postanowił zainstalować solary. Koniec końcow, namówili go na powietrzną pc. Wydał kupę pieniędzy a pompa pracowała tydzień. Średnie zużycie prądu 80 kwh/dzień. Przeprosił się ze swoim starym miałowcem. Jest taniej około czterokrotnie. Obliczenia, kalkulacje,audyty a rzeczywistość to wszystko weryfikuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
janek95 06.01.2015 12:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2015 Szczerze mówiąc, dla mnie to " rybka". Ja mam swój sposób ogrzewania i tak kombinuję żeby jak najmniej się narobić i by było jak najtaniej. Mcypera nie znam, znam za to bardzo dobrze znajomka o którym pisałem. Może rzeczywiscie miał pecha, ale to dość drogi pech Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcinbbb 07.01.2015 14:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Stycznia 2015 Panowie pytanie, komin dziś postawiony schnie i czeka na instalację kotła i teraz mam do Was pytanie odnośnie sposobu podłączenia.Wiadomo że kociołek zabezpieczamy zaworem 4D, pytanie czy do tego zaworu trzeba montować siłownik i sterownik (ecoal siłownika nie ogarnia )?Czy jest sens montowania tego siłownika i sterownika jakie będą tego efekty i skutki?Jak zachowa się 4D jeśli w domu zostanie osiągnięta zadana temperatura powiedzmy 22oC, i kocioł przejdzie na mniejszą moc? Jak to powinno być zrobione? Może opiszę finalną wersję instalacji:Kocioł -> 4D -> 12m preizolowanej rury -> wymniennik w domu w piwnicy ( zalewamy kocioł glikolem bo rura będzie około 80 cm pod ziemią ) Za wymiennikiem wiadomo 2 obiegi CO i CWU. Wdzięczny będę za wszelkie sugestie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
TINEK 08.01.2015 20:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Stycznia 2015 Witam Skoro masz wymiennik, to obieg kotłowy jest krótki i wymiennik doskonale Ci zabezpiecza temperaturę powrotu kotła, do ochrony powrotu nie jest CI już potrzebny 4D.Ja też mam kotłownie w osobnym budynku, ale wymiennik mam zaraz przy kotle, w budynku mieszkalnym mam zawór 4D, ale chciałem go tylko po to bym mógł regulować temp na grzejniki (choć mam ich tylko 3, reszta podłogówka) temp. na podłogówkę pilnuje 3D termostatyczny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rübezahl 01.03.2015 13:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2015 Na początek warto się przywitac, wiec witam Wszystkich.Skoro tu wylądowałem znaczy chodzi mi po głowie kocioł na paliwo stałe Ogniwo Ecoplus - w zasadzie już tak od dwóch sezonów. Zatem od pewnego czasu czytam, czytam, czytam.......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wuwok 01.03.2015 16:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2015 Na początek warto się przywitac, wiec witam Wszystkich. Skoro tu wylądowałem znaczy chodzi mi po głowie kocioł na paliwo stałe Ogniwo Ecoplus - w zasadzie już tak od dwóch sezonów. Zatem od pewnego czasu czytam, czytam, czytam.......... I co wyczytałeś?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rübezahl 01.03.2015 16:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2015 Dużo, a nawet bardzo dużo. Wiem już jak ma działac cała instalacja, jedyne czego mogę nie ogarnąc na początku, to procesu spalania zakupionego ekogroszku, a widzę po opisach innych, że swoje trzeba przejśc. Problem w tym, że często bywam dłużej poza domem i i moja LP zostaje sama na włościach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wuwok 01.03.2015 16:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2015 Włączysz automat,połknie z kilo no może dwa więcej i będzie się paliło. Ale musisz jej ustawić piec pod jedno eko i będzie śmigało[czyli kupić najlepiej eko na jakiś dłuższy okres czasu]. Instalacja poprawnie wykonana bardzo ważna . Najwięcej ludzi ma z tym problem i winą kocioł obarczają.. Spalanie to kwestia ocieplenia domu,kiepskie ocieplenie to koszt bardzo duży [alternatywą wtedy jest dostęp do taniego miału] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rübezahl 01.03.2015 17:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2015 (edytowane) Kocił oraz kominek (kiedy będzie grzał), całe ciepło będą ładowały do bufora i takie będzie ich zadanie. Sterowanie będzie obsługiwało rozbiór ciepła