Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Witam,

 

zastanawiam się nad kupnem działki, jednak mam mały problem. Żeby dojechać do działki muszę sam zrobić drogę dojazdową o wymiarach 4 metry szeroka i 75 metrów długa.

 

Jaki jest koszt budowy takiej drogi i z jakich najlepiej materiałów?

 

Znajomy mówił, że najlepiej użyć żwiru. Ile ton będzie potrzebnych na taką drogę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zibik_eng

zastanawiam się nad kupnem działki, jednak mam mały problem. Żeby dojechać do działki muszę sam zrobić drogę dojazdową o wymiarach 4 metry szeroka i 75 metrów długa.

 

W czym widzisz "problem"?

- w konieczności wykonania drogi ?

- w długości drogi ?

- w braku wiedzy dotyczącej budowy drogi?

- w koszcie wykonania drogi ?

 

Jaki jest koszt budowy takiej drogi i z jakich najlepiej materiałów?

 

Najlepiej asfaltobeton, z podbudową wykonaną zgodnie z projektem.

 

Znajomy mówił, że najlepiej użyć żwiru. Ile ton będzie potrzebnych na taką drogę?

Żwir nie nadaje się na budowę drogi - nie klinuje się.

 

Rozwiązanie twojego problemu jest jedno: dostatecznie gruby portfel.

 

Należy się jednak zastanowić czy koszt wykonania 75 m drogi, której będziesz właścicielem nie jest wyższy niż koszt działki z dostępem bezpośrednim do drogi publicznej... Musisz jeszcze wziąść pod uwagę iż będąc właścicielem drogi nikt ci jej nie odśnieży ani nie naprawi - przy bezpośrednim dostępie takich "problemów" nie będzie.

Edytowane przez zibik_eng
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

zastanawiam się nad kupnem działki, jednak mam mały problem. Żeby dojechać do działki muszę sam zrobić drogę dojazdową o wymiarach 4 metry szeroka i 75 metrów długa.

 

Jaki jest koszt budowy takiej drogi i z jakich najlepiej materiałów?

 

Znajomy mówił, że najlepiej użyć żwiru. Ile ton będzie potrzebnych na taką drogę?

 

Usunąć humus, a dalej:

15cm piasku -> 90ton

20cm kruszywa 0/32 ->120ton

i masz doskonałą drogę, na której jeśli będziesz chciał możesz później ułożyć każdą nawierzchnię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie mogę dodać, że za ok. 60 metrów drogi z tłucznia dałem 5 tys. ( korowanie, 2 ciężarówki grubego tłucznia, 2 ciężarówki drobnego tłucznia, walcowanie - zdjęcie w załączeniu).

Chciałem asfalt to usłyszałem kwotę 50 zł za m2. Jak pisał kolega u góry trzeba grubego portfela. Warto więc brać pod uwagę czy to Twoja droga, bo wywalisz kasę i korzystać z drogi będą inni ( chyba, że dotyczy to tylko dojazdu do Twojej posesji).

_1080606 [1024x768].jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od siebie mogę dodać, że za ok. 60 metrów drogi z tłucznia dałem 5 tys. ( korowanie, 2 ciężarówki grubego tłucznia, 2 ciężarówki drobnego tłucznia, walcowanie - zdjęcie w załączeniu).

Chciałem asfalt to usłyszałem kwotę 50 zł za m2. Jak pisał kolega u góry trzeba grubego portfela. Warto więc brać pod uwagę czy to Twoja droga, bo wywalisz kasę i korzystać z drogi będą inni ( chyba, że dotyczy to tylko dojazdu do Twojej posesji).

 

Właśnie o taką drogę mi chodzi, dojazd jest tylko do mojej posesji i tylko ja z niej będę korzystał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zibik_eng
Od siebie mogę dodać, że za ok. 60 metrów drogi z tłucznia dałem 5 tys. ( korowanie, 2 ciężarówki grubego tłucznia, 2 ciężarówki drobnego tłucznia, walcowanie - zdjęcie w załączeniu).

 

Ile zim przetrwała? Pytam z ciekawości gdyż 4ry ciężarówki tłucznia przy twojej szerokości i długości drogi starczą na wykonanie podbudowy grubości niecałych 12-15 cm po walcowaniu. bardziej to słaby deptak niż droga.

