geerbil 08.03.2016 22:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Marca 2016 Witam Czy pracował Pan na tynku gipsowym Kraisel 651T ? Podobno jest także twardy jak Diamand. Może Pan coś dobrego lub złego o tym tynku powiedzieć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 09.03.2016 04:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2016 Niestety, nie nie miałem okazji tynkować tym materiałem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
staman 06.04.2016 22:07 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 6 Kwietnia 2016 Panie Radku, proszę o podpowiedź, z wcześniejszych Pana wpisów dowiedziałem się, że nie powinno się kłaść styro na elewacji przed tynkami wewnętrznymi. Chciałbym jednak wycieplić jedną ścianę budynku przed położeniem tynków wewn., ściana jest nad płaskim dachem garażu wystającego z bryły budynku, z obawy przed zniszczeniem pokrycia tego dachu wykonanego ze styropapy przez późniejsze rusztowania. Myślę o tynkach gipsowych, czy wcześniejsze położenie styro na jednej ścianie elewacji nie zaburzy procesu schnięcia tynków w domu?Kolejne pytanie: mam koncepcję aby w całym domu położyć tynki wewnętrzne gipsowe, wyjątkiem jest łazienka, nieogrzewany garaż oraz kotłownia, która jednocześnie będzie spełniała funkcję pralni i suszarni i w tych pomieszczeniach myślałem, o tynkach cementowo-wapiennych, czy taka koncepcja ma sens? Czy tynki cementowo-wapienne w tych pomieszczeniach można pomalować bezpośrednio bez konieczności szpachlowania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 07.04.2016 14:40 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 Witam. Jakiś czas temu pisałem o tym, że lepiej jest ocieplić budynek dopiero po tynkach ale w tej chwili uważam jednak, ze nie ma to aż takiego znaczenia bo zaledwie +/- 3 % wody odparowuje przez ściany na zewnątrz a tak naprawdę cała wilgoć musi wydostać się przez okna. Odpowiednie wietrzenie pomieszczeń nawet przy wykonanym już ociepleniu na pewno wystarczy. Jeżeli będą to tynki gipsowe utwardzane to spokojnie można je również położyć w łazienkach, kotłowni a nawet nieogrzewanym garażu (sam tak mam i nic się złego nie dzieje) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
staman 07.04.2016 16:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 Dziękuję za szybką odpowiedź. Jeśli chodzi tynki gipsowe utwardzane, to MP 75 Diamant, czy może coś innego? Rozumiem, że po instalatorach oraz ewentualnych innych uszkodzeniach wystarczą drobne wyprawki i można malować bez konieczności szpachlowania całych powierzchni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 07.04.2016 17:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Kwietnia 2016 Tak dokładnie diamant lub zeta. Szpachlowanie mim zdaniem nie będzie konieczne ale o tym decyduje inwestor w zależności od tego jakie ma wymagania. W miejscach bardziej reprezentacyjnych takich jak salon kuchnia wiatrołap można taki tynk przeszlifować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
80x86 08.04.2016 11:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 Witam Trafiłem na ten wątek (cały przeczytałem) po wczorajszym spotkaniu z tynkarzem. W zasadzie do wczoraj byłem zdecydowany na tynk cementowo-wapienny, ale tynkarz zapytał czy nie chcę tynku gipsowego wzmacnianego - nie wiedziałem o takim i temat mnie zainteresował i w sumie przekonałem się. Mam tylko kilak pytań.1. Czy w sytuacji, gdy obok siebie są umieszczone 4 przewody elektryczne, trzeba je jakoś osłaniać siatką? Tynkarz twierdzi że nie i będzie się trzymać.2. Jak dobrze obrobić drewniany słup podporowy na poddaszu? Słup ma 14 czy 16 cm grubości, z jednej strony zlicowany jest ze ścianą (tu pewnie starczy siatka stucanet), ale co ze stroną gdzie minimalnie wystaje? Oszlifować przed tynkowaniem i później wyeksponować? jak wówczas zrobić łączenietynku z drewnem żeby nie pękało. A może pokombinować z jakąś mini-obudową z kartongipsu?3. Czy połączenia pionowych słupów żelbetowych z murem z silki łączyć siatką z włókna szklanego? Podobnie jak z łączeniem nadproży ze ścianą? Z góry dziękuję za odpowiedźKrzysztof Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 08.04.2016 14:55 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2016 Witam Trafiłem na ten wątek (cały przeczytałem) po wczorajszym spotkaniu z tynkarzem. W zasadzie do wczoraj byłem zdecydowany na tynk cementowo-wapienny, ale tynkarz zapytał czy nie chcę tynku gipsowego wzmacnianego - nie wiedziałem o takim i temat mnie zainteresował i w sumie przekonałem się. Witam 1. Czy w sytuacji, gdy obok siebie są umieszczone 4 przewody elektryczne, trzeba je jakoś osłaniać siatką? Tynkarz twierdzi że nie i będzie się trzymać. Przy takiej ilości przewodów siatka nie będzie konieczna i nic nie odpadnie. 