tomo21 12.04.2011 16:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2011 Witam wszystkich!Mój dylemat jak w tytule.Ze względu na kształt i wielkość działki najbardziej odpowiada mi koncepcja domu z wbudowanym garażem, ciągnącym się od ściany frontowej do końca budynku (na końcu pseudo kotłownia-kocioł gazowy z zamkniętą komorą)Chciałbym również aby dom wyszedł w przedziale 5-7 litrów. Budynek o prostej bryle z dwuspadowym dachem. Wstępna koncepcja ocieplenia to 20cm styro pod płytą i 20-25 na ścianach, okna w ociepleniu i 30cm wełny na dachu.Do tego WM +rurowy GWC. Wszystko robione TYMI RĘCAMI:). Garaż chyba bez ogrzewania bo po co? Usytuowany od strony płn. Pomiędzy garażem a częścią mieszkalną ściana nośna z gazobetonu 24cm. Nad garażem pokoje, strop lity lub gęstożebrowy. Jak to wentylować żeby straty ciepła były jak najmniejsze, no i udało się usunąć dużą ilość wilgoci z topniejącego śniegu. A może jak garaż nieogrzewany to jakoś docieplać ścianę wewnętrzną i sufit. A może dom energooszczędny to z założenia nie jest budynek z wbudowanym garażem?Pozdrawiam i czekam na wszelkie sugestie! Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/156198-dom-energooszcz%C4%99dny-z-gara%C5%BCem-w-bryle-budynku-czy-to-ma-sens/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
head67 14.04.2011 12:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2011 (edytowane) sprawę komplikuje trochę fakt ze nad garażem maja być pokoje jest to do zrobienia ale dużo szczegółów i detali trzeba by przypilnować tez będę miał garaż w bryle będę go odcinał izolacja ale nad garażem nieogrzewany stryszek Edytowane 14 Kwietnia 2011 przez head67 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/156198-dom-energooszcz%C4%99dny-z-gara%C5%BCem-w-bryle-budynku-czy-to-ma-sens/#findComment-4660256 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WaldiM 20.04.2011 05:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2011 (edytowane) Białystok i jego wąskie działki, ciekawy problem,napisałeś, że dom na płycie dołem styropian, tanie to to nie będzie ale o tym pewnie wiesz, poddam ci pod rozważenie moją koncepcję. Zbroisz płytę tylko pod dom ale daj nie 20 cm jak już idziesz na całość tylko min 25 cm mieszkamy w podlaskim, patrz średnioroczne temperatury, dalej przerwa 20,5 cm pomiędzy domem na drugą płytą zbrojoną na gruncie lub stawiasz pod garażem fundament tradycyjny (tak jakbyś budował dwie niezależne budynki dom i garaż), następnie stawiasz ścianę w technologi 3 warstwowej pomiędzy domem i garażem, zespalając ją łącznikami tak jak się stawia tradycyjną ścianę 3 warstwową, do ściany domu doklejasz 20 cm styropianu i zostawiasz od strony garażu szczelinę wentylacyjną (kilka kratek od strony muru w garażu załatwi problem wentylacji styropianu w lato często zostawiaj garaż otwarty). Sprawę parteru masz z głowy, w kotłowni na podłodze na gruncie lub płycie kładziesz styropian, żeby nie wychładzać pomieszczenia nadmiernie i ścianę działową między kotłownią a garażem budujesz z płyt k/g izolowanych w środku wełną grubości 15 cm, lub tradycyjnie murujesz + styropian 15 cm, to nie jest tak bardzo istotne, to tylko kotłownia, zasobniki i tak zaizolujesz dodatkowo. Wyszedłeś z parteru, teraz lejemy strop, niestety też tanio nie będzie musisz położyć strop monolityczny i to w 2 poziomach niżej o 24 cm nad kotłownią i garażem i wyżej o 24 cm w całym domu. Tam gdzie wylejesz strop niżej czyli nad garażem dajesz 15 cm styropianu w podłogę i wylewkę 9 cm (ja bym zbroił wylewkę ze względu na ugięcia styropianu tylko 15 cm jak robisz tradycyjny fundament bo podłoga nad garażem będzie podłogą nad pomieszczeniem nieogrzewanym ale temp w garażu będzie zawsze dodatnia tylko nie dawaj izolacji podłogi na gruncie w garażu), w całym pozostałym domu kładziesz 5 cm styropianu akustycznego i wylewkę 7 cm. Tutaj również łączysz ocieplenie ściany trójwarstwowej z ociepleniem podłogi nad garażem w jednolitą izolację, czyli masz 2 wieńce o rożnej wysokości, jeden dla płyty monolitycznej domu, drugi dla płyty monolitycznej nad garażem. Teraz możesz lecieć już pojedynczą ścianą działową tą od strony domu. Wylewki się wyrównały masz jednolitą podłogę w całym domu i dobrze zaizolowane pokoje nad nieogrzewanym garażem. Dalej już robisz tradycyjnie. O zaprojektowaniu właściwym przeszkleń, chyba nie muszę Ci pisać. Edytowane 20 