Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

TYNKI MASZYNOWE-Gdańsk,Gdynia-gipsowe,cementowo wapienne.R.K.


Recommended Posts

Nie tylko Ty próbowałeś :) Wielu już takich było. Dużo inwestorów o tym mówi że tak zrobi, lub pytają czy się da :) Ciekawe czy by się dało z MP75 , choć nie wiem czy jest jeszcze w sprzedaży ( te w starych szarych workach w końcu były twarde.

 

Jeszcze są, widziałem niedawno na paletach pod jakimś domem, ostatnio tynkowałem nim chyba z 15 lat temu :) ale szlifować nie próbowałem, natomiast zastanawia mnie po co wprowadzili na rynek taki wynalazek:http://knauf.pl/produkty/knauf-mp-75-l-f-faktura

przecież jeżeli ktoś będzie chciał fakturkę to zrobi c-w...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 925
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

Panie Radosławie,

po przeczytaniu wątku widzę że Pan jest wysokiej klasy specem, ale już wiemy (PW), że nie zrobi Pan tynków na południu Polski :(

Mamy kilka pytań -podpowie Pan króciutko? Bylibyśmy wdzięczni.

1. czy Knauf Diamant już wrócił do normy, czy ciągle gorszy? Brać go czy Zetę?

2. jaki grunt na Porotherm pod Diamant/Zetę? Pisze Pan: Grundiermittel lub dolina nidy euro 500? czy grunt konieczny?

3. szpachlowanie nierówności gładź szpachlową cekol finish c 45 zarówno dla Diamanta, jak i dla Zeta?

4. po jakim czasie szpachluje się ubytki i szlifuje Diamanta/Zeta?

5. tynkarze niechętnie szlifują --jaki to jest mniej więcej koszt dodatkowy -korekty gładzią i szlifowanie?

6. jak zabezpieczacie rury Odkurzacza i kable na chudziaku? Przeżyje to bez dod. zabezpieczeń?

7. w okresie marzec/kwiecień trzeba zabezpieczyć nagrzewnice? Jak Pan to widzi?

8. ściany równe, kable w bruzdach -czy z tego powodu można negocjować upust?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja najpierw postaram Ci odpowiedzieć:

1. Ja akurat polecam Ci Zete - bo znam ten materiał ( najlepiej zapytaj swojego tynkarza na czym mu się lepiej robi)

2. Grunt pod tynki mokre. Te które wymieniłeś są bardzo dobre. Na workach od Knaufa masz napisane " bez gruntowania nie ma tynkowania" - niektóre ekipy tego nie robią ale to się potem mści w różnej szybkości wiązania i ściana nie wychodzi tak jak powinna. "Białe cegły" jak nie zgruntujesz to ci wyschnie tego samego dnia i zrobi masakrę :)

3. Gładź to gładź nie ma różnicy na jaki tynk ja stosujesz czy to Beta , Zeta czy Kreisel czy Knauf

4. Jak wyschną.

5. Jeśli gładzią to ceny od 10 za m2 w górę

6. Zależy od ekipy, fajny sposób to zrobić korytka z desek

7. Jeśli przyjdą mrozy to warto ale masz małą szanse na to że przyjdą, w razie czego kupisz kozę.

8. Negocjować możesz zawsze ale ściany proste to chyba powinien być standard a nie luksus

 

Radek produkt jest to się sprzeda :) Fajną fakturę ma wymieszany gips z c-w

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość moich odpowiedzi będzie pokrywała się z tym co napisał ag2a ale mimo to i tak jeszcze raz napiszę:

 

1. czy Knauf Diamant już wrócił do normy, czy ciągle gorszy? Brać go czy Zetę?

Tak w tej chwili diamant jest bardzo dobrej jakości i go używam, ale czy robić diamantem czy zetą to proszę podjąć decyzję razem z tynkarzem bo materiały są praktycznie takie same a różnią się jedynie czasem wiązania więc a niektórzy tynkarze wolą dłuższe czasy inni krótsze.

 

2. jaki grunt na Porotherm pod Diamant/Zetę? Pisze Pan: Grundiermittel lub dolina nidy euro 500? czy grunt konieczny?

Dokładnie tak przy czym euro 500 jest moim zdaniem lepszy.

 

3. szpachlowanie nierówności gładź szpachlową cekol finish c 45 zarówno dla Diamanta, jak i dla Zeta?

Na drobne zaprawki zawsze używam cekol c-45 finish biały z castoramy.

 

4. po jakim czasie szpachluje się ubytki i szlifuje Diamanta/Zeta?

Musi być 100 procent suchy, jeśli podczas szlifowania nie sypie się z niego pył to znaczy, że jest za wcześnie.

5. tynkarze niechętnie szlifują --jaki to jest mniej więcej koszt dodatkowy -korekty gładzią i szlifowanie?

Tym zajmuje się malarz/wykończeniowiec i znim trzeba ustalać cenę.

6. jak zabezpieczacie rury Odkurzacza i kable na chudziaku? Przeżyje to bez dod. zabezpieczeń?