2. Jak dobrze obrobić drewniany słup podporowy na poddaszu? Słup ma 14 czy 16 cm grubości, z jednej strony zlicowany jest ze ścianą (tu pewnie starczy siatka stucanet), ale co ze stroną gdzie minimalnie wystaje? Oszlifować przed tynkowaniem i później wyeksponować? jak wówczas zrobić łączenietynku z drewnem żeby nie pękało. A może pokombinować z jakąś mini-obudową z kartongipsu? Można użyć stukanet ale równie sprawdzonym a dużo tańszym rozwiązaniem jest przybicie do słupa cienkiej papy następnie nałożenie siatki i kleju a po wyschnięciu spokojnie można tynkować. Oczywiście dotyczy to tylko miejsca gdzie podpora jest na równo ze ścianą. W miejscu gdzie wystaje można oszlifować i pomalować lub zrobić zabudowę kg. 3. Czy połączenia pionowych słupów żelbetowych z murem z silki łączyć siatką z włókna szklanego? Podobnie jak z łączeniem nadproży ze ścianą? Nie trzeba ponieważ te miejsca są związane ze sobą betonem tak samo nadproża, natomiast na wszystkie pionowe miejsca gdzie nie ma wiązań np połączenie komina ze ścianą powinna być wklejona siatka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
80x86 11.04.2016 07:41 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2016 Dziękuję bardzo za pomocną odpowiedź. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
misiek1984 14.04.2016 16:53 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2016 Witam Sprawdzałem kiedyś informację na ten temat i producenci tych folii twierdzą, że tynk doskonale się na nich trzyma, kilka domów z takimi foliami już otynkowałem i nie miałem żadnych reklamacji odnośnie spękań więc to chyba prawda. Ale zawsze przed tynkowaniem powierzchnię takiej folii lekko przecierałem gipsem bardzo cienką warstwą tak aby złapała się ściany bo taśma która łączy je z ościeżem nie zawsze je odpowiednio mocno trzyma. Aby mieć 100% pewności najlepiej przetrzeć folie klejem do siatki zbrojeniowej i po wyschnięciu otynkować. Pozdrawiam.R.K. Witam, znalazłam pana powyższą wypowiedz i chciałam zapytać czy w tej kwestii się coś zmieniło?wystarczy tylko posmarować klejem do siatki czy bezpieczniej będzie zatopić siatkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 23.04.2016 18:23 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2016 Witam, znalazłam pana powyższą wypowiedz i chciałam zapytać czy w tej kwestii się coś zmieniło? wystarczy tylko posmarować klejem do siatki czy bezpieczniej będzie zatopić siatkę? Przepraszam, że odpisuję dopiero dzisiaj ale nie dostałem powiadomienia o nowym pytaniu w tym wątku... Moja wypowiedź udzielona była w czasach początków montażu tych folii i w momencie kiedy nie miałem z nimi dużego doświadczenia teraz wiem że jeżeli jest ona przyklejona odpowiednim klejem do ściany, a tak powinno to być zrobione, to nie ma potrzeby przecierać ich klejem ani wklejać siatki i wszystko będzie na pewno ok. Pozdrawiam. Radek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michaltczew 26.04.2016 21:47 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 26 Kwietnia 2016 Witam Panie Radku. Mam do Pana pytanie. Zdecydowałem się na tynk wapienno-cementowy nanoszone maszynowo. Stan surowy otwarty zakonczony był w listopadzie 2015 r. Okna zamontowane tydzien temu. Powie mi Pan jaka powinna byc procedura nakladania tynku w-c. Jaki powinna byc przerwa pomiedzy nakladaniem kolejnych warstw?? czyli jaka powinna byc przerwa pomiedzy obrzutka a narzutem i gladzią. Sciany z betonu komorkowego. Na co zwrocic szczegolna uwage podczas prac ekipy tynkarskiej? Czy sciany powinny byc czyms zagruntowane?? Przepraszam za chaotyczne pytania, ale jest juz pozno. Pozdrawiam i