wojtek_o 28.05.2011 20:44 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 28 Maja 2011 Witam wszystkich, Jestem w trakcie kupowania domu na rynku wtórnym, dom jest w technologii betonu komórkowego 29 cm + ocieplenie 10 cm; składa się z parteru (74 m2 bez garażu) i piętra w skosach dachu (72m2). Wysokość pomieszczeń 250cm Dom ma jeden zasadniczy feler – ogrzewanie – kominek + nadmuch powietrza kanałami (DGP) oraz dodatkowo ogrzewanie elektryczne podłogowe w kuchni i łazienkach. Z racji wygody użytkowania i kosztów chciałbym to zmienić. 1. Optymalne wydaje mi się ogrzewanie gazowe w obiegu zamkniętym (dom nie posiada pomieszczenia gospodarczego, które można by przeznaczyć na kotłownię). a. Piec kondensacyjny czy niekondesacyjny ? b. Jaka moc kotła dobrać – jakiś wzór na obliczenie wymaganej nominalnej mocy ?c. Jak orientacyjny koszt instalacji ? lub jak taki koszt policzyć – czyli jakie składowe, koszt pieca, instlacji, mb instalacji, koszt grzejników, sterowanie, co jeszcze ?d. Z racji tego, że dom nie nowy to zapewne nie ogrzewanie podłogowe, ale grzejniki – tylko jakie ? 2. Czy w takim domu warto myśleć o instalacji rekuperatora ?3. Na co szczególnie powinienem zwrócić uwagę ? pozdrawiam, w. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojtek_o 29.05.2011 07:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 Arturo, dzięki za info. Oj,widzę,że czeka Cię dużo nauki Oj czeka, czeka, czytam od dwóch dni na temat PC, DGP, gazu, etc.. Tam gdzie jest to kwestia przyswojenia sobie wiedzy to ok, ale równie często są wypowiedzi "wyznawców" - zwłaszcza w dyskusjach o PC. 2.Co to za bloczki z BK 29cm ??Wg mnie albo 24+10(słabo),albo 36+10(w ostatecznosci może być) Beton komórkowy firmy Hebel, dom z 2001 roku, wg projektu wpisane "ściany zewnętrzne parteru i piętra o grubości 39 cm dwuwarstwowe wykonane na zaprawie cem.-wap. (Max=29 cm + styropian 10 cm, K=0,3) 7.Jakie jest zapotrzebowanie domu na ciepło 8.Jeśli duże to "tania" PCi może być dobrym rozwiązaniem na ogrzewanie i cwu 9.Jeśli małe to ogrzewnie prądem wyjdzie najtaniej. 10.DGP jest to bardzo dobra sprawa. Mhhh.... zapotrzebowania nie znam, próbowałem obliczyć programem OZC firmy Sankom, ale utknałem. Czy jest jakaś metoda szacowania bez danych szczegółowych (znając pow. pomieszczeń, ogólną technologie ścian zewn.) ? DGP ma dla mnie dwie podstawowe wady - wymaga obsługi kominka, a nie palenia w nim dla przyjemności, nie pozwala na ogrzewanie podczas nieobecności w domu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
asolt 29.05.2011 08:49 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 Arturo, dzięki za info. Oj czeka, czeka, czytam od dwóch dni na temat PC, DGP, gazu, etc.. Tam gdzie jest to kwestia przyswojenia sobie wiedzy to ok, ale równie często są wypowiedzi "wyznawców" - zwłaszcza w dyskusjach o PC. Beton komórkowy firmy Hebel, dom z 2001 roku, wg projektu wpisane "ściany zewnętrzne parteru i piętra o grubości 39 cm dwuwarstwowe wykonane na zaprawie cem.-wap. (Max=29 cm + styropian 10 cm, K=0,3) Mhhh.... zapotrzebowania nie znam, próbowałem obliczyć programem OZC firmy Sankom, ale utknałem. Czy jest jakaś metoda szacowania bez danych szczegółowych (znając pow. pomieszczeń, ogólną technologie ścian zewn.) ? DGP ma dla mnie dwie podstawowe wady - wymaga obsługi kominka, a nie palenia w nim dla przyjemności, nie pozwala na ogrzewanie podczas nieobecności w domu. Zapotrzebowanie na ciepło i projektowe obciążenie cieplne najlepiej jest dokładnie obliczyć, szacunki mogą obarczone dosyć dużym błędem, który spowoduje zakup zbyt dużej lub zbyt małej pc a to wiążę się z kosztami. Mogę wykonać te obliczenia łącznie z doborem systemu ogrzewania. email: [email protected] tel. 506 060 832 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 29.05.2011 20:34 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 Z racji wygody użytkowania i kosztów chciałbym to zmienić. Jeśli nie podłogówka lecz grzejniki to również nie pompa ciepła o której w takim przypadku zapomnij. Podłogówki może już się nie da zamontować z powodu braku miejsca, czy konieczności robienia wylewek (sprawdź). A więc dla wygody pozostaje gaz. Koszt grzania niestety będzie większy, ale za to wygoda również. Jeśli gaz to duże grzejniki (żeby pracowały na jak najniższych temperaturach) + kocioł kondensacyjny. Przy takim ociepleniu (pewnie poddasze też ocieplone "standardowo", jak jest ocieplone ?) nawet nie zawracaj sobie głowy grzaniem