Kwietnia 2011 przez WaldiM Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/156198-dom-energooszcz%C4%99dny-z-gara%C5%BCem-w-bryle-budynku-czy-to-ma-sens/#findComment-4668215 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Crazy 20.04.2011 17:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2011 A co jeśli garaż ma być tylko przyklejony do domu, bez pomieszczeń nad garażem. To jak byś to rozwiązał, żeby było tanio i energooszczędnie. ps. Też jestem z Białegostoku, a projekt będzie taki M-130 Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/156198-dom-energooszcz%C4%99dny-z-gara%C5%BCem-w-bryle-budynku-czy-to-ma-sens/#findComment-4669014 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 21.04.2011 05:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2011 Ja mam garaz w bryle domu a nad garazem pokoj, lazienka i pralnie.Garaz nieogrzewany ale ocieplony od srodka.Na sufit dalem 20cm styropianu a na sciany po 10cm styro no i pod podloga tez 10cm styropianu a wszystko polaczone jak w pudelku.Na sciany celowo tylko 10cm, szczegolnie te od strony mieszkalnej zeby troche ciepla migrowalo i utrzymywalo temp. powyzej 0*C i to sie sprawdzilo.Przy temp. -27*C na zewnatrz w garazu bylo ok. 0*C Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/156198-dom-energooszcz%C4%99dny-z-gara%C5%BCem-w-bryle-budynku-czy-to-ma-sens/#findComment-4669697 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WaldiM 21.04.2011 06:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2011 Zerknąłem na projekt, to typowy produkcyjniak z początku lat 90-tych, obecnie spełnia minimalne normy dla domów. Na twoim miejscu wziąłbym audytora i cały projekt jest do poprawek. Wliczając błędy budowlane możesz nie spełnić norm WT na taki budynek. Moje uwagi:- 6 cm styropianu na podłodze na gruncie to jest stanowczo zbyt mało, licząc niestaranność wykonawców podłoga może nie spełniać norm WT;- dach z ułożeniem ocieplenia tylko pomiędzy legarami to nie mieści się w żadnych obecnych standardach, dodatkowo musi być ocieplenie na ruszcie;- połączone wylewki tarasu i schodów tak się nie robi i nie powinno, grzejesz w zimie taras i schody wejściowe;- położenie łazienki gdzie temp. projektowa wynosi 24 stopnie ze wspólną ścianą w nieogrzewanym garażu to duży błąd;- izolacja cokołu 6cm styropianu to również zbyt mało;Jak napisałem wcześniej to typowy produkcyjniak z lat 90-tych przy obecnych cenach energii taki projekt bez poprawek jest nie do przyjęcia. Koszty jakie będzie ten dom generował długofalowo odbiją się na twojej kieszeni i to boleśnie. Tutaj nie ma co poprawiać i izolować ten projekt trzeba cały zweryfikować i policzyć od nowa. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/156198-dom-energooszcz%C4%99dny-z-gara%C5%BCem-w-bryle-budynku-czy-to-ma-sens/#findComment-4669743 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 21.04.2011 19:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2011 Ja mam garaz w bryle domu a nad garazem pokoj, lazienka i pralnie. Garaz nieogrzewany ale ocieplony od srodka. Na sufit dalem 20cm styropianu a na sciany po 10cm styro no i pod podloga tez 10cm styropianu a wszystko polaczone jak w pudelku. Na sciany celowo tylko 10cm, szczegolnie te od strony mieszkalnej zeby troche ciepla migrowalo i utrzymywalo temp. powyzej 0*C i to sie sprawdzilo. Przy temp. -27*C na zewnatrz w garazu bylo ok. 0*C Pzdr. Podłogę w garażu raczej bym nie izolował. Czerpał byś ciepło z gruntu. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/156198-dom-energooszcz%C4%99dny-z-gara%C5%BCem-w-bryle-budynku-czy-to-ma-sens/#findComment-4670846 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 22.04.2011 05:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2011 Widzisz to moze byc zludne.Nie mowie o moim przypadku poniewaz nie znasz wszystkich szczegolow jak widac ale ja akurat mam w garazu pod podloga GWC zwirowe (powojne zloze) ktore pracuje non-stop na przemian po 12 godzin.Jesli fundamenty sa "porzadnie" zaizolowane lub sciany odciete od fundamentow to mozna nie izolowac podlogi w garazu.Jesli jednak jest to wykonane "tradycyjnie" to lepiej nie wychladzc pozostalych czesci domu. Grunt bedzie odbieral cieplo od scian a sciany z wnetrza domu i w rezultacie za ogrzewanie zaplacic mozemy wiecej niz zyskac owego ciepelka z gruntu. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/156198-dom-energooszcz%C4%99dny-z-gara%C5%BCem-w-bryle-budynku-czy-to-ma-sens/#findComment-4671428 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perso 26.04.2011 09:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 ja planuje budowę domu zx33 ( http://www.z500.pl/projekt/zx33.html ) z garażem w bryle budynku. Planuje zmniejszyć wysunięcie garażu do przodu do jakichś 1.5 metra i zlicuje jego bok ze ścianą budynku.Kombinuje sobie ( ale nie wiem czy dobrze ) że osobna izolacja garażu mija się z celem. Przecież dobra izolacja całej bryły budynku jest dużo łatwiejsza i powinna być bardzo skuteczna ( czyli przenikanie ciepła przez ściany będzie znikome ) ?Liczę się z koniecznością częściowego dogrzewania garażu ( tak do około 10 -15 st. ? ) - wydaje mi się że koszt z tego wynikający będzie z nawiązką zrekompensowany przez wygodę wsiadania do ciepłego auta. Tylko nie wiem jak w praktyce będzie to działało - czy wyjeżdżanie autem w zimie nie będzie powodowało np. skraplania się pary wodnej na suficie i/lub ścianach ? Dla mnie póki co to temat trochę bardzie odległy - pewnie zbuduje zgodnie z planem ( czyli izolacja całego budynku ) a później zobaczę jak to będzie działało. Ciekawi mnie co mówi na ten temat teoria budowy domów energooszczędnych - bo za tym projektem przemawia miedzy innymi zwarta bryła ( zbliżona do sześcianu ). Ale jeśli by teoria mówiła że taki garaż powinien być odizolowany to trochę ten argument traci na znaczeniu ? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/156198-dom-energooszcz%C4%99dny-z-gara%C5%BCem-w-bryle-budynku-czy-to-ma-sens/#findComment-4676164 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 26.04.2011 19:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 piwopijca rozumie. Ja u siebie pod garażem zrobiłem taki niby kanał z piwniczką. Płyta nad piwniczką jest już podłogą w garażu. ściany fundamentowe mam docieplone xpsem a pierwszą warstwę pustaków zasypie perlitem. Myślę że będzie OK. ścianki w piwniczce też pewnie docieplę jakimś styro. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/156198-dom-energooszcz%C4%99dny-z-gara%C5%BCem-w-bryle-budynku-czy-to-ma-sens/#findComment-4676950 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomo21 27.04.2011 16:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2011 U mnie po przeanalizowaniu za/przeciw (gdzie główny wyznacznik to energooszczędność) nastąpiła zmiana koncepcji. Węższy dom od frontu, garaż nieogrzewany w szkielecie doklejony z boku. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/156198-dom-energooszcz%C4%99dny-z-gara%C5%BCem-w-bryle-budynku-czy-to-ma-sens/#findComment-4678261 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
alerion1 30.04.2011 17:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2011 My w naszym garażu w bryle nie ocieplamy podłogi na gruncie. Co do ocieplenia stropu i ściany sąsiadującej z częścią mieszkalną to musimy przeanalizować koszta. Mam za to pytanie do ekspertów od energooszczędzania. Jakie okna dać do takiego garażu. Okien mamy 3 o wym 60x60 cm. Chcemy tam dać fixy z nawiewnikami ( went w garażu będzie grawiatcyjna ) ale jakie dać ramy i szyby? Też o niskim U czy szkoda kasy? Garażu ogrzewać nie chcemy. I jakie dać drzwi między garażem a częscią mieszkalną? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/156198-dom-energooszcz%C4%99dny-z-gara%C5%BCem-w-bryle-budynku-czy-to-ma-sens/#findComment-4681712 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 30.04.2011 19:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2011 (edytowane) co do okien to na pewno nie dałbym/ nie dam z niskim U. Szkoda kasy. Na pewno zainwestuje w jakieś ocieplone drzwi między garażem a wiatrołapem. Do odizolowania termicznie części ogrzewanej z nieogrzewaną wykorzystam też perlit. Tam gdzie będzie to możliwe. Pod wieńcami garażu i kotłowni na 100% Edytowane 30 Kwietnia 2011 przez michal_mlody Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/156198-dom-energooszcz%C4%99dny-z-gara%C5%BCem-w-bryle-budynku-czy-to-ma-sens/#findComment-4681824 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
