eniu 17.04.2011 18:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Kwietnia 2011 Jak nie można wytłumaczyć wprost to może lepiej wspak ? Jeśli zaś chodzi o jaja wielkanocne zwane pisankami to prawdopodobnie przywieziemy do Wągrowca w tym tygodniu . Będziemy buszowali w tej okolicy . Darek Jaja sobie daruj , bo do mojego powrotu będą śmierdzieć . Odpoczywaj ode mnie ,zbieraj siły , bo po powrocie nie będzie już kici kici ... Z Piotrem rozmawiałem przed chwilą , mówił ,że być może wypróbuje na Tobie nowe psy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Trociu 18.04.2011 09:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2011 Klej do płytek ,najtańszy ( bo nie ma polimerów ) masz użyć do zabezpieczenia bloczków od wewnątrz , by nie pyliły i nie utleniały się.A jakiś przykład takiego najtańszego kleju? Jeżeli obawiasz się oskarżenia o reklamę, poproszę na p.w. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 18.04.2011 14:05 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2011 A jakiś przykład takiego najtańszego kleju? Jeżeli obawiasz się oskarżenia o reklamę, poproszę na p.w. Np Atlas ( zwykły ). Jeszcze lepsze są jakieś nowe firmy , które oszczędzają na chemii. Oczywiście dodam ,że piszę to mając świadomość wystawiania się na drwiny prawdziwych fachowców. Ale skoro do nich nie należę , to przecież nie będziemy plotkować po privach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ZDD 18.04.2011 14:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2011 Jaja sobie daruj , bo do mojego powrotu będą śmierdzieć . Odpoczywaj ode mnie ,zbieraj siły , bo po powrocie nie będzie już kici kici ... Z Piotrem rozmawiałem przed chwilą , mówił ,że być może wypróbuje na Tobie nowe psy... A co sie stało z pieskami Wiedzmą i Kłopotem u Piotra? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mki1719508566 18.04.2011 19:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2011 Cześć ! Psy u Piotra znacie . Ciekawe jak z Eniem ? Bo tu mnie straszy że jak wróci... Tekst o psach jest na poziomie .... zresztą czytający ocenią sami . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 18.04.2011 20:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2011 OT bo zglupialem. kominek zabudowany jak w tytulowym poscie. pytanie, portal nagrzewa sie do 90*C i wiecej czy to normalne? Suporeks to kiepski izolator . Niestety dość powszechny w amatorskich zabudowach . Myślę że jednak lepszy od gipsu tektury i wełny. Warunek to zabezpieczenie przed utlenianiem. Jeśli tak jak wyżej opisałem trzeba dobrze wentylować . Klej zaczyna pylić dopiero ,jak go spalisz .Portal można było wyizolować dodatkowo. Jak długo masz ten kamień zamontowany ? Jeśli nic z nim się nie dzieje dłuższy czas to znaczy ,że wytrzyma , więc niech grzeje. Po to zrobiłeś kominek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WOJSKI 01.05.2011 21:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 Zmieniła się trochę koncepcja co do umiejscowienia kominka (obrót o 90 stopni), teraz wygląda to tak:http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/79328852950db25e.htmlihttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ee44c3171c3a4925.html Zamierzam także użyć cegły szamotowej do obudowania kominka, mam z odzysku ze starego pieca elektrycznego coś takiego:http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/88d183970dcd2113.htmli jeszcze coś takiego nie wiem co to jest podejrzewam że jakaś odmiana szamotu tylko, że cegła szamotowa jest ciężka a ta cegiełka chyba nawet pół kilo nie waży, wygląda to takhttp://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3da411d22f2c4019.html Pod kominek położyłbym duże elementy szamotowe, natomiast te lekkie cegły z obu boków i z tyłu. W związku z tym kilka pytań:1. Jakiej zaprawy użyć do sklejenia szamotu2. jakiej zaprawy użyć do sklejenia tych "piankowych" cegiełek o ile oczywiście ktoś będzie w stanie ustali co to jest3. czy muszę zachować odległość między kominkiem a "murkiem" z szamotu jeżeli tak to jaką chciałbym szamot dać maksymalnie blisko kominka (2-3 centymetrowa przerwa) a to wszystko obudować tym "nieszczęsnym" ytongiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 01.05.2011 21:45 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 Zmieniła się trochę koncepcja co do umiejscowienia kominka (obrót o 90 stopni), teraz