kalkulatorek 15.06.2016 15:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2016 Witam,mam pytanie - zrobiliśmy w sypialni tynkiem mazy pędzlem łakowcem - chcemy to bardziej wyeksponować. Czy ktoś z Was stosował takie działania? Jaka farba i później na to lakier poprawi efekt widoczności struktury? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 16.06.2016 16:47 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2016 Niestety ale malowanie to nie moja dziedzina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
egon646 01.09.2016 16:52 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Września 2016 Witam, Czy mógłbym prosić o podpowiedź jaki tynk dać na ogrzewanie ścienne w łazience ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 01.09.2016 17:46 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Września 2016 Witam. Zdecydowanie tynk gipsowo wapienny Knauf mp 75G/F. Wszystkie niezbędne informacje są pod tym linkiem: http://knauf.pl/porady/jaki-tynk-na-ogrzewanie-scienne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
IPS 18.09.2016 06:50 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2016 Mam pytanie odnośnie tynku Knaufa Diamant. Wczoraj udało mi się część ściany nałożyć ( ręcznie ) i efekt jest dosyć dobry jednak dużym problemem okazały się bąble powietrza, których bardzo ciężko było się pozbyć, musiałem użyć ząbkowanej pacy i rozprowadzać cienkimi warstwami. Kolejną niedogodnością są małe białe ziarna, które miejscami po zatarciu tynku pacą wyszły i nie dało się ich wygładzić, w większości tynk wyszedł gładki jednak kilku miejscach została biało-ziarnista struktura. Jakieś porady ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 18.09.2016 07:33 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2016 Diamant i Zeta nie za bardzo nadają się do nakładania ręcznego, po prostu muszą być zamieszane przez maszynę i nakładane pistoletem pod ciśnieniem, zresztą takie sytuacje zdarzają się też przy nakładaniu maszynowym.Bąble powietrza powstają głównie wtedy gdy tynk słabo trzyma się w niektórych miejscach podłoża i jest poddawany obróbce zbyt szybko, po prosu musi być naprawdę twardy żeby można było wygładzać.Biało ziarnista struktura też jest spowodowana zbyt szybkim wygładzaniem. Ale proszę się tym nie przejmować, po wyschnięciu takie miejsca można wyszlifować i powierzchnia będzie gładka.Do nakładania ręcznego najlepszy jest goldband, cenowo wychodzi to samo, a łatwiej go nałożyć i jest podobnie twardy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
IPS 18.09.2016 07:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2016 Z goldbandem i twardością podobno nie jest aż tak dobrze jak z diamantem( nie moja opinia ), a sam miałem okazję oglądać diamant i jest jak beton stąd moja decyzja Na zmianę już za późno bo 20 worków czeka Myślę, że metodą prób i błedów dojdę do czegoś sensownego Co do bąbli to miałem nadzieję, że może są jakieś środki jak do betonu ułatwiające pozbycie się powietrza z masy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 18.09.2016 09:31 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2016 Lepiej nie dodawać niczego do niego bo można pogorszyć sprawę.Jedyny sposób na bąble jaki znam to obróbka w momencie kiedy materiał jest już w miarę związany, zacierając go gąbką sporo bąbli zniknie a w ostatnim etapie wygładzania to samo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
IPS 18.09.2016 10:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2016 Super, dziękuję bardzo za cenne porady. Jeszcze mam pytanie, być może głupie ale nie mam doświadczenia w temacie, jak gąbka jest najlepsza do zacierania, ponieważ mam wrażenie, że ta której używam jest bardzo szorstka i "ciężko pracuje" po powierzchni, a nie chciał bym kupować kilku żeby testować ? Być może błędem było zbyt wczesne zatarcie tynku i dlatego wystąpił ten problem ( około 1,5h od nałożenia ) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 18.09.2016 10:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2016 1,5 godziny to zdecydowanie za wcześnie.Gąbka najlepsza pomarańczowa lub żółta twarda obie do kupienia w castoramie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
IPS 18.09.2016 17:28 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2016 A jakie narzędzie do mieszania zaprawy możesz polecić bo spaliłem dziś wiertarkę ? Wiem, że najlepiej kupić mieszalnik ale chciał bym móc wykorzystać narzędzie np. do wiercenia czy skuwania, znalazłem coś takiego ale nie wiem czy taka moc wystarczy: http://allegro.pl/mlot-udarowy-mlotowiertarka-eurotec-2100w-sds-plus-i6495111133.html Mój pojemnik to 90l kastra okrągła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 18.09.2016 17:37 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 18 Września 2016 Ciężko mi coś zasugerować bo ja używam pft i niczym innym nigdy nie mieszałem, jeżeli jest sporo do mieszania to najlepiej coś z przekładnią to nie będzie szarpać i się tak szybko nie spali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