czekam na odpowiedz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 27.04.2016 04:02 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 27 Kwietnia 2016 Witam. Przerwa technologiczna pomiędzy obrzutką a nakładaniem tynku wystarczy jeden dzień, natomiast nakładanie trzeciej warstwy może odbywać się dopiero po całkowitym wyschnięciu tynku. Przy obecnych temperaturach gruntowanie można pominąć chyba że podłoże jest bardzo chłonne. Szczególną uwagę proszę zwrócić na to czy są założone listwy dylatacyjne na okna i czy okna te są dobrze zabezpieczone folią. Co do samego tynku to domyślam się że będzie z worka więc o spartolony skład nie ma się co martwić. Kąty proste w łazienkach i kuchni są bardzo ważne a linie w kątach bez załamań. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
maxus79 15.05.2016 17:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Maja 2016 panowie jaka jest aktualnie cena za tynki maszynowe cementowo wapienne pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 16.05.2016 15:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Maja 2016 Gdzieś na forum jest cały dział poświęcony cenom za usługi i tam uzyskasz wszystkie niezbędne informacje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
michaltczew 17.05.2016 19:36 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Maja 2016 Panie Radku mam jeszcze jedno pytanie do pana jako fachowca. Powie mi pan jaka jest optymalna grubosc tyku cementowo wapiennego? Elektryk ma wystawione puszki ze scian 3 cm i taka bedzie grubosc tynku. Przegladajac internet sa rozbierzne informacje na temat grubosci w/w tynku od 15 mm do 40mm. Napisze mi pan jaka jest optymalna grubosc tynku ? Pomijajac kwestie finansowe czy te 3 cm nie jest za duzo? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 18.05.2016 18:01 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Maja 2016 Nie ma z góry ustalonej wymaganej grubości tynku, po prostu musi go być tyle żeby wyprostować ściany a więc w niektórych miejscach będzie to 2 cm a w innych 3, natomiast ważne jest aby wszystkie większe nierówności powyżej 3 cm wyrównywać obrzutką ponieważ zbyt grubo nałożony tynk może popękać. pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław_tynki 09.06.2016 06:58 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 (edytowane) Witam Panie Radosławie. Jestem przed wyborem tynków, w piwnicy chce zrobić cw . U góry wykonawca namawia mnie na gipsowe. Moje pytanie dotyczy materiału wykonawca poleca mi knauf 75 lub nida zeta , Nie wiem co wybrać powiem że cena to 23 zł m2 . Proszę o odpowiedź. Drugie pytanie to czy nie wytynkować całego domu CW, mam na myśli odporność mechaniczną, Do tej pory byłem za tą opcją ale przerażają mnie pęknięcia u znajomych na tynkach CW. Trzecie pytanie : Zmienił pan zdanie co do nidy, może pan powiedzieć czy tynk gipsowy knaufa bardzo mocny jest twardszy od nidy. Powiem że wykonawca namawiam mnie na nidę nie wiem czy ma jakąs umowę. proszę o podpowiedź czy zgodzić się na nidę. Czwarte pytanie: Zamierzam tynkować koniec czerwca początek lipca, jak wietrzyć lub czy nawilżać podczas upałów, czy w ogóle lato to dobra pora. Z góry dziękuje za odpowiedź pozdrawiam Edytowane 9 Czerwca 2016 przez Radosław_tynki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 09.06.2016 18:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2016 Witam. I knauf diamant i zeta doliny nidy to bardzo dobre materiały i nie różnią się praktycznie niczym. Decyzję który z nich wybrać można pozostawić wykonawcy bo być może ma większą wprawę w tynkowaniu którymś z tych materiałów a ma to dość duże znaczenie. Moje zdanie na temat tynków c-w znajdzie Pan na wcześniejszych stronach tego tematu, proszę poświęcić troszkę czasu i przeczytać bo nie ma sensu żebym pisał wszystko od nowa. Tynków gipsowych nie trzeba nawilżać, tylko po kilku dniach suszyć. Pozdrawiam Radek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław_tynki 14.06.2016 06:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2016 Dziękuje za odpowiedź, ma pan rację wykonawcy cały czas pracują na nidzie więc nie będę ich zmuszał do innego materiału. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.