Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

  • Odpowiedzi 639
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

Witam. Myślę, że warto aby odezwał się ktoś kto ma informację z pierwszej ręki. Tym bardziej, że ilość kłamstw i bezpodstawnych oszczerstw w temacie przekracza wszelkie normy. Zwracam uwagę, że głównym i jedynym "podżegaczem moderatorem" jest mebs, który ciągnie temat. Najwidoczniej ma człowiek dużo czasu. Szkoda tylko, że mało z tego co pisze ma związek z rzeczywistością. Największym kłamstwem jest twierdzenie, że instalacja została wykonana w 100 % zgodnie z wymaganiami. Gdyby tak było kocioł pracowałby bez zarzutów, podobnie jak pozostałych 700 szt. w całej Europie. Podstawowym problemem był słynny już niewłaściwy komin. Ciąg kominowy był kilkukrotnie przekroczony od wymaganego zgodnie z instrukcją, którą Pan Mebs otrzymał razem z kotłem i dochodził do 30 Pa. Wszystko i na temat. Zatem szanowny Panie Mebs proszę nie twierdzić, że wszystko było OK i mącić innym w głowach, bo nie było. I sam Pan o tym wie i warto, aby inni też się dowiedzieli. Pomimo to kocioł był serwisowany, a serwisant stawiał się na każde Pana wezwanie. A po ostatnim serwisie sam Pan twierdził, że kocioł pracuje prawidłowo. To co Pan robi jest zwykłym oczernianiem. Oczywiście będąc "anonimowym" łatwo rzucać epitetami typu idiota, pajac czy durny. Ale one świadczą tylko o ich autorze. Jednak Pan już nie jest anonimowy i wszelkie kolejne bezpodstawne kłamstwa pociągną za sobą konsekwencje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) szanowny Panie sprawiedliwy - ja nigdy nie byłem anonimowy, nie jestem i nie mam zamiaru być, od początku występuję pod konkretnym nickiem, który dla niedoinformowanych jest nazwą mojej firmy, po wpisaniu której w google, każdy mnie znajdzie tam gdzie należy

 

2) nie będę się powtarzał, bo wszystko zostało tutaj na bieżąco przedstawione, na każdą moją opinię mam potwierdzenie w pismach, mailach zarówno z lazarem jak i dystrybutorem, na gwarancji itp, gdyby szanowny Panie tak nie było, to sprawa zakończyłaby się zupełnie inaczej, a nie tak, jak się zakończyła - obaj wiemy jak :) i niech tak pozostanie

 

3) to przykre z Waszej strony, bo gdybyście potrafili przyznać się do błędu, naprawić je, i zacząć od nowa, zyskalibyście więcej, a próbą walki z "podżegaczem" tylko sobie szkodzicie, ale to już nie mój problem

 

4) żal mi tych pozostałych 699 użytkowników, i to szczerze, bo zbyt dogłębnie znam temat, a wbrew pozosrom do walki przygotwałem się jak należy :)

 

5) Od początku otwarcie i pewnie zapraszam zainteresowanych do swojej kotłowni, owszem, jak już wiadomo wszystkim, problemem był zbyt duży ciąg kominowy ale - to Wy mi kocioł sprzedaliście, wiedząc o jego średnicy, bo mam korespondencję przedzakupową potwierdzającą fakt, iż jest Wam /lub/bąź Waszemu dystrybutorowi znany, i do momentu sprzedaży to nie robiło Wam różnicy, to Wy /lub/bądź Wasz dystrybutor podłączał i uruchamiał kocioł ode mnie, stwierdzając pisemnie i pieczatką pełną zgodność, problem w tym, że trafiliście na kogoś, kto Wam nie odpuści i Wy najlepiej wiecie, ile się od pewnego dnia zmieniło

 

Dalszy dialog sensu nie ma, dziękuję wszystkim za poparcie, sądów się nie boję, więc chętnie skorzystam z zaproszenia jeśli tylko będzie taka potrzeba i wola ludzi, piszę to świadomie, na publicznym forum, bo ZNAM PRAWDĘ !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowny Panie Mebs,

fakt 1 - wymagany ciąg do 10 Pa, zmierzony ciąg 24 Pa, w porywach 35 Pa,

fakt 2 - serwis wezwany przyjeżdżał,

fakt 3 - otrzymał Pan zalecenia co zrobić, aby dopasować instalację kominową do wymagań i się Pan nie dostosował

wszystko i na temat

istotnie nie ma o czym debatować chyba, że ktoś ma w tym interes

 

