Adaxis 08.04.2017 07:00 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2017 ...Halogen pod kątem z jednej strony ściany i z drugiej tak aby wyłapać wszelkie niedoróbki i ubytki, do zaprawienia ich używasz gładzi z castoramy cekol finish biały za 40 zł, następnie po wyschnięciu zaprawek przystępujesz do szlifowania, najlepiej mi szło papierem 180 ale siatka ścierna też była ok musisz popróbować, oczywiście ag2a ma racje co do tego że aby tynk można było szlifować musi być 100% suchy, jeżeli po przetarciu papierem nie sypię się z niego pył to znaczy że jest za wcześnie. W kątach do szlifowania używasz kostek ściernych, też są dostępne w castoramie. Po wyszlifowaniu wymieszaj w wiaderku farbę z gruntem w proporcjach; 30% uni gruntu i 70% farby emulsyjnej i będzie to służyło jako grunt pod farbę ( zmniejszy chłonność tynku) ja u siebie malowałem emulsją no i malujesz do skutku a im lepsza farba tym mniej warstw będzie potrzebnych. Jeżeli będziesz używał jakichś farb silikonowych to nie wiem czy ta moja "mikstura" będzie się pod nie nadawała. Musisz podpytać u producenta..... Super podpowiedź, u mnie Diamant już prawie wysechł, ale wylewkarze go trochę pokiereszowali, więc trochę zacierania będzie. Przymierzam się do szlifowania i jeszcze kilka pytań dot. Diamant: 1. Tynkarze ostrzegli, żeby Diamant szlifować b. delikatnie, żeby całe ziarna nie zaczęły wylatywać. Czy to prawda, że tylko szlifowanie delikatne, czy można np. podszlifować więcej np. na górce? 2. Czy można stopniować ziarnistość papieru, np. najpierw grubszy a potem drobniejszy, ew. jaki? 3. zapomniałem powiedzieć specom, że będą 1 drzwi przesuwne -czy jako amator położę listwy i uzupełnię czoła ściany? Czy robić to najpierw Goldbandem a potem Diamantem ręcznie? 4. Jaki grunt na Diamant? Czy zależy może od kładzionej farby? 5. słyszałem, że przed korektami należy nanieść grunt z białą farbą, gdyż po tym lepiej pod halogenami widać niedoróbki i łatwiej szlifować, czy tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 08.04.2017 09:20 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2017 (edytowane) 1. U mnie nic takiego się działo, dopiero jak użyłem na próbę 120 to pojawiały się rysy.2. Jeśli ma to wyglądać idealnie wręcz perfekcyjnie to po szlifowaniu papierem użyj siatki ściernej ale pamiętaj że sama farba tak jakieś mikro dziurki zamaskuje więc nie wiem czy jest sens aż tak dokładnie to robić.3.Zrobisz ale wystarczy sam goldband bo również jest bardzo twardy.4. pisałem o tym we wcześniejszym poście.5. istnieje taka metoda ale moim zdaniem to już przesada albo na przykład polecają jeszcze do białej farby z gruntem dolać parę kropel czarnego barwnika bo wtedy każda dziurka będzie widoczna. ja jestem zdania że wszystko ma swój umiar i zwykły halogen przed zaprawkami wystarczy. Edytowane 8 Kwietnia 2017 przez Radosław Krasowski Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 08.04.2017 09:29 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2017 Rzadko kto ma ogrzewanie ścienne więc raczej dużych możliwości nie ma. A nie spływał ani nie falował przy takiej warstwie? No właśnie nie bo rurki były dla niego nośnikiem a poza tym knauf g/f szybko wiąże w pierwszych minutach po narzuceniu. tak wygląda już po: I nawet taką siatkę mają specjalnie na ogrzewanie ścienne Ale trzeba to sobie dobrze przekalkulować bo zużycie ogromne + dużo więcej roboty i można słabo na tym wyjść... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ag2a 08.04.2017 16:09 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2017 Za udziwnienia ktoś musi zapłacić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 08.04.2017 16:38 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 8 Kwietnia 2017 Za udziwnienia ktoś musi zapłacić... dobrze powiedziane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adaxis 12.04.2017 09:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2017 Panie Radosławie, pisał Pan kiedyś o czarnych plamach:To jest woda pod tynkiem która nie może znaleźć ujścia. Przetrzyj te miejsca papierem ściernym 120-150 i będzie po sprawie. Otóżjestem po miesiącu od wykonania tynków. Oczywiście piętro wyschło już po ok. 2 tyg. natomiast parter jakby się zatrzymał i od 2 tygodni prawie bez zmian -dużo śladów wilgoci (ale nie czarnych!). Fakt, że zrobiłem wylewki po tygodniu od tynków, ale czy to może być zamknięta woda i należy przetrzeć papierem, czy tylko cierpliwie wietrzyć i czekać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 12.04.2017 13:22 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2017 To wygląda na po prostu nie doschnięte, być może w tych