BobZielony 18.04.2011 20:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2011 Ja wybierałem popiół "na raty", bo miałem często kłopoty z szufladką. Odgarniałem popiół w jedną część paleniska i starałem się dokładać drewna z drugiej strony. Po kilku godzinach wybierałem popiół, jak ostygł, ale i tak konieczne był metalowy pojemnik na popiół i wystawienie ustrojstwa w miejsce odporne na ogień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
niktspecjalny 20.04.2011 07:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2011 Ja wybierałem popiół "na raty", bo miałem często kłopoty z szufladką. Odgarniałem popiół w jedną część paleniska i starałem się dokładać drewna z drugiej strony. Po kilku godzinach wybierałem popiół, jak ostygł, ale i tak konieczne był metalowy pojemnik na popiół i wystawienie ustrojstwa w miejsce odporne na ogień. No to w czym masz problem???Tak to już jest ....trza wybierać.Rusztowanie od spodu ,gdy otworzysz szufladkę to nic innego jak dostarczenie ponownej dawki powietrza.Zasłonięte przez popiół nic nie zmieni i w popiele źle będzie się drewno spalało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BobZielony 20.04.2011 14:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2011 Miałem taki problem, że szufladka była za mała na ten wkład, czasami jak się nagrzała, a popiół wpadł pod nią, to się dodatkowo zacinała. Więc sobie odpuściłem częste czyszczenie szufladki i czyszczenie popielnika przez szufladkę, byle tylko były otworki. Akurat w tamtym wkładzie były też inne możliwości ustawienia dopływu powietrza, chociaż dopływ przez szufladę wystarczał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
niktspecjalny 20.04.2011 15:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2011 Wiesz co ....zapytaj wojtkaR on nic nie wysypuje nic mu się nie gromadzi w komorze paleniskowej ...........tak w ogóle to on nie wie co to popiół. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
BobZielony 21.04.2011 19:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2011 Może i nie wie, jeśli rzadko pali. Ja wygaszałem kominek dopiero po 180 dniach ciągłego palenia, więc miałem inne problemy, ale do pokonania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
niktspecjalny 23.04.2011 19:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2011 Może i nie wie, jeśli rzadko pali. Ja wygaszałem kominek dopiero po 180 dniach ciągłego palenia, więc miałem inne problemy, ale do pokonania. O ty w życiu ale ci przed świętami musieli polać berbeluchy .hehehe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robur-wro 29.04.2011 16:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2011 Ja zdecydowałem się na DIABLO - 3600 zł (z większą szybą) + DGP (wszystkie manele do rozprowadzenia + turbinka itp.) - 1000 zł, materiały do zabudowy około 1500 zł. Wykonanie - jeszcze nie wiem ale może z pomocą ekipy wykańczającej domek - zrobię sam Myślę że wszystko powinno zamknąć się w 6 tyś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 29.04.2011 19:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Kwietnia 2011 (edytowane) No i o to chodzi. Miło by było jakbyś opisał materiały i technologię wykonania zabudowy wkładu kominkowego (obudowy) i tego całego kiedyś modnego wymuszonego DGP. Bo to bardzo istotne i ma bardzo ważny wpływ na póżniejsze użytkowanie kominka. Zdjęcia zewnętrzne kominka mnie raczej nie interesują, bo tu ograniczeniem jest praktycznie tylko wyobraźnia i gusta, poza tym w necie są tysiące zdjęć. Więc jedna fotka więcej by to była tylko. Pozdrawiam Edytowane 30 Kwietnia 2011 przez bohusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robur-wro 04.05.2011 17:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2011 Obudowa będzie zimna w stylu nowoczesnym ale dość minimalistycznym (trudno to nazwać) Konstrukcja wykonana będzie stelażem który ma zastosowanie w KG Obudowa płyta termoizolacyjna krzemianowo-wapniowa Super Isol - lub coś w tym stylu + odpowiedni klej + kratki Ozdobne wykończenie jeszcze dokładnie nie ustalone jest DGP - przewody izolowane SONOFLEX, wentylator TK 150, regulator obrotów UNI-1, skrzynka rozdzielcza 150/4x125mm, filtr okrągły, anemostaty i drobne rzeczy konstrukcyjne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 04.05.2011 17:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2011 Konstrukcja wykonana będzie stelażem który ma zastosowanie w KG Według mnie ta konstrukcja (stelaż) jest niepotrzebny, w pewnym sensie nawet komplikuje sprawę. Wystarczą konstrukcyjne płyty izolacyjne, przykładowo silca, perlitowe, lub inne. Klejone i miejscami skręcane. Systemu DGP nie analizuje, bo to już bez zobaczenia jest trudne. Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robur-wro 05.05.2011 18:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2011 Dzięki za informację - myślałem, że płyty typu SILCO montuje się na stelaż. Czyli jak rozumię można budować z tych płyt konstrukcję klejąc je np. klejem Silkadur - tak jak cegły.... No ale jeśli można miałbym jeszcze kilka pytań - czy mam ścianę za kominkiem również oklejać SILCO- jaką odległość pozostawić od ściany- czy całą obudowę od dołu zrobić płytami czy najpierw bloczki a później płyty- czy jeśli będzie DGP konieczna jest komora dekompresyjna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 05.05.2011 18:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2011 czy mam ścianę za kominkiem również oklejać SILCO Jeżeli tego wymaga konkretna sytuacja, lub nie chcesz aby ta ściana się nagrzewała. jaką odległość pozostawić od ściany Bezpieczna odległość to około 10 cm, więcej nie zaszkodzi. A dużo mniej niewskazane. czy całą obudowę od dołu zrobić płytami czy najpierw bloczki a później płyty Dół jak Ci pasuje może być wykonany z bloczków czy jeśli będzie DGP konieczna jest komora dekompresyjna Jeżeli strop jest betonowy to ten wynalazek słowny w branży kominkowej jest zbyteczny. Wystarczy zaizolować sufit Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 05.05.2011 20:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2011 Ja zdecydowałem się na DIABLO - 3600 zł (z większą szybą) + DGP (wszystkie manele do rozprowadzenia + turbinka itp.) - 1000 zł, materiały do zabudowy około 1500 zł. Wykonanie - jeszcze nie wiem ale może z pomocą ekipy wykańczającej domek - zrobię sam Myślę że wszystko powinno zamknąć się w 6 tyś. Diablo może być do wentylacji mechanicznej (całkowicie szczelny), lub z kurtyną powietrzną na szybę z pomieszczenia. Musisz zaznaczyć producentowi, jaki wariant cię interesuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 05.05.2011 21:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2011 Witam.Turbinka plus "manele" do rozprowadzeń (czyli całe DGP "wymuszone" ) za 1 tys. zł - to materiałowo niewykonalne. Czuję nosem "kichę" projektowo - wykonawczą rodem z marketu budowlanego ...Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 05.05.2011 21:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Maja 2011 Turbinka 650,- 20 mb rury dwa trójniki cztery anemostaty dziesięć opasek zaciskowych Ile chcesz kompletów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robur-wro 07.05.2011 18:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2011 (edytowane) Da się - wszystko do DGP od tego sprzedawcy - http://allegro.pl/holenderska-turbina-kominkowa-520-m3-h-regulator-i1594610819.html Zastanawiam się tylko czy nie wziąć turbiny DOSPEL - 5 lat gwarancji Edytowane 7 Maja 2011 przez robur-wro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robur-wro 07.05.2011 18:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2011 Diablo może być do wentylacji mechanicznej (całkowicie szczelny),lub z kurtyną powietrzną na szybę z pomieszczenia. Musisz zaznaczyćproducentowi, jaki wariant cię interesuje. W domu mam wentylację grawitacyjną - to jaki wkład mam zamówić ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 07.05.2011 18:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2011 Diablo może być do wentylacji mechanicznej (całkowicie szczelny), lub z kurtyną powietrzną na szybę z pomieszczenia. Musisz zaznaczyć producentowi, jaki wariant cię interesuje. W domu mam wentylację grawitacyjną - to jaki wkład mam zamówić ? Nie musi być ten całkowicie szczelny . Niewielką ilość powietrza będzie pobierał z pomieszczenia. Jeśli jednak planujesz odzysk ciepła ze spalin (np wymiennik kumulacyjny), lepiej weź wersję szczelną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