ps. pozdrawiam wszystkich dystrybutorów Kostrzewy aktywnie uczestniczących w forum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale się gorąco zrobiło...kolego Laser77 problem z SF21 to nie tylko komin, ale sławna śluza, sterownik, wentylator na łożysku ślizgowym, itp. Mam nadzieje, że w moim kotle wszystko co miało się zepsuć to zostało wymienione...dlatego raz jeszcze powtarzam, nie zganiaj całej winy na ów komin.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że rozpętała się tu niezła burza wokół kotła SmartFire co sprowokowało mnie nawet do założenia konta. Całe szczęście wątek nie istniał w czasach kiedy ja stanąłem przed wyborem kotła bo pewnie skutecznie by mnie zniechęcił. Z mojej strony mogę powiedzieć, że użytkuje owy kocioł od listopada 2010 roku i od tego czasu miałem dwukrotny kontakt z serwisem. Za pierwszym razem był to po prostu roczny przegląd, drugi raz natomiast miał związek ze zmianą sterownika i aktualizacją programu. Tak więc opinia o awaryjności tego kotła w moim mniemaniu jest grubo przesadzona. Jeżeli chodzi o koszty eksploatacyjne to zużywam około 4 ton pelletu Barlinek do ogrzania domu o powierzchni 150m2 i w zasadzie z czystym sumieniem mogę wszystkim polecić ten kocioł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny nowy użytkownik :)

 

Leon1983 - ja bym na Twoim miejscu cieszył się z tego powodu, bo właśnie o to tu chodzi, przecież my tu nie debatujemy po to, żeby Lazarka do bankructwa doprowadzić, tylko odbałości o klienta nie tylko do sprzedaży, ale głównie po, pomijając to, że nie sądzę, aby ktokolwiek uwierzył w to że aż tak bezawaryjny masz kociołek, bo takie się rzadko zdarzają w 100% nie tylko w tej konkretnej firmie, ale śmię twierdzić, że być może trafił Ci się jedyny na sto testowany egzemplarz :D

 

Myślę, że nic do końca po tym wszystkim nie sprawi, że smart "zmartwychwstanie" i to nie za moją przyczyną, a za przyczyną samego producenta, który zamiast chyląc czoła, wprowadzić na rynek SmartFire reaktywacja, bo ja sam nie ukrywam, że to dobry kociołek zarówno pod względem założeniowym jak i programowym, dlatego właśnie zwrócił moją uwagę, jednak problem tkwi w tym, że to dobre założenie, nie było dopracowane, i wszystko można było sprawie ogarnąć, bo takie historie nie tylko z kotłami się na codzień zdarzają, ale jeśli ktoś ma łeb na karku, zamiast walczyć z klientem /w tym przypadku mam akurat siebie na myśli/ powinni zakasać rękawy, i popraiwć błędy, i dzisiaj pewnie nie byłoby tematu, sprawniejszym rozwiązaniem było wygrażanie się utratą gwarancji :) - a gdyby tylko na piśmie dali mi zapewnienie, że wkład kominowy wystarczy, to ja bym ten wkład wrzucił - ale wiedzieli, że to byłoby wbiciem sobie noża w plecy ...

 

Po to jest forum, aby wymieniać się opiniami, takie jest założenie, bo to, że anonimowo pod wiele komentarzy podpinają się konkurencji, to już oczywistość, ale zdarzają się tacy, co na temat piszą, i nie mają żadnego interesu w tym, aby szkodzić innym, mi zależało na sprawnej pracy kotła, za który uczciwie zarobiłem, to czego się czepiacie, że domagam się tego, co mi się należy?

 

Kupisz samochód z salonu, i za miesiąc go nie odpalisz, do kogo będziesz miał pretensje? Serwis Ci powie, że źle garażowany, albo wogóle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mebs - każdy na tym forum kiedyś był 'nowy'. ;) Trafiłem tu bo google całkiem nieźle pozycjonują ten wątek, w każdym bądź razie zaufaj mi - cieszę się i w żadnym wypadku nie mam zamiaru się Ciebie 'czepiać'. Chodzi tu tylko o to, że Ty jesteś niezadowolony z zakupu, a ja zupełnie odwrotnie i oboje mamy pełne prawo aby to wyrazić. ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, instalator poprosił mnie o opinię na temat kotła SmartFire, który zainstalował mi 2 lata temu. Za kocioł z montażem zapłaciłem 12.500 zł. Serwisant (instalator) był u mnie raz w zeszłym roku na przeglądzie rocznym. W tym roku podobno będzie to serwis fabryczny. Co roku spalam niecałe 5 ton na domku 195 m2 przy temp. wew. 23 stopnie. Polecam kocioł SmartFire, firmę Lazar oraz ich dystrybutorów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, instalator poprosił mnie o opinię na temat kotła SmartFire, który zainstalował mi 2 lata temu. Za kocioł z montażem zapłaciłem 12.500 zł. Serwisant (instalator) był u mnie raz w zeszłym roku na przeglądzie rocznym. W tym roku podobno będzie to serwis fabryczny. Co roku spalam niecałe 5 ton na domku 195 m2 przy temp. wew. 23 stopnie. Polecam kocioł SmartFire, firmę Lazar oraz ich dystrybutorów.

