mardor1971 05.01.2013 22:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 Jeśli chodzi o DZC to nikt nie stawiał wymagań a jedynie zalecenia. Jeśli chodzi o anhydryt to jest to na forum muratora o tych posadzkach. Ja mam czasem wrażenie, że Ci, którzy kupują "mercedesa" chcieli by, żeby palił 2 l/100 km a zapominają o tym, że jest to właśnie mercedes i nie może on tyle palić. Pompa Ciepła jest takim mercedesem ogrzewania i nie zawsze chodzi o taniość ale przede wszystkim o komfort ,wygodę i trochę na pewno też prestiż Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mardor1971 05.01.2013 22:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 wchodzisz w menu -ustawienia-obieg grzewczy-temp min lub max powrotu. Aby wejść do tych ustawień wciskasz jednocześnie dwa przyciski u mnie to menu i tzw enter Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafikW 05.01.2013 22:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 Ja mam czasem wrażenie, że Ci, którzy kupują "mercedesa" chcieli by, żeby palił 2 l/100 km a zapominają o tym, że jest to właśnie mercedes i nie może on tyle palić. Pompa Ciepła jest takim mercedesem ogrzewania i nie zawsze chodzi o taniość ale przede wszystkim o komfort ,wygodę i trochę na pewno też prestiż Nie do końca o to chodzi aby mercedes spalał 2l/100 bo nie ma cudów ale chodzi o to by kupić do niego paliwo za niższą kwotę (analogia do taryf 1T/2T) Skoro można to można i dlatego niektórzy niektórzy próbują. Komfort i wygoda nie podlegają żadnym dyskusjom czy porównaniom z użytkownikami ("palaczami") innych systemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafikW 05.01.2013 23:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 wchodzisz w menu -ustawienia-obieg grzewczy-temp min lub max powrotu. Aby wejść do tych ustawień wciskasz jednocześnie dwa przyciski u mnie to menu i tzw enter A widzisz ! Ja mam tylko ustawienie: "HC1 Return flow Maximum temperature" gdyż "HC1 Return flow Minimum temperature" jest aktywne tylko wtedy gdy wybierasz w innym miejscu ustawienie "Room temperature regulation" czyli sterowanie za pomocą temperatury pokojowej a ja mam za pomocą temperatury zewnętrznej i w związku z tym dostępne jest tylko "HC1 Return flow Maximum temperature" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mardor1971 05.01.2013 23:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 analogia do taryf 1T/2T Nie do końca w to wierzę co inni piszą. Uwierzyłem, że przy podłogówce komfort cieplny jest już przy 20 st C , ale nam jest po prostu zimno. Temp min 22.5 a najlepiej 23-24. dlatego nie chcę popaść w paranoję oszczędzania. Wcześniej już mówiłem, że np u mnie w dzień nikogo nie ma w domu i poco mam grzać całą noc żeby wtedy było ciepło? Tak samo w nocy lubię mieć chłodniej do spania, a przy podłogówce różnica 1,5 stopnia jest już odczuwalna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamyk68 05.01.2013 23:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 Czy ja dobrze rozumuję, że właśnie woda do tej temperatury będzie puszczana w rurki, tj. 32,6 ? tak A skoro tak, to co pokazują te dwa termometry w tablicy rozdzielczej pompy: jeden z obwódką czerwoną (na rurze wyjściowej z pompy) stale u mnie pokazuje circa 29 st.C a drugi z obwódką niebieską (na rurze wejściwej do pompy) pokazuje różne temperatury, nawet owe 32,5 st.C pokazują pewnie temp wyjsćia z pompy(w podłogę)i powrotu do pompy (z podłogi) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mardor1971 05.01.2013 23:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 5 Stycznia 2013 A widzisz ! Ja mam tylko ustawienie: "HC1 Return flow Maximum temperature" gdyż "HC1 Return flow Minimum temperature" jest aktywne tylko wtedy gdy wybierasz w innym miejscu ustawienie "Room temperature regulation" czyli sterowanie za pomocą temperatury pokojowej a ja mam za pomocą temperatury zewnętrznej i w związku z tym dostępne jest tylko "HC1 Return flow Maximum temperature" w menu w ustawieniach są ustawienia języka proszę cię zmień jeśli możesz na polski i będzie nam łatwiej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rosomakx4 06.01.2013 07:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 (edytowane) Osobiście mam odwierty i faktycznie temperatury DZ są wyższe