Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

Recommended Posts

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

 

Droga jest na moim prywatnym terenie - dojazd do domu. Będzie uczęszczana tylko przeze mnie i to maksimum kilka razy dziennie osobowym samochodem.

Dodam jeszcze, że nie buduje się w Polsce a we Francji i nie ma tutaj takich srogich zim dochodzi czasem do -5 ale i to jest rzadkością.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mam do utwardzenia przed działką odcinek drogi o wymiarach 19m x 2m = 38m2. Prosze szanowne grono o skomentowanie poniższej koncepcji:

 

1. korytowanie (50cm) - to już zrobione

2. geowłóknina

3. piasek około (warstwa 15cm)

4. tłuczeń szary 31,5-63mm (nie wiem jaka warstwa)

5. kliniec szary 20-31,5mm (nie wiem jaka warswa)

 

Jeśli ktoś potrafi ocenić tonaż poszczególnych pozycji to bardzo prosze o odpowiedź.

Pozdrawiam

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Technologię zaglinionego żwiru" stosują firmy zdzisio i wiesio - bo tania i się nieźle zagęszcza... a co będzie po 2-3 latach już ich nie obchodzi.

W których regionach Polski (a moze i nie Polski) stosuje się taką "technologię" z gruntem wysadzinowym?

 

pan zdzisio i wiesio nawet napisali OST o numerze 05.01.00 o nawierzchniach gruntowych i mieszance zwirowo-gliniastej. Polecam lekturę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robilem droge w Krakowie - 60 cm korytowanie

 

geowloknina

 

kamien naturalny 30 cm ( głazy )

20 cm 60-120

10 cm 60

 

Koszt - 70 zl m2

 

Obslużyła ta droga 2 budowy - najcięższe są gruszki z betonem 11 m3 waży ponad 40 ton

 

I nic się nie ugięło nawet ..

 

Jak słysze o 20 cm podbudowy to ... dobre ale na osobówkę:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można i metr betonu, tylko po co?

 

Po co ? po to aby nie tracic pozniej pieniedzy...

Sasiad zrobil podbudowę 20 cm i efekt jest taki ze... pod wplywem ciężaru wypchnęło ziemię pomiędzy osiami gruszki zmieszało cały kamien z gliną

 

Teraz musial wynajmowac koparke zeby wszystko wybrała juz na 60 cm i sypac od nowa kamien

 

Pieniadze wczesniej na koparke i 20 cm kamienia poszły się "kochać" ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5.5. Nawierzchnie jezdni dróg klasy L i D w strefie zamieszkania, w rozumieniu przepisów o ruchu drogowym

Zalecane konstrukcje nawierzchni na podłożu G1 o module sprężystości (wtórnym) nie mniejszym niż 100 MPa określa tabela:

http://www.drogi.com/akty_prawne/DU430_024.jpg

Jeśli właściwie przygotuje podłoże, to musi działać. Jeśli Twój znajomy wysypał kamień na glinę, to popełnił zasadniczy błąd i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...
5.5. Nawierzchnie jezdni dróg klasy L i D w strefie zamieszkania, w rozumieniu przepisów o ruchu drogowym

Zalecane konstrukcje nawierzchni na podłożu G1 o module sprężystości (wtórnym) nie mniejszym niż 100 MPa określa tabela:

http://www.drogi.com/akty_prawne/DU430_024.jpg

Jeśli właściwie przygotuje podłoże, to musi działać. Jeśli Twój znajomy wysypał kamień na glinę, to popełnił zasadniczy błąd i tyle.

To jak to powinien zrobić?Bo ja mam też taki problem.Glina i glina.Ponieważ jeszcze jeden dom ma się budować nie chcemy wspólnie z sasiadami robić na gotowo tylko zastanawiamy się czy korytować i dać dolomit czy narazie tylko sypnąć dolomit. Jedna firma podała kosmiczna cenę. Korytowanie na 20 cm + zasypanie powierzonym kamieniem (kupionym przez nas) i rozplantowanie 29 netto.Myślę że to strasznie dużo.Co uwazacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam;

zastanawiam się czy n.p nie zrobić czegoś takiego:

1. Jeśli droga obejmuje stosunkowo niewielki obszar [powierzchniowo] to n.p czy nie ułożyć na niej tzw. galanterii betonowej -> ażur, zielony parking, wymiar zwykle jest 40 x 60 grubości różne, mimo wszystko ja bym polecał 10 cm. niby grubsze i droższe ale i wytrzymalsze - ciężarówkę z węglem i innymi wytrzyma. Z racji tego że jest to element duży - przygotówka powinna być prostsza i łatwiejsza, zaś pewne niedoróbki taka droga powinna znieść znacznie lepiej niż ta która brukowana jest małymi brukami.

