kaky 23.01.2018 21:59 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2018 dzięki za szybką odpowiedź! ciekaw jestem jeszcze co w temacie uważa Radosław Krasowski ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaky 24.01.2018 11:46 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2018 Jeszcze jedna sprawa - narożniki. 1. Faktycznie wystarczy dobrze ocynkowane Bella plast lub Protektor i będzie w porządku? Nie zardzewieją nawet gdyby tynkować np. za tydzień i dłużej by zeszło z wysychaniem? 2. Alternatywa to aluminium, ale podobno zbyt miękkie i nie sprawdza się - jak to wygląda w praktyce przy montażu i tynkowaniu (pytam wykonawców) i później użytkowaniu (odporność - pytam inwestorów 3. A może nierdzewka? Słabo z informacjami na ten temat - jak tu z ich funkcjonalnością, ceną itd.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 24.01.2018 13:34 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2018 Jeszcze jedna sprawa - narożniki. 1. Faktycznie wystarczy dobrze ocynkowane Bella plast lub Protektor i będzie w porządku? Nie zardzewieją nawet gdyby tynkować np. za tydzień i dłużej by zeszło z wysychaniem? 2. Alternatywa to aluminium, ale podobno zbyt miękkie i nie sprawdza się - jak to wygląda w praktyce przy montażu i tynkowaniu (pytam wykonawców) i później użytkowaniu (odporność - pytam inwestorów 3. A może nierdzewka? Słabo z informacjami na ten temat - jak tu z ich funkcjonalnością, ceną itd.? Listwy dylatacyjne to podstawa, używam tylko i wyłącznie niemieckich protektorów i nic się nigdy nie odkleiło. Narożniki - używam ocynkowanych firmy Metpol w dodatkowej powłoce "magnesium" od zawsze i nigdy nie miałem zgłaszanych reklamacji. Wydaje mi się, że za bardzo przejmujesz się szczegółami. Znajdź dobrą sprawdzoną ekipę i zaufaj im a na pewno będziesz miał mniej zmartwień. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ag2a 24.01.2018 15:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2018 Z metalowych też polecam Met pol lub Protector a z plastikowych bela plast lub protector Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dobo1719515843 24.01.2018 19:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2018 To jak to do końca jest z tym szlifowaniem.Większość pisze, że tynki gotowe pod malowanie to wymagają one szlifowania czy nie.Bo z jednym tynkarzem co bardziej rozwinąłem temat mówi, że ewentualne nierówności i ubytki robi ekipa od malowania to dla mnie laika robota nie teges by ci co będą malowali robili poprawki po tynkarzach. Bo albo tynk jest robiony pod malowanie i jest zrobiony zgodnie z normą - chodzi o odchyłki, a nie bym brał kolejna ekipę, która będzie robiła zaprawki szlifowała jakieś mleczko i inne cuda wianki. On powiedział, że robi deweloperkę, a jak bierze się mieszkanie w stanie deweloperskim to nie biorę ekipy by uzupełniała ubytki, szlifowała z mleczka itp. tylko biorę wiadro z farbą wałek i jadę po ścianach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaky 24.01.2018 20:06 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 24 Stycznia 2018 Listwy dylatacyjne to podstawa, używam tylko i wyłącznie niemieckich protektorów i nic się nigdy nie odkleiło. Narożniki - używam ocynkowanych firmy Metpol w dodatkowej powłoce "magnesium" od zawsze i nigdy nie miałem zgłaszanych reklamacji. Wydaje mi się, że za bardzo przejmujesz się szczegółami. Znajdź dobrą sprawdzoną ekipę i zaufaj im a na pewno będziesz miał mniej zmartwień. Ehh... z tymi zmartwieniami to trafne spostrzeżenie Ale to właśnie szczegóły często świadczą o tym, że rzekomo "sprawdzona" (=z polecenia) ekipa, której się właśnie tylko ufa zamiast samemu sprawdzić, okazuje się jednak nie tak dobra. I to właśnie te niedopilnowane szczegóły - np. osadzenie kiepskich narożników - może później przysporzyć mnóstwa zmartwień... i wracamy do początku Reasumując wolę się więcej martwić teraz i poświęcać czas na podjęcie możliwie dobre decyzji, niż później martwić się bardziej, znów poświęcać czas i dodatkowo pieniądze na naprawę szkód... :/ Ale za poświęcony czas, podzielenie się wiedzą i doświadczeniem bardzo Wam dziękuję! Dam znać co i jak to u mnie wyszło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 25.01.2018 06:19 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2018 ;7600375']To jak to do końca jest z tym szlifowaniem. Większość pisze, że tynki gotowe pod malowanie to wymagają one szlifowania czy nie. Każdy inwestor jest inny, jeden pomaluje bez szlifowania drugi wyszlifuje a kolejny jeszcze dodatkowo nałoży gładź, wszystko zależy od upodobań i wymagań. Pamiętaj, że tynk to nie gładź... Zgodnie z normami odbiór wizualny tynku dokonuje się z odległości 2 metrów w świetle dziennym rozproszonym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