niżeli te które podaje Pyxis czy Adiqq (pozdrawiam z Knurowa) ale cudów nie widze, chętnie przygarnąłbym z dodatkowe 70m co prawdopodobnie pozwoliłoby pracować pompie non stop 8h przy rozsądnym zasilaniu DZ ok3-4 st na koniec cyklu, aktualnie po 6h pracy DZ daje mi na koniec skromne 0,8st Po tym co czytam również sądze że masz problem z DZ - za mała moc Skoro andryhyd szybko oddaje ciepło co znaczy że go nie akumuluje i prawdopodobnie do układu PC i 2T się raczej nie nadaje, jeśli ściany wewnętrzne też masz z Ytonga który również nie akumuluje energii,to już chyba wiesz co mam na myśli. Osobiście mam układ - ściany zewnętrzne Ytong 400+ 20 cm styro grafit -czyli jak Ty a ściany wewnętrzne Silka 12 i 24 + na paru ścianach nośnych -czyli 24 cm- ogrzewanie ścienne i temp w ciągu doby przy domu wykańczanym bez zewnętrznych drzwi (2 płyty pilśniowe) i braku drzwi do garażu (tzn są inne ale nie szczelne) spada ok 1,5 st bez ogrzewania - dla pewności kiedyś to sprawdze jeszcze raz Raczej pogodziłbym się z tym że grzejesz większość w taniej i dogrzewasz w drogiej, a w silne mrozy kominek bo przemrozisz DZ i będzie kicha Edytowane 6 Stycznia 2013 przez rosomakx4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 06.01.2013 08:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 (edytowane) jeśli ściany wewnętrzne też masz z Ytonga który również nie akumuluje energii Pojechałeś równo po bandzie mówiąc tak o jednym z najlepszych akumulatorów. Natomiast anchydryt ma za zadanie jak najlepsze przekazanie ciepła a nie jego akumulację. Jako akumulator powinna służyć płyta fundamentowa lub podłoga na gruncie pod warunkiem że ocieplenie jest pod nią a nie na niej. Edytowane 6 Stycznia 2013 przez plusfoto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rosomakx4 06.01.2013 09:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 podajesz cytat z ytongiem a piszesz o czymś innym ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
plusfoto 06.01.2013 11:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Stycznia 2013 Masz rację trochę nie wyraźnie napisałem ale już poprawiam:bye: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mardor1971 12.01.2013 12:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 ciekaw jestem ile godzin dziennie wasza pc pracuje. Interesują mnie dane z historii pc. Moja sprężarka za styczeń pracowała do dziś 63 godz co daje 5,30 godz dziennie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafikW 12.01.2013 15:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 ciekaw jestem ile godzin dziennie wasza pc pracuje. Interesują mnie dane z historii pc. Moja sprężarka za styczeń pracowała do dziś 63 godz co daje 5,30 godz dziennie. U mnie przy temp. zewnętrznej w zakresie od -4 do +1 pompa pracuje na dobę około 10-11 godzin. Mam podbicie 3K i z tym podbiciem załącza się o 22:00 i pracuje najczęściej 6 godzin, później w drogiej taryfie włącza się około 10:00-11:00 na godzinę (z ustawieniem obniżenie 1K), następnie podbicie 3K od 13:00 do 16:00 i ostatnie włączenie (w zalezności od temp. zewn.) około 19:00 znowu na około godzinę. Taki tryb pracy wyszedł mi z doświadczeń. Kiedy dawałem wyższe obniżenie to pompa nie włączała się poza ustawionymi godzinami podbicia ale temp. w domu spadały więcej niż 1 st.C. Przy aktualnych ustawieniach nie spadają więcej niż 0,8 st.C. Mam w pokojach od 20,8 do 21,5, w łazienkach 23,5 (nad ranem o 6:00) a przed załączeniem się pomp w łazienkach temp. spada do nie mniej niż 22 st.C Krzywą grzania mam ustawioną na 29 st.C. Moc sprężarki to 1,6 kW w punkcie B0W35 (w przyszłym tygodniu montuję podliczniki - będę wiedział dokładnie) więc koszt miesięczny wyniesie mnie około: 1,6 (+0,4 obiegówka) = 2 kW * 0,6 zł (taryfa droga) * 3 h drogiej * 31 dni = 112 zł + 2 kW * 0,28 zł (taryfa tania) * 8 h taniej * 31 dni = 139 zł Suma: 251 zł Za październik patrząc na ilość przepracowanych godzin i bez ustawień obniżenie/podwyższenia zapłaciłem według tych samych szacunków 56 zł, listopad 90 zł i grudzień 110 zł (już z obniżanie/podwyższanie) Osobno mam pompe PW do c.w.u. uruchamianą tylko w taniej taryfie. Według mocy znamionowej i ilości przepracowanych godzin płacę około 30-40 zł na miesiąc. Dokładnie będę wiedział na podstawie podlicznika. Poza