Andrzej-M 12.10.2011 20:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 hehe, no i to jest własnie przewaga nowych sterowników (bez kontekstów) każdy moze zerknąć on line i w razie co doradzic koledze!! nie musi czekac do jutra zeby zadzwonic do firmy zeby zapytać się co i jak co racja to racja......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sipus31 12.10.2011 20:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 witamjak tak czytam to forum to znow pojawiaja sie watpliwosci co do tego pieca,bylem juz przekonany co do jego wyboru a tu ino wyczytuje ze ciagle zawleczke zrywa,ze duzo spala itd. to ile powinien spalic taki kociol w zimie a ile w lecie grzejac wode zakladajac ze dom nowy dobrze ocieplony itd. prosze utwierdzcie mnie w wyborze,znajomy ciagle namawia mnie na piec tlokowy,ja uparcie stalem przy swoim ale teraz mam watpliwosci.prosze szczerze jestescie zadowoleni z tego pieca? Ile wam spala mialu badz groszku bo to istotne jednak dla kazdego kupujacego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotrek42 12.10.2011 20:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 nie słuchaj nikogo, bierz kocioł taki jaki TY chcesz pozniej w razie co będziesz miec pretensję do samego siebie no... ale danych to za dużo nie podałeś.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzy27 12.10.2011 20:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 Nie dziwią mnie twoje wątpliwości skoro węszysz bez przerwy o piecu, do którego jesteś przekonany a o tłokowcu wiesz tyle co znajomy zachwali. Jaki piec takie problemy. Nawet do gazowca serwisy wzywają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Marin75 12.10.2011 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 Ten PS wszystko mi tłumaczy. Jak chcesz oszczędzić to inwestycja w termostaty. Jak brak kasy to też jest wyjście, trzeba robić za termostaty. Jak byś miał gdzieś pod ręką instalację z tymi zaworami to byś mógł pomacać grzejniki jak one są ciepłe a nawet w jakiej części. Generalnie termostat jest tu ogranicznikiem i zmniejsza przepływ wody przez grzejnik. Jak woda dłużej płynie to i więcej się wychłodzi w grzejniku. Tak że powrotem to się nie przejmuj jeszcze zbytnio. Przykręcaj grzejniki tak aby trafić w miarę komfortową temperaturę w każdym pomieszczeniu. Reguluj o niewielkie części obrotu gałki i zacznij od pozycji skręconej. I uprzedzam że to nie jest szybka robota. Jakbyś nagle z niewiadomego powodu zapragnął pozmieniać zawory to zwróć uwagę że są i do grawitacji gdzie przekrój otwarcia zaworu jest większy. Sorry Basco za poprzedni wpis, miałoby do tego posta.. Ustawianie przepływu na zwykłych zaworach mija się z celem. Z reguły prowadzi to do sytuacji - grzejnik grzeje stale, albo wcale. Proponuję zawór 4-drogowy. Na piecu masz dowolną temperaturę, jaką chcesz mieć np. 45 stopni, a zaworem regulujesz temperaturę na obiegu CO. U mnie w tej chwili na piecu ok. 46-48 stopni, natomiast w obiegu CO ok. 36-37 stopni (obniżając tą temperaturę zaworem w jednym miejscu ustawisz sobie komfort cieplny w domu i jednocześnie obniżysz zużycie opału). Pompka CO włączona na stałe. Dodatkowo przez zawór część wody wychodzącej z kotła wraca z powrotem do niego podgrzewając wychładzający się powrót. Jak już wczesniej było dowodzone lepiej utrzymywać stałą, możliwie niską temperaturę w całej instalacji CO, niż stosować metodę : grzej - wychłodź - grzej. Po wychłodzeniu kocioł idzie większą parą, co powoduje większe straty kominowe, lepiej jest jak już zacznie pracować stale z w miarę równą temp. spalin... Mój kocioł: https://esterownik.pl/sterownik/689 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej-M 12.10.2011 20:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 witam jak tak czytam to forum to znow pojawiaja sie watpliwosci co do tego pieca,bylem juz przekonany co do jego wyboru a tu ino wyczytuje ze ciagle zawleczke zrywa,ze duzo spala itd. to ile powinien spalic taki kociol w zimie a ile w lecie grzejac wode zakladajac ze dom nowy dobrze ocieplony itd. prosze utwierdzcie mnie w wyborze,znajomy ciagle namawia mnie na piec tlokowy,ja uparcie stalem przy swoim ale teraz mam watpliwosci.prosze szczerze jestescie zadowoleni z tego pieca? Ile wam spala mialu badz groszku bo to istotne jednak dla kazdego kupujacego. widze że przestraszył cię mój problem, ale spoko kocioł jak i sterownik jest ok - lepszego nie znajdziesz. A problem? czyż nawet w nowym Mercedesie nie zepsuje się podnośnik szyby w drzwiach? Podjedz pod serwis MB a się dowiesz. Tak to można wytłumaczyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotrek42 12.10.2011 20:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 NO ale kol Andrzej-M takim paleniem to ty zawczasu dzwon do karoke65 niech ci Tira eko zamówi:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Alk 12.10.2011 20:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 (edytowane) witam jak tak czytam to forum to znow pojawiaja sie watpliwosci co do tego pieca,bylem juz przekonany co do jego wyboru a tu ino wyczytuje ze ciagle zawleczke zrywa,ze duzo spala itd. to ile powinien spalic taki kociol w zimie a ile w lecie grzejac wode zakladajac ze dom nowy dobrze ocieplony itd. prosze utwierdzcie mnie w wyborze,znajomy ciagle namawia mnie na piec tlokowy,ja uparcie stalem przy swoim ale teraz mam watpliwosci.prosze szczerze jestescie zadowoleni z tego pieca? Ile wam spala mialu badz groszku bo to istotne jednak dla kazdego kupujacego. Powiem tak: ile energii trzeba żeby zagrzać 1 litr wody do 100st C? Każdy czajnik zapewne weźmie tyle samo. Ile energii trzeba żeby zagrzać dom? Wszystkie mury, meble, całą resztę domu? Teraz weź pod uwagę wartość energetyczną węgla, temperatury na zewnątrz, temperaturę jaką chcesz mieć w domu... Każda instalacja jest inna, każdy dom jest inny. Czy inny kocioł spalałby mniej/więcej niż Eko Plus? Nie wiem. Dom potrzebuje odpowiednią ilość ciepła i to trzeba dostarczyć. Jeżeli o mnie chodzi to miałem dotychczas stary, wszystkopalny kocioł. Potrzebowałem 4T węgla i z 3 m3 drewna. Teraz zamierzam opalać miałem i spodziewam się że spalę z 5-6 T węgla. A jak będzie to sam nie wiem, pierwszy sezon. Co do zerwanych zawleczek. Też mi kocioł wczoraj pierwszą zerwał. Ale cóż, moja wina. Jak przypadkiem wpadł mi tam kawałek drewna wielkości kciuka (zależy jeszcze od rozmiaru kciuka) i nie chciało mi się go wyjąć... Teraz już wiem, na swojej skórze że kocioł naprawdę nie jest skonstruowany na spalanie drewna czy też gwoździ, śrub, kamieni. Powiem Ci inną jeszcze rzecz która mnie przekonała właśnie do tego kotła. Nie spotkałem żadnego innego producenta kotłów który tak otwarcie dzieli się wynikami badań ze wszystkimi zainteresowanymi tematem. Nie mówię że inne kotły są złe. Po prostu żadna inna firma nie przekonała mnie swoją reklamą o wyższej wartości produktu. Edytowane 12 Października 2011 przez Alk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Basco 12.10.2011 20:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 Ustawianie przepływu na zwykłych zaworach mija się z celem. Z reguły prowadzi to do sytuacji - grzejnik grzeje stale, albo wcale. Proponuję zawór 4-drogowy. Na piecu masz dowolną temperaturę, jaką chcesz mieć np. 45 stopni, a zaworem regulujesz temperaturę na obiegu CO. U mnie w tej chwili na piecu ok. 46-48 stopni, natomiast w obiegu CO ok. 36-37 stopni (obniżając tą temperaturę zaworem