2. Jeżeli jest długa droga dojazdowa licząca n.p. 50 m to może nie lepiej się zastanowić nad dwoma pasami pod koła, z ewentualnym miejscem parkingowym pod bramą. Taki sam ażur z tym że 60 cm to szerokość a 40 to długość. Dla auta osobowego i dostawczego powinno to wystarczyć. Jest to po prostu obniżka kosztu. Koszt m2 ażura 10 c,m to ok 55,0 zl m2 brutto, koszt jednej sztuki zwykle niecale 14 zl.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam;

zastanawiam się czy n.p nie zrobić czegoś takiego:

1. Jeśli droga obejmuje stosunkowo niewielki obszar [powierzchniowo] to n.p czy nie ułożyć na niej tzw. galanterii betonowej -> ażur, zielony parking, wymiar zwykle jest 40 x 60 grubości różne, mimo wszystko ja bym polecał 10 cm. niby grubsze i droższe ale i wytrzymalsze - ciężarówkę z węglem i innymi wytrzyma. Z racji tego że jest to element duży - przygotówka powinna być prostsza i łatwiejsza, zaś pewne niedoróbki taka droga powinna znieść znacznie lepiej niż ta która brukowana jest małymi brukami.

 

No wlasnie koszt jednej sztuki 14 zł pomnóż razy ilość metrów..

2. Jeżeli jest długa droga dojazdowa licząca n.p. 50 m to może nie lepiej się zastanowić nad dwoma pasami pod koła, z ewentualnym miejscem parkingowym pod bramą. Taki sam ażur z tym że 60 cm to szerokość a 40 to długość. Dla auta osobowego i dostawczego powinno to wystarczyć. Jest to po prostu obniżka kosztu. Koszt m2 ażura 10 c,m to ok 55,0 zl m2 brutto, koszt jednej sztuki zwykle niecale 14 zl.

 

Wgrywam zdjęcie drogi u mnie ..

DSC_0149.jpg

DSC_0150.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie małe: co masz pod drogą, jaki typ gruntu. Ja już byłem świadkiem jak facet miał [ma?] jedną glinę i po zrobieniu drogi, na wiosnę było "chlup" i po drodze. Poza tym też masz równo, co wybitnie pomaga... Na dużym stoku woda może zdziałać "cuda". Ale jak droga wytrzymała to fajnie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month później...

a co sądzicie o drodze betonowej? Ja mam dostęp do betonu B20 ze znanej betoniarni. Wyjdzie mnie to 20 zł za 1m2 betonu o grubości 15 cm. Droga ma długość 50m a szeroką chcę zrobić na 3 m, maks 3,5 m. Obecnie mam na piasek nawiezioną czarną ziemię, na to gruz kruszony a potem żużel. Tak jest od 3 lat, jechały po tym gruchy z betonem. Swoje już osiadło. Tylko musiał bym to teraz wyrównać.

- 15 cm betony raczej wystarczy pod auta osobowe (ewentualnie bus czy coś cięższego z meblami) czy może dać 10 cm?

- czy na żużlu można zalać bez późniejszych problemów beton?

- co ile dylatacja przy szerokości 3,5 m. Dylatować całość czy tylko nacinać 5 cm?

 

ewentualnie jakieś krawężniki zakopać wzdłuż drogi (10-12cm ponad gunt), położyć geowłókninę a na to jakieś kamienie. Tylko to jest w lesie iglasty i nie chcę wyciągać brudu z kamieni ....

 

p.s. nie jest to droga "dojazdowa" tylko droga na posesji. Nie po to się kupuje większa działkę, żeby potem stawiać dom 5 m od drogi gminnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.



×
×
  • Dodaj nową pozycję...