sezonem grzewczym moja pompa c.o. nie pracuje. I tak się zastanawiam: gdybym miał pompę o większej mocy i większe DZ to: pompa pracowałaby krócej ale większa pompa i większe DZ to większy wydatek początkowy. Warto by było obliczyć optimum doboru mocy pompy i DZ do zapotrzebowania na ciepło budynku. Jedni piszą, że powinno się wymiarowywać na 80% zapotrzebowania (dni w których pompa będzie "za mała" jest tak niewiele, że lepiej jest dogrzać np. kominkem), inni że na 100% lub nawet przewymiarowywać aby w 100% pracować tylko w taniej taryfie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafikW 12.01.2013 15:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 (edytowane) tak pokazują pewnie temp wyjsćia z pompy(w podłogę)i powrotu do pompy (z podłogi) a to dziwne ! Wyjście z pompy na podłogę pokazuje się zawsze +29 st.C (ten czerwony zegar) a powrót do pompy różnie ale np. też +32 st.C (niebieski zegar) Jak zasilanie może byc niższe od powrotu ? Edytowane 12 Stycznia 2013 przez rafikW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafikW 12.01.2013 16:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 ewidentnie masz za małe DZ...napisz coś więcej o swoim DZ....i jaka moc PC pętle spiralne 5 sztuk 100 m każda fi32 zakopane na głębokości około 1,6 m. Odstępy chyba prawidłowe. Moc pompy w stopce: 6,9 kW, według OZC zapotrzebowanie na moc 7,4 kW. Świadomie wybrałem mniejszą pompę sugerując się opinią, że pompę należy niedowymiarować. Przy niedowymiarowaniu pompy mamy mniejszą moc, mniejsze DZ i mniejsze z ich zakupem i wykonaniem koszta związane ale: dłuższe czasy pracy pompy i konieczność "wchodzenia" w drogą taryfę, choć płaci się mniej za mniejszy wymiar kW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 12.01.2013 16:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 Jedni piszą, że powinno się wymiarowywać na 80% zapotrzebowania Nie jest to dobry pomysł, bo łatwo można się przeliczyć i okaże się, że wyszło nie 80%, ale 60%, bo murarze/ocieplacze coś spartolili. Kolejna sprawa, to nie chciałbym, żeby zimą przychodziły dni, gdy robi się nagle 18* w domu i muszę czymś palić, ale może ktoś lubi. Moim zdaniem lepsza jest pompa trochę przewymiarowana. Nie o 200%, ale trochę. Wtedy jest ok, np. dom 6kW pc 8-9kW. Oczywiście nie za wszelką cenę. Nie zapominajmy też o cwu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mardor1971 12.01.2013 19:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 ciekaw jestem ile godzin dziennie wasza pc pracuje Czekałem na te godziny pracy pc bo myślę sobie po co grzać 10 godz w taniej taryfie i 2-3 godz w drogiej jak można 5-7 godz w normalnej nie przegrzewając domu w dzień Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 12.01.2013 21:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 wydaje mi się że masz za małe DZ Łatwo to sprawdzić, jeśli temperatura ciepłej strony dz spadnie poniżej 0*, -1*, to masz rację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rafikW 12.01.2013 22:21 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 Łatwo to sprawdzić, jeśli temperatura ciepłej strony dz spadnie poniżej 0*, -1*, to masz rację. na sterowniku pompy pokazuje się temperatura powrotu solanki i po około minucie pracy pompy spada do -2 st.C a po kolejnych kilku minutach do -2,5 st.C i na tym poziomie pozostaje przez cały czas pracy pompy, czyli np. przez 3 godziny sprawdziłem dzisiaj o 16:00 (w nocy nie sprawdzam bo śpię) Instalator poinformował mnie, że to objaw prawidłowy. Kolektor spiralny leży u mnie tak: mam ewentualnie możliwość "wciśnięcia" jeszcze jednej pętli po prawej stronie patrząc z góry ale nie wiem czy ma to sens (jedna pętla niewiele mocy doda) a poza tym zobaczę jak będzie przy -15, -20 st. C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
aleksus 12.01.2013 23:37 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Stycznia 2013 Coś tu nie gra.Może dużo nie wniosę ale moje spiralne dużo nie odbiega od liniowego około 0,5*C z tym ze mam doprowadzenie odseparowane od spirali około 1m ale do rzeczy-czy masz jakieś filtry na DZ ?- jeśli tak to kiedy je czyściłeś?-zapowietrzone?Prędzej bym szedł w tym kierunku .Jak gdzieś ominąłem tą kwestie to sory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.