Gendar 17.02.2017 14:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2017 Kilka lat temu kupiłem dom i w dużej części na parterze odpada tynk do około 10-20 cm od podłogi. Skułem go trochę i okazało się, że tynk był wpuszczony poniżej posadzki czyli prawdopodobnie jakąś wilgoć ciągnął. Teraz pytanie, chcę po prostu zatynkować normalnie tylko nie wpuszczać go tak głęboko - czy to wystarczy czy będzie potrzebna jakaś dodatkowa izolacja? Tylko nie bardzo się orientuję jaką dać, jak kupowałem tynki w Elgrom to nie bardzo miałem pomysł co by tu jako izolacje dać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 17.02.2017 15:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 17 Lutego 2017 Bardzo pomogło by gdybyś wkleił jakieś zdjęcie, bo tak to możemy tylko gdybać skąd ta wilgoć. Czy ściana w miejscu gdzie był tynk jest sucha? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
edif 23.02.2017 13:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2017 @Radosław Krasowski -niebawem tynkujemy, Diamantem proszę o radę jak odbierać prace? Linia i kąt prosty, czy jeszcze coś ważnego? Mamy 2 dachy proste schodzące się pod kątem prostym i stąd płatwie garażowe widać na ścianie szczytowej wewnętrznej -jak je zabezpieczyć i przygotować pod tynk? Owinięte są papą, ale może wypełnić otwory pianką?I generalnie czy przed tynkowaniem uzupełnić pianką wszelkie większe dziury, szczególnie przy koszach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 23.02.2017 18:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Lutego 2017 Wszystkie elementy drewniane najlepiej obić papą potem na to siatka i klej a po wyschnięciu otynkować, nie ma lepszego sposobu. Oczywiście szczeliny można wypełnić pianką. Odbiór w świetle dziennym, dłonią sprawdzasz czy nie ma fal no i poziomica 2 m sprawdzasz odchyłki w kilku ważniejszych miejscach, w łazienkach i kuchni powinny być zachowane kąty proste i o tym powiedz tynkarzom przed rozpoczęciem prac żeby tego przypilnowali. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kamil2k3 01.03.2017 22:26 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 1 Marca 2017 Im więcej czytam tym mniej wiem, nie mogę się zdecydować które tynki będą po prostu lepsze.Nie zależy mi jakoś mocno na czasie mogę się pobawić w 3 warstwy szpryc tynk i gładź rozważam jeszcze tynk knaufa diament.Jeśli cementowo wapienny to jakiej firmy najlepiej tynk gotowy ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 02.03.2017 07:35 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2017 Tynkowałem jakiś czas temu sandbergiem, i mogę go polecić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
lucas34 02.03.2017 10:08 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2017 Witam,Panie Radku czyli na chwilę obecną nie ma różnic jakościowych pomiędzy Nidą Zeta a Knauff Diamand? Wybrać to w czym lepiej czuje się wykonawca?Nie ukrywam że w moim regionie za Nidę wołają 2 zł więcej za metr więc się zastanawiam, Mam jeszcze pytanie techniczne. Na poddaszu mam dwa słupy stalowe 10x10 cm schowane w ściance działowej 11,5 porotherm. Czym zrobić żeby mieć 100% pewności że nie pęknie? Celowo dałem stal do podparcia płatwi bo drewno pracuje.... Wykonawca mówi że przesmaruje beton kontaktem a potem zatopi siatkę.... ale nie daje 100% gwarancji że nie pęknie. Ja myślałem żeby obudować na kleju cienką płytą GK 6,5 mm z zakładką po 15cm z każdej strony na porotherm ( słup w środku nie dotyka płyty) i na całość ściany tynk. Z tym że przy minimalnej grubości 8mm musiałbym na całą ścianę nałożyć 14,5 - 15mm tynku - ma to sens? Druga opcja to siatka strucanet S - akurat panel 240x70 rozetnę na dwie części 240x35 i mam obie strony załatwione. jak go wtedy umocować do