Rafał300 14.04.2011 20:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2011 Witam, Zapewne temat poruszany był na forum multum razy, dlatego proszę o wyrozumiałość. Mianowicie chciałbym ocieplić dach... Nie wiem jak prawidłowo wykonać wentylację, (konkretnie dopływ świeżego powietrza z zewnątrz) tak żeby nie mieć problemów w przyszłości. Foto w załączniku. Doradzono mi żeby nawiercić otwory w cegłach pomiędzy krokwiami i deskowanie "podbić" 3cm listwami dylatacyjnymi, tak żeby powietrze pomiędzy deskowaniem dachu, a membraną (membrana, wełna, folia, k-g) krążyło. Pytanie nr. 2. drewniane elementy dachu były malowane 15 lat temu jakimś roztworem soli (?) Do chwili obecnej nic się złego z dachem nie dzieje, chciałbym zabezpieczyć to ponownie jakimś impregnatem, ale nie wiem co mam wybrać. Możecie mi coś doradzić również w tej kwesti? Pozdrawiam, Rafał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 14.04.2011 22:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2011 Żeby powietrze krążyło wykuj te cegły (to będzie wlot) i otwórz kalenicę (to będzie wylot). Zastosuj impregnat oparty na związkach miedzi np. Kuprafung. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 15.04.2011 07:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2011 Przez te cegły między krokwiami masz mostek termiczny. Ocieplenie dachu powinno łączyć się z ociepleniem ściany. Masz krokiew ok 14 cm , więc daj wełnę 10-12 i w poprzek 5 cm między łatami ,czy profilami. Membrana niepotrzebna. Jan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cmsydney82 18.04.2011 10:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2011 WitamMam dylemat odnosnie ocieplenia dachu w nowo-budowanym budynku. Parter + poddasze uzytkowe. Dach 43 stopnie. Nad poddaszem pozostaje strych o szerokosci ~4m, wysokosci 1,8m w najwyzszym punkcie. Dodatkowo na wysokosci 0,9m sa zaprojektowane kleszcze.Strych ten na pewno nie bedzie uzytkowy. Co najwyzej miejsce na jakies kartony. W projekcie mam ocieplenie dachu poddasza oraz stropu nad poddaszem (folia paroizolacyjna + welna 18+10). Przekroj dachu to pelne odeskowanie, papa i dachowka ceramiczna. Dach strychu jest wiec nieocieplany. Dla mnie rozwiazanie sensowne bo po co wywalac kase na ocieplenie.Znajomy jednak przekonuje mnie by ocieplic dach do kalenicy przynajmniej jedna warstwa pomiedzy krokwiami. Czy jest sens? Mam trzy rozwiazania:1. Ocieplenie jak w projekcie czyli tylko dach poddasza i strop 18+10. Dach na strychu nieocieplany.2. Ocieplenie jak mowi znajomy: - dach poddasze: 18+10 - strop 10 - dach strych 18 Wyjdzie ok. 40m2 wiecej welny 18cm - 650pln wiecej. Problem w tym, ze przez strop bedzie uciekalo cieplo wiec bede rowniez ogrzewal ten strych. 3. By nie ogrzewac niepotrzebnie strychu: - dach poddasze: 18+10 - strop 18+10 - dach strych 18 Wyjdzie ok. 100m2 wiecej welny 18cm - 1600pln wiecej. 4. Tak samo jak 3 tylko moze ocieplic do kalenicy cienka wartwa welny? Dodatkowe 100m2 przy 5cm daje ~450pln wiecej. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zbigniew100 18.04.2011 13:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2011 Witam Mam dylemat odnosnie ocieplenia dachu w nowo-budowanym budynku. Parter + poddasze uzytkowe. Dach 43 stopnie. Nad poddaszem pozostaje strych o szerokosci ~4m, wysokosci 1,8m w najwyzszym punkcie. Dodatkowo na wysokosci 0,9m sa zaprojektowane kleszcze. Strych ten na pewno nie bedzie uzytkowy. Co najwyzej miejsce na jakies kartony. W projekcie mam ocieplenie dachu poddasza oraz stropu nad poddaszem (folia paroizolacyjna + welna 18+10). Przekroj dachu to pelne odeskowanie, papa i dachowka ceramiczna. Dach strychu jest wiec nieocieplany. Dla mnie rozwiazanie sensowne bo po co wywalac kase na ocieplenie. Znajomy jednak przekonuje mnie by ocieplic dach do kalenicy przynajmniej jedna warstwa pomiedzy krokwiami. Czy jest sens? Mam trzy rozwiazania: 1. Ocieplenie jak w projekcie czyli tylko dach poddasza i strop 18+10. Dach na strychu nieocieplany. 2. Ocieplenie jak mowi znajomy: - dach poddasze: 18+10 - strop 10 - dach strych 18 Wyjdzie ok. 40m2 wiecej welny 18cm - 650pln wiecej. Problem w tym, ze przez strop bedzie uciekalo cieplo wiec bede rowniez ogrzewal ten strych. 3. By nie ogrzewac niepotrzebnie strychu: - dach poddasze: 18+10 - strop 18+10 - dach strych 18 Wyjdzie ok. 100m2 wiecej welny 18cm - 1600pln wiecej. 4. Tak samo jak 3 tylko moze ocieplic do kalenicy cienka wartwa welny? Dodatkowe 100m2 przy 5cm daje ~450pln wiecej. Pozdrawiam. Prawidłowe jest rozwiązanie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Jan P. 18.04.2011 13:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2011 Najlepiej jakbyś ocieplił to i to. W 1 wariancie jakieś mostki termiczne zawsze się znajdą ( np schody). Jan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 18.04.2011 20:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2011 Tak jak rekomendował "Zbigniew100". Ocieplanie części nieużytkowej nie ma żadnego merytorycznego uzasadnienia! Przy zastosowaniu rozwiązania "1" i otwarciu kalenicy cały strych będzie wentylowany, będzie dobra cyrkulacja powietrza. W przypadku pociągnięcia ocieplenia do kalenicy konieczne stanie się wentylowanie strychu czyli wpuszczenie zimnego powietrza pod ocieplenie. Twój znajomy nie ma zielonego pojęcia o tych sprawach więc jego rady są do ..... niczego. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Rafał300 18.04.2011 21:57 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Kwietnia 2011 Dziękuję za rady Panowie, jutro zabieram się za malowanie Kuprafungiem, dekarz otworzy kalenicę, cegły oczywiście wybijam, ocieplam samemu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcus6 19.04.2011 06:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2011 witamproszę o poradę. Pod dachówką ceramiczną mam membranę wysokoparoprzepuszczalną, krokwie 18cm po odjęcie sznurkowania zostaje 16cm. Wykonanwca chce w nie włożyć wełnę 20cm a w poprzek 5cm. Twierdzi że wykorzystując stelarz od płyt G-K wszystko się zmieści i nie trzeba dawać mniejszej wełny tzn. poniżej 20cm. Czy to co mówi jest prawdą? Czy wełna 5cm w poprzek to nie za mało?pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cmsydney82 19.04.2011 09:16 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2011 Przy zastosowaniu rozwiązania "1" i otwarciu kalenicy cały strych będzie wentylowany, będzie dobra cyrkulacja powietrza.Mam rozumiec, ze w tym rozwiazaniu wystarczy wentylacja przez dach i nie ma sensu juz robienia wywietrznikow na scianach szczytowych? Twój znajomy nie ma zielonego pojęcia o tych sprawach więc jego rady są do ..... niczego. Pozdrawiam.Niekoniecznie. Na pewno sie upiera, ze w przypadku uzytkowego ma sens. Ok to jestem w stanie zrozumiec. Zaleca rowniez ocieplenie bo moze pozniej bede korzystal. jestem pewien, ze nie. Zastanawia mnie tylko stwierdzenie, ze moze cos sie skraplac i zamarzac. Ale rozumiem za bardzo gdzie skoro bedzie to pustka wentylowana. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 19.04.2011 20:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2011 Teoretycznie otwory w ścianach szczytowych mają sens ale praktycznie nie ma to żadnego znaczenia. Mogą być ale nie muszą.Musisz się zdecydować z czyich rad masz zamiar korzystać. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Wilhelmi 19.04.2011 20:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 19 Kwietnia 2011 ... krokwie 18cm po odjęcie sznurkowania zostaje 16cm. Wykonanwca chce w nie włożyć wełnę 20cm ... W przestrzeń 16 cm nie można włożyć wełny o grubości 20 cm co najwyżej można ją upchnąć,ale wełny się nie upycha tylko się ją układa! Sama masa wełny nie jest izolatorem, izolatorem jest uwięzione w niej powietrze. Ściskając wełnę wypychamy powietrze pogarszając izolacyjność. Nie bez znaczenia jest fakt, że tak upchana wełna zacznie się rozprężać pomiędzy sznurkiem zatykając szczelinę wentylacyjną czym spowoduje dławienie przepływu. Poprawny montaż to 15 cm pomiędzy krokwiami i 10 cm w poprzek. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
marcus6 21.04.2011 04:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2011 witamdziękuje Andrzeju za odpowiedź Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
albi 21.04.2011 13:03 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Kwietnia 2011 Jeśli prędzej był to impregnat solny z funkcją ogniochroną (Fobos, Tytan 4F, Deimos),czyli opartym na fosforanie amonowym, który jest kwaśny To łączenie go z impregnatem miedziowym (który jest mocno zasadowy)jest złym pomysłem.Albo się będzie warzyć i wysalać albo może się powiązać i wzajemnie zneutralizować. Same impregnaty miedziowe są ok, choć nie dla więźb je wymyślono. Jak nie wiesz co masz w więźbie, to jeśli nic się nie dzieje to zostaw tak jak jest.Impregnaty same nie wietrzeją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cmsydney82 25.04.2011 09:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Kwietnia 2011 Teoretycznie otwory w ścianach szczytowych mają sens ale praktycznie nie ma to żadnego znaczenia. Mogą być ale nie muszą. Musisz się zdecydować z czyich rad masz zamiar korzystać. Pozdrawiam.Od poczatku twierdzilem, ze nieuzytkowego strychu sie nie ociepla bo tak wczesniej czytalem i na logike nie ma sensu wywalac kasy i/lub ogrzewac nieuzytkowej przestrzeni. Chcialem sie upewnic. Dzieki. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
cmsydney82 17.05.2011 10:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2011 Jeszcze jedno pytanie:Jakiej grubosci dac warstwy ocieplenia (Prawdopodobnie bedzie to Isover Opti/Uni Mata)? Krokwie beda mialy 20cm, dach odeskowany. Musze wiec zachowac dystans. Ktora opcja lepsza:- 18cm + 10cm - czy 2cm przerwy wystarczy?- 15cm + 15cm W drugim przypadku sufit 5cm nizej (240cm), nie robi mi to roznicy ale musze sie teraz zdecydowac by nie wyszlo, ze okno bedzie do samego sufitu. W projekcie mam okna 145cm na wysokosci 90cm ale sufit byl projektowany na ocieplenie 15+5cm. W pierwszym wariancie obnize cale okna o 5cm (145cm na wys. 85cm). Natomiast w drugim musialbym chyba mniejszyc otwory do 140cm na wys. 85cm by zawsze miec ok. 15cm od okna do sufitu.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.