Kable powinny być w peszlach nie wyobrażam sobie żeby gołe kable pyły ułożone na podłodze, nigdy tego nie zabezpieczamy bo na deskach można połamać sobie nogi, powinno to być zrobione po tynkach( to co w ścianie może być przed a po tynkach dokończyć resztę) ale jeżeli już jest to nigdy nie zdarzyło się nam nam żeby coś uszkodzić.

7. w okresie marzec/kwiecień trzeba zabezpieczyć nagrzewnice? Jak Pan to widzi?

Przy tynkach utwardzanych a szczególnie diamancie mróz nie jest szkodliwy. Nawet jeśli tynki w nocy zamarzną to nic im nie będzie. Mam to przetestowane na swoim własnym domu, pamiętna zima 4 lata temu gdzie ogromne mrozy trzymały do połowy Kwietnia, a ja tynki u siebie zrobiłem pod koniec grudnia. Przez 4 miesiące cały czas zamarzały i odtajały i nic im nie było i do tej pory jest ok. Jeżeli były by to tynki c-w lub lekkie gipsowe to gwarancji bym nie dał.

8. ściany równe, kable w bruzdach -czy z tego powodu można negocjować upust?

Tak jak napisał kolega ag2a kable w bruzdach i proste ściany to powinien być standard i może być powodem do nie podwyższania ceny za pogrubienia.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pytanie co do tych rys, pęknięć na nowym tynku. Te rysy które grunt i nie przykryje to rogiem szpachelki powiększyć, nałożyć zwykły grunt a na to tynk zwykły czy ten fainputz, tynk drobno ziarnisty co są nim wykończone ściany? A potem jakąś packa styropianowa, z gąbki, wyrównać?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tynk jest do tynkowania a nie szpachlowania. Po za tym aby go wygładzić potrzeba godzin obróbki. Zastanów się najpierw czy te rysy to jakieś błędy konstrukcyjne bo na gipsowych raczej takie rysy nie powinny się pojawiać. Jeśli już masz to możesz zastosować tak jak pisałeś i na to np knauf uniflott
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz zaszpachlować tynk c-w miejscami? Szczerze widziałem już mnóstwo tynków ale c-w jak zrobisz wyprawkę to zawsze będzie ją widać. Jedynie przy wprawie da się to zrobić ale jeszcze na etapie tynku mokrego. Jeśli farba tego nie przykrywa to pozostaje szpachlowanie ( jeśli ma to być równa struktura). Radek chyba nie robi c-w więc chyba Ci nie pomoże.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radek czyli nie ma opcji innej naprawy tylko nakładanie jeszcze raz szlichty na całe ściany? Miejscowo się nie da?

 

Nawet nie wyobrażasz sobie ile razy próbowałem robić zaprawki na c-w, ale niestety tego nie da się zrobić. Po prostu w tynk cementowy już niczego nie da się wetrzeć gdy związał a wszystko co nie jest wtarte będzie wystawało ponad powierzchnię i będzie widoczne. Gładź natomiast będzie w tym miejscu gładka i też będzie się odróżniała.

 

We wcześniejszym poście wklejałem link do nowego materiału knaufa z fakturką, miałem jeden worek na budowie i faktycznie przypomina c-w lub możesz spróbować z tym feinputzem jeżeli nie ma cementu w składzie.

Zamieszaj w wiaderku i nakładaj powolutku pędzelkiem i pomagaj sobie miękką gąbką, w sumie to takie rzeźbienie ale może się uda tylko musisz trochę popróbować z różnymi miksturami i sposobami nakładania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to jest Gruntelmittel czy Knaufa czy Euro 500 to jest to samo.

 

Jeden jest na bazie wosku drugi na dyspersji więc różnica jest w składzie, ja preferuję euro 500 ale żeby wszystko było "przepisowo" czytaj systemowo czyli w razie ewentualnej reklamacji jak robisz diamantem to grundielmittel a jak zetą to euro 500 ale tak nieoficjalnie i to jest żółte i to więc nikt tego nie sprawdzi:rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radek jeszcze 3 pytania.

*

1. Czym w takim razie obrobić np szafkę rozdzielaczy ogrzewanie które były w kute po tynkach? Jak będą robić poddasze to niech gipsem zrobią? Szafka jest pod schodami.

*

2. Jeżeli zamiłowana rysa gruntem wypełniający nie uwidacznia się po 5 miesiącach to już będzie ok czy po roku może peknac? Stwierdzono że nie jest ze to nie rysa konstrukcyjna

 

3. Tutaj http://forum.muratordom.pl/showthread.php?231805-Chemia-budowlana-prosto-od-producenta!&p=7411158&posted=1#post7411158 Hektor pisze, że naprawial ubytki, rysy jak rozumiem masa szpachlowa cementowa. To da się? Czy chodzi o to, że jakby szpachelka nie wcisnąć tej masy w rysy i ja ściągnąć to będzie widać różnicę po malowaniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...