porothermu? Mechanicznie kołkami czy na klej? Ostateczność to płyty GK na ścianach z słupami.... Proszę o poradę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 02.03.2017 19:08 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 2 Marca 2017 Witam. Diamant i zeta są na takim samym poziomie więc najlepiej zdać się na opinię wykonawcy czym lepiej mu się robi. 100% pewności, że nie pęknie nigdy nie będzie bo słupy pomimo tego że stalowe to podtrzymują ogromny ciężar i jakaś ryska zawsze może się pojawić.Ja nigdy nie maluję tego betonkontaktem tylko nakładam dobrej jakości siatkę i klej (caparola) i po wyschnięciu tynkuję. Jak do tej pory było ok.ale to tylko w przypadku jeśli podpora jest zlicowana ze ścianą, natomiast jeżeli wystaje to nigdy tego nie tynkuję i sugeruję inwestorowi zabudowę k-g. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adaxis 09.03.2017 08:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2017 Witam, jesteśmy w trakcie kładzenia Diamanta i nie wiem czy natrafiliśmy na partię gorszego tynku, czy tak już jest. Otóż mamy tak 50/50% idealna gładź i widoczne ale zatarte ziarna. Te miejsca ziarniste, to tak jakby dosłownie piasek dostał się do tynku Wykonawcy gadają, że jest OK i że nie zawsze będzie idealne mleczko bezziarniste -czy tak to wyglądać musi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 09.03.2017 15:26 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Marca 2017 Trzeba pamiętać, że to jest tynk a nie gładź i jest to zupełnie normalne.Po wyszlifowaniu wszystko zniknie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hudy8 10.03.2017 20:32 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 (edytowane) Dzień dobry. Postanowiłem z teściem murarzem zrobić tynki w nowym domu. Trochę cena maszynowych mnie przeraziła. Praktycznie 2/3 lub nawet wiecej to cena robocizny. ale do rzeczy. Jeszcze nie wybrałem jaki tynk zastosować tzn czy gipsowy czy cementowo wapienny. Proszę mi powiedzieć jakiej firmy tynk wybrać (cementowo wapienny, gipsowy) który będzie sie dało bez problemu nakładać ręcznie. Z tego co czytałem to nie wszystkie sie nadają do nakładania ręcznego. Edytowane 10 Marca 2017 przez hudy8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ag2a 10.03.2017 21:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 Nie prawda jest że 2/3 to cena robocizny. Sprawdzałeś ile kosztuje towar? Cementowego raczej będzie ci trudno nałożyć ręcznie. Jeśli gips to Dolina Nidy Zeta , beta, Knauf Diamant , Mp75L. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hudy8 10.03.2017 23:30 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Marca 2017 (edytowane) Nieprawda? To ile ceny z materiałem stanowi robocizna? Za 620M2 tynków powiedziano mi trochę ponad 18tys zł. Wychodzi 29zł m2 z materiałem. Bez materiału 19zł m2. Czyli cena robocizny 19zl m2 czyli 2/3 ceny.Z innej strony. Znajomy za kilka dni będzie tynkował dom. Metraż podobny do mojego. Od wczoraj u niego na działce stoi 6T tynku Kreisel 651L. Cena worka 30kg to 18-20zl czyli 6T jest warte na okrągło 4 tys zł a za całość pracy kolega płaci 17tys zł.Ja rozumiem maszyny kosztują, praca ludzi kosztuje ale bez przesady. Dlatego postanowiłem zrobić to sam tzn z pomocą teścia który o tynkowaniu ma pojęcie. .. Edytowane 10 Marca 2017 przez hudy8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 11.03.2017 04:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2017 Dzień dobry. Postanowiłem z teściem murarzem zrobić tynki w nowym domu. Trochę cena maszynowych mnie przeraziła. Praktycznie 2/3 lub nawet wiecej to cena robocizny. ale do rzeczy. Jeszcze nie wybrałem jaki tynk zastosować tzn czy gipsowy czy cementowo wapienny. Proszę mi powiedzieć jakiej firmy tynk