Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

jak zlikwidować mostek termiczny przy betonowym tarasie?


natalutka

Recommended Posts

  • 7 months później...

Podepnę się pod starszy temat:

 

własnie odkryłem, że mam chyba potężny mostek termiczny w domu. Może ktoś bedzie miał pomysł co z tym zrobić.

 

nowowybudowany dom - ściany 3W, porotherm 25+wełna 12+porotherm 12, a wiec teoretycznie ciepły. Na długości ok 10 metrów (dwie sciany zewnętrzne) mam taras, który jest jednoczesnie stropem małej piwniczki. Panowie fachowcy położyli taras/ strop nad piwniczką a nastepnie zalali go razem z chudziakiem - obie płyty betonowe się łączą przerywając izolację scian.

 

to co mi przychodzi do głowy to:

1. rozebrać część ściany zewnętrznej, przeciąć a w zasadzie wykuć fragment wylewki tam gdzie powinna być izolacja, uzupełnic i zalać. niestety nie jest to sam beton -ale również pręty stalowe. Po ich wycięciu strop moze spaść mi na głowę....

2. Rozebrać ścianę tylko kilkumetrowy fragment) i zastąpić ją ociepleniem ze styropianu - tylko po co ja ten dom 3wastwowy budowałem.

3. Zastąpić dolny fragment sciany (1-2 pustaki) jakimś twardym materiałem izolacyjnym - przydałby się jakis styropian, na którym mozna stawiać ściany...

 

.... każdy inny pomysł bedzie mile widziany.

 

oczywiście postaram sie naprawienie błędu wyegzekwować od wykonawcy - ale to nie bedzie łatwe.

 

Sz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

liczyłeś ile ciepła ci tamtędy ucieka ??

 

nie, bo nie potrafie tego dokładnie policzyć. Wydaje mi się tylko, że problemem nie jest płyta betonu - tak jak wszyscy do tego podchodzą. Przy ścianach dwuwarstwowych (ceramika plus ocieplenie) wystarczy ocieplić taras i po kłopocie. U mnie bezpośrednio na płycie betonowej stoi ściana zewnętrzna o pow ok 30m2 - jak to ktoś ujął - duzy radiator. Uciekające ciepło jest problemem, ale chyba większym bedzie wilgoć pojawiająca się na styku tej sciany z ogrzaną płytą betonową, która 12 cm dalej styka się ze ścianą wewnętrzną budynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

liczyłeś ile ciepła ci tamtędy ucieka ??

 

Możesz podpowiedzieć jak to policzyć? Ściana styka się z podłogą na długości 10 metrów. Powierzchnia styku to 1,2m2. Ale jak w tym uwzglednić powierzchnię ściany zewnętrznej? Przecież inaczej bedize ciepło uciekać jeśli zostawię np nieocieplony pasek tarasu o szerokości 12 cm, a inaczej jeśli przyłożę do tego paska ścianę o wysokości 3 metrów. gdybyś mógł jakiś wzór podpowiedzieć - z góry dziekuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz podpowiedzieć jak to policzyć? Ściana styka się z podłogą na długości 10 metrów. Powierzchnia styku to 1,2m2. Ale jak w tym uwzglednić powierzchnię ściany zewnętrznej? Przecież inaczej bedize ciepło uciekać jeśli zostawię np nieocieplony pasek tarasu o szerokości 12 cm, a inaczej jeśli przyłożę do tego paska ścianę o wysokości 3 metrów. gdybyś mógł jakiś wzór podpowiedzieć - z góry dziekuję

ta ściana ma małą powierzchnie styku do tego tarasu, jej powierzchnia nic nie zmienia...

powierzchnią styku tego tarasu będziesz tracił średnio jakieś 1-1,5 kwh na dobę...

