mikel_1 01.05.2011 07:04 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 Witam Jako inwestor nie znający się na temacie, a stojący przed dylematem - jaki komin kupić (i to już niedługo, bo pewnie w przyszłym tyg. zakupu będzie trzeba dokonać...) - mam pytanie do ogółu - co kupić? Niestety w projekcie jest piec na gaz, co się u mnie zmienia... Trochę danych: 1. komin do pieca na paliwo stałe, głównie pelety, węgiel sortymentu groszek, moc 24kW (lepiej założyć, że 30kW), wys. komina 8,60m. Jeśli będzie to możliwe, dobrze gdyby można było do niego podłączyć również kocioł na gaz (albo - jeden, wielopaliwowy, z różnymi palnikami, jak np. ten) 2. komin do kominka do 14kW, wkład zamknięty, wysokość 8,60m również. Wg projektu: ad.1. przewód spalinowy - systemowy shiedel fi 14 ad.2. przewód dymowy - systemowy shiedel fi 20 Pytanie - prośba o konkretną poradę, jaki komin, czyli jaki przekrój, ceramiczny / stalowy, najlepiej producent i model (a co ) Jakby ktoś chciał ogólnie sobie popisać, to proponuję ten watek, tutaj skupmy się na konkretach ważnych dla inwestora nie znającego się na temacie, a stojącego przed ważną życiową decyzją Sprzedawcy też mile widziani oczywiście biore pod uwagę, że każdy będzie swoje zachwalał, ale takie ryzyko... I wielkie dzięki za pomoc, mam nadzieję, że się jakaś objawi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Gość zibik_eng 01.05.2011 07:20 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 Skoro się "zmienia" to i projekt do zmiany - po zmianie projektu będziesz mieć wszystkie potrzebne informacje i pewność że nie puścisz z dymem chałupy ze względu na nieprawidłowy (za mały) przekrój komina. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mikel_1 01.05.2011 08:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 Skoro się "zmienia" to i projekt do zmiany - po zmianie projektu będziesz mieć wszystkie potrzebne informacje i pewność że nie puścisz z dymem chałupy ze względu na nieprawidłowy (za mały) przekrój komina.Pomysł niezły, projekt zamienny nawet był wykonywany, ale projektant nie uznał za stosowne zmienić, ponieważ nie jest to wg niego zmiana istotna... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pionan 01.05.2011 08:25 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 ja mam dokładnie taki sam dylemat. W projekcie mam komin pod piec gazowy, w adaptacji mam zmieniony kocioł na paliwa stałe (z racji braku gazu). Komin jednak nie został zmieniony. O tyle mam dobrze, że w mojej miejscowości jest producent systemów kominowych Krasiccy. I tak byłem zdecydowany na ich kominy, wiec pewnie jak podjadę do nich z projektem i powiem jaki piec będę miał, to komin mi sami dobiorą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
antech 01.05.2011 08:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 (edytowane) Cześć Sprzedawcą niejestem ale wykonawcą, niebedę sugerował producenta ani marki..chyba że sie umówimy że ja to zrobie . Jeżeli wykonujesz..planujesz wykonać komin ż etak powiem wielofunkcyjny paliwo stałe lub gaz lub cokolwiek jest do spalenia..może poza tesciowa , zastosuj komin systemowy Schiedel fi 20, niebierz w żadnym wypadku stalowych wkładów bo to jest pomyłka budowlana wogóle. Zmiany w projekcie niesą konieczne bo zmiana nieingeruje w funkconalność ani w konstrukcje Edytowane 1 Maja 2011 przez antech Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 01.05.2011 10:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 Cześć Sprzedawcą niejestem ale wykonawcą, niebedę sugerował producenta ani marki..chyba że sie umówimy że ja to zrobie . Jeżeli wykonujesz..planujesz wykonać komin ż etak powiem wielofunkcyjny paliwo stałe lub gaz lub cokolwiek jest do spalenia..może poza tesciowa , zastosuj komin systemowy Schiedel fi 20, niebierz w żadnym wypadku stalowych wkładów bo to jest pomyłka budowlana wogóle. Zmiany w projekcie niesą konieczne bo zmiana nieingeruje w