Co to za "kruszywo"? Stary beton z kruszarki?

 

 

Chciałem asfalt to usłyszałem kwotę 50 zł za m2.

Prosze o namiary na firmę która robi drogę z asfaltobetonu za 50 zł/m2 oczywiście wszystko na fakturę z i min 5 letnią gwarancją...

 

Jak pisał kolega u góry trzeba grubego portfela. Warto więc brać pod uwagę czy to Twoja droga, bo wywalisz kasę i korzystać z drogi będą inni ( chyba, że dotyczy to tylko dojazdu do Twojej posesji).

Pisałem też że lepiej kupić droższą działkę bezpośrednio przy drodze publicznej - zaoszczędzi się bezsensownie wydane pieniądze na budowę drogi którą nie da się przejechać w zimę.

Odsnieżenie drogi z tłucznia długości 75 metrów przy obfitych opadach jest niemożliwe przy użyciu siły mięśni (dzień w dzień). Nieodsnieżona droga = odcięcie od świata.

 

Oprócz drogi jeszcze pozostaje... podciągnięcie mediów. Ale to już inna bajka.

Edytowane przez zibik_eng
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tłuczeń czy jakieś kruszywo jak pisze zbig daje efekt kamieni na trawniku po zimie.

Najtaniej jest wykorytkowac i nawieźć 30 cm żwiru zaglinionego ubić to walcem wibracyjnym i na kilka miesięcy z gowy, bo powstaną zagłebienia i musisz znowu to równać, podobnie kruszywo będziesz musiał je co jakiś czas równać, w perspektywie czasu zapłacisz wiecej niż za asfaltobeton, beton, czy kostke. Koszt drogi ze zwiru to około 20 tysi zalezy od regionu (żwir walcowanie, równanie), może lepiej zainwestowac te 15 duzych paczek i zrobić kostke, asfalt, czy beton ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zibik_eng

1. żwir nie nadaje się na konstrukcję drogi ze względu na obłe krawędzie, nie klinuje się.

2. zaglinowany żwir? czyli glina ze żwirem czyli grunt wysadzinowy... jako podbudowa? Po pierwszej zimie będą góry i doliny...

 

Kupno normalnej działki przy drodze wyjdzie naprawdę taniej niż bawienie się z budową drogi. Wykorytowana dróżka wysypana 15 cm warstwą tłucznia (oczywiście w wersji forumowej - najtańszym) jest jaknajbardziej dobrym rozwiązaniem na czas budowy domu... po wybudowaniu będzie doskwierać użytkownikom i wcześniej czy później będą zmuszeni do wykonania drogi o poprawnej konstrukcji = koszta równe lub przewyższające atrakcyjną cenę działki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żwir zagliniony to niejest glina ze żwirem, ale żwir z drobinami gliny, po zageszczęniu ma bardzo dobre własciwości nosne (na ścinanie), jest stosowany powszechnie jako podbudowy pod kostke brukową lub jako tymczasowe drogi dojazdowe. Własciwości wysadzinowe są znikome bo glina jest pomiedzy frakcjami żwiru i peczniejąc ma wolne pole. Niepiszę tego z książki tylko z kilkunastoletniej praktyki. W kazdym regionie Polski są inne podbudowy a decyduje o tym cena.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zibik_eng

"Technologię zaglinionego żwiru" stosują firmy zdzisio i wiesio - bo tania i się nieźle zagęszcza... a co będzie po 2-3 latach już ich nie obchodzi.

W których regionach Polski (a moze i nie Polski) stosuje się taką "technologię" z gruntem wysadzinowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niewiesz co piszesz poprostu niechodzi o firmy zdzisia i wiesio ale o inwestorów bo dla zdzisia i wiesia niema znaczenia czy zagęszczaja beton podkładowy czy kruszywo. A kostka ułozona na takiej podsypce lezy bez problemu juz 12 rok i nic sie niedzieje.

Oferujesz ludziom takie propozycje które niesą osiagalne poprostu ze wzgledu na cene. Kiedyś kierownik zabronił układania zaglinionego żwiru bo niewiedział nic o tym materiale tylko sugerował się że glina to wysadzina i zalecił żwir gruby..własciwie niezagęszczalny w sposób zadowalajacy i mało nosny, parking wygladał po roku jak po tsunami..tez się na tym znał i co ciekawsze było tak w projekcie.

