marcus312 09.02.2017 15:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2017 Wymieniłem jak pisałem stronę wcześniej ślimak, obudowę, i zamykający moduł palnika. Czy było to sprawdzone po zmontowaniu przed zasypaniem opałem ,czy wszystkie alementy pracuja bez dodatkowych oporów lużno i nie ocieraja o siebie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
macskup 09.02.2017 22:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2017 Nie no wszystko chodziło na "sucho" bardzo ładnie. Po za tym w zasadzie komplet nowych podzespołów, długość ślimaka determinuje to, że chyba nie da się tego źle złożyć. Po za tym przez miesiąc nic się nie wydarzyło. Ja się skończą mrozy to i tak wszystko jeszcze raz rozbiorę bo muszę coś zrobić z tym zapieczonym sprzęgłem w motoreduktorze.........po za tym kondensator powiadacie....hmmm wymienić nie zaszkodzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcus312 09.02.2017 22:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2017 Kondensator warto mieć w rezerwie na wszelki wypadek chyba ze sklep blisko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
macskup 10.02.2017 15:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2017 Kondensator zaraz wymienię, znalazłem w sklepie elektronicznym za 12 zł, w sklepie z kotłami - 25 zł.Miał ktoś taki przypadek , że silnik przy większym oporze buczał i pomogła wymiana kondensatora ?Wracam do poprzedniego pytania - czy ktoś z Was może wyprowadzał na zewnątrz kable z puszki przy silniku aby swobodnie w razie potrzeby przełączać ręcznie na lewe obroty ? Chodzi mi o to , że miałem kilka razy taki przypadek, ze wystarczyło przepiąć na chwilę na lewe obroty i ślimak odblokowywał się. Jest to dość użyteczna funkcja ale niestety nie chce mi się za każdym razem czołgać pod piecem i stąd moje pytanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
macskup 10.02.2017 20:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2017 Niestety po wymianie kondensatora nadal buczał i nie ruszył, dopiero włączenie lewych obrotów tak aby wypchało trochę zbitego miału załatwiło sprawę, ciekawe na jak długo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
simko1 11.02.2017 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2017 Witam. Mam takie pytanie bo przeglądać 550 stron na tel. To masakra a nie wiem czy znajdę odpowiedz. Leje mi piec który mam obecnie i musze wymienić na nowy. Moje trzy typy. Elipse 4 kotły płonka osiek tlokowyKMG 1 kotlo bud osiek tlokowyOgniwo eko plus 25. SlimakowyChce palić cały czas, w lato bojler 140l . Jak wygląda sytuacja w ogniwie ze spalaniem miału lub groszku z kwk brzeszcze lub miału z piasta? Czy ten sterownik w użytkowaniu jest taki wygodny? Ustawia się coś ręcznie czy tylko zmieniam tryb lato zima? Ile piec spala opalu w lato?Jak jest z jego żywotnościa? Czy znacie montera z okolic brzeszcz?Ile potrzeba wysokości żeby swobodnie czyścić? Z góry dziękuję za odpowiedź, jak coś jeszcze przypomnę sobie to będę pytał. PozdrawiamSzymon. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
animuss 11.02.2017 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Lutego 2017 Witam. Elipse 4 kotły płonka osiek tlokowy KMG 1 kotlo bud osiek tlokowy Ogniwo eko plus 25. Slimakowy Chce palić cały czas, w lato bojler 140l . Pozdrawiam Szymon. Tłoki na lato się nie nadają. A dojdzie do tego że za rok dwa miału nie kupisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
czp01 12.02.2017 08:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 ........ Moje trzy typy. Elipse 4 kotły płonka osiek tlokowy KMG 1 kotlo bud osiek tlokowy Ogniwo eko plus 25. Slimakowy ......... Szymon. To z tych trzech typów zostaje tylko Ogniwo tylko czy na pewno potrzebujesz 25 kw ????? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
simko1 12.02.2017 09:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Raczej jest potrzebne 25 kw. Dom 10x10m nieocieplony z zuzlobetonu. Czyli ze szlaki.do ogrzania 2 poziomy plus woda dla 5 osób. Piwnica nieogrzewana. Strop wełna 30cm. Okna nowe. Z takiego uproszczonego bilansu energetycznego wyszło mi właśnie 25kw z cwu. Bez cwu to 21. Jaki inny piec polecalibyście? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
simko1 12.02.2017 09:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Tu link do wyliczeń http://cieplowlasciwie.pl/wynik/26si Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kulibob 12.02.2017 10:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Tu link do wyliczeń http://cieplowlasciwie.pl/wynik/26si Zima pomału się kończy więc proponowałbym jeśli Cię stać zaplanować ocieplenie przed przyszłym sezonem i teraz dobrać odpowiednio mniejszy kocioł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
