Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Jak to ugryźć - pytanie do instalatorów układów c.o.

timon120777

Recommended Posts

WITAM

posiadam instalację co + cwu połączoną w sposób widoczny na zdjęciu.

P4060082.JPG

chodzi to wszystko na jednej pompie i niestety grzeje mi cwu do takiej samej temperatury jak co.

zamierzam dodać drugą pompę która będzie obsługiwała cwu

P4060083.JPG

i tu powstaje w mojej głowie pytanie:

czy odcinek zaznaczony na czerwono będzie funkcjonował prawidłowo??? jest to zasilenie z zaworem kulowym grawitacyjnym. czy w przypadku pracy tylko pompy cwu np latem nie będzie kłopotów z doprowadzeniem wody z pieca na tym właśnie odcinku. może kręcę ale jestem laikiem. więc w skrócie, czy moge tą pompę tam zamontowac czy lepiej prowadzić wyjście z pieca dla cwu poniżej zaworu kulowego tworząc oddzielny obieg???

PROSZĘ O RADĘ I Z GÓRY DZIĘKUJĘ

wiem że oprócz pompy obowiązkowo zawory, również sterownik będzie inny ale nie rozumiem powodu demontażu zaworu różnicowego:bash:

co z pracą instalacji po jego demontażu jeśli braknie prądu????

A instalacja wykonana w systemie grawitacji czyli takim gdzie c.o pracuje bez potrzeby funkcjonowania pompy czyli zasilanie do grzejników pod sufitem a powrót przy podłodze czy też instalacja pompowa gdzie zasilanie i powrót po ścianie przy podłodze czy też w podłodze pomiędzy styropianem bo jeżeli instalacja wykonana na grawitacji to żeczywiście szkoda się pozbywać możliwości krążenia grawitacyjnego demontując zawór różnicowy a jeżeli wykonana systemem pompowym to demontarz zaworu różnicowego nic nie zmieni bo i tak w tej chwili zawór nie powoduje przy braku prądu cyrkulacji grawitacyjnej już lepiej zainstalować zasilanie awaryjne do pompki za pomocą przetwornicy energii elektrycznej 230 v/ 12 v i akumulatora żelowego

Edytowane przez mariobros35
błąd

do kolegi MARIOBROS35