Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Kominek - 5-7 tys czy to w ogóle realne?


monika i lukasz

Recommended Posts

Ja wybierałem popiół "na raty", bo miałem często kłopoty z szufladką. Odgarniałem popiół w jedną część paleniska i starałem się dokładać drewna z drugiej strony. Po kilku godzinach wybierałem popiół, jak ostygł, ale i tak konieczne był metalowy pojemnik na popiół i wystawienie ustrojstwa w miejsce odporne na ogień.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 334
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Ja wybierałem popiół "na raty", bo miałem często kłopoty z szufladką. Odgarniałem popiół w jedną część paleniska i starałem się dokładać drewna z drugiej strony. Po kilku godzinach wybierałem popiół, jak ostygł, ale i tak konieczne był metalowy pojemnik na popiół i wystawienie ustrojstwa w miejsce odporne na ogień.

 

No to w czym masz problem???Tak to już jest ....trza wybierać.Rusztowanie od spodu ,gdy otworzysz szufladkę to nic innego jak dostarczenie ponownej dawki powietrza.Zasłonięte przez popiół nic nie zmieni i w popiele źle będzie się drewno spalało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki problem, że szufladka była za mała na ten wkład, czasami jak się nagrzała, a popiół wpadł pod nią, to się dodatkowo zacinała. Więc sobie odpuściłem częste czyszczenie szufladki i czyszczenie popielnika przez szufladkę, byle tylko były otworki. Akurat w tamtym wkładzie były też inne możliwości ustawienia dopływu powietrza, chociaż dopływ przez szufladę wystarczał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zdecydowałem się na DIABLO - 3600 zł (z większą szybą) + DGP (wszystkie manele do rozprowadzenia + turbinka itp.) - 1000 zł, materiały do zabudowy około 1500 zł. Wykonanie - jeszcze nie wiem ale może z pomocą ekipy wykańczającej domek - zrobię sam :cool:

 

Myślę że wszystko powinno zamknąć się w 6 tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i o to chodzi. Miło by było jakbyś opisał materiały i technologię wykonania zabudowy wkładu kominkowego (obudowy) i tego całego kiedyś modnego wymuszonego DGP. Bo to bardzo istotne i ma bardzo ważny wpływ na póżniejsze użytkowanie kominka.

Zdjęcia zewnętrzne kominka mnie raczej nie interesują, bo tu ograniczeniem jest praktycznie tylko wyobraźnia i gusta, poza tym w necie są tysiące zdjęć. Więc jedna fotka więcej by to była tylko.

Pozdrawiam

Edytowane przez bohusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obudowa będzie zimna w stylu nowoczesnym ale dość minimalistycznym (trudno to nazwać)

Konstrukcja wykonana będzie stelażem który ma zastosowanie w KG

Obudowa płyta termoizolacyjna krzemianowo-wapniowa Super Isol - lub coś w tym stylu + odpowiedni klej + kratki

Ozdobne wykończenie jeszcze dokładnie nie ustalone jest :rolleyes:

DGP - przewody izolowane SONOFLEX, wentylator TK 150, regulator obrotów UNI-1, skrzynka rozdzielcza 150/4x125mm, filtr okrągły, anemostaty i drobne rzeczy konstrukcyjne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Konstrukcja wykonana będzie stelażem który ma zastosowanie w KG

 

Według mnie ta konstrukcja (stelaż) jest niepotrzebny, w pewnym sensie nawet komplikuje sprawę.

Wystarczą konstrukcyjne płyty izolacyjne, przykładowo silca, perlitowe, lub inne. Klejone i miejscami skręcane.

Systemu DGP nie analizuje, bo to już bez zobaczenia jest trudne.

 

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za informację - myślałem, że płyty typu SILCO montuje się na stelaż. Czyli jak rozumię można budować z tych płyt konstrukcję klejąc je np. klejem Silkadur - tak jak cegły....

 

No ale jeśli można miałbym jeszcze kilka pytań

- czy mam ścianę za kominkiem również oklejać SILCO

- jaką odległość pozostawić od ściany

- czy całą obudowę od dołu zrobić płytami czy najpierw bloczki a później płyty

- czy jeśli będzie DGP konieczna jest komora dekompresyjna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy mam ścianę za kominkiem również oklejać SILCO

 

Jeżeli tego wymaga konkretna sytuacja, lub nie chcesz aby ta ściana się nagrzewała.

 

jaką odległość pozostawić od ściany

Bezpieczna odległość to około 10 cm, więcej nie zaszkodzi. A dużo mniej niewskazane.

 

czy całą obudowę od dołu zrobić płytami czy najpierw bloczki a później płyty

 

Dół jak Ci pasuje może być wykonany z bloczków

 

czy jeśli będzie DGP konieczna jest komora dekompresyjna

 

Jeżeli strop jest betonowy to ten wynalazek słowny w branży kominkowej jest zbyteczny. Wystarczy zaizolować sufit

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zdecydowałem się na DIABLO - 3600 zł (z większą szybą) + DGP (wszystkie manele do rozprowadzenia + turbinka itp.) - 1000 zł, materiały do zabudowy około 1500 zł. Wykonanie - jeszcze nie wiem ale może z pomocą ekipy wykańczającej domek - zrobię sam :cool:

 

Myślę że wszystko powinno zamknąć się w 6 tyś.