funkconalność ani w konstrukcje Jeśli mówimy o piecu na wszystko zgadzam się z przedmówcą , pod warunkiem wytwarzania przez piec spalin zgodnych z dopuszczeniem producenta (zwyczajowo ok ok 400 o C. Nie zgadzam się co do teściowej , niby dlaczego nie można jej puścić przez komin ? Na temat kominka - niestety "ten watek", trzeba zaliczyć , skoro założyciel tego wątku nie życzy sobie na temat tu pisać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mikel_1 01.05.2011 14:06 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 Jeśli mówimy o piecu na wszystko zgadzam się z przedmówcą , pod warunkiem wytwarzania przez piec spalin zgodnych z dopuszczeniem producenta (zwyczajowo ok ok 400 o C. Nie zgadzam się co do teściowej , niby dlaczego nie można jej puścić przez komin ? Na temat kominka - niestety "ten watek", trzeba zaliczyć , skoro założyciel tego wątku nie życzy sobie na temat tu pisać.Żeby nie było, eniu, jesteś tu mile widziany - twój wątek sporo wniósł do mojego widzenia sprawy (ale jestem na razie na jakiejś początkowej stronie...) - na tyle dużo, że zacząłem się poważnie zastanawiać, czy aby na pewno ten systemowy ceramiczny do kominka, który mam w projekcie i planowałem zrobić, jest najwłaściwszy... więc założyłem wątek bardziej praktyczny, bo wy tam w chmurach bardzo bujacie a ja tu mam konkret przed sobą - kupować systemowy ceramiczny, czy stalowy? - jak systemowy ceramiczny, to czy ocieplony, czy nie? jest nieużytkowe poddasze, może tylko tam ocieplić? - jak stalowy, to jak pod niego przygotować budowę - np. wmurować systemowe pustaki i znów - jaki przekrój wew. powinny mieć? jak potem wstawię wkład stalowy - przez komin, od góry? trzeba murarzom wszystko opowiedzieć, co i jak mają zrobić. więc sugestie praktyczne "how to" mile widziane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mikel_1 01.05.2011 14:10 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 ja mam dokładnie taki sam dylemat. W projekcie mam komin pod piec gazowy, w adaptacji mam zmieniony kocioł na paliwa stałe (z racji braku gazu). Komin jednak nie został zmieniony. O tyle mam dobrze, że w mojej miejscowości jest producent systemów kominowych Krasiccy. I tak byłem zdecydowany na ich kominy, wiec pewnie jak podjadę do nich z projektem i powiem jaki piec będę miał, to komin mi sami dobiorą.Jaki kocioł kupujesz? jaka moc? wymagany min. przekrój komina? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mikel_1 01.05.2011 15:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 Cześć Sprzedawcą niejestem ale wykonawcą, niebedę sugerował producenta ani marki..chyba że sie umówimy że ja to zrobie . Jeżeli wykonujesz..planujesz wykonać komin ż etak powiem wielofunkcyjny paliwo stałe lub gaz lub cokolwiek jest do spalenia..może poza tesciowa , zastosuj komin systemowy Schiedel fi 20, niebierz w żadnym wypadku stalowych wkładów bo to jest pomyłka budowlana wogóle. Zmiany w projekcie niesą konieczne bo zmiana nieingeruje w funkconalność ani w konstrukcjea na jakim terenie pracujesz? bo raczej 300km od twojego miejsca zamieszkania musiałbym ci dopłacić za dojazd ok, shiedel jest najpopularniejszy, a co sądzisz np. o kominach systemowych bolesławiec, presto, plewa - spotkałeś się z niektórymi z nich? Zastanawiam się nad: 1. Plewa Uni-fu (piec). Uni-fe (kominek), ale tutaj jest problem - producent sam pisze (dotyczy to obu kominów), że "Komin ten pracuje w podciśnieniu i jest przystosowany do odprowadzania gazów wylotowych o temperaturze do 600 °C." - jeśli pracuje w podciśnieniu, to problematyczne wydaje się podłączenie go do pieca, który ma wymuszenie ciągu przy użyciu wentylatora, a chyba większość nowoczesnych pieców na paliwo stałe ma wymuszenie ciągu; z kolei uwaga o max. temp. 600st.C, mam wrażenie wyklucza użycie takiego komina do kominka... tam chyba może być wyższa temp. (pisał o tym eniu w swoim wątku). 