 

skocz do kotłowni po zdjęcie nalepki fabrycznej z nr i datą produkcji

będziesz bardziej wiarygodny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skocz do kotłowni po zdjęcie nalepki fabrycznej z nr i datą produkcji

będziesz bardziej wiarygodny

 

Kolego VLD zdarzają się kotły SF, które pracują prawidłowo....mój instalator przewiózł mnie po paru w moich stronach i rzeczywiście czasami pracują dobrze...po prostu cuda się zdarzają :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym mój SF21 po początkowych problemach jakoś pracuje ale ja może dlatego tak reaguję, bo mój sewisman latał jak pershing na wysokości lamperii aby wszystko grało i tak jak powiedziałem wcześniej w odpowiednim momencie nie bał się powiedzieć: nie wiem panie Pawle.

Obecnie na podgrzanie CWU idzie mi około 6 kg na dobę ( cztery osoby w domu, normalne użytkowanie ). To chyba nie jest źle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego VLD zdarzają się kotły SF, które pracują prawidłowo....mój instalator przewiózł mnie po paru w moich stronach i rzeczywiście czasami pracują dobrze...po prostu cuda się zdarzają :)

cud by się zdarzył, jak by tu kol koryciakjozef w ciągu kilku min opublikował zdjęcie

 

niestety w cuda i świętego mikołaja dawno już nie wierzę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie na podgrzanie CWU idzie mi około 6 kg na dobę ( cztery osoby w domu, normalne użytkowanie ). To chyba nie jest źle?

 

mam 3 dorosłe osoby i 2 dzieci, na dobę średnio idzie 10 kWh CWU (mierzone ciepłomierzem)

w swoim tłokowcu kosztuje mnie to spalenie średnio 4,5 kg miału

 

zakładając, że twoja rodzina zużywa podobna ilość ciepłej wody

to 6 kg x 19 MJ / 3,6 = 31,6 kWh

10 kWh/31,6 kWh x 100 = sprawność twojego kotła 31,64 %

 

mojego

4,5 kg x 25 MJ / 3,6 = 31,25 kWh

10 kWh/31,25 kWh x 100 = 31,25%

 

Nie mam zapalarki i muszę utrzymywać ogień całą dobę

 

Nadal twierdzisz, że jest nie źle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry, zadzwonił do mnie hydraulik i poprosił, aby napisał opinię o firmie HKS LAZAR i kotle SmartFire, więc to robię, bo nie widzę powodu, dlaczego miałbym tego nie zrobić. Poczytałem trochę tego wątku i większość przykrych rzeczy, które spotkały Was forumowiczów mnie nie dotknęły. U mnie było to tak, że początki były trudne, w ciągu pierwszego tygodnia kocioł dwa razy się zablokował. Po kilku dniach podjechał ktoś od Lazara, zmienił ustawienia i kocioł hula (odpukać) już 5 miesięcy. Z czystym sumieniem polecam HKS LAZAR oraz SmartFire, jak dla mnie, pełny profesjonalizm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

andrzejoles44 - Może go wkońcu dopracowali, szkoda że nie zadbali o poinformowanie o tym ludzi :) ale skoro się poprawili to dobrze nie :)

 

A ja sobie tak czytam i śmiać mi się chce, nie poskutkowało oczernić mebsa, to dzwonią z listości po instalatorach :D ale beka niżej już upaść nie można :p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam 3 dorosłe osoby i 2 dzieci, na dobę średnio idzie 10 kWh CWU (mierzone ciepłomierzem)

w swoim tłokowcu kosztuje mnie to spalenie średnio 4,5 kg miału

 

zakładając, że twoja rodzina zużywa podobna ilość ciepłej wody

to 6 kg x 19 MJ / 3,6 = 31,6 kWh

10 kWh/31,6 kWh x 100 = sprawność twojego kotła 31,64 %

 

mojego

4,5 kg x 25 MJ / 3,6 = 31,25 kWh

10 kWh/31,25 kWh x 100 = 31,25%

 

Nie mam zapalarki i muszę utrzymywać ogień całą dobę

 

Nadal twierdzisz, że jest nie źle?

 

Jak najbardziej...ja wiem, że procentowo to sprawność wygląda żenująco ale kosztowo to jest w miarę ok....słuchaj porównując te wartości to większości kotłów gazowych to może nie wygląda najlepiej ale przynajmniej za przesył nie płacisz....

I naprawdę utrzymujesz ogień 24 h na dobę? No to trochę już mniej wesoło...a co robisz gdy nie ma odbioru ciepła? Układ otwarty czy zamknięty? Kolega ma peleciaka Kostrzewy w układzie otwartym i ostatnio jak było ciepło to mu się woda zagotowała w instalacji....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...