wygląda to tak: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/79328852950db25e.html i http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ee44c3171c3a4925.html Zamierzam także użyć cegły szamotowej do obudowania kominka, mam z odzysku ze starego pieca elektrycznego coś takiego: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/88d183970dcd2113.html i jeszcze coś takiego nie wiem co to jest podejrzewam że jakaś odmiana szamotu tylko, że cegła szamotowa jest ciężka a ta cegiełka chyba nawet pół kilo nie waży, wygląda to tak http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3da411d22f2c4019.html Pod kominek położyłbym duże elementy szamotowe, natomiast te lekkie cegły z obu boków i z tyłu. W związku z tym kilka pytań: 1. Jakiej zaprawy użyć do sklejenia szamotu 2. jakiej zaprawy użyć do sklejenia tych "piankowych" cegiełek o ile oczywiście ktoś będzie w stanie ustali co to jest 3. czy muszę zachować odległość między kominkiem a "murkiem" z szamotu jeżeli tak to jaką chciałbym szamot dać maksymalnie blisko kominka (2-3 centymetrowa przerwa) a to wszystko obudować tym "nieszczęsnym" ytongiem. Po co Ytong ,jeśli masz lepszą ceramikę ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WOJSKI 01.05.2011 21:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 ceramika? czy masz na myśli najzwyklejszą cegłę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Mki1719508566 02.05.2011 05:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2011 Kolego zrób dokładnie odwrotnie , lekki materiał na spód a ciężki szamot "od paleniska w górę " , uzyskasz efekt magazynowania ciepła . Pisząc o ceramice "eniu" miał na myśli właśnie szamotowe cegły . Ta "piankowa cegła" to izolator łudząco podobny do szamotu , Bohusz powinien znać go dokładnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Kominki Piotr Batura 02.05.2011 07:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2011 Wojski,niezły zwrot akcji ! Szczególnie dla emocji niektórych forumowiczów, dla którychspokojna i merytoryczna dyskusja to szczyty możliwości, osiągane z rzadka . Ceglę izolacyjną (lekką) użyj jako izolacji komina. Pozostałe elementy obudowy wymuruj z cegły szamotowej na wysoki kant . Klej skonsultuj z Wojtkiemlub kup u Bohusza - ten o którym ostatnio pisałem. Cegłę szamotową zastosujgłównie przy wkładzie ,tam gdzie promieniowanie jego ścian jest największe.Odległość między wkładem a cegłami zwiększ do 5-6 cm. Wyżej jeśli zabraknieci cegieł ,kup płytki szamotowe 3,2 cm i muruj też na wysoki kant. To tylko pozorniejest trudne , w praktyce - fajna zabawa. Kratki tak jak wcześniej - ze względu na wkład. Na zewnątrz całą konstrukcję potraktuj siatką , tak jak styropian. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WOJSKI 02.05.2011 19:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2011 Hmm, generalnie powinienem o tych "odzyskowych" cegłach napisać wcześniej. Szamot stał sobie grzecznie u moich rodziców w piwnicy koło 5 lat aż go do czegoś wykorzystam Miałem je wykorzystać budując kominek tylko przy początkowym ustawieniu kominka nie miałem specjalnie miejsca dlatego pomysł z ytongiem, który uważam za lepszy materiał od GK (z dwojga złego oczywiście ). Teraz tylko w jednym miejscu kominek "plecami" jest blisko komina (ok. 5 cm) na szerokości około 20 cm i tam będę musiał zastosować chyba płytę wełnianą chyba że mi się uda jakoś wcisnąć te cegły piankowe Kolego zrób dokładnie odwrotnie , lekki materiał na spód a ciężki szamot "od paleniska w górę " , uzyskasz efekt magazynowania ciepła . Pisząc o ceramice "eniu" miał na myśli właśnie szamotowe cegły . Ta "piankowa cegła" to izolator łudząco podobny do szamotu , Bohusz powinien znać go dokładnie... "lekki" masz na myśli te piankowe cegły? one są tak delikatne że na podstawę kominka się nie nadają, chciałem ten szamot wykorzystać na podstawę od dołu kominek też się grzeje więc szamot by się przydał. Wojski, niezły zwrot akcji ! Szczególnie dla emocji niektórych forumowiczów, dla których spokojna i merytoryczna dyskusja to szczyty możliwości, osiągane z rzadka . Ceglę izolacyjną (lekką) użyj jako izolacji komina. Pozostałe elementy obudowy wymuruj z cegły szamotowej na wysoki kant . Klej skonsultuj z Wojtkiem lub kup u Bohusza - ten o którym ostatnio pisałem. Cegłę szamotową zastosuj głównie przy wkładzie ,tam gdzie