kaky 25.01.2018 20:29 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2018 Jeszcze odnośnie listew - a dlaczego nie aluminium i nie nierdzewka? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ag2a 25.01.2018 21:18 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 25 Stycznia 2018 Wszystkie wiodące marki dla Ciebie jako inwestora będą dokładnie takie same. Bo nie zauważysz różnicy, ona będzie jedynie u wykonawcy w cenie i giętkości. Posłuchaj Radka. Dobrych kilka lat temu był problem pewnej partii towaru bo ocynk był słaby ale producent dostał po kieszeni i jest ok. Nie kombinuj z aluminium- wielu wykonawców już się o tym przekonało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
piotrek3360 04.02.2018 17:56 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 4 Lutego 2018 Witam, chcialem sie dowiedziec jaka granulacja papieru szlifuje Pan najczesciej tynki Zeta Dolina Nidy? Czy mozna mocno docierac te tynki? slyszalem ze odpylaja po szlifowaniu wilgotną gabka? Czy mie ma takiej potrzeby? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
dobo1719515843 09.02.2018 21:57 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 9 Lutego 2018 mam jeszcze pytanie co do grubości tynku przy wycenach czy jest jakaś ustalona? jeśli ściana jest prosta w pionie i poziomie to jaka powinna być grubość tynku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Vargos 10.02.2018 00:02 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2018 Witam. Czy tynk gipsowy można położyć równo , czy będzie on zawsze do szpachlowania? Dostalem informacje iz tynk potrafi podczas schnięcia delikatnie stracic płaszczyznę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ag2a 10.02.2018 04:38 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2018 Grubość tynku to średnio 1.5 cm (czyli 40 worków Mp75L po 30 kg musi wystarczyć na 100m2) . Potrafi delikatnie stracić płaszczyznę i czym grubsza warstwa tym więcej. Lecz musimy o bardzo małej odchyłce. Jeśli dobrze zaświecisz halogenem to zawsze będą nierówności. Często zależne jest od wymagań samego inwestora jak i prac wykonywanych po tynkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karster 10.02.2018 08:40 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2018 Kurde, srednio 1,5cm a mi tynkarz mówił o nawet 4 czy 5 mm. Czy to aby nie za duża oszczędność materiału z jego strony? Myślę, ze optymalny jest 1cm, prawda?Dolina nidy zeta. PozdrawiamKarol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ag2a 10.02.2018 09:27 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2018 Wg mojej wiedzy nie zrobi tego dobrze. A instalacje elektryczną masz przygotowana tak czy chce ją zostawić na wierzchu? Ja liczę metry kwadratowe i zamawiam 12, 17, 21 kg odpowiednio do danego tynku i to musi wystarczyć a jak jest prosto to kilka worków zostaje. Tynku w rzeczywistości jest od 1 cm do 2. Z czego masz zbudowany dom?Producenci zalecają od 8mm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
karster 10.02.2018 09:54 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2018 Porotherm dryfix (na pianke) przewody zacząłem kłaść w bruzdach ale robiłem to flexe z kilku skręconych tarczy razem. Syf niemiłosierny więc kolejne ściany tylko wybrane, pojedyncze bruzdy a reszta przewodów bedzie standardowo na USMP. PozdrawiamKarol Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
ag2a 10.02.2018 11:35 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 10 Lutego 2018 No to na pewno nie da rady tak. A że ścianami z przewodami masz optymistycznie licząc 5mm przewodu i teoretycznie kolejne 5 mm powinno być na przewodzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 13.02.2018 14:00 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 13 Lutego 2018 Witam, chcialem sie dowiedziec jaka granulacja papieru szlifuje Pan najczesciej tynki Zeta Dolina Nidy? Czy mozna mocno docierac te tynki? slyszalem ze odpylaja po szlifowaniu wilgotną gabka? Czy mie ma takiej potrzeby? 180 mm ewentualnie można też użyć 150 ale trzeba uważać żeby nie porysować tynków podczas szlifowania. Nie ma potrzeby odpylać, wystarczy zagruntować wałkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
sebcioc55 21.02.2018 10:12 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2018 Cześć Radku, kiedyś pisałeś o tym że podczas zimy wewnątrz do tynkowania musi być przynajmniej +1*C. Co jeżeli zapewnię taką temperaturę, a nawet wyższą, ale na elementach żelbetowych będzie się wykraplać woda?(brak izolacji na zewnątrz) bo np na zewnatrz jest -13*C? Czy to może w czymś przeszkodzić? Oczywiście będę się starał aby wszystko było suche, czyli grzał i wietrzył. W poniedziałek wchodzą tynkarze kłaść ZETĘ, najpierw gruntowanie i tutaj też się martwie że grunt nałożony na wilgotny beton może nie zdać egzaminu, albo schnąć strasznie długo. Da radę otynkować to w takich warunkach? Obecnie w środku mam +8-10*C i wilgotność 85%. Na zewnatrz po weekendzie ma być czasami nawet <-10*C Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Radosław Krasowski 21.02.2018 15:27 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 21 Lutego 2018 Nie powinno nic się złego dziać. Grunt na nadprożach i wieńcach nie jest ważny, najważniejszy jest strop. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.