Mierzyłeś kiedyś ile sie podnosi grunt jak zamarza? pewnie nie..a ja mierzyłem bo oprucz wiedzy teoretycznej nieruszam czegoś jak niesprawdzę praktycznie.

Normalne że kazdy chciałby mieć na podbudowę kruszona skałe bazaltową, granitową czy jak robi się w ciepłych krajach kruszone skały wapienne, a realia sa takie że robi się z tego co jest a tym bardziej prywatnie...i dawanie rady aby zrobić drogę dojazdową na własnej dzoiałce w technologii budowy autostrad jest nietrafione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Technologię zaglinionego żwiru" stosują firmy zdzisio i wiesio - bo tania i się nieźle zagęszcza... a co będzie po 2-3 latach już ich nie obchodzi.

W których regionach Polski (a moze i nie Polski) stosuje się taką "technologię" z gruntem wysadzinowym?

O trójkącie Fereta nie słyszałeś? Może jednak trzeba się trochę douczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zibig zapomniałeś o poboczu, przynajmniej jednej stacji benzynowej i parkingu z kiblem. jak ja lubie twoje rady. asfalt to wytrzyma a 15 cm tłucznia to za mało.

 

 

u mnie na drodze przy osiedlu położyli asfalt i po 3 latach już jest do zmiany. nie wytrzymał ruchu ciężarówek, autobusów i tego wszystkiego co przez miasto jeździ. u mamy na osiedlu domków drogę wywieźli taką czarną szlaką, może 10 cm grubości. i jest zawsze dobrze na lata, dopóty, dopóki jeżdżą osobówki. potem drogą zaczął jeździć ciężki sprzęt (ze względu na niedaleką budowę) i drogę rozwalił w 3 dni.

 

jak będziesz jeździł osobówką to przewalcowane 15 cm starczy na lata, jak sąsiad zacznie budowę i wjadą gruchy z betonem, to będziesz poprawiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ile zim przetrwała? Pytam z ciekawości gdyż 4ry ciężarówki tłucznia przy twojej szerokości i długości drogi starczą na wykonanie podbudowy grubości niecałych 12-15 cm po walcowaniu. bardziej to słaby deptak niż droga.

Co to za "kruszywo"? Stary beton z kruszarki?

Grubość drogi to ok. 40 - 50 cm. Tłuczeń prosto z pobliskiego kamieniołomu

 

 

 

Prosze o namiary na firmę która robi drogę z asfaltobetonu za 50 zł/m2 oczywiście wszystko na fakturę z i min 5 letnią gwarancją...

Zadzwoń do Urzędu Gminy w Kłodzku i sie spytaj

 

Pisałem też że lepiej kupić droższą działkę bezpośrednio przy drodze publicznej

 

Może on woli działkę z dala od drogi, hałasu, wścibskich sąsiadów a w przyszłośći gmina położy mu asfalt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość zibik_eng

Może on woli działkę z dala od drogi, hałasu, wścibskich sąsiadów a w przyszłośći gmina położy mu asfalt

 

Która gmina kładzie asfalt na prywatnych drogach za publiczne pieniądze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Przepraszam że się wtrącę. Też mam do utwardzenia kawałek drogi i szukam taniej alternatywy. Co sądzicie o odpadach z produkcji płytek ceramicznych i terakoty. Uda się to zagęścić i wysypać docelowo kamieniem ozdobnym. Chyba że są jakieś tańsze metody. Kliniec jest strasznie drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasir77 - potwierdzam, że mogłeś dać za Twoją drogę 5 tysia, ale nie masz grubości 50 cm tylko 25cm tłucznia. To i tak wystarczy, żeby po tym mykać czołgiem:)

Widziałem już jak developerzy kładą osiedlowe uliczki na 5 cm gruzu a na to ażury. Na tym tle nasir 77 zrobił mega dobrze:) Posyp to jeszcze warstewką 5 cm z otoczaków polnych frakcja 3-6cm a będzie ładnie, nie tylko twardo. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...