2. Bolesławiec Uniersal (albo Uniwersal Max, ale na razie nie widzę różnicy, więc po co przepłacać... ) - do pieca, do kominka chyba nie można go stosować - producent pisze w specyfikacji, że "zabronione jest stosowanie urządzeń grzewczych, które w trakcie eksploatacji mogą powodować zetnięcie płomiena z wkładem ceramicznym" - a w kominku raczej należy się tego spodziewać. Nie ma tej wady system Fire, ale także tutaj mamy założenie o temp. max. 600st.C - nie za mało? 3. Presto Uniwersal (do pieca), Duo (do kominka). Problemy podobne jak wyżej - max. temp. 450st.C. Znów - nie za niska max.? Praca w podciśnieniu - jak się to ma to kotłów z wymuszeniem ciągu? chociażby przy "starcie" pieca... Ktoś ma jakieś doświadczenia z powyższymi systemami lub jest instalatorem/wykonawcą i może coś doradzić? Jak widać, nie piszę na razie o wkładach stalowych, można dopisać taką opcję, jeśli ktoś uważa za stosowne... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Andrzej Grażyna 01.05.2011 17:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 A jaki model Schiedla polecacie do kotła na palowo stałe?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 01.05.2011 17:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 A jaki model Schiedla polecacie do kotła na palowo stałe?? Każdy o odpowiedniej średnicy (określić ją powinien producent, po zapoznaniu się z wysokością komina ,od przyłącza do czapy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
antech 01.05.2011 18:13 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 Niepracowałem na innych niz schiedla, osobiscie bym wybrał że tak powiem zamienniki schiedla, bo tutaj płacisz za marke. Nieznam rozwiązań technologicznych kominów tych co wymieniałeś, ale kominy jezeli mają w specyfikacji że pracują w podciśnieniu, czyli na zasadzie grawitacyjnej to niemozez do nich podłaczać żadbych pomp i wentylatorów bo istnieje ryzyko że dym może pojawić się poza kominem. Czyli kominy podciśnieniowe odpadają jesli chcesz kożystać z wymuszonego ciągu, ryzyko prawdopodobnie że spalivy pojawią się podczas rozruchu jest znikome ale nawet jedna wpadka i zafajdanie scian da ci sie we znaki.. Czyli do pieca kominy tylko nadciśnieniowe no i warunek aby wykonawca dokładnie nałozył kit na ceramike aby ta szczelność była zachowana. Co do kominków, podłaczenie kominka do przewodu robisz na wysokości bodajże około 180 cm, mała jest szansa że pojawi się tam ogień, chyba że romantyczna noc z kobietką i z braku drewna opony wwalisz ..to żart ...zawsze jeżeli chcesz niemiec problemów musisz zakładać jabardziej niekozystne warunki, niemozesz jechać że może sie uda..więc te opony to niejest taka bzdura . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mikel_1 01.05.2011 18:39 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 Każdy o odpowiedniej średnicy (określić ją powinien producent, po zapoznaniu się z wysokością komina ,od przyłącza do czapy)To ja podrążę. Temperatura min. np. 400st.C (taką ma Pro Advance) nie przeszkadza w podłączeniu takiego komina do pieca? A który do kominka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mikel_1 01.05.2011 18:52 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 Niepracowałem na innych niz schiedla, osobiscie bym wybrał że tak powiem zamienniki schiedla, bo tutaj płacisz za marke.Właśnie, dlatego zacząłem szukać innych opcji, ale w sumie jeszcze nie sprawdziłem kosztu shiedla dla porównania Trzeba sprawdzić. Np. Plewa jest niemiecka. Więc jest szansa, że ma również tgz. niemiecką jakość.Nieznam rozwiązań technologicznych kominów tych co wymieniałeś, ale kominy jezeli mają w specyfikacji że pracują w podciśnieniu, czyli na zasadzie grawitacyjnej to niemozez do nich podłaczać żadbych pomp i wentylatorów bo istnieje ryzyko że dym może pojawić się poza kominem. Czyli kominy podciśnieniowe odpadają jesli chcesz kożystać z wymuszonego ciągu, ryzyko prawdopodobnie że spalivy pojawią się podczas rozruchu jest znikome