wybrać (cementowo wapienny, gipsowy) który będzie sie dało bez problemu nakładać ręcznie. Z tego co czytałem to nie wszystkie sie nadają do nakładania ręcznego. Tynkowanie to naprawdę ciężka praca i uwierz mi że nie ma sensu wyliczanie komuś ile na tym zarabia. Jeśli budujesz dom lepiej jest zaakceptować stawki wykonawców i nie rozmyślać ile w tym robocizny a ile materiałów bo to nie ma sensu. Owszem można negocjować ceny ale większość stawek za usługi jest na równym poziomie. Moim zdaniem dużo lepiej zrobisz jeśli do wykonania tynków zatrudnisz porządną firmę a Ty po prostu pracuj na to w swoim zawodzie, zresztą diamanta czy zety ręcznie nie nałożysz a tynki lekkie gipsowe odradzam natomiast knauf goldband do nakładania ręcznego tak szybko wiąże że też nie wyobrażam sobie nakładać go ręcznie na większych powierzchniach. Jak zrobisz tynki c-w to później licz się z podwójnym szpachlowaniem ścian a przy nakładaniu ręcznym może i potrójne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hudy8 11.03.2017 09:22 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2017 Oczywiście każdy chce zarobić ale niektórzy wykonawcy ceny mają z kosmosu. Dlatego tam gdzie jest to możliwe i czuję sie na siłach chcę wykonać te prace samodzielnie lub z pomocą rodziny. A możesz polecić jakiś tynk do nakładania ręcznego który jest wart uwagi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 11.03.2017 10:17 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2017 Ale gipsowy czy cementowo wapienny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ag2a 11.03.2017 15:48 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2017 To ceny rzeczywiście ktoś Ci rzucił z kosmosu. Stawka przeważnie to za gips od 22 do 25 z materiałem a robocizna 13-16zł. Chcesz wymieszać mieszadłem 6 ton? Teść zapewne robił ale cementowe z "łapy" wiec workowany materiał się do tego raczej nie nadaje. Jeśli zrobisz te tynki to pochwal się jak poszło. Nie zapomnij że w cenę wchodzi jeszcze grunt, narożniki, profile przyokienne, folie, taśmy. Nie mówiąc o narzędziach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adaxis 11.03.2017 16:33 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2017 Trzeba pamiętać, że to jest tynk a nie gładź i jest to zupełnie normalne. Po wyszlifowaniu wszystko zniknie. Dzięki! No i w poniedziałek będzie koniec. Wyszło dobrze, szlifowania będzie niewiele. Panie Radosławie pytanie z tych mniej istotnych, ale jednak -chciałbym wymagać od firmy również dobrego posprzątania -jak to powinno wyglądać? Nie chciałbym po specach dodatkowo sprzątać przed kładzeniem styropianu. Pozdrawiam serdecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hudy8 11.03.2017 18:17 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2017 Ale gipsowy czy cementowo wapienny? I taki i taki. Które są warte uwagi. Z tego co wyczytałem, także tutaj na forum, to każdy tynk maszynowy, nadaje sie także do nakładania ręcznego ale nie na odwrót. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
hudy8 11.03.2017 18:23 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 11 Marca 2017 To ceny rzeczywiście ktoś Ci rzucił z kosmosu. Stawka przeważnie to za gips od 22 do 25 z materiałem a robocizna 13-16zł. Chcesz wymieszać mieszadłem 6 ton? Teść zapewne robił ale cementowe z "łapy" wiec workowany materiał się do tego raczej nie nadaje. Jeśli zrobisz te tynki to pochwal się jak poszło. Nie zapomnij że w cenę wchodzi jeszcze grunt, narożniki, profile przyokienne, folie, taśmy. Nie mówiąc o narzędziach. Niestety ale w Małopolsce wszystkie polecane firmy maja takie ceny Gips diamond 29zl m2. Jedynie firmy które są nieznane mają niższe ceny 24 zł m2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.