 

Diablo może być do wentylacji mechanicznej (całkowicie szczelny),

lub z kurtyną powietrzną na szybę z pomieszczenia. Musisz zaznaczyć

producentowi, jaki wariant cię interesuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diablo może być do wentylacji mechanicznej (całkowicie szczelny),

lub z kurtyną powietrzną na szybę z pomieszczenia. Musisz zaznaczyć

producentowi, jaki wariant cię interesuje.

 

W domu mam wentylację grawitacyjną - to jaki wkład mam zamówić ?

 

Nie musi być ten całkowicie szczelny . Niewielką ilość powietrza będzie pobierał z

pomieszczenia. Jeśli jednak planujesz odzysk ciepła ze spalin (np wymiennik

kumulacyjny), lepiej weź wersję szczelną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za konkretne informacje. :)

 

Czy mógłbym prosić jeszcze o wyjaśnienie sposobu umiejscowienia kratek w obudowie kominka z DGP, bo nie wiem czy moje rozumowanie jest poprawne. Chciałbym zbudować obudowę, która nie będzie miała kratek przednich tylko boczne. Jak sądzę rura doprowadzająca powietrze jest bezpośrednio wpięta do wkładu i powietrze dostarczane jest do spalania. Natomiast skąd jest powietrze do ogrzewania ? - tutaj oglądając różne kominki widziałem kratkę w dolnej części obudowy - czy ona jest za to odpowiedzialna ? Dwie kratki górne boczne będą dawać ciepło na salon i jednocześnie będą asekuracją dla DGP gdyby coś nie zadziałało lub zabrakło prądu. Czy wszystko będzie OK jak tak poczynię - czy coś jeszcze mi zabrakło ... ogólnie to amator jestem w tej branży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Da się

Robur-wro - pewnie że "się da". Za 700 zł też się da zrobić ... Będziesz miał trzy stówki w kieszeni ...

1. Wentylator tylko Darco lub Dospel - te dwie firmy mają dobrze rozbudowany serwis

2. Wydajność wentylatora - 100% więcej niż kubatura domu

3. Filtr okrągły to sobie możesz od razu darować - jak nie kupisz dużej "skrzynki" (ocieplonej) to będziesz co trzy dni biegał na strych żeby go "odtykać"

4. Za filtrem ocieplona skrzynka rozdzielcza - żadne rozdzielacze i trójniki

5. Za nią każdy przewód mniej więcej tej samej długości (wychodzi 2 x więcej rur) - choćby Ci się to wydawało niepotrzebne, w ten sposób będziesz miał mniej więcej zrównoważone ciśnienie w każdym pomieszczeniu - unikniesz dysproporcji temperaturowych, róznych wydatków ciśnienia, regulacji za każdym razem

6. Pod wentylator i filtr mata wygłuszająca

7. Na zakończeniu każdego wylotu tłumik rozprężny - 1-1,5 mb przewodu większej średnicy

8. Zamiast anemostatów kratki okrągłe - unikniesz malowania sufitów co drugi rok, średnica 150 mm , taka sama jak średnica tłumika

9. Łazienka jak najbardziej ogrzewana - ale przewód sprowadzony do poziomu podłogi plus kratka

10. Odcinek przewodu od paleniska do wentylatora z przewodu sztywnego (okrągły kanał ocynkowany z dodatkowym ociepleniem)

11. Sonoflex DEC'a to przewody do wentylacji, po kilku latach użytkowania DGP, każde przewody z graniczną temperaturą stosowania wynoszącą 140-150 stopni, niemalże rozłażą się w rękach. Przewody specyfikowane na maksymalny zakres temperatur wynoszący 250 stopni, różnią się diametralnie wkładką wewnętrzną, rodzajem izolacji i brakiem foli - ceną również

12. Łączniki rur tylko jako nypel/mufa - wszystkie inne powodują dodatkowe straty przepływu i dodatkowy hałas

13. Łączenie wewnętrzne przewodów - opaski szerokie i miękkie, dodatkowo uszczelnione taśmą, ale nie zwykłą (80 - 120 stopni) tylko tą do 250 - 300 (różni się klejem, który po prostu nie śmierdzi)

14. Łączenia zewnętrzne - taśma zbrojona włóknem szklanym

15. W przypadku braku izolacji połaci dachowej do kalenicy (szczytu dachu), dodatkowe ogacenie przewodów 15 cm wełny zwykłej (do ociepleń) plus coś żeby nie chłonęła wilgoci (folia, ekran aluminiowy).

16. Regulator obrotów z czujnikiem i wyświetlaczem temperatury

17. W zabudowie kominka jak najdłuższy kawał flexa bez izolzcji - jest świetnym odbiornikiem ciepła

To powyżej to bardzo poprawnie zrobiona i pełna (prawie - bo można jeszcze wstawić nawilżacz i by-pass) instalacja grzewcza, która pomimo tego że nie kosztuje przysłowiowego "tysiaka" to nadal jest najtańszym obecnie systemem grzewczym możliwym do zamontowania w budownictwie indywidualnym.

Wiem ile kosztują materiały na "normalnie" wykonany system DGP - w dodatku z mniejszym VAT'em (8%)i nie w "marketowych cenach". Jak mi ktoś mówi że się w tysiaku mieści to kwituję to uśmiechem ...

Pozdrawiam.

Edytowane przez Forest-Natura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...