Lopez69 09.04.2011 20:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2011 (edytowane) Witam, parę tygodni temu wystartowalem z budową domu, do której przygotowywałem się od prawie dwóch lat. W tym czasie byłem częstym gościem tego forum, miałem okazję zaczerpnąc sporo informacji. Te mam zamiar podczas budowy zweryfikować. O moich spostrzeżeniach będę informował na bieżąco, może komuś się te informacje przydadzą.Założenia do budowy były następujące:- dom parterowy, pow. ok 200 metrów kwadratowych, poddasze nieużytkowe,- ściana jednowarstowa z ceramiki poryzowanej,- ogrzewanie gazowe,- wentylacja mechaniczna,- okna 3-szybowe od strony północnej, 2-szybowe od strony południowej,- spora powierzchnia przeszkleń, ok 40 metrów kwadratowych,- i parę innych pierdół o których poinformuję później. Odnośnie możliwych wpisów mam jedą prośbę. Nie chciałbym aby wątek zamienił się w dyskusję na temat wyższości masła nad margaryną, czyli ceramiki nad betonem komórkowym, ściany dwuwarstwowej nad jednowarstwową i trzywarstwowej nad dwu warstwową. Decyzje swoje podjąłem świadomie i w moim przekonaniu właściwie. A życie zweryfikuje, czy miałem rację. PozdrawiamLopez Edytowane 9 Kwietnia 2011 przez Lopez69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lopez69 09.04.2011 21:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2011 Buduję z szlifowanych pustaków Edera, o grubości 44 cm. Wspołczynniki przenikania dla pustaka to 0,24. Klej nakladanych specjalną rolka o grubości 1 mm. Spasowanie pustaków jest bardzo dobre, szczeliny pionowe dzięki systemowi pióro-wpust praktycznie niezauważalne. Nadproża systemowe pozwalające na uniknięcie mostków cieplnych. Po zakończeniu budowy planuję wykonać zarówno próbę ciśnieniową jak i termowizję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lopez69 09.04.2011 21:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Kwietnia 2011 Uwaga nr 1. Przy powierzchni domku ok. 200 metrów kwadratowych i spadku dachu 35% - powierzchnia tego drugiego wynosi ok. 400 metrów kwadratowych a ilość drewna na więźbę to ok. 20 kubików. Że nie jest to tanie nie muszę nadmieniać - warto wziąć to pod uwagę przy wyborze projektu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
beton44 10.04.2011 05:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 -> podforum "Dzienniki budowy" ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lopez69 10.04.2011 07:09 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 -> podforum "Dzienniki budowy" ? Nie ..... nie mam zamiaru relacjonować przebiegu budowy a jedynie przekazać swoje spostrzeżenia na temat decyzji które podjąłem przed jej rozpoczęciem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lopez69 10.04.2011 12:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Kwietnia 2011 Uwaga nr 2. Dotyczy fundamentów. W przypadku gdyby wykopy pod fundamenty nie wymagały szalunków koniecznie kontrolować ich szerokość i głębokość ( szczególnie gdy wykopy wykonywane są koparką ). Może zabrzmi to banalnie, ale nawet nieznacznie szersze niż to konieczne wykopy fundamentowe w przypadku parterówki ( tutaj długość fundamentów w porównaniu do domu piętrowego o tym samym metrażu jest zdecydowanie większa ) strasznie daje po kieszeni. Parę centymetrów na szerokości lub głębokości sprawia, że zamiast 30 kubików musicie wlać 35. Koniecznie pilnować wykonawcy !!! To są Wasze pieniądze, a ich to niezbyt interesuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lopez69 13.04.2011 17:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2011 Uwaga nr 3. Bezwzględnie zalecam geotechniczne badanie stopnia zagęszczenia gruntu przed wylaniem chudziaka. I nie mam tutaj na myśli metod dziadka Eugeniusza w stylu wkładania drutów w pospółkę czy inne metody tego typu ( bo skuteczność tych w dzisiejszych, krótkich cyklach budowlanych oceniam jako sympatyczną mitologię ) a badania specjalistycznym sprzętem. Badania np. płytą nie są na tyle drogie ( w przypadku domku jednorodzinnego ok. 200 PLN ), żeby trzeba było szukać metod alternatywnych czy wręcz na tym etapie