promieniowanie jego ścian jest największe. Odległość między wkładem a cegłami zwiększ do 5-6 cm. Wyżej jeśli zabraknie ci cegieł ,kup płytki szamotowe 3,2 cm i muruj też na wysoki kant. To tylko pozornie jest trudne , w praktyce - fajna zabawa. Kratki tak jak wcześniej - ze względu na wkład. Na zewnątrz całą konstrukcję potraktuj siatką , tak jak styropian. Tak też kombinowałem zrobić tj. obmurować go z tym że właśnie tymi piankowymi, już wiem że to izolacja. Zastanawiam się tylko co dać nad wkład, nad tą blachę. Napisałbyś nazwę tej zaprawy, wiem że pisałeś w jakimś innym temacie o tym. Podsumowując powyższy chaos to wkład obuduję szamotem a potem całość jeszcze ścianką z cienkiego ytonga + pół palety nośnego betonu komórkowego mi zostało. Panowie, serdecznie dziękuję już prawie wiem jak to zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 02.05.2011 19:31 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2011 (edytowane) Termoklej TK1100/60http://kominki.owo.pl/19-termo-klej-tk1100-60.html Żaroodporna zaprawa klejąca TK1100/60 służy do łączenia elementów z wyrobów ogniotrwałych, takich jak cegła szamotowa, płyty szamotowe, kafle, prefabrykaty z betonów żaroodpornych i ogniotrwałych itp. Edytowane 2 Maja 2011 przez bohusz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WOJSKI 04.05.2011 19:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Maja 2011 Mam jeszcze pytanko odnośnie wentylacji, może ktoś będzie wiedział. Na tym zdjęciu http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ee44c3171c3a4925.html za przewodem przewodem doprowadzającym powietrze do kominka widać "otwór".na tym samym przewodzie wentylacyjnym jest otwór na dole pomieszczenia i na górze, tak samo mam zrobione w kotłowni pytanie brzmi:po co on tam? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WOJSKI 31.05.2011 18:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2011 odświeżę wątek ponieważ nasunęło mi się następujące pytanie, a mianowicie skoro od dołu i z każdego boku będę miał szamot czy nie powinienem od góry też przykryć szamotem wszak zgodnie z prawidłami fizyki tam będzie najcieplej. Tak sobie pomyślałem czy mógłbym sam wykonać taką płytę samodzielnie z zaprawy szamotowej czyli powiedzmy do formy z desek włożyłbym trochę prętów zbrojeniowych i to wszystko zalał zaprawą szamotową (zaprawa+szkło wodne+woda) całość miałoby grubość powiedzmy 10 cm. Powiedzcie mi czy to zda egzamin No i jeszcze jak by ktoś rzucił okiem na poprzedni post odnośnie wentylacji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Forest-Natura 31.05.2011 19:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2011 Witam.Nie zda. Zaprawa szamotowa nie jest odpowiednim materiałem do wykonywania odlewów, i używania w warstwach grubszych niż parę milimetrów.Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
bohusz 31.05.2011 20:19 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2011 Temat zapraw szamotowych i ich zastosowania był wałkowany na forum dużo razy. Są stosowne gotowe zaprawy do wykonywania odlewów odpornych na temperaturę i znakomicie akumulujących ciepło. No i ostrożnie z zbrojeniem metalem, najlepiej to unikać metalu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WOJSKI 01.06.2011 04:51 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2011 Kto pyta nie błądzi powiadają Bochusz skoro nie zbroić metalem to czym i czy w ogóle zbroić A jak nie zbroić to jakiej grubości powinien być odlew by płyta (z 5 otworami) powiedzmy o wymiarze 60x80 się nie złamała? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 01.06.2011 05:43 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2011 Kto pyta nie błądzi powiadają Bochusz skoro nie zbroić metalem to czym i czy w ogóle zbroić A jak nie zbroić to jakiej grubości powinien być odlew by płyta (z 5 otworami) powiedzmy o wymiarze 60x80 się nie złamała? Zrób rysunek , opisz cel robienia konstrukcji - może da się pomóc. Teraz to można sie tylko domyślać o co biega... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
WOJSKI 01.06.2011 08:13 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2011 Na tym zdjęciu widać górną część kominka:http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/79328852950db25e.htmlpłyta leżała by na górze, otwory są na komin + 4 rury do DGP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.