tomo21 12.04.2011 16:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2011 Witam wszystkich!Mój dylemat jak w tytule.Ze względu na kształt i wielkość działki najbardziej odpowiada mi koncepcja domu z wbudowanym garażem, ciągnącym się od ściany frontowej do końca budynku (na końcu pseudo kotłownia-kocioł gazowy z zamkniętą komorą)Chciałbym również aby dom wyszedł w przedziale 5-7 litrów. Budynek o prostej bryle z dwuspadowym dachem. Wstępna koncepcja ocieplenia to 20cm styro pod płytą i 20-25 na ścianach, okna w ociepleniu i 30cm wełny na dachu.Do tego WM +rurowy GWC. Wszystko robione TYMI RĘCAMI:). Garaż chyba bez ogrzewania bo po co? Usytuowany od strony płn. Pomiędzy garażem a częścią mieszkalną ściana nośna z gazobetonu 24cm. Nad garażem pokoje, strop lity lub gęstożebrowy. Jak to wentylować żeby straty ciepła były jak najmniejsze, no i udało się usunąć dużą ilość wilgoci z topniejącego śniegu. A może jak garaż nieogrzewany to jakoś docieplać ścianę wewnętrzną i sufit. A może dom energooszczędny to z założenia nie jest budynek z wbudowanym garażem?Pozdrawiam i czekam na wszelkie sugestie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
head67 14.04.2011 12:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2011 (edytowane) sprawę komplikuje trochę fakt ze nad garażem maja być pokoje jest to do zrobienia ale dużo szczegółów i detali trzeba by przypilnować tez będę miał garaż w bryle będę go odcinał izolacja ale nad garażem nieogrzewany stryszek Edytowane 14 Kwietnia 2011 przez head67 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WaldiM 20.04.2011 05:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2011 (edytowane) Białystok i jego wąskie działki, ciekawy problem,napisałeś, że dom na płycie dołem styropian, tanie to to nie będzie ale o tym pewnie wiesz, poddam ci pod rozważenie moją koncepcję. Zbroisz płytę tylko pod dom ale daj nie 20 cm jak już idziesz na całość tylko min 25 cm mieszkamy w podlaskim, patrz średnioroczne temperatury, dalej przerwa 20,5 cm pomiędzy domem na drugą płytą zbrojoną na gruncie lub stawiasz pod garażem fundament tradycyjny (tak jakbyś budował dwie niezależne budynki dom i garaż), następnie stawiasz ścianę w technologi 3 warstwowej pomiędzy domem i garażem, zespalając ją łącznikami tak jak się stawia tradycyjną ścianę 3 warstwową, do ściany domu doklejasz 20 cm styropianu i zostawiasz od strony garażu szczelinę wentylacyjną (kilka kratek od strony muru w garażu załatwi problem wentylacji styropianu w lato często zostawiaj garaż otwarty). Sprawę parteru masz z głowy, w kotłowni na podłodze na gruncie lub płycie kładziesz styropian, żeby nie wychładzać pomieszczenia nadmiernie i ścianę działową między kotłownią a garażem budujesz z płyt k/g izolowanych w środku wełną grubości 15 cm, lub tradycyjnie murujesz + styropian 15 cm, to nie jest tak bardzo istotne, to tylko kotłownia, zasobniki i tak zaizolujesz dodatkowo. Wyszedłeś z parteru, teraz lejemy strop, niestety też tanio nie będzie musisz położyć strop monolityczny i to w 2 poziomach niżej o 24 cm nad kotłownią i garażem i wyżej o 24 cm w całym domu. Tam gdzie wylejesz strop niżej czyli nad garażem dajesz 15 cm styropianu w podłogę i wylewkę 9 cm (ja bym zbroił wylewkę ze względu na ugięcia styropianu tylko 15 cm jak robisz tradycyjny fundament bo podłoga nad garażem będzie podłogą nad pomieszczeniem nieogrzewanym ale temp w garażu będzie zawsze dodatnia tylko nie dawaj izolacji podłogi na gruncie w garażu), w całym pozostałym domu kładziesz 5 cm styropianu akustycznego i wylewkę 7 cm. Tutaj również łączysz ocieplenie ściany trójwarstwowej z