Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Problem z cyrkulacją ciepłej wody


wkurzony klient

Recommended Posts

Witam

 

Mam problem dotyczący instalacji wodnej i wodomierzy.

Mieszkam w nowym bloku, jest tam cyrkulacja ciepłej wody, wodomierze są na klatce schodowej. Są dwa wodomierze wody ciepłej, jeden "właściwy" na wejściu

i drugi na wyjściu- wodomierz cyrkulacji, mierzący ilość powracającej wody.

W momencie gdy ciepła woda nie jest pobierana nigdzie w mieszkaniu, oba wodomierze kręcą się z taką samą prędkością, czyli ciepła woda krąży w obiegu cyrkulacji.

Gdy ciepła woda jest pobierana wodomierz na wejściu przyspiesza. Różnica między wskazaniami wodomierza na wejściu i na wyjściu jest ilością zużytej wody ciepłej.

I tu właśnie pojawił się duży problem, a mianowicie przez 6 pierwszych miesięcy po odbiorze lokalu nikt tam nie zamieszkiwał, woda była żuzywana symbolicznie (zimna woda 3m szesc., ciepłej też nie mogłam zużyć więcej). Cyrkulacja była aktywna cały czas.

Wskazania wodomierzy od ciepłej wody to niestety jakiś kosmos. Otóż różnica między wodomierzem na wejściu i na wyjściu wyniosła

60 m. szesciennych, co absolutnie nie ma pokrycia w rzeczywistym zużyciu. Początkowo podejrzewałam problem z którymś z wodomierzy, tzn. że albo ten na wejściu zbyt szybko się kręcił albo ten na wyjściu

zbyt wolno co dało tak wielką różnicę. Zaczęłam obserwować wodomierze od tego momentu i wyszło, że po tygodniu wodomierz cyrkulacji

cofnął się o 3 metry sześcienne. Wtedy tez zauważyłam, że podczas gdy jest w mieszkaniu pobierana ciepła woda, wodomierz na wejściu przyspiesza (co jest prawidłowe),

a wodomierz na wyjściu kręci się w druga stronę, tzn. cofa się, co wydaje mi się być nieprawidłowe.

Wynika z tego, że woda jest pobierana zarówno z rury wejściowej jak i powrotnej, czyli, że nie ma zaworu zwrotnego, który uniemożliwiałby cofanie sie wody cyrkulacyjnej.

W związku z tym podejrzewam, że wskazania wodomierzy są błędne nie z powodu wady samych wodomierzy , ale wady instalacji, bo wydaje mi się, że nie powinno być możliwości cofania się wody.

Sądzę, że to cofanie się doprowadziło do zaniżenia wskazań wodomierza cyrkulacji, choć z drugiej strony jak się zastanowić, to cofająca sie woda cofała by też licznik na wejściu (po prostu obieg byłby w druga stronę ??).

Już sama nie wiem co może być tu przyczyną.

Zgłosiłam sprawę najpierw do administracji, gdzie polecono złożyć reklamację deweloperowi i tak też zrobiłam, na razie czekam na reakcje dewelopera.

W związku z tym mam pytanie: czy moje podejrzenia co do przyczyn tej sytuacji są słuszne oraz czy brak zaworu zwrotnego powinien być wystarczającym powodem

do uznania mojej reklamacji za słuszną (bo jest to chyba wada instalacji???) i anulowania zapłaty za te rzekomo zuzyta wodę?

Z góry dziekuję za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszy raz słyszę o takim sposobie liczenia i zastosowania wodomierzy, po pierwsze na twoim miejscu skontaktował bym się z producentem tych wodomierzy i zapytał czy w taki sposób jak opisujesz mogą być zastosowane a jeśli tak to jakie muszą być spełnione dodatkowe warunki by pomiar był prawidłowy i podstawowe pytanie czy te wodomierze są identycznie takie same (dla mnie rurka zasilająca mieszkanie powinna być grubsza od cyrkulacji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...