oszczędzać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lopez69 13.04.2011 18:12 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2011 W moim przypadku 800zł-3 odwierty. Mówisz o badaniach podłoża czy o badaniach zagęszczenia gruntu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lopez69 13.04.2011 18:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2011 Czyli nie zagęszczenie gruntu pod chudziaka, bo takie badania kosztują ok. 200 PLN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lopez69 24.04.2011 16:49 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Kwietnia 2011 (edytowane) Uwaga nr. 4 Wszystkim budującym zalecam, bazując niestety na doświadczeniu, ciągłe kontrolowanie wymiarów wszelkich otworów. Budowlańcy mają niestety tą smutną tendencję, iż w trakcie budowy "gubią" wiele podstawowych wymiarów ( no bo tu się dotnie, tam się domuruje ) . To przysparza później mnóstwo problemów, których można uniknąć trzymając rękę na pulsie podczas budowy. Tak że koniecznie mierzyć, mierzyć, mierzyć, aby po jakimś czasie nie obudzić się z ręką w nocniku Pozdrawiam Edytowane 24 Kwietnia 2011 przez Lopez69 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lopez69 15.04.2013 14:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 Witam, w związku z tym, iż sezon grzewczy powoli dobiega końca, czas na podsumowanie efektów zastosowania ściany 1-warstwowej w kontekście kosztów ogrzewania i cwu ( pierwszy sezon grzewczy dla budynku ). O tym jaki dom budowałem, napisałem już w pierwszym poście - w tej kwestii nic się nie zmieniło. Na początek parę parametrów odnośnie temperatur ( wszystkie podane temperatury są temperaturami zadanymi ): - garaż w bryle budynku 30 m2 - 12 C - kotłownia - 8 m2 - 16 C, - salon z kuchnią - 75 m2 - między 6 a 14 - 20 C, między 14 a 23 - 21 C, między 23 a 4 - 19 C, - trzy sypialnie po 15 m2 - 19 C, - dwie łazienki po 10 m2 - 23 C, - korytarze razem ok 20 m2 - korzystają z ciepła odpadowego pozostałych pomieszczeń. Wszystkie zadane temperatury były uzyskiwane, poza paroma mroźnymi dniami gdy w garażu temperatura spadała do 8 C ( tutaj jednak ciepło "ucieka" bramą garażową ). Powierzchnia przeszkleń to ok 40 m2, okna trzyszybowe po stronie północnej, dwuszybowe po stronie wschodniej i południowej. Wszystkie okna na noc zamykane roletami. Kuchnia używana ( gotowanie obiadów ) 2 razy w tygodniu, kominek używany był 3 razy. Ciepło odpadowe ze źródeł alternatywnych więc pomijalne. Zużycie gazu na ogrzewanie i cwu. w okresie między 15.11.2012 a 15.04.2013 wyniosło 1270 m3. Piec gazowy, kondensacyjny nastawiony na maksymalną moc = 10 kW bez problemu dawał radę nawet podczas temperatur poniżej - 20 C. I to na tyle suchych faktów A teraz garść moich spostrzeżeń: - technologia wykonania ściany zewnętrznej budynku w bardzo niewielkim stopniu wpływa na jego różną energochłonność ( pod warunkiem wykonania ściany zgodnie ze sztuką budowlaną i przyjęciu porównywalnych parametrów ), - różnica między oknami 2 i 3 szybowymi jest w zasadzie pomijalna a w każdym razie na tyle niewielka, że wymaga rozsądnego rozpatrzenia czy w ogóle opłacalna jest dopłata do okna 3 szybowego, - najwięcej ciepła ucieka wentylacją i tutaj szukałbym potencjalnie największych oszczędności. Pozdrawiam Lopez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
geokart 15.04.2013 16:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 Witam! @Lopez69 Czy mógłbyś udostępnić plan domu? Jaki masz dach tzn kształt/konstrukcja? co to jest te jaśniejsze/cieplejsze?http://ubuntuone.com/4VhdWymJPp3nz1Rhukc85w Dzięki Pozdro! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Lopez69 15.04.2013 18:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2013 @geokart Dach mam kopertowy.To jaśniejsze miejsce to nic innego jak mylna interpretacja kamery odcinka dolnego ściany w kolorze czarnym ( pozostała ściana jest jasna ) .... Nie chcę tutaj robić wykładni emisyjności ciała czarnego, idealnie szarego itd itp. Chodziło mi tylko pokazanie homogeniczności ściany.PozdrawiamLopez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.