Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam.

Pierwszorzędną kwestią jest zapoznanie się z instrukcją obsługi. To podstawa, jeżeli jej się nie ogarnie to nie można mieć pretensji. Wszyscy użytkownicy, którzy nie przeczytali instrukcji ze zrozumieniem - proszę o nie wypowiadanie się o kotle.

 

nie wiem czy tylko mi się wydaje

ale ta odpowiedź nie jest odpowiedzią na moje pytania!

 

co do instrukcji:

 

z którą wersją instrukcji powinno się zapoznać

pierwszą, drugą, dziesiątą ... ?

 

 

ps: stawiam tezę, że kolega dystrybutor zaczął swoją dystrybucję po przejęciu rozruchów i serwisu przez Lazara, sprzedał może 1-2 kotły, a cała jego wiedza i doświadczenie z nimi pochodzi z ulotek i DTR wersji aktualnej.

 

i moja uwaga na koniec: uważam przejęcie tego serwisu za bardzo dobry pomysł

może i czas oczekiwania się wydłuży, ale jakość obsługi będzie na dużo większym poziomie.

Edytowane przez Vld
ps
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 639
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Najaktywniejsi w wątku

Dodane zdjęcia

i moja uwaga na koniec: uważam przejęcie tego serwisu za bardzo dobry pomysł

może i czas oczekiwania się wydłuży, ale jakość obsługi będzie na dużo większym poziomie.

 

I tu się w pełni zgadzam, jednak szkoda, że tak późno - to po pierwsze, po drugie - takowy serwis już u mnie był i taky fachowy to on wcale nie był - zresztą już to opisywałem, ale zdecydowanie jeśli wkońcu dopracują kocioł, wyszkolą konkretnie serwisantów typowo na te roboty, to może mają jakąś maślaną przyszłość, jednak Ci znas, którzy kociołek zakupili do czasu kiedy u nich przełom nastanie, będa się z tym pierd ..... ć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego ty sobie jaja robisz???? albo ZALECENIA albo WYMAGANIA jeżeli lazar przed sprzedaża określiłby srednice komina to nie byloby tematu. ale to musiałby jasno i wyraznie napisac.... kocioł działa poprawnie przy takiej a takiej srednicy komina w innych warunkach firma nie bieże odpowiedzialności za poprawną pracę kotła, tak dużo??? bali się że sobie w stopę strzelą??

 

Witam.

 

Przecież kocioł kupujecie u dystrybutora? Jeżeli dystrybutor nie poinformował, tylko do niego pretensje. A producent poświęcił kilka stron w DTR'ce na komin?

SF 21: Ø120 ÷ Ø130 SF 41: Ø160 (wer. 18/04/2012/PL/SL V2.0).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paliwo zawsze będzie złe, bo jak już nie będzie na co spychać, zawsze się zepchnie na paliwo :) ale gdyby była w tym nutka prawdy, to może niech konstruktor wyprodukuje kocioł na złej jakości paliwo :) zbyt będzie jak diabli :) a ja paliwo kupuję ze swim szwagrem na spółkę, tylko że on ma kociołek innej firmy - dziwne, że to złe paliwo śmiga u niego jak łyżwy po gładkim lodzie? widocznie już jeden producent wynalazł kocioł na złej jakości paliwko :D

 

Witam.

 

No na co jak na co, ale na paliwo to chyba kliencie możesz mieć wpływ. Może i jesteś dziany (opadające szczeny itp.), ale uwierz mi, że wiele drogich i do tego spartaczonych instalacji (czy to CO, rekuperacji itp.) widziałem, więc za miast kwestionować to, że paliwo robione z odpadów (na które sam się zdecydowałeś kupując kocioł pellet'owy) może być na prawdę różnej jakości, to przecież normalne. Każdy klient przed zakupem kotła, zadaje nam pytanie jakie paliwo jest najlepsze i gdzie je kupić. Oni się przejmują, Ty raczej nie.

Jeszcze raz powiem, nie my montowaliśmy ten kocioł, więc wszystkich szczegółów nie znam. Stwierdzam tylko, że ŻADEN ale to absolutnie ŻADEN nasz klient SF nie miał / ma problemów z SF.

Dobre paliwo spala się dobrze, ma odpowiednią kaloryczność itp.

 

do mebs'a

"Najlepiej zgłosić się do dystrybutora i poprosić o telefon do klienta" - i odpowiedź o wyspecjalizowanym serwisie.

To my go instalujemy, przecież klient często kupuje kocioł z montażem na 8% podatku VAT. Skąd informacje, że dystrybutor tylko sprzedaje ;/??

Jesteś dystrybutorem? Kto Ci podłączał kocioł?

 

A zapraszać to możesz swojego hydraulika :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Przecież kocioł kupujecie u dystrybutora? Jeżeli dystrybutor nie poinformował, tylko do niego pretensje. A producent poświęcił kilka stron w DTR'ce na komin?

SF 21: Ø120 ÷ Ø130 SF 41: Ø160 (wer. 18/04/2012/PL/SL V2.0).