prądem. Jakiej mocy kocioł, to wyjdzie Ci po oszacowaniu ozc (nie masz certyfikatu energetycznego?). Zapotrzebowanie na energię, wyjdzie pewnie ponad 10kW lecz mniej niż 20kW, więc kocioł 16-20kW powinien dać radę, ale policz to. Co do kosztów, to jeśli nie chcesz robić sam, to zrób casting na wykonawcę i kandydatom każ podać w ofercie co chcą zrobić, za ile, czego będą potrzebować - poznasz koszty robocizny i listę potrzebnych materiałów, a przede wszystkim oszacujesz ich kompetencje. Materiały kup sam. Jeśli chcesz robić sam, to musisz się na tym poznać. Wentylacja mechaniczna, to nie tylko oszczędność, ale przede wszystkim komfort. Moim zdaniem warto. Możesz skorzystać z istniejących kanałów wentylacyjnych. Jak masz pytania to pytaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
wojtek_o 30.05.2011 06:58 Autor Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2011 dzięki. Na początek muszę policzyć zapotrzebowanie na ciepło i wtedy przymierzać się do jakiś zmian. A potem to widzę to tak, że w kolejności łatwości (a zapewne i rosnących nakładów inwestycyjnych vs oszędności na bieżącym zużyciu będzie to) mam do wyboru. 1. Akceptacja stanu istniejącego - czyli ogrzewanie kominek + DGP, oraz kuchnia i łazienki podłogówki elektryczne. CWU elektryka piec Galmet Heros z zasobnikiem 60L 2. Dołożenie do istniejącej instalacji dynamicznych piecy akumulacyjnych 3. Instalacja kondensacyjnego kotła gazowego + grzejników (i tutaj dochodzi koszt instalacji gazowej) 4. Totalna przeróbka na ogrzewanie podłogowe, co wiąże się z pruciem wszystkich wylewek i do tego dołożenie czy to instalacji w oparciu o gaz (kocioł kondesacyjny), czy o PC. Na szybko licząc sam koszt zerwania podłóg (50 PLN/m2) i położenie ogrzewania (100 PLN/m2) * pow. (150m2) = 22 500 skutecznie odstrasza Niezależnie od wybranego wariantu opcjonalnie wentylacja mechaniczna. Ogrzewanie, ogrzewaniem, ale czy bez PC lub gazu jest jakieś efektywniejsze źródło CWU niż istniejący piec Galmet Heros z zasobnikiem 60L ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
mariobros35 30.05.2011 13:11 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 30 Maja 2011 dzięki. Na początek muszę policzyć zapotrzebowanie na ciepło i wtedy przymierzać się do jakiś zmian. A potem to widzę to tak, że w kolejności łatwości (a zapewne i rosnących nakładów inwestycyjnych vs oszędności na bieżącym zużyciu będzie to) mam do wyboru. 1. Akceptacja stanu istniejącego - czyli ogrzewanie kominek + DGP, oraz kuchnia i łazienki podłogówki elektryczne. CWU elektryka piec Galmet Heros z zasobnikiem 60L 2. Dołożenie do istniejącej instalacji dynamicznych piecy akumulacyjnych 3. Instalacja kondensacyjnego kotła gazowego + grzejników (i tutaj dochodzi koszt instalacji gazowej) 4. Totalna przeróbka na ogrzewanie podłogowe, co wiąże się z pruciem wszystkich wylewek i do tego dołożenie czy to instalacji w oparciu o gaz (kocioł kondesacyjny), czy o PC. Na szybko licząc sam koszt zerwania podłóg (50 PLN/m2) i położenie ogrzewania (100 PLN/m2) * pow. (150m2) = 22 500 skutecznie odstrasza Niezależnie od wybranego wariantu opcjonalnie wentylacja mechaniczna. Ogrzewanie, ogrzewaniem, ale czy bez PC lub gazu jest jakieś efektywniejsze źródło CWU niż istniejący piec Galmet Heros z zasobnikiem 60L ? Co do prucia wylewek to myślę że nie jest to konieczne wystarczy że z istniejących wylewek zdejmiesz panele czy parkiet oraz zkujesz kafle i na to można położyć styropian oraz rurę od ogrzewania podłogowego i na to wylewkę, całość nie powinna podnieść podłogi więcej niż o 9 - 10 cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Ciepły 31.05.2011 17:39 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2011 Co do kosztów, to jeśli nie chcesz robić sam, to zrób casting na wykonawcę i kandydatom każ podać w ofercie co chcą zrobić, za ile, czego będą potrzebować - poznasz koszty robocizny i listę potrzebnych materiałów, a przede wszystkim oszacujesz ich kompetencje. W rzeczy samej Możesz też skorzystać z porad na stronach internetowych, jak np. http://www.jakikociol.pl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
rwxw 31.05.2011 18:01 Zgłoś naruszenie Udostępnij Napisano 31 Maja 2011 Co do prucia wylewek to myślę że nie jest to konieczne...całość nie powinna podnieść podłogi więcej niż o 9 - 10 cm A wszelakie drzwi ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania
Recommended Posts
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.