w jednym miejscu ustawisz sobie komfort cieplny w domu i jednocześnie obniżysz zużycie opału). Pompka CO włączona na stałe. Dodatkowo przez zawór część wody wychodzącej z kotła wraca z powrotem do niego podgrzewając wychładzający się powrót. Jak już wczesniej było dowodzone lepiej utrzymywać stałą, możliwie niską temperaturę w całej instalacji CO, niż stosować metodę : grzej - wychłodź - grzej. Po wychłodzeniu kocioł idzie większą parą, co powoduje większe straty kominowe, lepiej jest jak już zacznie pracować stale z w miarę równą temp. spalin... Mój kocioł: https://esterownik.pl/sterownik/689 Nie twierdzę że moje ustawienia są dobre, też się dopiero uczę, tylko to o czym piszesz już miałem ustawione od 09-10.10 z taką różnicą, że zawór 4D był w pozycji 8 i licznik na zasobniku przy ustawieniu 650 pokazał, że eko starczy do 17.10 a teraz po zmianach pokazuje o jeden dzień dłużej. Jeszcze popróbuje z twoimi ustawieniami tylko przestawię zawór 4D na zakres 5/6. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
krzy27 12.10.2011 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 Sorry Basco za poprzedni wpis, miałoby do tego posta.. Ustawianie przepływu na zwykłych zaworach mija się z celem. Z reguły prowadzi to do sytuacji - grzejnik grzeje stale, albo wcale. Proponuję zawór 4-drogowy. Na piecu masz dowolną temperaturę, jaką chcesz mieć np. 45 stopni, a zaworem regulujesz temperaturę na obiegu CO. U mnie w tej chwili na piecu ok. 46-48 stopni, natomiast w obiegu CO ok. 36-37 stopni (obniżając tą temperaturę zaworem w jednym miejscu ustawisz sobie komfort cieplny w domu i jednocześnie obniżysz zużycie opału). Pompka CO włączona na stałe. Dodatkowo przez zawór część wody wychodzącej z kotła wraca z powrotem do niego podgrzewając wychładzający się powrót. Jak już wczesniej było dowodzone lepiej utrzymywać stałą, możliwie niską temperaturę w całej instalacji CO, niż stosować metodę : grzej - wychłodź - grzej. Po wychłodzeniu kocioł idzie większą parą, co powoduje większe straty kominowe, lepiej jest jak już zacznie pracować stale z w miarę równą temp. spalin... Mój kocioł: https://esterownik.pl/sterownik/689 Zgadzam się. Czterodrogowca mam również u siebie ale również i termostaty na grzejnikach. Temperaturę w instalacji ustawiam by termostaty pracowały gdzieś w środkowym zakresie. Jak się całkiem przymykają pomimo właściwej temperatury a grzejnik wystygnie to odczucie chłodu gwarantowane. Jak coś promieniuje jest przyjemniej. U kolegi, któremu to pisałem wyszedłem z założenia że zaworu nie posiada więc kilka tanich rad na szybko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sipus31 12.10.2011 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 W takim razie inaczej czy uwazacie ze to oszczedny piec,wiem ze nie przepracowal jeszcze zimy bo jest nowy na rynku,ale u wielu z was pracowal cale lato i od kilku dni mysle ze tez juz grzeje domek to jak to jest z tym spalaniem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej-M 12.10.2011 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 NO ale kol Andrzej-M takim paleniem to ty zawczasu dzwon do karoke65 niech ci Tira eko zamówi:) tak ustawiłem żeby porównać temp spalin z "minertu" (on ma takie ustawienia) i jak pisałem wyżej mam je na poz wyższym o 100 stopni............ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotrek42 12.10.2011 20:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 powolutku sytuacja zaczyna sie stabilizowac...jeszcze tylko ta wysoka temp spalin... kol opisz swoje wyjscie od piec do komina ,ile cm od kotła masz zamontowany czujnik, jaką masz srednice komina i czy czysciłes kiedys komin-chyba ze komin nowy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markowsski 12.10.2011 20:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 Bo to automat i tak się zachowuje, on nie ma stawać na zadanej, ma się starać utrzymać lekkie dmuchanie i podawanie. Stanie na amen, jak przeciągnie o ponad 5st.C wartość zadaną Więc jak to jest.Czy bardziej oszczedna jest praca kotła np.non stop kiedy temp.kotła oscyluje blisko zadanej,temp.spalin 110-120 ,pompa CO non stop w pracy czy pompa CO wyłączona(pracuje tylko jak temp.wew.spadnie poniżej zadanej) wtedy temp na piecu rośnie,spaliny lecą wdół wraz z powrotem(tak ustawiłem teraz).Wykres wygląda nieładnie ale czy to lepsze od regularnego cyklicznego wykresu i większego(chyba?) spalania? Proszę odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotrek42 12.10.2011 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 przejrzałem sobie twoje archiwum i albo masz nieprzystosowana instalacje do stref czasowych ...(bardzo wychładzaja ci kocioł) albo błd sterownika z czasówkami ale stawiam na nr1 wyłacz czasówki na 1-2 dni wtedy popatrz na wykresy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej-M 12.10.2011 21:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 powolutku sytuacja zaczyna sie stabilizowac...jeszcze tylko ta wysoka temp spalin... kol opisz swoje wyjscie od piec do komina ,ile cm od kotła masz zamontowany czujnik, jaką masz srednice komina i czy czysciłes kiedys komin-chyba ze komin nowy... czujnik temp spalin w oryginalnym miejscu czyli jak zabudował producent, komin o przekroju 27x15 cm, odległość od komina do kotła ok50 cm pod katem ok 40 st, czopuch oryginalny o średnicy wylotu z kotla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
markowsski 12.10.2011 21:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 przejrzałem sobie twoje archiwum i albo masz nieprzystosowana instalacje do stref czasowych ...(bardzo wychładzaja ci kocioł) albo błd sterownika z czasówkami ale stawiam na nr1 wyłacz czasówki na 1-2 dni wtedy popatrz na wykresy Moje archiwum? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Basco 12.10.2011 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 Sorry Basco za poprzedni wpis, miałoby do tego posta.. Ustawianie przepływu na zwykłych zaworach mija się z celem. Z reguły prowadzi to do sytuacji - grzejnik grzeje stale, albo wcale. Proponuję zawór 4-drogowy. Na piecu masz dowolną temperaturę, jaką chcesz mieć np. 45 stopni, a zaworem regulujesz temperaturę na obiegu CO. U mnie w tej chwili na piecu ok. 46-48 stopni, natomiast w obiegu CO ok. 36-37 stopni (obniżając tą temperaturę zaworem w jednym miejscu ustawisz sobie komfort cieplny w domu i jednocześnie obniżysz zużycie opału). Pompka CO włączona na stałe. Dodatkowo przez zawór część wody wychodzącej z kotła wraca z powrotem do niego podgrzewając wychładzający się powrót. Jak już wczesniej było dowodzone lepiej utrzymywać stałą, możliwie niską temperaturę w całej instalacji CO, niż stosować metodę : grzej - wychłodź - grzej. Po wychłodzeniu kocioł idzie większą parą, co powoduje większe straty kominowe, lepiej jest jak już zacznie pracować stale z w miarę równą temp. spalin... Mój kocioł: https://esterownik.pl/sterownik/689 mnie też się trochę zamieszało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotrek42 12.10.2011 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 markowsski w tym wypadku wszystko zalezy od instalacji w twoim domu, ja akurat preferuje bardzo małą deltę temperatur.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Piotrek42 12.10.2011 21:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Października 2011 Moje archiwum? Andrzej-M Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.