alerion1 01.05.2011 06:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 A może liczyłeś już i się podzielisz co wychodzi taniej perlit czy styropian?Perlit będziesz sypał do wszystkich pustaków w ścianie czy tylko na dole? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/156198-dom-energooszcz%C4%99dny-z-gara%C5%BCem-w-bryle-budynku-czy-to-ma-sens/#findComment-4682108 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 01.05.2011 12:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 Na pewno styro jest tańszy.Styropian dam na ściany, podłogę i chyba poddasze a perlit do zasypania niektórych warstw. Perlitem zasypałem pierwszą warstwę. W planie jest zasypanie warstwy pod wieńcami pomieszczeń nieogrzewanych (garaż i kotłownia) Dodatkowo zostanie ocieplona ściana łącząca garaż z pomieszczeniami mieszkalnymi styropianem 5cm oraz sufit garażu i kotłowni minimum 10cm Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/156198-dom-energooszcz%C4%99dny-z-gara%C5%BCem-w-bryle-budynku-czy-to-ma-sens/#findComment-4682430 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
alerion1 04.05.2011 08:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2011 A brama garażowa? Do elewcji pasowałaby taka uchylna z litego drewna, czy nie będzie za słabo izolowała? Choć na chłopski rozum przy 2 bramach ( bo garaż na 2 auta ) i otwarciu ich min 2x dziennie na tep zewnętrzną nie ma chyba sensu dawać bardzo ciepłej bramy. Tylko jaka tam będzie temperatura w zimie??? Zeby nie trzeba było szyb skrobać z rana... Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/156198-dom-energooszcz%C4%99dny-z-gara%C5%BCem-w-bryle-budynku-czy-to-ma-sens/#findComment-4686022 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 04.05.2011 17:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2011 U mojego znajomego jest brama drewniana uchylana panelowa. Skrzypi jak cholera. Nie wiem czy coś jest nie tak zrobione bo tylko jedną taką bramę widziałem. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/156198-dom-energooszcz%C4%99dny-z-gara%C5%BCem-w-bryle-budynku-czy-to-ma-sens/#findComment-4686772 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olgusieniunieczka 09.05.2011 13:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 Ja mam w garażu okna o takich parametrach jak w reszcie domu- różnica w cenie wyniosła dla 4 okien 200zł. Garaż- kostka, nad nim taras. Ocieplamy całą bryłę domu, ale i ścianę między domem a garażem. Tam już przyklejone 15cm styro, jeszcze przed wylewkami, żeby była ciągłość ocieplenia ze styro na gruncie. Mostek pewnie i tak jakiś będzie, bo chcemy ocieplić nie sufit w garażu, a podłogę tarasu. Z założenia garaż ma być nieogrzewany, ale zamontowaliśmy grzejnik tak na wszelki wypadek.Teraz trzeba kupić jakieś porządne drzwi między garażem a domem. Ma ktoś jakieś pomysły na takie drzwi? Jaką ościeżnicę zamontować? Zwykła drewniana będzie ciepła? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/156198-dom-energooszcz%C4%99dny-z-gara%C5%BCem-w-bryle-budynku-czy-to-ma-sens/#findComment-4693852 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 14.05.2011 15:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2011 Jaką ościeżnicę zamontować? Zwykła drewniana będzie ciepła? Drewniana ciepła nie będzie ale na pewno będzie cieplejsza niż metalowa. Najlepsze rozwiązanie w tej sytuacji to podwójne drzwi lub pogodzenie się z pewnymi startami ciepła. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/156198-dom-energooszcz%C4%99dny-z-gara%C5%BCem-w-bryle-budynku-czy-to-ma-sens/#findComment-4701139 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perso 16.05.2011 10:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2011 Hmm nie wiem czy dobrze kombinuje:Kłopot z garażem w ocieplonej bryle budynku jest związany z mostkiem cieplnym bramy garażowej ? No bo 4 cm warstwa ocieplenia w bramach np. normstahla może być całkiem sporym mostem cieplnym - w sieci znalazłem taki parametr przenikania bramy: 1 W/m2K . Wydaje mi się że to całkiem sporo - bo przy ścianach ze styro 20 cm otrzymujemy wynik na poziome 0.2 a z drugiej strony w porównaniu do okien to już tak źle to nie wygląda. Ja chyba na etapie fundamentów wykonam dodatkową izolacje fundamentów wewnętrznych garażu - tak żeby w razie czego w przyszłości dołożyć ocieplenie na ścinach i na suficie i żeby to była spójne jako całość. 2. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.murator.pl/topic/156198-dom-energooszcz%C4%99dny-z-gara%C5%BCem-w-bryle-budynku-czy-to-ma-sens/#findComment-4703810 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.