ociepleniem podłogi nad garażem w jednolitą izolację, czyli masz 2 wieńce o rożnej wysokości, jeden dla płyty monolitycznej domu, drugi dla płyty monolitycznej nad garażem. Teraz możesz lecieć już pojedynczą ścianą działową tą od strony domu. Wylewki się wyrównały masz jednolitą podłogę w całym domu i dobrze zaizolowane pokoje nad nieogrzewanym garażem. Dalej już robisz tradycyjnie. O zaprojektowaniu właściwym przeszkleń, chyba nie muszę Ci pisać. Edytowane 20 Kwietnia 2011 przez WaldiM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Crazy 20.04.2011 17:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2011 A co jeśli garaż ma być tylko przyklejony do domu, bez pomieszczeń nad garażem. To jak byś to rozwiązał, żeby było tanio i energooszczędnie. ps. Też jestem z Białegostoku, a projekt będzie taki M-130 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 21.04.2011 05:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2011 Ja mam garaz w bryle domu a nad garazem pokoj, lazienka i pralnie.Garaz nieogrzewany ale ocieplony od srodka.Na sufit dalem 20cm styropianu a na sciany po 10cm styro no i pod podloga tez 10cm styropianu a wszystko polaczone jak w pudelku.Na sciany celowo tylko 10cm, szczegolnie te od strony mieszkalnej zeby troche ciepla migrowalo i utrzymywalo temp. powyzej 0*C i to sie sprawdzilo.Przy temp. -27*C na zewnatrz w garazu bylo ok. 0*C Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WaldiM 21.04.2011 06:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2011 Zerknąłem na projekt, to typowy produkcyjniak z początku lat 90-tych, obecnie spełnia minimalne normy dla domów. Na twoim miejscu wziąłbym audytora i cały projekt jest do poprawek. Wliczając błędy budowlane możesz nie spełnić norm WT na taki budynek. Moje uwagi:- 6 cm styropianu na podłodze na gruncie to jest stanowczo zbyt mało, licząc niestaranność wykonawców podłoga może nie spełniać norm WT;- dach z ułożeniem ocieplenia tylko pomiędzy legarami to nie mieści się w żadnych obecnych standardach, dodatkowo musi być ocieplenie na ruszcie;- połączone wylewki tarasu i schodów tak się nie robi i nie powinno, grzejesz w zimie taras i schody wejściowe;- położenie łazienki gdzie temp. projektowa wynosi 24 stopnie ze wspólną ścianą w nieogrzewanym garażu to duży błąd;- izolacja cokołu 6cm styropianu to również zbyt mało;Jak napisałem wcześniej to typowy produkcyjniak z lat 90-tych przy obecnych cenach energii taki projekt bez poprawek jest nie do przyjęcia. Koszty jakie będzie ten dom generował długofalowo odbiją się na twojej kieszeni i to boleśnie. Tutaj nie ma co poprawiać i izolować ten projekt trzeba cały zweryfikować i policzyć od nowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 21.04.2011 19:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2011 Ja mam garaz w bryle domu a nad garazem pokoj, lazienka i pralnie. Garaz nieogrzewany ale ocieplony od srodka. Na sufit dalem 20cm styropianu a na sciany po 10cm styro no i pod podloga tez 10cm styropianu a wszystko polaczone jak w pudelku. Na sciany celowo tylko 10cm, szczegolnie te od strony mieszkalnej zeby troche ciepla migrowalo i utrzymywalo temp. powyzej 0*C i to sie sprawdzilo. Przy temp. -27*C na zewnatrz w garazu bylo ok. 0*C Pzdr. Podłogę w garażu raczej bym nie izolował. Czerpał byś ciepło z gruntu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piwopijca 22.04.2011 05:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 22 Kwietnia 2011 Widzisz to moze byc zludne.Nie mowie o moim przypadku poniewaz nie znasz wszystkich szczegolow jak widac ale ja akurat mam w garazu pod podloga GWC zwirowe (powojne zloze) ktore pracuje non-stop na przemian po 12 godzin.Jesli fundamenty sa "porzadnie" zaizolowane lub sciany odciete od fundamentow to mozna nie izolowac podlogi w garazu.Jesli jednak jest to wykonane "tradycyjnie" to lepiej nie wychladzc pozostalych czesci domu. Grunt bedzie odbieral cieplo od scian a sciany z wnetrza domu i w rezultacie za ogrzewanie zaplacic mozemy wiecej niz zyskac owego ciepelka z gruntu. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perso 26.04.2011 09:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 ja planuje budowę domu zx33 ( http://www.z500.pl/projekt/zx33.html ) z garażem w bryle budynku. Planuje zmniejszyć wysunięcie garażu do przodu do jakichś 1.5 metra i zlicuje jego bok ze ścianą budynku.Kombinuje sobie ( ale nie wiem czy dobrze ) że osobna izolacja garażu mija się z celem. Przecież dobra izolacja całej bryły budynku jest dużo łatwiejsza i powinna być bardzo skuteczna ( czyli przenikanie ciepła przez ściany będzie znikome ) ?Liczę się z koniecznością częściowego dogrzewania garażu ( tak do około 10 -15 st. ? ) - wydaje mi się że koszt z tego wynikający będzie z nawiązką zrekompensowany przez wygodę wsiadania do ciepłego auta. Tylko nie wiem jak w praktyce będzie to działało - czy wyjeżdżanie autem w zimie nie będzie powodowało np. skraplania się pary wodnej na suficie i/lub ścianach ? Dla mnie póki co to temat trochę bardzie odległy - pewnie zbuduje zgodnie z planem ( czyli izolacja całego budynku ) a później zobaczę jak to będzie działało. Ciekawi mnie co mówi na ten temat teoria budowy domów energooszczędnych - bo za tym projektem przemawia miedzy innymi zwarta bryła ( zbliżona do sześcianu ). Ale jeśli by teoria mówiła że taki garaż powinien być odizolowany to trochę ten argument traci na znaczeniu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 26.04.2011 19:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2011 piwopijca rozumie. Ja u siebie pod garażem zrobiłem taki niby kanał z piwniczką. Płyta nad piwniczką jest już podłogą w garażu. ściany fundamentowe mam docieplone xpsem a pierwszą warstwę pustaków zasypie perlitem. Myślę że będzie OK. ścianki w piwniczce też pewnie docieplę jakimś styro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
tomo21 27.04.2011 16:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2011 U mnie po przeanalizowaniu za/przeciw (gdzie główny wyznacznik to energooszczędność) nastąpiła zmiana koncepcji. Węższy dom od frontu, garaż nieogrzewany w szkielecie doklejony z boku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
alerion1 30.04.2011 17:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2011 My w naszym garażu w bryle nie ocieplamy podłogi na gruncie. Co do ocieplenia stropu i ściany sąsiadującej z częścią mieszkalną to musimy przeanalizować koszta. Mam za to pytanie do ekspertów od energooszczędzania. Jakie okna dać do takiego garażu. Okien mamy 3 o wym 60x60 cm. Chcemy tam dać fixy z nawiewnikami ( went w garażu będzie grawiatcyjna ) ale jakie dać ramy i szyby? Też o niskim U czy szkoda kasy? Garażu ogrzewać nie chcemy. I jakie dać drzwi między garażem a częscią mieszkalną? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 30.04.2011 19:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Kwietnia 2011 (edytowane) co do okien to na pewno nie dałbym/ nie dam z niskim U. Szkoda kasy. Na pewno zainwestuje w jakieś ocieplone drzwi między garażem a wiatrołapem. Do odizolowania termicznie części ogrzewanej z nieogrzewaną wykorzystam też perlit. Tam gdzie będzie to możliwe. Pod wieńcami garażu i kotłowni na 100% Edytowane 30 Kwietnia 2011 przez michal_mlody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
