Miesięcznik Murator ONLINE

Skocz do zawartości

TYNKI MASZYNOWE-Gdańsk,Gdynia-gipsowe,cementowo wapienne.R.K.


Recommended Posts

...Halogen pod kątem z jednej strony ściany i z drugiej tak aby wyłapać wszelkie niedoróbki i ubytki, do zaprawienia ich używasz gładzi z castoramy cekol finish biały za 40 zł, następnie po wyschnięciu zaprawek przystępujesz do szlifowania, najlepiej mi szło papierem 180 ale siatka ścierna też była ok musisz popróbować, oczywiście ag2a ma racje co do tego że aby tynk można było szlifować musi być 100% suchy, jeżeli po przetarciu papierem nie sypię się z niego pył to znaczy że jest za wcześnie. W kątach do szlifowania używasz kostek ściernych, też są dostępne w castoramie. Po wyszlifowaniu wymieszaj w wiaderku farbę z gruntem w proporcjach; 30% uni gruntu i 70% farby emulsyjnej i będzie to służyło jako grunt pod farbę ( zmniejszy chłonność tynku) ja u siebie malowałem emulsją no i malujesz do skutku a im lepsza farba tym mniej warstw będzie potrzebnych. Jeżeli będziesz używał jakichś farb silikonowych to nie wiem czy ta moja "mikstura" będzie się pod nie nadawała. Musisz podpytać u producenta.....
Super podpowiedź, u mnie Diamant już prawie wysechł, ale wylewkarze go trochę pokiereszowali, więc trochę zacierania będzie. Przymierzam się do szlifowania i jeszcze kilka pytań dot. Diamant:

1. Tynkarze ostrzegli, żeby Diamant szlifować b. delikatnie, żeby całe ziarna nie zaczęły wylatywać. Czy to prawda, że tylko szlifowanie delikatne, czy można np. podszlifować więcej np. na górce?

2. Czy można stopniować ziarnistość papieru, np. najpierw grubszy a potem drobniejszy, ew. jaki?

3. zapomniałem powiedzieć specom, że będą 1 drzwi przesuwne -czy jako amator położę listwy i uzupełnię czoła ściany? Czy robić to najpierw Goldbandem a potem Diamantem ręcznie?

4. Jaki grunt na Diamant? Czy zależy może od kładzionej farby?

5. słyszałem, że przed korektami należy nanieść grunt z białą farbą, gdyż po tym lepiej pod halogenami widać niedoróbki i łatwiej szlifować, czy tak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 924
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najaktywniejsi w wątku

1. U mnie nic takiego się działo, dopiero jak użyłem na próbę 120 to pojawiały się rysy.

2. Jeśli ma to wyglądać idealnie wręcz perfekcyjnie to po szlifowaniu papierem użyj siatki ściernej ale pamiętaj że sama farba tak jakieś mikro dziurki zamaskuje więc nie wiem czy jest sens aż tak dokładnie to robić.

3.Zrobisz ale wystarczy sam goldband bo również jest bardzo twardy.

4. pisałem o tym we wcześniejszym poście.

5. istnieje taka metoda ale moim zdaniem to już przesada albo na przykład polecają jeszcze do białej farby z gruntem dolać parę kropel czarnego barwnika bo wtedy każda dziurka będzie widoczna. ja jestem zdania że wszystko ma swój umiar i zwykły halogen przed zaprawkami wystarczy.

Edytowane przez Radosław Krasowski
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzadko kto ma ogrzewanie ścienne więc raczej dużych możliwości nie ma. A nie spływał ani nie falował przy takiej warstwie?

 

No właśnie nie bo rurki były dla niego nośnikiem a poza tym knauf g/f szybko wiąże w pierwszych minutach po narzuceniu. tak wygląda już po:

 

rsz_img_20170408_085105.jpg

 

I nawet taką siatkę mają specjalnie na ogrzewanie ścienne :rolleyes:

rsz_img_20170408_085203.jpg

 

Ale trzeba to sobie dobrze przekalkulować bo zużycie ogromne + dużo więcej roboty i można słabo na tym wyjść...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie Radosławie, pisał Pan kiedyś o czarnych plamach:
To jest woda pod tynkiem która nie może znaleźć ujścia. Przetrzyj te miejsca papierem ściernym 120-150 i będzie po sprawie.
Otóżjestem po miesiącu od wykonania tynków. Oczywiście piętro wyschło już po ok. 2 tyg. natomiast parter jakby się zatrzymał i od 2 tygodni prawie bez zmian -dużo śladów wilgoci (ale nie czarnych!). Fakt, że zrobiłem wylewki po tygodniu od tynków, ale czy to może być zamknięta woda i należy przetrzeć papierem, czy tylko cierpliwie wietrzyć i czekać? :)

Tynki_plamy1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po miesiącu w najsłabiej wentylowanym miejscu moje tynki wyglądały tak jak na zdjęciu. Wilgoć utrzymuje się najdłużej tam, gdzie nie może wsiąknąć w mur i przepływ powietrza jest najmniejszy. Po akcji "tynkowanie" zobaczyłem jak dużo wody wchodzi w mur i jak długo takie mury muszą schnąć...na moje oko kilka mm na miesiąc.

IMG_20161113_105454_1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duża ilość wody wchłania się w ściany ale w tym przypadku dużo zależy od podłoża, bo ceramika nie jest zbyt chłonna a np silikat bardzo. Nie pamiętam już jakie jest zużycie wody dla tynków utwardzanych ale można średnio przyjąć że w domku o powierzchni do otynkowania 500 metrów będzie zużycie w okolicach 5 m/3 wody i taka ilość musi odparować a na to potrzeba przeciągów :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ale można średnio przyjąć że w domku o powierzchni do otynkowania 500 metrów będzie zużycie w okolicach 5 m/3 wody i taka ilość musi odparować a na to potrzeba przeciągów :D
OK, dzięki, zresztą u @kuusamo było po 1 mies. podobnie :) Zapytałem, bo od 2 tyg. na parterze zmienia się to bardzo, bardzo powoli, a nie chciałem przeginać z przeciągami ze względu na wylewki. Na tynki poszło dokładnie 5.1m3 wody a na wylewki półsuche 2.3m3.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam pytanie. Jestem przed tynkowaniem domu/budowy. Tynki gipsowe.

Garaż ktory stanowi część bryły budynku będzie nieogrzewany.

W zamyśle ściana wewnetrzna w garazu - ta od strony budynku - ma byc ocieplona styropianem. Czy ocieplenie to powinno zostac wykonane przed tynkami czy juz po?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam pytanie. Jestem przed tynkowaniem domu/budowy. Tynki gipsowe.

Garaż ktory stanowi część bryły budynku będzie nieogrzewany.

W zamyśle ściana wewnetrzna w garazu - ta od strony budynku - ma byc ocieplona styropianem. Czy ocieplenie to powinno zostac wykonane przed tynkami czy juz po?

 

Pozdrawiam

 

Oczywiście powinno to być zrobione przed tynkowaniem.

 

Najpierw przyklejasz styropian, potem nakładasz siatkę + klej a następnie po wyschnięciu całości tynkuje się to, bo pomimo ze to garaż to jednak ładniej mieć gładkie ściany nawet tam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Odpowiedz w tym wątku

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...