 

przy grzaniu prądem w taniej taryfie to jakieś 60-70 zł na sezon

Edytowane przez jasiek71
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Naprawde uważasz, że powierzchnia ściany nie ma tu nic do rzeczy? Nie jestem biegły w sztuce budowania - bliżej mi elektroniki, fizyki. Na procesory np zakłada się radiatory, które dzieki kilkurotnie większej powierzchni niz sam procesor powodują znacznie szybsze oddawanie ciepła do otoczenia. Podobnie działa grzejnik w pomieszczeniu - sama rura by nie oddała tyle ciepła co grzejnik. Podobna funkcje ma radiator na rurze kominkowej - szybciej oddaje ciepło - mimo, że powierzchnia styku spalin z rurą sie nie zmienia. nie znam sie na tym, więc może wypisuję głupoty - ale wole wiedzieć czy bedzie to 60 zł czy np 500, bo to oznacza dużą różnicę i konieczność modernizacji tego odcinka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki. Naprawde uważasz, że powierzchnia ściany nie ma tu nic do rzeczy? Nie jestem biegły w sztuce budowania - bliżej mi elektroniki, fizyki. Na procesory np zakłada się radiatory, które dzieki kilkurotnie większej powierzchni niz sam procesor powodują znacznie szybsze oddawanie ciepła do otoczenia. Podobnie działa grzejnik w pomieszczeniu - sama rura by nie oddała tyle ciepła co grzejnik. Podobna funkcje ma radiator na rurze kominkowej - szybciej oddaje ciepło - mimo, że powierzchnia styku spalin z rurą sie nie zmienia. nie znam sie na tym, więc może wypisuję głupoty - ale wole wiedzieć czy bedzie to 60 zł czy np 500, bo to oznacza dużą różnicę i konieczność modernizacji tego odcinka.

 

metale znacznie lepiej przewodzą ciepło, beton przy nich jest izolatorem

np. aluminium ma sto razy większą przewodność cieplną niż beton

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.stahlton.com.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=75&Itemid=201

 

To jest coś na czym możesz opierać duże ciężary. Może Ci się przyda.

 

Pozdrawiam.

 

Pewnie, że mi się przyda - własnie tego szukam - jak się okazuje to jest chyba jedyne rozwiązanie na taki mostek. Dziękuję bardzo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie też - poczytałem troche o tym rozwiazaniu - równie dobrze jest owinąć dom ceratą. Ale czekam na konkret - nazwe producenta, specyfikacje - wtedy sie do tego odniose. Na razie Twój pomysł jest najlepszy - tylko dystrybucja produktu w Polsce praktycznie nie działa. Najszybciej bedzie pojechać do Warszawy po 20 pustaków, zapakować w bagaznik i obu sie mi osobówka nie zarwała :).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks później...
  • 5 months później...

Witam, załączam zdjęcie moich drzwi wejściowych, otwieranych na zewnątrz. Pod listwą progową jest jakieś 7cm miejsca. Planowana podłoga to 10cm styro + 5cm wylewki, wtedy zostanie jeszcze miejsce pod listwą na wsunięcie kafli na kleju. Jeśli chodzi o ocieplenie to chciałem dać przed listwą drzwiową jedno-centymetrowy pasek styropianu i podobnie płaski pasek na dno wylewki w świetle drzwi. Wiem, że listwa drzwiowa będzie "zimna", chcę mieć solidne podparcie ale to chyba wystarczy, żeby mi tam podłoga nie przemarzała ?

 

Dodatkowo mogę zrobić drugą przegrodę z 2cm styropianu na linii ściany, za którą byłaby odseparowana podłogówka.

 

Inna opcja to zbicie młotem pneumatycznym ściany pod drzwiami, który w tej części jest wykonany z bloczków betonowych i ocieplony styropianem na zewnątrz budynku, oraz wstawienie tam isomuru. Pytanie czy gra jest warta świeczki, czy ten isomur bardziej mi to miejsce ociepli niż styropian. Ta opcja wiąże się też z ryzykiem uszkodzeń stolarki, nie wiadomo tez jak zareagują drzwi po zdjęciu podparcia.

 

Co doradzicie ?

20120526092.jpg

Edytowane przez mrTracy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...