 

W której wersji DET-erki?? 3..4 czy 5 może?? czytaj ze zrozumieniem napisałem jasno i wyraznie albo ZALECENIA albo WYMAGANIA własnie nie lubie takiego podejscia sprzedawców czy producenów..... i tak czy siak ZAWSZE jest winny klient

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Przecież kocioł kupujecie u dystrybutora? Jeżeli dystrybutor nie poinformował, tylko do niego pretensje. A producent poświęcił kilka stron w DTR'ce na komin?

SF 21: Ø120 ÷ Ø130 SF 41: Ø160 (wer. 18/04/2012/PL/SL V2.0).

 

Większość problemów występowała w pierwszych modelach z roku 2011

 

więc

 

bądź łaskaw i przedstaw tu na forum DTR V1.0 z 2011 w której jasno jest napisane jakie to wymagania są co do komina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze zrozumieniem należy przeczytać:

Na początku DTR'ki - pierwsza strona:

"Celem zachowania gwarancji oraz długotrwałej i bezpiecznej pracy kotła należy bezwzględnie przestrzegać niniejszej

instrukcji." A w instrukcji są średnice dopuszczalne.

 

Kwestia komina:

"Zaleca się stosowanie wkładów kominowych ceramicznych lub wykonanych z żaroodpornej stali nierdzewnej, które zapewnią warunki dla prawidłowej eksploatacji kotła!"

Zalecenia jest co do materiału z jakiego jest wykonany komin.

 

Wymagana jest średnica, zalecany materiał.

Nie wspomnę o regulatorze ciągu oraz o tym, że na schemacie widoczny jest również szyber kominowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"cymbał jak dystrybutor z lublina zrozumie, że mój komin stał, zanim lazar smarta wymyslił"

Gratuluję :) kupiłeś kocioł pod komin! A pomyślałeś o wymaganiach kocioł-komin? ciągu, długości itp.? Czy kupiłeś w ciemno, a teraz żałujesz?

 

Poza tym biorąc pod uwagę wymianę regulatorów (wg. mnie mądre posunięcie, największe koncerny jak Lexus itp, dokonywały wymian hurtowych - jeżeli coś było nie tak - a Ty się dziwisz Lazarowi?), zmianę w DTR'kach i wypowiedź innego użytkownika forum - dot. kotłów z początku 2011r. Jak pisałem wcześniej, od samego początku z kotłami Smart Fire nie mięliśmy problemów.

Wszystkie kotły sprzedawane obecnie są ok. Zaznaczę, że chodzi o kocioł (jak w temacie), a nie instalacje z kotłem i złym kominem.

 

Człowieku przechwalasz się, że miałeś komin przed kotłem?! Po prostu źle dobrałeś kocioł. Tyle.

Dodam, że większość klientów tym bardziej się denerwuje, jak ktoś najpierw naciągnie ich na "standard fi200" z prefabrykatów, a później jak przyjeżdżamy na miejsce inwestycji okazuje się, że po pierwsze (wszystkie kotły lazara mają takie samo FI, prócz SF) wyjście jest na innej wysokości no i FI nie to. Później dwa razy płacą.

A przecież można (co szczerze polecamy) zastosować dużo tańsze rozwiązanie, w postaci wkładki kominowej. Więc nie wiem skąd ten specjalny komin akurat pod EK? Przecież równie dobrze mógłby być to MP, MK.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez Lublin dystrybutor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"LAZAR EKO Komofort, w ten czas na pelet, ekogrosze, i ruszt na drewno, minął rok, chce kupować kocioł i isię okazuje, że ten który wcześniej był również na pellet, dzisiaj już nie jest - pewnie znowu coś nie wypaliło,"

 

Witam.

 

Od kiedy seria Eko Komfort, lub nawet Eko Komfort automat, ma ruszt na drewno?? - przecież to (nie licząc SF) jedyny kocioł z podajnikiem w ofercie producenta pozbawiony dodatkowego paleniska (rusztu). No i wciąż z powodzeniem spala pellet, pelet.

 

Żywcem ze strony producenta:

"EkoKomfort - Kotły CO na ekogroszek i pelety"

+ pozycja paliwa: "Węgiel ekorgoszek kamienny i brunatny oraz pelety"

 

Może się Panu producenci pomylili?

 

PS. Jesteśmy w branży od 15lat. Z firmą Lazar współpracujemy od 3lat. Z żadną inną firmą, w tym z producentami kotłów na paliwa stałe - nazw nie będę wymieniał - nie współpracowało się nam tak dobrze. Nie udzielamy się na forum muratordom PL na prośbę HKS Lazar, tylko z własnej inicjatywy. Po prostu denerwują nas / ciekawią nas, opinie jak ta w głównym wątku tego tematu.

W związku z powyższym, tym bardziej jesteśmy zdziwieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"cymbał jak dystrybutor z lublina zrozumie, że mój komin stał, zanim lazar smarta wymyslił"

Gratuluję :) kupiłeś kocioł pod komin! A pomyślałeś o wymaganiach kocioł-komin? ciągu, długości itp.? Czy kupiłeś w ciemno, a teraz żałujesz?