robur-wro 07.05.2011 19:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2011 Dziękuję bardzo za konkretne informacje. Czy mógłbym prosić jeszcze o wyjaśnienie sposobu umiejscowienia kratek w obudowie kominka z DGP, bo nie wiem czy moje rozumowanie jest poprawne. Chciałbym zbudować obudowę, która nie będzie miała kratek przednich tylko boczne. Jak sądzę rura doprowadzająca powietrze jest bezpośrednio wpięta do wkładu i powietrze dostarczane jest do spalania. Natomiast skąd jest powietrze do ogrzewania ? - tutaj oglądając różne kominki widziałem kratkę w dolnej części obudowy - czy ona jest za to odpowiedzialna ? Dwie kratki górne boczne będą dawać ciepło na salon i jednocześnie będą asekuracją dla DGP gdyby coś nie zadziałało lub zabrakło prądu. Czy wszystko będzie OK jak tak poczynię - czy coś jeszcze mi zabrakło ... ogólnie to amator jestem w tej branży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 07.05.2011 21:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Maja 2011 (edytowane) Witam. Da się Robur-wro - pewnie że "się da". Za 700 zł też się da zrobić ... Będziesz miał trzy stówki w kieszeni ... 1. Wentylator tylko Darco lub Dospel - te dwie firmy mają dobrze rozbudowany serwis 2. Wydajność wentylatora - 100% więcej niż kubatura domu 3. Filtr okrągły to sobie możesz od razu darować - jak nie kupisz dużej "skrzynki" (ocieplonej) to będziesz co trzy dni biegał na strych żeby go "odtykać" 4. Za filtrem ocieplona skrzynka rozdzielcza - żadne rozdzielacze i trójniki 5. Za nią każdy przewód mniej więcej tej samej długości (wychodzi 2 x więcej rur) - choćby Ci się to wydawało niepotrzebne, w ten sposób będziesz miał mniej więcej zrównoważone ciśnienie w każdym pomieszczeniu - unikniesz dysproporcji temperaturowych, róznych wydatków ciśnienia, regulacji za każdym razem 6. Pod wentylator i filtr mata wygłuszająca 7. Na zakończeniu każdego wylotu tłumik rozprężny - 1-1,5 mb przewodu większej średnicy 8. Zamiast anemostatów kratki okrągłe - unikniesz malowania sufitów co drugi rok, średnica 150 mm , taka sama jak średnica tłumika 9. Łazienka jak najbardziej ogrzewana - ale przewód sprowadzony do poziomu podłogi plus kratka 10. Odcinek przewodu od paleniska do wentylatora z przewodu sztywnego (okrągły kanał ocynkowany z dodatkowym ociepleniem) 11. Sonoflex DEC'a to przewody do wentylacji, po kilku latach użytkowania DGP, każde przewody z graniczną temperaturą stosowania wynoszącą 140-150 stopni, niemalże rozłażą się w rękach. Przewody specyfikowane na maksymalny zakres temperatur wynoszący 250 stopni, różnią się diametralnie wkładką wewnętrzną, rodzajem izolacji i brakiem foli - ceną również 12. Łączniki rur tylko jako nypel/mufa - wszystkie inne powodują dodatkowe straty przepływu i dodatkowy hałas 13. Łączenie wewnętrzne przewodów - opaski szerokie i miękkie, dodatkowo uszczelnione taśmą, ale nie zwykłą (80 - 120 stopni) tylko tą do 250 - 300 (różni się klejem, który po prostu nie śmierdzi) 14. Łączenia zewnętrzne - taśma zbrojona włóknem szklanym 15. W przypadku braku izolacji połaci dachowej do kalenicy (szczytu dachu), dodatkowe ogacenie przewodów 15 cm wełny zwykłej (do ociepleń) plus coś żeby nie chłonęła wilgoci (folia, ekran aluminiowy). 16. Regulator obrotów z czujnikiem i wyświetlaczem temperatury 17. W zabudowie kominka jak najdłuższy kawał flexa bez izolzcji - jest świetnym odbiornikiem ciepła To powyżej to bardzo poprawnie zrobiona i pełna (prawie - bo można jeszcze wstawić nawilżacz i by-pass) instalacja grzewcza, która pomimo tego że nie kosztuje przysłowiowego "tysiaka" to nadal jest najtańszym obecnie systemem grzewczym możliwym do zamontowania w budownictwie indywidualnym. Wiem ile kosztują materiały na "normalnie" wykonany system DGP - w dodatku z mniejszym VAT'em (8%)i nie w "marketowych cenach". Jak mi ktoś mówi że się w tysiaku mieści to kwituję to uśmiechem ... Pozdrawiam. Edytowane 7 Maja 2011 przez Forest-Natura Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.