ale nawet jedna wpadka i zafajdanie scian da ci sie we znaki.. Czyli do pieca kominy tylko nadciśnieniowe no i warunek aby wykonawca dokładnie nałozył kit na ceramike aby ta szczelność była zachowana. Co do kominków, podłaczenie kominka do przewodu robisz na wysokości bodajże około 180 cm, mała jest szansa że pojawi się tam ogień, chyba że romantyczna noc z kobietką i z braku drewna opony wwalisz ..to żart ...zawsze jeżeli chcesz niemiec problemów musisz zakładać jabardziej niekozystne warunki, niemozesz jechać że może sie uda..więc te opony to niejest taka bzdura .Słuszna uwaga z tą wysokością. Jak się zastanowić, to widziałem tylko kilka(-naście) razy w życiu ogień powyżej metra, zawsze to był stos drewna większy sporo niż do kominka się zmieści Więc ten problem odpada. Pozostaje pytanie, czy wymienione wyżej kominy można wykorzystać do kominka, jeśli chodzi o górny zakres temperaturowy. PS. Jakby teściową wwalił do kominka, to też byłby ogień powyżej 1,8 m... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 01.05.2011 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 Bzdury trochę piszeta ludziska ,ale wybaczyć wam trzeba ,bo to z niewiedzy. Nie bierzcie sobie zbytnio do serca tego co w poprzednim zdaniu napisałem , bo to z chęci pomocy - właśnie wam. To co teraz napiszę to już inna kwestia... Zacznę od końca - gopax . Myślę ,że z Twoim kominem będzie wszystko ok , jeśli masz dobry piec . Taki co temperaturę do grzania domu wykorzystuje ,a nie do podgrzewania komina. Co do fachowców oceniających Bolesławiec trudno mi się wypowiadać ,bo nie wiem "od czego" byli. Dla mnie Bolesławiec wart jest swej ceny - jest o 40 % gorszy od innych systemów np Plewy, Schiedla, Presto. Po 2 sezonach to Ty nic nie wiesz o swoim kominie , no bo niby skąd . Właziłeś tam ? Teraz o wysokości płomienia bedzie . Ognisko to jedno ,urządzenie grzewcze to drugie. Podmuch z nawiewu +ciąg kominowy działają jak wentylator i ogień potrafi nawet do 4-5 metrów zasuwać. Z opon do końca komina .Stalowy do kominka pewniejszy! Może być szamotowy ,ale do pieco kominka. Dumanie o wysokości przyłącza do kominka teraz. Możecie sobie gdybać do śmierci, a i tak nie traficie z tą dziurą w 50% przypadków. Trzeba wiedzieć w fazie projektu co się chce. Jaki wkład (wysoki czy niski ), jaki system (z odzyskiem ciepła ze spalin czy bez),kominek do sufitu czy nie, jeśli komin ze ściany wystaje to z lewej czy z prawej (można na wprost, ale potem za bardzo wyłazi na salon, więc z lewej lub z prawej). Jeśli nie mamy pewności czego chcemy , to lepiej zrobić dziurę za wysoko niż za nisko . Unikać trójnika 90 stopni do kominka.Najbardziej lubiłem kominy systemowe wybudowane bez dziury (trójnika). Robiłem wtedy go tam gdzie powinien być przy konkretnej realizacji. Tak robi wiele niemieckich firm, które sa bardziej przewidywalne w tym co robią. W Polsce musi być trójnik ! Przeważnie źle... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mikel_1 01.05.2011 21:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Maja 2011 eniu - dzięki. ja tam nie ukrywam, że laikiem jestem, więc uznaję, że bzdury mogę pisać i się nie przejmuję to jeszcze kilka rzeczy. 1. jak z tą temperaturą - do pieca - ile muszę założyć, że wkład powinien wytrzymać? czy w spec. kotła szukać? 2. kominek. ok, stalowy. jaką firmę proponujesz? czy zrobić tak, jak pisałem, tj. wymurować na obecnym etapie komin z kształtek a potem włożyć wkład systemowy do środka? wolałbym od razu go w całości zbudować... 3. dobry pomysł, żeby trójnika nie robić w ogóle. ale muszę przyjąć jakąś wysokość dziury. 1,8m będzie dobrze? (zabudowa wkładu do sufitu, brak odzysku ciepła, kominek raczej na wprost). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