miejscach były jakieś pogrubienia i schnie trochę dłużej. Przeciągi powinny załatwić sprawę.Z papierem raczej się jeszcze wstrzymaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ag2a 12.04.2017 13:51 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2017 Po miesiącu to i tak Ci to nieźle wyschło. Jeśli masz możliwość to jak najwięcej przeciągu nawet jak pada deszcz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kuusamo 12.04.2017 14:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2017 Po miesiącu w najsłabiej wentylowanym miejscu moje tynki wyglądały tak jak na zdjęciu. Wilgoć utrzymuje się najdłużej tam, gdzie nie może wsiąknąć w mur i przepływ powietrza jest najmniejszy. Po akcji "tynkowanie" zobaczyłem jak dużo wody wchodzi w mur i jak długo takie mury muszą schnąć...na moje oko kilka mm na miesiąc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 12.04.2017 17:30 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2017 Duża ilość wody wchłania się w ściany ale w tym przypadku dużo zależy od podłoża, bo ceramika nie jest zbyt chłonna a np silikat bardzo. Nie pamiętam już jakie jest zużycie wody dla tynków utwardzanych ale można średnio przyjąć że w domku o powierzchni do otynkowania 500 metrów będzie zużycie w okolicach 5 m/3 wody i taka ilość musi odparować a na to potrzeba przeciągów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ag2a 12.04.2017 18:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2017 1000l na 100m2 przy tynku gipsowym Beta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Adaxis 12.04.2017 18:55 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2017 ...ale można średnio przyjąć że w domku o powierzchni do otynkowania 500 metrów będzie zużycie w okolicach 5 m/3 wody i taka ilość musi odparować a na to potrzeba przeciągów OK, dzięki, zresztą u @kuusamo było po 1 mies. podobnie Zapytałem, bo od 2 tyg. na parterze zmienia się to bardzo, bardzo powoli, a nie chciałem przeginać z przeciągami ze względu na wylewki. Na tynki poszło dokładnie 5.1m3 wody a na wylewki półsuche 2.3m3. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ag2a 12.04.2017 19:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2017 Wylewkom nie zaszkodzi przeciąg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 15.04.2017 11:03 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 15 Kwietnia 2017 Wesołych świąt wielkanocnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 20.04.2017 17:11 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 20 Kwietnia 2017 Muszę się pochwalić (modernizacja sprzętu) : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Zielony146 23.04.2017 15:15 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2017 Witam,Mam pytanie. Jestem przed tynkowaniem domu/budowy. Tynki gipsowe.Garaż ktory stanowi część bryły budynku będzie nieogrzewany.W zamyśle ściana wewnetrzna w garazu - ta od strony budynku - ma byc ocieplona styropianem. Czy ocieplenie to powinno zostac wykonane przed tynkami czy juz po? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 23.04.2017 16:48 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2017 Witam, Mam pytanie. Jestem przed tynkowaniem domu/budowy. Tynki gipsowe. Garaż ktory stanowi część bryły budynku będzie nieogrzewany. W zamyśle ściana wewnetrzna w garazu - ta od strony budynku - ma byc ocieplona styropianem. Czy ocieplenie to powinno zostac wykonane przed tynkami czy juz po? Pozdrawiam Oczywiście powinno to być zrobione przed tynkowaniem. Najpierw przyklejasz styropian, potem nakładasz siatkę + klej a następnie po wyschnięciu całości tynkuje się to, bo pomimo ze to garaż to jednak ładniej mieć gładkie ściany nawet tam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
trais 23.04.2017 17:10 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2017 to ja czego nie rozumiem. Najpierw robimy elewację a potem tynkujemy w środku?? hmm u mnie kolejność będzie inna najpierw tynku gipsowe utwardzone start 15 maja potem po 1-2miesiacach dopiero będę robił elewację dobrze??wszytskie pomieszczenia mam ogrzewane w domu tam gdzie tynkuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 23.04.2017 17:25 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2017 Ta ściana która ma być ocieplona jest wewnątrz garażu czy na zewnątrz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
trais 23.04.2017 18:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Kwietnia 2017 Ta ściana która ma być ocieplona jest wewnątrz garażu czy na zewnątrz? Od zewnątrz garażu. Czyli u mnie kolejność jest prawidłowa:)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.