pablop77 03.10.2016 09:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2016 Witam własnie zakupiłem mieszkanie w starym budownictwie(blok) skułem stary tynk oczywiscie sciany sa nie równe. wiec brzmi pytanie co dac ktory tynk.?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 03.10.2016 18:05 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 3 Października 2016 Najlepszym wyborem będzie według mnie gipsowy lekki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mich83 07.10.2016 19:14 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 7 Października 2016 Witam. Jak już pan wspomniał, ""nie zajmuje się malowaniem"" więc zadam pytanie trochę od innej strony Bardzo częstą przypadłością w mieszkaniach jest suche powietrze. Nie chodzi mi tu nawet o zimę gdy grzeją kaloryfery które osuszają powietrze, ale przede wszystkim o dni gdy kaloryfery nie grzeją, na dworze jest wilgotność powyżej 80 % a w domu mimo wietrzenia nie wiedzieć czemu 25 % wilgotności. - Czy tynki gipsowe są rzeczywiście w jakiś sposób podnieść wilgotność w mieszkaniu ? - A może wręcz przeciwnie absorbują wilgoć i sytuacje mogą jeszcze pogorszyć ? Ogólnie mówiąc czy malując tynki gipsowe zwracać uwagę na to by farba była wysoce paroprzepuszczalna ( przynajmniej sufit ) ? Czy tynki gipsowe rzeczywiście mogą podnieść wilgotność w mieszkaniu ( jeśli zostaną pomalowane farbą o dużej paro przepuszczalności ) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 08.10.2016 10:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Października 2016 Napiszę na swoim własnym przykładzie, mam tynki utwardzane zagruntowane unigruntem i pomalowane farbą emulsyjną, w każdym pokoju mam higrometr i przez cały rok wilgotność waha się między 50% a 60 % tak więc widać wyraźnie, że nie istnieje coś takiego jak chłonięcie lub oddawania pary wodnej przynajmniej ja tego nie doświadczyłem na tynkach utwardzanych i to bardzo dobrze bo tynki nie mają służyć do regulowania poziomu wilgotności w domu, od tego jest wentylacja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adaxis 09.10.2016 18:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Października 2016 Radosław Krasowski - super wątek i już dość długi, dlatego przepraszam jeśli powtórzę pytanie dot. suchych tynków vs. wap-cem -temat może prowokujący, ale zapewne nikt tak dobrze jak Pan nie powie o plusach/minusach suchych tynków vs. mokrych... Mamy SSZ z 2 mies. opóźnieniem, jest elektryka, do końca mies. trwają prace nad kanalizacją -planowano tynki cem.-wap. ale w tej sytuacji (zbliża się zima) mamy spore obawy co do ich położenia. Ponadto wychodzi na to, że ścianki kolankowe będą w w płytach GK,sufity poddasza, będzie trochę sufitów podwieszanych na dole i u góry, więc przyszło do głowy zrobienie wszystkiego (wszystkie ściany i sufity) w suchych tynkach. Żona koniecznie chciała gładkie ściany, więc tynki mokre + gładź to b. duże koszty. Kusi ta opcja, bo jestem to w stanie zrobić z rodziną, więc ta opcja oszczędzi koszty robocizny. B. proszę o opinię nt. suchych tynków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 10.10.2016 17:50 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2016 Witam i dziękuję za miłe słowa Oczywiście robienie tynków c-w na zimę to nie jest dobry pomysł bo mogą później być z nimi problemy. Jeśli chodzi o sucha zabudowę to robiłem tynki w dwóch domach gdzie płyty zrywane były w całości, w jednym po kilku latach użytkowania popękały na każdym łączeniu a w drugim błąd popełnił wykonawca i wszystkie płyty same odklejały się od ścian. Generalnie płyty k-g są dużo mniej popularne niż tynki ze względu na cenę, ściany może jeszcze nie są takim problemem ale sufity czyli montaż profili potem za każde łączenie siatka + gładzie i tak w całym domu to da ogromną sumę na którą nie każdego stać. Dużym problemem będzie też zarabianie ubytków w przypadku gdy okażę się, że trzeba dokonać zmian np w instalacji elektrycznej... Wydaję mi się, że tynki to jednak pewniejsze rozwiązanie ale tak naprawdę trzeba by zapytać kogoś kto użytkuje dom wykończony w systemie suchej zabudowy czy jest zadowolony z takiego rozwiązania. Osobiście bardzo szczerze odradzam i c-w i k-g natomiast bardzo polecam utwardzany gips bo można go nakładać przy niskich temperaturach a nawet mocny mróz mu nie zaszkodzi. Pozdrawiam. Radek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adaxis 10.10.2016 18:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2016 (edytowane) Radosław Krasowski -dzięki Wielkie! Gdy przejrzałem jeszcze raz dom i ilość ścian, to zrozumiałem, że płyty k-g to za duże wyzwanie -zapomnijmy! OK, ale w w łazienkach, garażu i kotłowni to chyba c-w (pod płytki), a tylko w cz. mieszkalnej gips, czy tak? Nie wiedziałem, że lepiej jesienią kłaść gips niż c-w, tym bardziej, że jedna z ekip z sąsiedniego domu przekonywała mnie, że na c-w przed zimą dadzą gwarancję, a na gipsowe już nie. Nie pytam Pana o termin w marcu, bo jestem z Polski południowej ale gdyby ktoś to czytał z Bochni to b. proszę na PW o ofertę na marzec. Pozdrawiam Edytowane 10 Października 2016 przez Adaxis Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 10.10.2016 19:15 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Października 2016 W łazienkach płytki więc powierzchnia na "ostro" i będzie ok, jeśli bez płytek to farba do pomieszczeń mokrych i nic złego nie będzie się działo to samo w garażu nawet jeśli nie będzie ogrzewany i w kotłowni, tylko proszę pamiętać, że cały czas mówimy o tynkach utwardzanych. Ja tynkowałem swój własny dom 4-5 lat temu w grudniu, tynki nie wyschły a w styczniu przyszły pamiętne mrozy które puściły dopiero w kwietniu. Tynk w między czasie zamarzał i odtajał kilkukrotnie i nic mu się nie stało natomiast mróz i cement to nie jest dobre połączenie, wiem to bo mam kolegę który wykonuje tylko tynki c-w i średnio 2 razy w roku gdy tynkuje przy ujemnych temp wraca na poprawki (w zeszłym roku spadły dwa sufity...) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.