Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 10,7k
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Wymieniłem jak pisałem stronę wcześniej ślimak, obudowę, i zamykający moduł palnika. Klina z motoreduktora nie udało mi się wybić, popracuję nad tym na wiosnę. Niestety jest tak zapieczony, ze kręci ślimakiem nawet bez klina. I tu chyba jest problem. Już drugi raz w ciągu tygodnia zablokował mi się ślimak. Za pierwszym razem przy włączonym podajniku założyłem klucz i przy mojej pomocy ślimak się ruszył i zaczął pracować. Po kilku dniach sytuacja powtórzyła się, wtedy przepiąłem na chwilę na lewe obroty i jakoś poszło. Mam pytanie - czy efekt ten może wynikać z jakiegoś zmęczenia/zużycia/osłabienia silnika? Czy po prostu zapieczone sprzęgło powoduje jakieś dodatkowe obciążenie i gdy dodatkowo dojdzie opór zbitego węgla czy zmielonego miału silnik nie ma siły ?

Po za tym czy ktoś może montował przełącznik lewo-prawo do silnika tak aby awaryjnie włączać lewe obroty ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no wszystko chodziło na "sucho" bardzo ładnie. Po za tym w zasadzie komplet nowych podzespołów, długość ślimaka determinuje to, że chyba nie da się tego źle złożyć. Po za tym przez miesiąc nic się nie wydarzyło. Ja się skończą mrozy to i tak wszystko jeszcze raz rozbiorę bo muszę coś zrobić z tym zapieczonym sprzęgłem w motoreduktorze.........po za tym kondensator powiadacie....hmmm wymienić nie zaszkodzi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kondensator zaraz wymienię, znalazłem w sklepie elektronicznym za 12 zł, w sklepie z kotłami - 25 zł.

Miał ktoś taki przypadek , że silnik przy większym oporze buczał i pomogła wymiana kondensatora ?Wracam do poprzedniego pytania - czy ktoś z Was może wyprowadzał na zewnątrz kable z puszki przy silniku aby swobodnie w razie potrzeby przełączać ręcznie na lewe obroty ? Chodzi mi o to , że miałem kilka razy taki przypadek, ze wystarczyło przepiąć na chwilę na lewe obroty i ślimak odblokowywał się. Jest to dość użyteczna funkcja ale niestety nie chce mi się za każdym razem czołgać pod piecem i stąd moje pytanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam takie pytanie bo przeglądać 550 stron na tel. To masakra a nie wiem czy znajdę odpowiedz.

Leje mi piec który mam obecnie i musze wymienić na nowy.

Moje trzy typy.

Elipse 4 kotły płonka osiek tlokowy

KMG 1 kotlo bud osiek tlokowy

Ogniwo eko plus 25. Slimakowy

Chce palić cały czas, w lato bojler 140l . Jak wygląda sytuacja w ogniwie ze spalaniem miału lub groszku z kwk brzeszcze lub miału z piasta? Czy ten sterownik w użytkowaniu jest taki wygodny? Ustawia się coś ręcznie czy tylko zmieniam tryb lato zima? Ile piec spala opalu w lato?

Jak jest z jego żywotnościa?

Czy znacie montera z okolic brzeszcz?

Ile potrzeba wysokości żeby swobodnie czyścić?

Z góry dziękuję za odpowiedź, jak coś jeszcze przypomnę sobie to będę pytał.

Pozdrawiam

Szymon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej jest potrzebne 25 kw. Dom 10x10m nieocieplony z zuzlobetonu. Czyli ze szlaki.do ogrzania 2 poziomy plus woda dla 5 osób. Piwnica nieogrzewana. Strop wełna 30cm. Okna nowe. Z takiego uproszczonego bilansu energetycznego wyszło mi właśnie 25kw z cwu. Bez cwu to 21. Jaki inny piec polecalibyście?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej jest potrzebne 25 kw. Dom 10x10m nieocieplony z zuzlobetonu. Czyli ze szlaki.do ogrzania 2 poziomy plus woda dla 5 osób. Piwnica nieogrzewana. Strop wełna 30cm. Okna nowe. Z takiego uproszczonego bilansu energetycznego wyszło mi właśnie 25kw z cwu. Bez cwu to 21. Jaki inny piec polecalibyście?

 

Mam podobny dom, lata 50-60, z tym , że drugi poziom to właściwie zaadaptowane poddasze. Blacho dachówka, ocieplone częściowo skosy a częściowo strop 25-30cm. Razem będzie z 145-150mkw. piec OgniwoEko Plus 16KW, 4-5 ton groszku o kaloryczności 23-25 i daje radę z palcem w nosie. Temperaturę na piecu podniosłem do 50st tylko ze względu na dobro pieca. W zeszłą zimę miałem 44-46 i w domu 22-23st.

 

W tym roku ociepliłem dom w zasadzie raczej ze względów estetycznych. Jeszcze nie wiem jakie są tego efekty, policzę po sezonie.

 

Wcześniej miałem zwykły zasypowy 25KW, nie dało się nad nim zapanować, temperatura w domu często przekraczała 25-26st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej jest potrzebne 25 kw. Dom 10x10m nieocieplony z zuzlobetonu. Czyli ze szlaki.do ogrzania 2 poziomy plus woda dla 5 osób. Piwnica nieogrzewana. Strop wełna 30cm. Okna nowe. Z takiego uproszczonego bilansu energetycznego wyszło mi właśnie 25kw z cwu. Bez cwu to 21. Jaki inny piec polecalibyście?

 

Skam-PV 20, RBR-K 17, RBR-Ekouniwersal 17 kW, Skam-P Plus 17 kW, Eko Retort Plus 20 kW - każdy z nich będzie z dużym zapasem mocy.

 

Kocioł 25 kW będzie zdecydowanie przewymiarowany co potwierdza wynik z cieplowlasciwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...