eniu 02.05.2011 06:24 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2011 ad.1.nowe (nowoczesne) piece nie walą w komin więcej niż on wytrzyma (do 400 o C). Co to za piec ,który oddaje w niebo ciepło ? Doczytaj na watkach o piecach , mnie to nie bawi:) ad.2.firma dowolna , jeśli nie będzie dochodzić do pożaru sadzy (patrz "ten wątek" ).Budując z pustaków (36x36 cm) wkładaj rury kolejno , kielichami do góry ,na przemian z pustakami.Obojętnie czy z wyczystka czy bez . ad.3. 180 cm ,będzie dobrze ale wyżej lepiej (więcej ciepła odda, jak już napalisz) - min. 30 cm od stropu betonowego, przejście przez ceramikę najlepiej w otulinie z wełny (np systemowej). Jeśli masz strop drewniany - nauka od początku . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
antech 02.05.2011 08:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2011 eniu..po tylu postach co masz niedziwie się Twemu znudzeniu ,, mmoja i tylko moja opinnia..żeby niebyło że to obligatoryjne, o wkładach stalowych jest taka ze ..ja bym ich niestosował, jezeli juz to kominek zrobiłbym z cegły szamotowej i tak zostawił, dlaczego? podczas budowania komina robisz dwie rzeczy albo stabilizujesz kazdy człon stalowego wkładu do komina, albo nic niestabilizujesz, wkład stalowy przyjmuje na siebie skraplanie rosy i to nie takiej zwykłej tylko zracej z sadza, przy wlocie spalin do komina temperatura jest wysoka i tam stal niszczy sie najbardziej i osobiscie niewiem bo niemam wgladu do kominów po 10,,15,,20 latach ale jeżeli rura zostanie zniszczona a jest ustabilizowana do komina to niema mozliwości jej wymiany, Tylko eniu niejedź zbytnio po tym pisaniu , bo to jest moja opinia, której nienarzucam nikomu..to tak jak wiara każdy ma swoja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mikel_1 02.05.2011 09:04 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2011 (edytowane) Co myślicie np. o wkładach stalowych Darco SWKŻ? Jedna wątpliwość - producent w spec.tech. pisze, że "System Wkładów Kominowych pozwala na przystosowanie starych istniejących kominów do nowych specyficznych warunków pracy." - ok, więc pojawia się pytanie, czy można go stosować do nowo budowanego komina, gdzie nie ma żadnego innego wkładu, a jest tylko obudowa z pustaków systemowych... na "chłopski rozum" - tak, ale zapytać się nie zaszkodzi Strop betonowy, więc 30 cm pewnie zastosuję. Do kotła chyba na razie wygrywa w moim rankingu Plewa Uni-Fu, ale muszę jeszcze rozpracować wymaganie pracy w podciśnieniu - nie wiem, czy będę je spełniał... Edytowane 2 Maja 2011 przez mikel_1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mikel_1 02.05.2011 09:16 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Maja 2011 mmoja i tylko moja opinnia..żeby niebyło że to obligatoryjne, o wkładach stalowych jest taka ze ..ja bym ich niestosował, jezeli juz to kominek zrobiłbym z cegły szamotowej i tak zostawił, dlaczego? podczas budowania komina robisz dwie rzeczy albo stabilizujesz kazdy człon stalowego wkładu do komina, albo nic niestabilizujesz, wkład stalowy przyjmuje na siebie skraplanie rosy i to nie takiej zwykłej tylko zracej z sadza, przy wlocie spalin do komina temperatura jest wysoka i tam stal niszczy sie najbardziej i osobiscie niewiem bo niemam wgladu do kominów po 10,,15,,20 latach ale jeżeli rura zostanie zniszczona a jest ustabilizowana do komina to niema mozliwości jej wymiany, Tylko eniu niejedź zbytnio po tym pisaniu , bo to jest moja opinia, której nienarzucam nikomu..to tak jak wiara każdy ma swoja Jak dla mnie, dobrze że piszesz, trzeba poznać argumenty obu "stron" (ceramicznej i stalowej) wtedy można jakoś własną decyzję podjąć. Jeśli rura jest ustabilizowana, to nie pozostaje nic innego jak rozebrać komin... Ale mam wrażenie, że jeśli ceramiczny (szamotowy) popęka, to pozostaje mi dokładnie taka sama możliwość - rozebranie całości i budowa od nowa... Więc kwestia - co jest bardziej prawdopodobne - zniszczenie przez żrący kwas wkładu stalowego, czy popękanie ceramicznego? Obie opcje to równa tragedia dla inwestora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.