z bufora. Więc nie przewymiarowania się nie obawiam i nie problemów z instalacją, a raczej wszystkich "popcornów", "kalafiorów" i innych jarzyn;) Mam obawy co do jakości paliwa (kłamcy na składach) i moich początkowych umiejętności jako spawacza-palacza. Poczytałem sobie wątek o ekogroszkach, to przynajmniej wiem jak się zabrac do tematu, chociaż emocje są jak przy pierwszym porodzie Zawsze oczywiście pozostaje jeszcze kocioł gazowy, który będzie stanowił rezerwowe źródło grzania, ale coś tam pewnie, w takiej sytuacji, trzeba będzie poprzestawiac, a moja LP jak to mówią, "trochę techniki i się gubi". Edytowane 1 Marca 2015 przez rübezahl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wuwok 01.03.2015 17:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2015 Skoro się edukujesz to oznacza jedno...dasz sobie rady. Bo podstawą problemów to niewiedza. Z ciekawości jaki domek?jak ocieplony? i bufor miałeś?nowa instalacja? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rübezahl 01.03.2015 18:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2015 1. Dom ok. 300m2 (pow. ogrzewana), ocielenie średnie (ściany warstwowe 24/10/12cm)/ dobre (skosy i sufity 30cm wełny) brak rekuperacji.2. Bufor do kupienia - wstępnie zakładam 1000L, ale muszę najpierw policzyc zapotrzebowanie na energię3. Instalacja stara (prawie 20L) w całości miedziana + kocioł gazowy Buderus G124X z automatyką Ecomatic4000 - dwa obwody grzejne: główny z grzejnikami Vogel&Noot i trochę podłogówki w łazienkach. Będą zmiany, ale wszystko po kolei. Przez wiele lat miałem kominek powietrzny, a od trzech sezonów Lechmę z PW i to właśnie ona namieszała w moim światopoglądzie. W tym sezonie paliłem praktycznie jedynie w kominku i koszt całego sezony zamknął mi się w kwocie, jaką wcześniej płaciłem za gaz za okres 1-2 miesięcy lekkiej zimy. W związku z tym gaz dostaje w czapkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jarecki79 01.03.2015 18:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2015 Włączysz automat,połknie z kilo no może dwa więcej i będzie się paliło. Ale musisz jej ustawić piec pod jedno eko i będzie śmigało[czyli kupić najlepiej eko na jakiś dłuższy okres czasu]. Instalacja poprawnie wykonana bardzo ważna . Najwięcej ludzi ma z tym problem i winą kocioł obarczają.. Spalanie to kwestia ocieplenia domu,kiepskie ocieplenie to koszt bardzo duży [alternatywą wtedy jest dostęp do taniego miału] Pozwoliłem sobie wytłuścić istotne kwestie, dobrze,że na to zaczyna się zwracać uwagę. Niestety najczęściej błędy są popełniane przy montażu zaworów n-drogowych. Tutaj koledze życie ułatwi bufor. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 01.03.2015 18:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2015 Instalacja ma 20 czy 200 litrów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
minertu 01.03.2015 18:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2015 Bufor jak najbardziej. Też się nad nim zastanawiam. Zawory no cóż czasami trafiają się buble w instalacjach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karoka65 01.03.2015 18:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2015 1. Dom ok. 300m2 (pow. ogrzewana), ocielenie średnie (ściany warstwowe 24/10/12cm)/ dobre (skosy i sufity 30cm wełny) brak rekuperacji. 2. Bufor do kupienia - wstępnie zakładam 1000L, ale muszę najpierw policzyc zapotrzebowanie na energię 3. Instalacja stara (prawie 20L) w całości miedziana + kocioł gazowy Buderus G124X z automatyką Ecomatic4000 - dwa obwody grzejne: główny z grzejnikami Vogel&Noot i trochę podłogówki w łazienkach. Będą zmiany, ale wszystko po kolei. Przez wiele lat miałem kominek powietrzny, a od trzech sezonów Lechmę z PW i to właśnie ona namieszała w moim światopoglądzie. W tym sezonie paliłem praktycznie jedynie w kominku i koszt całego sezony zamknął mi się w kwocie, jaką wcześniej płaciłem za gaz za okres 1-2 miesięcy lekkiej zimy. W związku z tym gaz dostaje w czapkę. Jeśli wstawisz bufor a obecnie potrafiłeś ogrzać dom kominkiem nie brałbym kotła 16kW. Z miesiąc temu instalatorzy montowali kocioł 12kW na domek ponad 300m2, wpięty pod bufor 2000L. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.