 

Poza tym biorąc pod uwagę wymianę regulatorów (wg. mnie mądre posunięcie, największe koncerny jak Lexus itp, dokonywały wymian hurtowych - jeżeli coś było nie tak - a Ty się dziwisz Lazarowi?), zmianę w DTR'kach i wypowiedź innego użytkownika forum - dot. kotłów z początku 2011r. Jak pisałem wcześniej, od samego początku z kotłami Smart Fire nie mięliśmy problemów.

Wszystkie kotły sprzedawane obecnie są ok. Zaznaczę, że chodzi o kocioł (jak w temacie), a nie instalacje z kotłem i złym kominem.

 

Człowieku przechwalasz się, że miałeś komin przed kotłem?! Po prostu źle dobrałeś kocioł. Tyle.

Dodam, że większość klientów tym bardziej się denerwuje, jak ktoś najpierw naciągnie ich na "standard fi200" z prefabrykatów, a później jak przyjeżdżamy na miejsce inwestycji okazuje się, że po pierwsze (wszystkie kotły lazara mają takie samo FI, prócz SF) wyjście jest na innej wysokości no i FI nie to. Później dwa razy płacą.

A przecież można (co szczerze polecamy) zastosować dużo tańsze rozwiązanie, w postaci wkładki kominowej. Więc nie wiem skąd ten specjalny komin akurat pod EK? Przecież równie dobrze mógłby być to MP, MK.

 

Pozdrawiam.

 

Kolego zrozum że jestem daleki od wykłócania się z Tobą ale kolega Mebs ma rację: ja też mam 3 DTR od SF21, gdzie każda ma coś dodatkowo dołożonego i wczoraj jak był u mnie serwismen z nową DTR plus kartą gwarancyjną to od razu zobaczyłem kolejne dodane treści do tej DTR. Nie da się ukryć, że firma Lazar mocno się przejechała na modelu SF21 ale w moim przypadku przynajmniej serwisant nie bał się w pewnym momencie powiedzieć "nie wiem o co chodzi" i dlatego przez 4 dni siedział w grudniu 2011 u mnie serwis firmowy Lazara i walczyli ze wszystkimi problemami. Być może obecne SF są już względnie dograne i ich praca nie nastręcza problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie , to nie ma sensu.... lublin dystrybutor to chyba jakiś bot...:)

Weź Panie/Pani z Lublina znajdź sobie instrukcje wer. 18/04/2011/PL/SL V1.0 do SF 21 i znajdź wytyczne do kotłowni i komina, które zacytowałeś albo zadaj sobie trud i przeczytaj cały temat bo swoją ignorancją denerwujesz użytkowników którzy mieli problemy z kotłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koleś się nieźle poświęca :) aż 12 postów i tylko na tym forum, jak na dobrego dystrybutora, z 20 letnim stazem i 3 letniom współpracą z lazarem ... :) ja bym się nie powstrzymał od niepisania gdybym miał się czym dzielić :>

Z drugiej strony, pomijając, że dla dobra sprawy robiłem eksperyment telefoniczny, o którym sensu pisać tu nie ma, to słuchy mnie doszły, że wielu serwisantów i dystrybutorów wycofuje się ze sprzedaży smartów, bo nie zależy im aż tak na serwisie nieustannej męki :) być może tym co zostali wierni firma jakieś bonifikaty dobre przygotowała, stąd takowe zaangażowanie dystrybutora z lublina :)

 

Powiem Wam jedną rzecz, dobrze, że są takie fora, dobrze że są ludzie, którzy wyrażają swoje opinie, i dobrze, że są takie wariaty jak mebs - co mam Wam powiedzieć, walka, walka i jeszcze raz walka, jak nasi potomnkowie walczyli o przekonanie, i wygrali :)

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz Panie szanowny Dystrybutorze z Lublina ... Jednak potrafisz czytać ze zrozumieniem, tylko dlaczego to co najmniej ważne :) dokładnie takiego postu się spodziewałem !!! Dobra rada - skończ robić z siebie pajaca, bo jak wkońcu wypłyniesz, to więcej żadnego kotła nie sprzedaż :D - ta gra nie jest warta świeczki uwierz mi !.. A jak chcesz się dalej udzielać, to zamiast pajacować i czepiać się potomków zapoznaj się z tym forum od początki, i daj sobie spokój

 

A co do ekokomfortu to ja jeszcze poszukam, bo nie jestem pewien ale chyba mam gdzieś DTR tego kotła z klilku lat wstecz, dla Twojej informacji, z mojej strony to było jakieś 5 lat wstecz, Ty podobno pracujesz dla Lazara 3 lata, nie zapominaj, że tak jak smart w rok zmienił DTR kilka razy, tak samo EKO Komfort przeszedł przeistoczenie o którym Ty zielonego pojęcia nie masz :) a to nie rzutuje jakos bardzo pozytywnie na Twoję fachowość :D:D:D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...