macskup 12.02.2017 11:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Raczej jest potrzebne 25 kw. Dom 10x10m nieocieplony z zuzlobetonu. Czyli ze szlaki.do ogrzania 2 poziomy plus woda dla 5 osób. Piwnica nieogrzewana. Strop wełna 30cm. Okna nowe. Z takiego uproszczonego bilansu energetycznego wyszło mi właśnie 25kw z cwu. Bez cwu to 21. Jaki inny piec polecalibyście? Mam podobny dom, lata 50-60, z tym , że drugi poziom to właściwie zaadaptowane poddasze. Blacho dachówka, ocieplone częściowo skosy a częściowo strop 25-30cm. Razem będzie z 145-150mkw. piec OgniwoEko Plus 16KW, 4-5 ton groszku o kaloryczności 23-25 i daje radę z palcem w nosie. Temperaturę na piecu podniosłem do 50st tylko ze względu na dobro pieca. W zeszłą zimę miałem 44-46 i w domu 22-23st. W tym roku ociepliłem dom w zasadzie raczej ze względów estetycznych. Jeszcze nie wiem jakie są tego efekty, policzę po sezonie. Wcześniej miałem zwykły zasypowy 25KW, nie dało się nad nim zapanować, temperatura w domu często przekraczała 25-26st. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
simko1 12.02.2017 11:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Na ocieplenie brak funduszy. Czytam teraz ze oep 20 ma spory zapas mocy i tu moje pytanie czy taki piecyk podoła mojemu domowi. Aktualnie piec ma około 2.2 m powierzchni grzewczej i jest ok. Pięć domowej roboty i mierzony przeze mnie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
simko1 12.02.2017 11:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Nie 20 a 16 miało byc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
simko1 12.02.2017 12:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Lutego 2017 Dodam że instalacja nowa w miedzi z 2016 roku . Grzejniki z 2010r. KFA 160 żeberek plus podłoga 6mkw i mała drabinka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 13.02.2017 17:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2017 Raczej jest potrzebne 25 kw. Dom 10x10m nieocieplony z zuzlobetonu. Czyli ze szlaki.do ogrzania 2 poziomy plus woda dla 5 osób. Piwnica nieogrzewana. Strop wełna 30cm. Okna nowe. Z takiego uproszczonego bilansu energetycznego wyszło mi właśnie 25kw z cwu. Bez cwu to 21. Jaki inny piec polecalibyście? Skam-PV 20, RBR-K 17, RBR-Ekouniwersal 17 kW, Skam-P Plus 17 kW, Eko Retort Plus 20 kW - każdy z nich będzie z dużym zapasem mocy. Kocioł 25 kW będzie zdecydowanie przewymiarowany co potwierdza wynik z cieplowlasciwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
macskup 13.03.2017 19:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2017 Mam dzisiaj takie oto pytanie: do tej pory paliłem niestety węglem który był raczej mokry/wilgotny (Imex Piechota Opole), przywykłem do niego, myślałem , że taki już musi być. Kupiłem po raz pierwszy od innego dostawcy groszek który był cały czas przechowany pod zadaszeniem i jest naprawdę suchy. Pali się super i jest ok ale zauważyłem , że przy nim nie mam w palniku stożka tylko jakby zapadlisko i do tego mam trochę wyższą temperaturę podajnika. Co mogę z tym zrobić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
SUSPENSER 13.03.2017 21:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Marca 2017 Jeśli palisz w automacie zejdź w dół z nadmuchem [korekta dmuchawy] powoli po 1-2 oczka do skutku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
macskup 14.03.2017 10:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Marca 2017 Na razie przywróciłem ustawienia fabryczne i zobaczę co będzie. Choć dziwne mi się wydaje to , że domyślnie dmuchawa dla 12KW ustawiona jest na 60%.Wcześniej przy poprzednich ustawieniach przed przywróceniem fabrycznych tak właśnie robiłem. Tylko problem w tym był, że obniżanie nadmuchu powodowało podnoszenie temperatury podajnika... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
simko1 13.04.2017 16:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2017 Mam pytanie . Mam już w garażu oep 16 i pytanie jak go zamontować . Może zamiast 4d zamontować wszędzie na grzejnikach zawory termostatyczne takie elektronicznie sterowane po 50 zł szt. a obieg bojlera i jego pompę włączyć jako obieg mieszający. Obieg na CO z pompka autoadapt grundfosa. Tylko pytanie czy da się ustawić sterownik tak aby pompę cwu(zwykłego grundfosa) włączał w dwóch sytuacjach.1. spadnie temp. Powrotu2. spadnie temperatura cwu? Czy może lepiej nie inwestować w zawory termostatyczne (mam kilka reszta to zawór pod głowice term. ) i zamontować przy piecu zawór 4d????Proszę o radę bo instalator za kilka dni przychodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.