alerion1 01.05.2011 06:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 A może liczyłeś już i się podzielisz co wychodzi taniej perlit czy styropian?Perlit będziesz sypał do wszystkich pustaków w ścianie czy tylko na dole? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 01.05.2011 12:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 Na pewno styro jest tańszy.Styropian dam na ściany, podłogę i chyba poddasze a perlit do zasypania niektórych warstw. Perlitem zasypałem pierwszą warstwę. W planie jest zasypanie warstwy pod wieńcami pomieszczeń nieogrzewanych (garaż i kotłownia) Dodatkowo zostanie ocieplona ściana łącząca garaż z pomieszczeniami mieszkalnymi styropianem 5cm oraz sufit garażu i kotłowni minimum 10cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
alerion1 04.05.2011 08:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2011 A brama garażowa? Do elewcji pasowałaby taka uchylna z litego drewna, czy nie będzie za słabo izolowała? Choć na chłopski rozum przy 2 bramach ( bo garaż na 2 auta ) i otwarciu ich min 2x dziennie na tep zewnętrzną nie ma chyba sensu dawać bardzo ciepłej bramy. Tylko jaka tam będzie temperatura w zimie??? Zeby nie trzeba było szyb skrobać z rana... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michal_mlody 04.05.2011 17:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2011 U mojego znajomego jest brama drewniana uchylana panelowa. Skrzypi jak cholera. Nie wiem czy coś jest nie tak zrobione bo tylko jedną taką bramę widziałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
olgusieniunieczka 09.05.2011 13:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Maja 2011 Ja mam w garażu okna o takich parametrach jak w reszcie domu- różnica w cenie wyniosła dla 4 okien 200zł. Garaż- kostka, nad nim taras. Ocieplamy całą bryłę domu, ale i ścianę między domem a garażem. Tam już przyklejone 15cm styro, jeszcze przed wylewkami, żeby była ciągłość ocieplenia ze styro na gruncie. Mostek pewnie i tak jakiś będzie, bo chcemy ocieplić nie sufit w garażu, a podłogę tarasu. Z założenia garaż ma być nieogrzewany, ale zamontowaliśmy grzejnik tak na wszelki wypadek.Teraz trzeba kupić jakieś porządne drzwi między garażem a domem. Ma ktoś jakieś pomysły na takie drzwi? Jaką ościeżnicę zamontować? Zwykła drewniana będzie ciepła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
orko 14.05.2011 15:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Maja 2011 Jaką ościeżnicę zamontować? Zwykła drewniana będzie ciepła? Drewniana ciepła nie będzie ale na pewno będzie cieplejsza niż metalowa. Najlepsze rozwiązanie w tej sytuacji to podwójne drzwi lub pogodzenie się z pewnymi startami ciepła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
perso 16.05.2011 10:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2011 Hmm nie wiem czy dobrze kombinuje:Kłopot z garażem w ocieplonej bryle budynku jest związany z mostkiem cieplnym bramy garażowej ? No bo 4 cm warstwa ocieplenia w bramach np. normstahla może być całkiem sporym mostem cieplnym - w sieci znalazłem taki parametr przenikania bramy: 1 W/m2K . Wydaje mi się że to całkiem sporo - bo przy ścianach ze styro 20 cm otrzymujemy wynik na poziome 0.2 a z drugiej strony w porównaniu do okien to już tak źle to nie wygląda. Ja chyba na etapie fundamentów wykonam dodatkową izolacje fundamentów wewnętrznych garażu - tak żeby w razie czego w przyszłości dołożyć ocieplenie na ścinach i na suficie i żeby to była spójne jako całość. 2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.